Vandaag trouwens topfit! Onbegrijpelijk vind ik t. Bij mijn dochter kon ik de klok gelijk zetten op al mijn klachten maar nu? Van t weekend was t overleven en nu energie voor 10 en trek in alles.... Gek toch
Wat fijn dat je je topfit voelt!! Lekker gebruik van maken haha! Ik kan hier de hele dag wel slapen, en vanmorgen voor het eerst moeten spugen toen ik de koelkast opendeed
Hier ook een goede echo! ! Ze gingen m wel inwendig doen, omdat dat beter is voor het kind zei ze. Was daar helemaal niet op voorbereid haha, maar alles zag er goed uit. Het hartje knipperde flink, en af en toe zag je een handje of voetje bewegen Het bruinverlies kwam waarschijnlijk door een hematoom die ze zagen op de echo, en de krampen vanuit de darmen.
Dames met een mooie echo gefeliciteerd. Voor de lijst: 24-02-2014: Termijn echo 19-03-2014: Controle VK Vanochtend de intake gehad bij de VK. Behoorlijke lading informatie gekregen, we moeten bv al de kraamzorg regelen. Verder ben ik al 3 kilo aangekomen Gelukkig heb ik nog steeds geen kwaaltjes en kan ik tot nu toe erg genieten van de zwangerschap
@3S3; gefeliciteerd met je goede echo!! @daantjuh; je moét nu al kraamzorg regelen? Ze adviseren het nu te doen maar kan ook gerust nog wel wat weekjes wachten. Zelf zou ik het doen tussen de 12-16wkn. Je krijgt inderdaad een hoop informatie, ook aan boekjes. Lekker nog eens op je gemak doornemen thuis.
Wat fijn 3s3!!! Daantjuh eerste intake vond ik ook zoveel info! Nu voor de 2e zal t wat minder boeiend zijn. Ik ben nogsteeds tzelfde gewicht. Buikje van mijn eerste wordt wat boller van me darmen maar kan me broeken nog aan. Bij mijn eerste had ik met 6 weken al positie broek aan haha
Oh en wil graag dezelfde kraamzorg als bij me eerste ze heeft ook aangegeven dat ik dr als voorkeur mag opgeven bij de 2e en dam geeft zij mij ook op. Ze mogen maar 1 voorkeur per jaar
Hier ook net intake bij vk gehad. Nog twee weken wachten tot de echo, wat duurt dat nog lang. Voor de lijst: 26 feb termijn echo Verder ben ik de hele dag door misselijk. Gelukkig pas 1 keer overgegeven, maar bijna met al het eten begin ik te kokhalzen. Hier dus ook nog niets aangekomen, ben zelfs afgevallen (0,5 kg). En moe... Zo verschrikkelijk moe.
3S3 Gefeliciteerd!! Elmo En....?? Wisselende kwalen Hier ook! Goede dagen en dagen dat er echt nul komma nul energie in m'n lijf zit. Lijst Ik ben aan het werk, zal later vandaag de lijst weer updaten. Zag bij mezelf ook een foutje.. 28 februari 2e echo + intake
3S3: gefeliciteerd met de goede echo! Daantjuh: vreemd dat je al kraamzorg moet regelen. normaal zeggen ze dat je dit voor de 12 weken gedaan moet hebben, maar dat het zo snel al moet sta ik zelf even raar van te kijken. Intake: ik kan me ook nog herinneren dat ik de overrompelt was door de hoeveelheid info die we kregen bij onze draak. vermoed dat het nu wat minder wordt, hoewel je natuurlijk altijd wel info blijft krijgen. volgende week alleen een echo. voor mijn gevoel, om te zien of het wel goed zit. dan plannen we dan de intake gesprek in... de kans is groot dat ik met 12 weken al 3 echo's ga hebben Zou ik wel fijn vinden. voor frummel (zo noem ik de kleine in de buik), moeten we het huis gaan verbouwen. we hebben op dit moment niet voldoende ruimte om een tweede te huisvesten, ondanks dat het huis genoeg ruimte kan bieden, indien de bovenverdieping maar wordt veranderd. Met onze draak moesten we ook al verbouwen om ruimte te maken . Nu loop ik dus enorm te twijfelen. Ik heb al even lopen kijken naar een tweede babykamer, maar nu bedacht ik me dat het misschien handiger zou zijn om een peuterbed aan te schaffen. Maar is de draak met 17mnd niet te jong? Nouja, hij zal waarschijnlijk een maandje of 20 zijn voor we echt klaar zijn, misschien wel ouder zelfs... voor de dames met oudere kinderen: wanneer is jullie oudste over gegaan naar een peuterbed? of zijn jullie direct voor een junior/1-persoons bed gegaan?
Veer3 fijn om te horen dat t bij jou ook zo wisseld Melindy wij moeten ook verbouwen zooooo geen zin in al die troep! ! Maarja moet haha of we houden de baby lang op onze kamer Dochter sliep voor 2e verjaardag in peuter bed totaal geen probleem Maar van de zomer moet ze dus naar zolder wat nu nog 1 grote puinbak is
Melindy Hier ging de oudste met 25 maanden van ledikant naar (groot) bed. 2 maanden later werd de jongste geboren. Maar eh.. Hij vond het de eerste dagen geweeeeldig. Dat hij er zelf uit kon. Haha! Dat deed hij dus steeds... Reuze interessant natuurlijk!
@gewicht: Ik heb geen idee of ik ben aangekomen. Ik ga denk ik ook maar niet meer op de weegschaal. Ik ben er niet zo goed in om we cijfertjes omhoog te zien gaan zeg maar hahaha. Dit is ook met vk besproken. @energie: Energie krijg ik rond het einde van de middag, s ochtend lig ik het liefst in bed als dit mogelijk is. @eten: Totale contradictie van dat ik bang ben om aan te komen vind ik heel veel dingen opeens zó lekker! Het is alsof er een ware smaakexplosie plaatsvind in mn mond wanneer ik iets eet! (behalve paprika en banaan, dat vind ik opeens heel vies). Ik hoop dat ik me voldoende in kan houden de komende maanden hahaha gelukkig zitbik wel snel vol anders was het einde zoek.
kraamzorg Ja ik vind het zelf ook behoorlijk vroeg hoor. Ik doe dit ook gewoon pas na de termijnecho. Lijkt me zo lomp om ze af te bellen als het mis blijkt te zijn. Naam Wij noemen onze kleine: Pixel, omdat je vrij weinig zag op de echo Verbouwen: Wij moeten ook nog flink aan de klus thuis. Wij wonen in een jaren 70 huis, waarvan de bovenverdieping nog wat aandacht nodig heeft. Inmiddels zijn alle muren en plafonds gestuct. En de trap heeft inmiddels ook de laatste lik verf gekregen. Nu alleen nog laten bekleden. En dan moeten we alles nog verfen en behangen en dergelijk.
Hoi dames, Zo even een update. Echo was prima. Direct een mooi kloppend hartje te zien en ze gaf zelfs aan dat ze al kon zien dat het schedeltje mooi aangelegd was. Wij zijn helemaal blij! Verder ben ik ergens tussen de 7w5d en 8w2d zwanger. We wachten de termijnecho maar even af. Maar voor nu mag ik gewoon op 20 september blijven staan. @klus: ook hier moet flink geklust worden. Met een huis zonder zolder is een van de slaapkamers een soort zolderopslag. Dat is niet handig, nu we die slaapkamer ook nodig gaan hebben. Dus we moeten vooral veel zooi opruimen (maar het begin is er zelfs al aan gemaakt) En we weten ongeveer hoe we het nu gaan doen.
Ik zie ook verschrikkelijk op tegen te verbouwing, mams1. Maar er moet dan ook zoveel gebeuren Onze bovenverdieping/zolder moet worden geïsoleerd, er moeten kamers worden gebouwd, er moet een goede trap in komen (we hebben nu een soort vaste vlizotrap in de keuken die naar boven leidt), er moet CV inkomen, waarschijnlijk ook nieuwe bedrading...... en dan ben ik nog niet eens halverwege onze werklijst We komen in een oud huis. Er is geen achterstallig onderhoudt, maar alles is wel gedateerd en langzaam zijn er dingen aan vervanging toe. We huren dit huis particulier van onze buren en zijn bezig met een hypotheek zodat we dit huis kunnen kopen. Indien we geen hypotheek kunnen krijgen (wat er naar uitziet trouwens), konden we wel overleg plegen met onze buren over een verbouwing en dan een huurverhoging erbij. Binnenkort willen we de buren daar dus over vragen... pfffffffff zoveel tegelijkertijd allemaal ook . En dan werkt zwanger zijn ook niet erg mee trouwens Ik wil gewoon bezig met een (nieuwe) kamer voor onze draak
Ik heb kraamzorg ook al geregend. We wilde bij een bepaald bureau en omdat ze niet groot zijn en omdat ze gewild zijn zaten ze al bijna vol voor september. Intake was veel informatie maar we hebben alle info op papier gekregen due kan ik het nog rustig na lezen