16 - 30 september 2014 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Artife, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Goedemorgen!
    Mag ik hier ook meekletsen?
    Ik ben (waarschijnlijk)16 september uitgerekend van ons tweede kindje. Best wel weer spannend allemaal, aangezien mijn zoon dit jaar alweer 6 word, en ik inmiddels 34 ben. Deze zwangerschap is ook behoorlijk spannend begonnen, aangezien ik een paar weken geleden al dacht 10 weken te zijn. Mijn eerste echo liet een lege vruchtzak zien maar achteraf bleek dat ik toen pas 5 weken zwanger was... Alles bleek een week later gelukkig wel goed, Maar dat was wel even schrikken. Nu krijg ik aanstaande maandag mijn volgende echo, wat dan ook mijn "officiële" termijnecho is (hoewel dat echo nummer 4 al word Hihi) en dan krijg ik ook mijn uitgerekende datum te horen, maar zelf had ik dus 16 september uitgerekend. Ik ga eens even lezen hier. Fijne dag allemaal!

2. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier was alles goed! Haha straks wat meer tijd om een foto te plaatsen en een update! Hoee waren de andere echos??

3. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Misschien een rare vraag maar hebben jullie ook zo'n trek? Ik kan de hele dag Door wel eten. :D

4. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Stay wat fijn!!!

Als ik niet misselijk ben heb ik ook super veel trek Annamie. Me maag knort dan ook echt. En vreemd genoeg heel hoog haha dat is ook wel ff gek. Maar tussen 12-15 kan ik echt veel eten ja haha

5. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Sonja! Klets gezellig mee! Spannende weken idd voor jou geweest! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Alle meidemn met een echo vandaag: succes en hopelijk allemaal mooie berichten van jullie!

Super fijn Stay dat bij jou alles goed is! Genieten!

@ Annemie: ja herkenbaar, hier ook steeds meer trek. Met name in frisse dingen zoals fruit en water en limonade. Maar helaas ook in snoep :( . Ik merk ook dat mijn lichaam steeds eerder aangeeft weer toe te zijn aan wat eten. 's Avonds wel trek in eten, maar na een paar hapen staat het me tegen. Heb totaal geen zin in chips.

Ja Mams, was echt super leuk om het nu ook thuis te mogen horen. Fijn soms zo'n extra bevestiging... Maar idd zwanger zijn we wel ;)

6. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Grappig Miracle heb t ook met fruit en limo. Nu taksi zonder toegevoegde suikers gehaald anders groei ik zo dicht van die limo haha
    Ook perenijsjes gehaald mmmm

7. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar hoor Annemie. Ik eet ook de hele dag door kleine beetjes. Als ik teveel in eens eet dan word ik misselijk en als de interval tussen 2 eetmomenten te groot is, word ik ook misselijk.

Sonja: Welkom!! En gefeliciteerd!

Bevallen: doe mij maar weer het ziekenhuis! Ik heb op dit moment geen indicatie, maar dat had ik tot het moment van de bevalling bij mijn zoontje ook niet. Vanwege langdurig gebroken vliezen moest ik uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen. Uiteindelijk was ik heel blij dat het daar plaats vond, want 2,5 uur persweeën wegpuffen was al niet zo grappig...laat staan als dat zonder pijnmedicatie had gemoeten! Uiteindelijk heb ik er (vanaf het moment van het breken van de vliezen) zo'n 26,5 uur over gedaan. Ik hoop eerlijk gezegd dat deze baby iets sneller is! ;)

8. Miracle3

Miracle3 Actief lid

17 jan 2014
    317
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhhhh perenijsjes .... Mmmmmm ... Je brengt me op een idee :D

9. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker ja... perenijsjes! Haha, zo brengen we elkaar op ideeën! ;)

Ik word, heel cliché, ook heel blij van augurken... ;);):D

10. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Hahaha echt goed idee he! Ook fijn als je misselijk bent :)

Augurken met ham mmm hihi

11. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb vooral s avonds veel trek. En dat vind ik best lastig want normaal gesproken eet ik s avonds minder. Maar moet ik echt wel eten voor ik naar bed ga. Ik eet veel sinaasappels en mandarijnen (en zelf geperste Juan. Drinken wil ik eigenlijk vooral koud water.
    En ik vind chips opeens geweldig (paprika of Bolognese), maar dit mag ik van mezelf niet elke dag.

12. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Bedankt allemaal voor jullie welkom :)

Ik heb heel weinig trek in eten. Toen ik ontdekte dat ik zwanger was ben ik een week of 3 hondsberoerd geweest van de spanning en stress en gelijk 4 kg afgevallen. Ik heb nu ook weinig trek. Peobeer wel regelmatig wat te eten. Vaak ontbijtkoek met roomboter of appel.
    Warm eten is ook dramatisch.
    Vorige zwangerschap ben ik in totaal 5 kg aangekomen en na 14 dagen 12 kg lichter. Daarna nooit meer op gewicht gekomen. Snap er ook heel weinig van.

13. Bibi24

Bibi24 Fanatiek lid

7 jul 2011
    1.244
    4
    38
    Hier ook sinaasappels en bolognese chips !! :)
    Verder weinig zin om te eten, voornamelijk s avonds beroerd en lig optijd in bed.

14. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Bedankt voor het warme welkom!

Ikzelf eet eigenlijk nog steeds hetzelfde als voor mijn zwangerschap. Heb vrijwel geen last van kwaaltjes, wat een verademing is als je bedenkt dat ik bij mijn eerste vanaf dag 1 tot de dag van de bevalling boven de wc heb gehangen (en dan dus echt tussen de weeën door).

Bevalling, tja. Ik denk toch weer in het ziekenhuis. Bij mijn zoon is het ziekenhuis uiteindelijk zijn redding geweest aangezien zijn hartslag steeds wegviel. Uiteindelijk is hij met de vacuüm gehaald, dat had thuis niet gekund (en dan was het waarschijnlijk ook niet goed afgelopen). Uit angst voor herhaling zou ik dan denk ik toch weer voor het ziekenhuis kiezen.

15. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo ik ben weer thuis! :D Heb vanaf vanmorgen alleen maar lopen stuiteren, haha zo gelukkig ben ik :) Op de echo was een zeer actief kindje te zien (actiever dan zijn/haar moeder op het moment;)). Af en toe slapen. Hartje klopte mooi en hij/zij heeft 2 armpjes en 2 beentjes ;) Al met al, helemaal gelukkig. Heb zojuist ook mijn eerst outfit gekocht... nu ik iets meer zekerheid heb.

Voor de lijst. Hartje mag ervoor! 8 maart heb ik de combinatietest, ik heb hier toch voor gekozen (ondanks dat ik jong ben) omdat ik zelf een vriendin en een kennis heb (beide jonger) die een kindje met down hebben gekregen. Ik ben 9 weken en 4 dagen zwanger dus twee dagen langer. Uitgerekend op 19 september.

Hoe waren de andere echos? Of is verder nog niemand geweest vandaag?

Eten. Het liefst eet ik de hele dag zout en drink ik cola. Ham/kaascroissants daar kan ik maar beter voorbij lopen in de supermarkt anders ben ik een vermogen kwijt omdat ik ze het liefst ALLEMAAAL zou willen opeten. Daarnaast zijn de fruitdropsleutels van Haribo favoriet haha.

Onderstaand nog even een fotootje van de echo :)

Bijgevoegde bestanden:

• 2-fb.jpg
      2-fb.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,6 KB
      Weergaven:
      2
  16. Sonja1979

Sonja1979 Actief lid

29 dec 2013
    152
    0
    0
    Ede
    Wow, wat een mooie echo. Gefeliciteerd!

17. mvRoosenMuffin

mvRoosenMuffin Actief lid

12 feb 2014
    177
    0
    0
    al 5 jaar gezinsbegeleider
    NULL
    missym: Marokko klinkt goed!!! Ik wil ook wel! Hoe lang ben je daar?

Sonja1979: welkom! en blij dat het gelukkig toch allemaal goed is.
    Als je je gegevens in de lijst wilt, is het voor ons (met het bewerken) makkelijker te spotten als je die tekst in een kleurtje zet.

Stay123: wat een mooie echo! en wat leuk om te lezen dat je zo stuitert van geluk!!

ziekenhuis/thuis: twijfel, beiden hebben plus en minpunten. Maar tot nu toe heb ikzelf de keuze, doordat ze met Roos* geen oorzaak van haar vroeggeboorte gevonden hebben. maar eerlijk gezegd ben ik daar nog niet echt mee bezig. Ik begin nog steeds voorzichtig steeds blijer te worden met deze zwangerschap. Maar wel met de houding: ik moet nog zien hoe het gaat lopen

eten/misselijkheid: ik word beroerd als ik teveel eet, of trek krijg. Ik heb normaal nooit echt vaste eetmomenten, maar als ik nu elke 2 uur wat eet, zit ik goed. Ik zit vooral aan de sultana's en rijstwafels.
    andere kwaaltjes: de vermoeidheid... maar dat blijft denk ik nog een poos. verder mijn huid verergert.. en begin zo nu en dan wat bandenpijn te krijgen.

18. mvRoosenMuffin

mvRoosenMuffin Actief lid

12 feb 2014
    177
    0
    0
    al 5 jaar gezinsbegeleider
    NULL
    vraag: wie doen er mee aan moeder voor moeders? ik heb donderdag (mijn vrije dag) een gesprek. ik heb met Roos* niet gedaan, dus weet nog niet hoe het werkt. Ben benieuwd wat er uit het gesprek komt.

19. Stay123

Stay123 Bekend lid

31 mei 2013
    996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik doe nu zoon 5 weken mee. Bij mij deed ze een hcg test. Daarna legde ze in het kort uit hoe en waarom en kreeg ik de flessen uitgereikt inclusief opvangkan haha. Was kort gesprek bij mij.. maar vind het zelf zeer nuttig. Ala je met zoiets kleins iemand zo kan helpen, dan doe ik het graag!

20. Me80

Me80 Lid

2 dec 2013
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Hier ook een mooie echo. Goed gegroeid en hartje klopte heel goed, we hebben het ff gehoord. Op 3 maart de termijnecho ze kon het nu nog niet heel goed opmeten en is dus nog niet helemaal zeker hoever ik ben dus laat mn banner maar even zo staan.

Deel Deze Pagina