16-30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mi2017, 4 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyLovesU

MommyLovesU Actief lid

9 jan 2018
    101
    57
    28
    Vrouw
    @Premiemama
    Wow heftig man. Dat was echt schrikken en een nare periode. Want begrijp eruit dat je kindje het niet overleefd heeft toch? :oops: Mijn excuses alvast als ik het verkeerd heb gelezen.

Heerlijk dat je kleine nu al een tijdje doorslaapt. Die van mij is bijna 2 en slaapt nog steeds niet door:cry::cry:

@Elraange
    Extra genieten van deze zwangerschap al hoewel ik ook begrijp dat je dat niet 100% kan doen.

@lisjeee
    He wat bah. Gelukkig heb je geen bloed gespot. Toevallig had ik vannacht ook last van krampen alsof ik ongesteld moest worden.

2. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Mijn dochter van 1.5 jaar is vannacht 3x wakker geweest. Ben best wel moe vandaag op mijn werk. Ik wou ook dat ze doorsliep:(
    Zo verschillend per kind.

Heb me aangemeld bij de VK. Zal zo horen wanneer mijn afspraak en echo is. Ben benieuwd :)

Dames waarom testen jullie allemaal nog. Zwanger is zwanger en de kans is maar 10% dat het mis gaat en dan merk je het vanzelf.

Ben zelf aan het denken om als ik een tweede kindje heb helemaal te stoppen met werken zodat ik er helemaal voor mijn kinderen kan zijn. Ik werk nu maar 1 dag in de week. Ik denk dat het heel belangrijk is voor een kind om zich goed te kunnen hechten. Kinderopvang heb ik al nooit wat mee gehad. Mijn dochter gaat alleen naar oma oppas ;) In kijk wel eens naar binnen bij de kinderopvang. Allemaal krioelende kinderen die geen aandacht krijgen. Maargoed iedereen moet het zelf weten natuurlijk wat voor jou het prettigste voelt :)

3. MommyLovesU

MommyLovesU Actief lid

9 jan 2018
    101
    57
    28
    Vrouw
    Over 4 dagen is de eerste echo voor @Yent en over 7 dagen voor @lisjeee. Zo spannend dat het al bijna in zicht is. Hoop op een goede echo voor jullie, maar wel de foto delen he:oops::p

Elraange en Yent vinden dit leuk.
  4. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Het krijgen van een kindje is het grootste wonder dat er bestaat. Toen mijn dochter werk geboren moest ik zo huilen en riep ik hoe kan dit nou! Zo perfect mooi.

Mijn kindje is perfect of het nou een handicap heeft of niet. Ik zou nooit een combinatietest of iets dergelijks gaan doen. Ik zou er nooit mee kunnen leven als ik het weg zou laten houden. Een trauma voor het leven. Natuurlijk hoop ik op een gezond kindje. Maar het is altijd welkom :)

Elraange en lisjeee vinden dit leuk.
  5. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Ik merk dat ik best emotioneel aan het doen ben :p zal wel komen omdat ik zwanger ben :D

Elraange en Hope01 vinden dit leuk.
  6. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    @kimmy89 dat merk je helaas niet altijd ;) hier vorige keer ook met 8 weken te horen gekregen dat het vruchtje gestopt is met groeien en met 10 weken alsnog een curretage moeten laten doen en echt tot aan de curretage kotsmisselijk geweest

7. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Hm dat wist ik niet..:( ik dacht dat je dat bloedverlies moest hebben. De enige test die ik nog doe is de CB totdat hij 3+ aangeeft. Meer kan je niet doen dan afwachten en hopen dat het goed blijft gaan.

8. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Ja het kan dus spijtig genoeg wel, maar ook dan zeggen de testen niets hoor.. bleef wel hcg aanmaken dusja.. ja ik doe morgen de laatste cb, ongeacht of die nu 2-3 of 3+ aangeeft

9. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Alleen even terug komend op dat niet doorslapen.
    Hij slaapt normaal altijd door, maar sinds hij wat ziek is is het drama.

Wbt de krampen, heb dat ook heel erg, hoort erbij.

10. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.866
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik heb toch maar gebeld met de verloskundige voor een intake. 19 februari pas aaaaaahhh wat duurt dat altijd lang! Maar goed, het hoort erbij.. wel meteen 's morgens vroeg, dat vind ik wel fijn!

Ik blijf onzeker omdat ik vorige week zondag bloedverlies heb gehad. Het was 2 dagen voor m'n NOD en ik had zaterdag behoorlijke krampen dus ik dacht dat het m'n menstruatie was. Na een halve dag veel bloedverlies en een nacht alleen maar bruine troepies (sorry :)) is het opgehouden, alsof mn menstruatie niet doorzette.

Toen testte ik in de nacht van maandag op dinsdag midden in de nacht opeens positief. Maar wel best wel licht. Ik testte eigenlijk alleen om het van me af te kunnen zetten en te kunnen gaan slapen, het was 01.30 uur en we waren moe. Nooit gedacht dat de test positief zou zijn. Slapen is die nacht niet meer gelukt :)

Anderhalve dag later (1 dag na NOD, woensdag) weer getest, nu wel met ochtendurine. De streep was duidelijk maar lichter dan de eerste keer. Toen zaterdag weer, en toen stond er wel een hele duidelijke streep maar geen echte knaller. Na die halve dag bloedverlies vorige week zondag heb ik geen druppeltje bloed meer verloren. Nu cb-testen besteld die vanavond worden afgeleverd, al weet ik ook niet zo goed wat ik daarmee wil bereiken... zoektocht naar een zekerheid die je in deze fase toch niet gaat krijgen. Het is precies hoe Nahlatje zegt, je kunt ook positief blijven testen als het niet goed is. Moeilijk!

Ik doe dus morgen net als @Nahlatje ook de laatste test en dan kap ik ermee, op naar 19 februari...

11. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik heb dat ook weleens. En vooral rugpijn heel erg... zo eng soms

12. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Vind t ook zo spannend nu.. heb geen testen in huis.. morgen weer. Wacht met bellen tot morgen als ik getest heb.

13. SkyA

SkyA Fanatiek lid

10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Ik mag halftijds blijven werken! Dus al een hele opluchting dat ik niet 8 maanden thuis moet zitten! Lief dat je het vraagt :)

14. Mamaaa30

Mamaaa30 Niet meer actief

Hmm @kimmy89 je klinkt inderdaad wat emotioneel en ik vind het oordeel dat doorklinkt in je posts niet zo heel fijn eerlijk gezegd. Zeker als het gaat over prenatale screening of afbreking om medische redenen. Wat je zelf wilt en doet, moet je zelf bepalen natuurlijk. Misschien wel een goed idee om rekening te houden met andere dames in deze groep die hier daadwerkelijk ervaring mee hebben (ja, ik bijvoorbeeld), want je weet pas hoe je handelt als het je overkomt. Wat kinderopvang moet iedereen het inderdaad zelf weten. Ik ben erg pro kinderopvang omdat ik merk dat het heel goed is om al jong te leren met andere kinderen om te gaan.

Desse, capturethemoment, Nahlatje en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Yent

Yent Actief lid

22 jul 2016
    160
    39
    28
    NULL
    NULL
    Wij willen wel een nipt test en laten deze in het buitenland doen. Als de echo goed is maak ik een afspraak en rijden wij naar België als ik 10 weken zwanger ben. Ik heb een kindje die een aangeboren afwijking heeft alleen gelukkig niet zichtbaar en goed mee om te gaan. Maar extra zorgen geeft het wel ondanks dat het niet heel ernstig hoeft te zijn. Ik denk dat een broertje of zusje met een trisomie hier een heel slecht plan is. Ik vind dan ook dat je gelijk een stempel drukt op de keuze die een ander maakt @Kimmie89 soms kies je uit belang voor het kindje dat je al hebt of uit belang voor het kindje in je buik. Er is namelijk meer op te sporen dan alleen het doen syndroom. Misschien toch wat meer in verdiepen.

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  16. Yent

Yent Actief lid

22 jul 2016
    160
    39
    28
    NULL
    NULL
    Ja nog 4 dagen tot mijn echo echt snel! Ik hoop dat alles goed is dan gaan we het de opa's en oma's vertellen ! Maandag kom mvm. Ook niet geheel onbelangrijk!

17. Mamaaa30

Mamaaa30 Niet meer actief

@Yent snap dat je dan echt zekerheid wil! Ik sta er hetzelfde in... Waarom gaan jullie naar België voor de nipt?
    Wij krijgen de nipt op medische indicatie vergoed ivm ons vlinderkind. We mogen ook invasieve testen al direct krijgen, maar die willen we alleen als er uit de nipt of echo’s iets slechts komt. Anders gaan we ervan uit dat het waarschijnlijk een gezond kind is. Ik vond de vlokkentest best naar om te doen, maar het kon niet anders in ons geval.

18. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Wat enorm veel berichtjes om bij te lezen haha! Ben nu op mijn werk dus kan niet hele uitgebreid reageren maar eerste intake en echo staat op 22 februari: over precies een maandje. Nu begint het lange wachten dus......Maar daarna twee weekjes vakantie dus idee dat ik voor de vakantie iets meer weet vind ik wel erg prettig. Als het goed is krijg ik dan namelijk de eerste echo om te kijken of er een hartje is en of het een eenling is (of niet haha).

Mijn boobies zijn echt nu al huge voor mijn doen. De pijn is wel weer weg maar ik denk dat ze al een halve maat groter zijn :o: Nu heb ik kleine borsten dus dan valt het nogal snel op haha. Viel me echt op tijdens het douchen. Maar de pijn is wel minder geworden; gisteren was echt de hel; ernaar kijken deed al zeer. Zie ook ineens de aders veel beter.

Ook heb ik af en toe ineens mega buikpijn. Geen ongi kramp maar gewoon traditionele buikpijn. En na een uurtje zakt dat weer. Wel vaak na het eten valt me op maar ik eet geen gekke dingen ofzo.

En dromen: mijn hemel, de meest bizarre dromen haha.

19. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    UITGEREKEND OP:

16 september (5)
    Polkadot1987 - 30 jaar - 2e kindje
    Hope01 - 28 jaar - 1e kindje
    Dide - 28 jaar - 2e kindje
    Melissiie - 27 jaar - 2e kindje
    Noukies24 - ? jaar - ? kindje

17 september (1)
    Elianora - 30 jaar - 1e kindje

18 september (2)
    Nanoe2 - 25 jaar - 2e kindje
    SkyA - 22 jaar - 1e kindje

19 september (2)
    Boelie88 - 29 jaar - 2e kindje
    Yent - 29 jaar - 2e kindje

20 september (1)
    Lisjeee - 27 jaar - 1e kindje

21 september (1)
    MommyLovesU - 28 jaar - 3e kindje

22 september (3)
    Eerstewondertje - 28 jaar - 2e kindje
    Estherbdb - 26 jaar - 2e kindje
    Anna009 - ? jaar - 3e kindje

23 september (1)
    Soof2018 - 28 jaar - 2e kindje

24 september (2)
    Premiemama - 26 jaar - 3e kindje
    Elraange - 35 jaar - 4e kindje ( waarvan 1 engeltje)

25 september (0)

26 september (5)
    Nahlatje - 24 jaar - 2e kindje
    Mamaaa30 - 32 jaar - 2e kindje (van de 3)
    Marinda83 - 32 jaar - 3e kindje
    Lovebabys - 29 jaar - 1e kindje
    Relax - 32 jaar - 3e kindje

27 september (1)
    Meliflua - 25 jaar - 1e kindje

28 september (2)
    Desse - 30 jaar - 1e kindje
    Moonchild - 33 jaar - 3e kindje

29 september (2)
    kimmy89 - 28 jaar - 2e kindje
    capturethemoment - 31 jaar - 3e kindje

30 september (1)
    wolky84 - 33 jaar - 1e kindje

TOTAAL: 29
    ---------------------------------------

jongen(0) | meisje(0) | verrassing(0)
    ---------------------------------------

Vlindertjes
    Sweetdreams - 4.3 wk
    Isabelletje14 - 5.4 wk

Afspraken:
    26 januari
    Yent - 1e echo

29 januari
    Lisjeee - 1e echo

1 februari

Polkadot1986 -1e echo
    Hope01 - 1e echo

2 februari
    Premiemama - 1e echo

5 februari
    Nanoe2 - 1e echo
    SkyA - 1e echo

6 februari
    Boelie88 - 1e echo + intake
    Elraange 1e echo gyn
    Lovebabys- 1e echo gyn

7 februari
    Dide - 1e echo
    Mamaaa30 - intake + 1e echo

8 februari
    MommyLovesU - 1e echo
    Elianora - 1e echo
    Desse - 1e echo + intake
    Marinda83 - 1e echo gyn.

9 februari
    Nanoe2 - intake

12 februari
    Nahlatje - 1e echo (gyn)

14 februari
    Eerstewondertje - intake + 1e echo

15 februari
    Marinda83 - intake gyn.

16 februari
    Estherbdb - intake en 1e echo

22 februari
    wolky84 - intake en 1e echo

27 februari
    MommyLovesU - intake

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren
    .[/QUOTE]

20. Meliflua

Meliflua Actief lid

8 mrt 2017
    492
    482
    63
    Vrouw
    Net de vk gesproken.. eerste echo met precies 8 weken.. stiekem wil ik m liever een week eerder aangezien ik vorige keer ook met 8 weken een leeg vruchtzakje op de echo zag.. twijfel of ik de vk van de week even terugbel voor een weekje eerder.. :oops:

moonchild vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina