Het voelt een beetje als plopjes. Maar bij eerste kindje kan het nog even duren, ook afhankelijk van waar je placenta zit. Bij mijn eerste had ik placenta aan voorkant dus voelde ik met 19 a 20 week pas wat geloof ik. Maar in het begin lijken darmkrampen en babybewegingen wel op elkaar. Ik twijfel ook nog of ik het nu wel of niet voel.
Haha bedankt om te beschrijven, ik ben benieuwd! Mijn nicht is 16 weken zwanger van eerste kindje en voelt de baby wel al! Kijk er al naar uit!
Hier ook eerste kindje dus ik heb ook nog geen idee wat ik moet voelen. Maar kan stiekem niet wachten tot ik wat voel! Hier dacht ik dat ik me wat beter begon te voelen. Maar inmiddels ook obstipatie... ook weer erg misselijk en vanmorgen zelfs voor het eerst moeten spugen.. en dat na 13 weken dacht dat ik die gevarenzone uit was, maar helaas...
@Soof2018 wat een fijn nieuws zeg!! Heerlijk! Hier alles oke na 2 weken ziek zijn. Eeest buikgriep en vorige week flink ziek geweest door verstandskies, nou jeetje zeg, ben gewoon afgevallen tot ruim een kilo onder gewicht van voor ik zwanger was.... bleh... Maar goed, gaat weer iets betere kant op. Vorige week controle gehad en alles was goed gelukkig!
Hier was vandaag alles goed bij de echo, prima nekplooi ook en ten laatste volgende week woensdag uitslag NIPT en geslacht
♥ UITGEREKEND OP ♥: 16 september (2) Polkadot1987 - 30 jaar - 2e kindje ♥ Noukies24 - ? jaar - ? kindje ♥ 17 september (1) Melissiie - 27 jaar - 2e kindje ♥ 18 september (2) Annii - 30 jaar - 1e kindje ♥ Yent - 29 jaar - 2e kindje ♥ 19 september (2) Boelie88 - 29 jaar - 2e kindje ♥ Estherbdb - 26 jaar - 2e kindje ♥ 20 september (1) Lisjeee - 27 jaar - 1e kindje ♥ 21 september (2) MommyLovesU - 28 jaar - 3e kindje ♥ Eerstewondertje - 28 jaar - 2e kindje ♥ 22 september (3) Anna009 - ? jaar - 3e kindje ♥ SkyA - 22 jaar - 1e kindje ♥ Hope01 - 28 jaar - 1e kindje ♥ 23 september (2) Druifje12 - 26 jaar - 1e kindje ♥ 24 september (2) Premiemama - 26 jaar - 3e kindje ♥ Elraange - 35 jaar - 4e kindje (waarvan 1 engeltje) ♥ Soof2018 - 28 jaar - 2e kindje ♥ 25 september (0) 26 september (3) Nahlatje - 24 jaar - 2e kindje ♥ Lovebabys - 29 jaar - 1e kindje ♥ Relax - 32 jaar - 3e kindje ♥ 27 september (2) Meliflua - 25 jaar - 1e kindje ♥ Rica - 31 jaar - 4e kindje ♥ 28 september (2) Desse - 30 jaar - 1e kindje ♥ Bezige bij - 28 jaar - 2e kindje ♥ 29 september (2) capturethemoment - 31 jaar - 3e kindje ♥ TigerAngel7 - ? jaar - ? kindje ♥ 30 september (1) wolky84 - 33 jaar - 1e kindje ♥ Eerder uitgerekend: 14 september - Dide - 28 jaar - 2e kindje ♥ 15 september - Nanoe2 - 2e kindje ♥ --------------------------------------- jongen(1) | meisje(0) | verrassing(2) | onbekend (26) --------------------------------------- Vlindertjes: Sweetdreams - 4.3 wk Isabelletje14 - 5.4 wk Marinda83 - 6.5 wk Elianora - 8.3 wk Afspraken: 19 maart Melissiie - tweede afspraak Yent - controle verloskundige 21 maart Elraange - GUO 13wkn gyn Soof2018 - controle VK 22 maart Druifje12 - controle VK 26 maart Eerstewondertje - controle VK 29 maart Meliflua - geslachtsecho 30 maart SkyA - 3e echo capturethemoment - controle vk 4 april Rica - geslachtsbepaling Lovebabys - geslachtsecho 5 april Wolky84 - controle vk 7 april Eerstewondertje - geslachtsbepaling 16 april Elraange - glucose intolerantietest en controle gyn 17 april Nahlatje - echo gyn 26 april Eerstewondertje - 20 weken echo 16 mei Nahlatje - 20 weken echo gyn WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren. Wil je in de Facebook-groep? Stuur een privébericht naar Nahlatje met jouw naam en e-mailadres.
Jeej, net uitslag NIPT. Alles goed! Pfoe wat fijn. Hier afgelopen vrijdag zo ziek geweest. Wrs iets verkeerds gegeten. Niet normaal zo last van mn darmen.. Hier helaas met 13 weken ook nog misselijk en extreem moe. Verder merk ik wel dat misselijkheid minder wordt..
Pfff.. heel even mopperen hoor! Laat ik voorop stellen dat ik enorm gelukkig ben met deze zwangerschap maar vanochtend heb ik me weer ziek moeten melden door de misselijkheid. Ik ben nog steeds 24/7 beroerd en zonder medicatie gaat het helemaal niet. Vanochtend op het werk werd ik zo misselijk en duizelig dat ik amper op mijn benen kon blijven staan. Ik heb me voor vandaag en morgen ziek gemeld en ga morgen de verloskundige bellen voor advies. Ik eet amper iets en drinken gaat ook met kleine beetjes maar uiteindelijk is dat niet meer dan 500 ml per dag. Ik had gehoopt dat het nu langzaamaan beter zou gaan maar het lijkt alleen maar erger te worden. Daardoor lukt het me ook steeds minder goed om te genieten van de zwangerschap...
En hier ook aan het wachten op de uitslag van de NIPT.. spannend! Ook mijn buikje begint toch zichtbaar wat te groeien nu, vind ik best wel leuk! Mijn vriend en ik zijn ook allebei graag voorbereidt, dus onze babykamer is al bijna klaar haha
@Soof2018 Wat fijn! @Estherbdb Wat vervelend zeg van je misselijkheid. Hopelijk kan de VK je tips geven. @SkyA dat is al snel! Heb je een foto ? Hier zijn we bezig met het leeghalen van de logeer /was kamer. Zodat ons zoontje zijn nieuwe kamer daar kan komen. Hier gaat het nu paar dagen goed wat misselijkheid betreft. Alleen nog heel erg moe. Maar ook snotverkouden.
@Estherbdb oh hopelijk wordt het snel beter, want moet inderdaad niet leuk zijn! Ja ik heb een foto! Het zijn nu alleen nog de meubels, enkel de kledingkast was nog niet binnen. En als we het geslacht weten kleden we het verder aan!
Ziet er al mooi uit! Wij moeten eerst nog behangen en dergelijke (behang was vorig jaar op met verhuizen) wil graag beetje Scandinavische sfeer. Krijg zaterdag een schommelstoel met stoffen kuip voor verjaardag. Heb al beetje gezien in ingepakt hout maar geen commode te vinden pffff. Heb jij de meubeltjes van Ikea toevallig?
Ja wij hebben van ikea! Wij wonen nog in een huurhuis nu en wilden niet superveel geld aan de meubels geven. Kopen dan liever een goede kamer ineens als we een huis gaan kopen! En opzich vind ik het heel mooie meubels! Ik wil misschien nog wel een hemel boven het bedje, maar moeten we nog bekijken.
Ik heb nu ook Ikea meubels hoor. Ben van plan die ook weer aan te schaffen. Vind wel de matrasjes erg duur geworden daar
Ik denk dat wij zowat de middelste van prijs hebben genomen. Niet de goedkoopste, want dat was gewoon mouche, maar ook niet de duurste!
@Estherbdb wat naar dat je nog zo misselijk bent!! @SkyA wat leuk zeg! Zo leuk he kamertje inrichten!! En wat fijne berichten weer allemaal! Hartje horen kloppen, goede echo, goede uitslag nipt!! Hier extra gesprek ingepland bij de vk, om bevalplan te bespreken zegmaar. Duidelijk op een rijtje wat zij willen en waarom. Is bij de vk die er bij mijn zoontje ook bij de bevalling was, dus dat is erg fijn! Wij gaan denk volgende week kijken naar nieuw kamertje voor dat kleine mannetje van ons. Hij krijgt een nieuwe kamer, op de groei en de baby gaat in zijn kamer. Gaan waarschijnlijk alles nieuw kopen incl groter bed en dan ledikantje via mp kopen. Want hij kan met 15 maanden nog niet in een groot bed lijkt me
Mijn zoontje is net 2 als de tweede komt. Maar wij kunnen zijkant van zijn ledikant eruit halen. Wil hem op die manier aanleren zelf in en uit bed te stappen. Wil niet omdat de tweede komt hem uit zijn bed zetten haha. Vaak als er nog een baby komt hebben ze al een terugval, het is niet niks voor ze.