Ola ladies, ook zo genoten van het heerlijke weer afgelopen week? Hier alles goed, we weten wat het wordt maar dat houden we een verrassing! Volgende week 20 weken echo alweer! Spannend! Wij hebben nog niks gekocht, want hebben nog zoveel wat we gaan hergebruiken, dus dat scheelt veel. Ga als ik met verlof ga wel alles uitzoeken wat nog te gebruiken is en wat niet. Lekker genieten van jullie vakanties dames! Wij gaan eind juni nog op vakantie. Heerlijk nog even met zijn 3-en! Zijn jullie trouwens al veel aangekomen? Ik heb nu ongeveer 3 kilo erbij. Geloof dat ik bij mijn zoontje al meer was aangekomen nu haha.
Gisteren de 20-weken echo gehad en alles zag er goed uit! Wij willen niet weten wat het wordt dus blijft een verrassing☺️ We hebben al een babykamer gekocht via marktplaats. Verder nog weinig spulletjes gekocht. We hebben ook nog best veel van onze dochter dus de grote dingen (wandelwagen etc) hebben we al.
@Nanoe2 wel fijn dat je de kleine al voelt. Dat kan misschien wat gerust stellen. @Estherbdb super dat de echo goed was!! Het weer hier afgelopen week was op een gegeven moment wel heel errug warm. Ik hou van warm, maar merk dat het me nu minder goed af gaat dan normaal. Zat mezelf een beetje in de weg. Maar goed hier was het 28+ meerdere dagen. Rustig aan in de tuin, wel in de schaduw, was het prima te doen Hier 200 gram aangekomen. Dus dat valt gelukkig nog reuze mee! Ben stiekem als de dood om 10+ kilo aan te komen, moet er ook weer allemaal af!!
@Nanoe2 jeetje lees trouwens nu pas van die koorts... hopelijk gaat het meevallen inderdaad!!! @Estherbdb fijn een goede echo!! @Druifje12 ik was bij mijn zoontje 17 kilo aangekomen, maar meeste ging er in eerste maand heel vlot vanaf, borstvoeding deed heeeeeel veel wonderen haha, heb er uiteindelijk 4 kilo aan over gehouden waar ik moeite voor moest doen. Dus viel me niet tegen haha. Maar gezien dit mijn laatste zwangerschap gaat worden waarschijnlijk, Wil ik na de bevalling ook echt weer meer aan lichaamsbeweging gaan doen. Merkte na de eerste dat ik beetje laks was met het idee: maar als ik toch zwanger word vrij snel, waarom nu dan al die moeite doen!’ Haha, goede instelling (NOT haha)
Ik heb nog steeds de kilo's van vorige zwangerschap helaas... een jaar borstvoeding maar ik was weer de ene uitzondering die aankwam haha. Volgende week echo en best al wel zenuwachtig ervoor. Van de week mij verlof ingepland... Ik heb eerst 4 weken vakantie dan 4 weken verlof. Dan uitgerekend en nog 12 weken verlof... zitten we in december 1 week werk en dan weer 2 week vakantie
@Nanoe2 oh hopelijk is alles in orde en weet je snel meer, en natuurlijk zit je er mee ookal is de kans zeer klein! Maar buiten een miskraam zijn er geen andere risico's of beperkingen dat het baby'tje kan krijgen? Ik duim alvast mee dat alles oke is! @Druifje12 hier in België geen vakantie meer, maar wel nog een paar verlengde weekends, dus ook wel leuk! Wij hebben wel al veel gekocht en gekregen van iedereen, hebben best al veel spullen. Toen ik wist dat het een meisje werd ben ik eens goed gaan shoppen haha! Nu wacht ik tot de solden in juni/juli. Wij gaan begin juli wel nog naar frankrijk voor 2 weken!
@Boelie88 ohh gelukkig gingen de meeste kilo's er zo makkelijk af! Ik ben ook bang dat ik zo ga denken haha. Wil over paar weken/maanden misschien gaan zwangerschapszwemmen, dat kan hier in de buurt, misschien dat ik dan straks na de bevalling ook makkelijker weer wat ga doen. @melissiie oohh dat lijkt me ook shit zeg.. iedereen zegt dat je afvalt met borstvoeding en dan kom je dan juist aan!! Ach ik zal me er ook bij neer moeten leggen. Als je zwanger bent kom je nu eenmaal aan. Ben van mezelf al niet slank, en nu mijn buikje echt begint te komen ook erg onzeker af en toe. Ik was er echt van overtuigd dat ik gewoon teveel had gegeten en al tig kilo's was aangekomen. Haha @SkyA lange weekends vind ik ook heerlijk! Toevallig in NL deze week al, vrijdag vrij in verband met koningsdag. Heerlijk! Hier ook verlof al gepland. Straks in de zomer 3 weken vrij, dan gepland om nog 2 weken te werken en 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof. Ik zou dan ook half december weer moeten beginnen en nog erg veel verlof en adv over. Dus heb ik me dat deels er nog achter aan geplakt, ik begin na de kerstvakantie pas weer Zo lang ervoor klinkt ook wel lekker! Ik twijfel nog of ik die 2 weken na de zomervakantie halve dagen vrij zou willen nemen, lijkt me ook wel lekker zo op het eind.
Hier nog niets gekocht. Ik moet eerst kijken wat we nog allemaal hebben en dan kijken wat nog nodig is. Van mn ouders wel al een pakje gekregen. Verlof ga ik 6 weken van tevoren. Hoop dat ik dat haal.... dan nog 10 weken na bevalling als zoonlief netjes optijd komt. Na die 10 weken nog 5 weken vakantie eraan geplakt. Dus ik start ook 7 januari pas weer. Morgen 20 weken echo. Toch wel spannend weer even. Wij gaan in het najaar met zn vieren een weekendje weg. In juli nog wel naar soldaat van oranje.
Hier ook verlof gepland, 3 augustus laaste werkdag! Ga 6 weken van tevoren met verlof, later trek je niet met ons werk. En hoop dat ik die 6 weken ga redden, vorige keer veel pijnlijke harde buiken. Ik hoop dat er eindelijk eens wat kilo’s blijven plakken... Beide kanten op is wat zegmaar. Vind mezelf ook gewoon niet mooi met een zwangere buik. Buik zit er echt opgeplakt. Maarach, resultaat telt! @Eerstewondertje succes morgen en geniet ervan!
Alles was goed! Meneertje is alleen wat groter als zou moeten. Dus even afwachten hoe dat verder ontwikkeld. Misschien net een spurtje gemaakt. @Nanoe2 hier ook 6 weken vooraf. Daarna is geen doen meer. Hier ook nog geen gram aangekomen...
Wij volgende week vrijdag weer een echo, ben benieuwd! Ik voel ons meisje nu ook dagelijks, wel alleen als ik in de zetel lig of in bed lig. Zo speciaal! De eerste dagen had ik het niet door, maar nu weet ik het wel zeker, zo leuk
@Druifje12 zwangerschapszwemmen is zeker een goed plan, misschien dat ik daar ook eens naar ga kijken hier! @Eerstewondertje oh wat fijn dat alles goed is! Verlof, ik wil 4 weken van tevoren, zou haalbaar moeten zijn met mijn werk nu, dus we gaan het zien. Wij hebben dinsdag de 20 weken echo! Ben heel benieuwd! En vanmiddag nog even een mooi geboortepakje gekocht! Helemaal blij mee! Naam hebben we nog moeten veranderen. Naam die we hadden deed me uiteindelijk toch teveel denken aan een client die ik begeleid heb haha. Nu een naam die we beiden niet in onze kenniskring of familie hebben, en heel tevreden mee!
Wij hebben een naam die eigenlijk erg lijkt op mijn vriend zijn schoonzus. We vinden het beide wel een supermooie naam, maar toch ben ik niet helemaal overtuigd. We hebben nog een andere naam die we beide mooi vinden, maar mijn vriend vindt die iets te hard klinken...
Hier wat namen betreft nog niet begonnen . Heb zelf wel een paar favorieten dus tzt met manlief eens overleggen.
Namen hier ook lastig. Jongensnaam hadden we weer snel maar meisjesnaam blijft lastig. Vooral nu mijn gevoel zegt dat het een meisje word . Morgen 20 weken grens bereikt en donderdag de echo.. volgend weekend gaan we de kamer in orde maken. Althans het grove werk. Decoratie en alle talentjes enzo moet ik nog aanschaffen. Maar eerst even echo afwachten .
Hier uit de naam, alleen vind twee namen leuk... maarja hebben nog even haha Zit weer even in een energiedipje, meer mensen last van? Erg moe, heel erg. Hoofdpijn en krampen, buik zal wel goed groeien maar mijn energie wil ik terug
Ik denk dat we naam voor meisje wel hebben. Vinden die beide leuk. Nu bleek dat een kindje van iemand die ik ken zo heet, maar dat staat behoorlijk ver weg. Jongensnaam nog geen idee! Energie is hier even prut. Maar ook niet helemaal lekker, dus dat werkt ook niet mee. Over 2 weken een week vrij dus dan even bijkomen!
Wat grappig ook, die namenstruggles haha! Wij hadden vandaag de 20 weken echo, alles goed! Beweeglijk kind ook! Enige wat nog wat zorgen kan opleveren is dat de placenta rondom de baarmoedermond lijkt te liggen... voor de uitgang ligt niks, maar wel erboven en eronder wel(ja heel gek maar blijkbaar oan dat dus, of het moet er dus op een gekke manier omheen zitten ofzo...). Raadde met 30 weken nog een echo aan om daarnaar te kijken hoe dat zich ontwikkeld. Nou ja, ach als alles maar goed blijft gaan met ukkie. Dat is belangrijkste☺️
@Boelie88 superleuk dat alles goed gaat, en de placenta zijn zorgen voor later. Wij vrijdag echo, kijk er echt naar uit! Alweer 5 weken geleden dat we vorige keer een echo hadden, dus ze zal al veel gegroeid zijn!
@Boelie88 super de goede echo! De placenta kan toch ook nog mee omhoog groeien? Tenminste, dat zei een van mijn collega's eens waar die echt voor de uitgang lag. Was later dus inderdaad niet meer zo. @SkyA spannend! Veel succes alvast voor vrijdag!