@Druifje12 fijn dat alles goed is tot nu toe! Snap dat het vermoeiend is iedere keer naar het ziekenhuis. Maar ook wel fijn dat ze alles zo goed in de gaten houden!
@Druifje12 Hoe voel je je nu? Wel fijn dat ze het zo bij houden! Hoe gaat met de kleine meid @SkyA ? Hier vandaag veel gerommel in mijn buik en rug, steken en zeurende pijnen. Denk indalingsweeen. Verder gaat het prima hier nu de temp weer omlaag is!
@Boelie88 heerlijk he die lagere temperatuur!! Zou fijn zijn als je kindje al wat aan het indalen is!
@Druifje12 Fijn dat ze wel alles zo goed in de gaten houden ! Hier ook eindelijk minder warm, al neemt de temperatuur in het weekend alweer toe, achja, we komen er wel doorheen. Verder hier er maandag achter gekomen dat meneer in stuit ligt, vandaag komen de moxa staafjes binnen, starten we hiermee in de hoop dat hij zich zelf gaat draaien. De 20e naar de VK voor een controle echo. En anders de 24e bij de gyn een versie aankaarten. En na vandaag dan ook zwangerschapsverlof ! Niet werken tot begin januari
Hier vandaag weer voor een CTG geweest. Alles was weer goed. Echo woensdag ook, alles stabiel. Het begint een beetje te dalen wat er is gebeurd allemaal. Toch wel heel heftig. En hoezeer ik aan de ene kant ook denk, haal de baby maar zodra het kan zodat we weten dat alles goed is. Zo erg kan ik ook willen dat de baby nooit komt haha. Bij de geboorte begint het loslaten al ofzo. Ik wil hem nog helemaal niet met iedereen delen, hou hem liever nog even lekker voor mezelf en veilig in m'n buik! Haha iemand die dat herkent? Het aftellen is wel echt begonnen. Over 3 en een halve week is het plan om me te gaan inleiden! Over 2 weken willen ze het gaan plannen. Ik probeer tussen alle stress door nog zoveel mogelijk te genieten. Wil nog een zwangerschapsmassage doen. Probeer regelmatig even bewust te genieten van het getrappel. En bij de Ctgs kan ik ook echt genieten van die hartslag! Hier ook blij dat het wat is afgekoeld. Kan ik het kamertje afmaken, ben aan het wassen. Hou ook wat minder vocht vast gelukkig! @Boelie88 voelt het als steken helemaal onder in? Daar heb ik sinds gisteren avond af en toe last van. Vandaag weer war rustiger? @Eerstewondertje ik duim dat hij zich gewoon zelf draait! Hier gebeurd dat nog wel, lag afgelopen woensdag op de echo ook weer andersom.. dus ik hou voor jou ook hoop dat het nog kan!! En heerlijk met verlof! Lekker rustig aan genieten nu! Andere dames ook al allemaal met verlof? Ik ben nu sinds ruim 2 weken ziek gemeld dus verlof gaat vanaf maandag dan in.
Hier lag meneertje vorige week ook nog in stuit. Net tijdens controle lag hij weer goed, maar nog niet in mn bekken. Lekker genieten van je verlof!! Leuke dingen plannen en lekker rustig aan doen @Druifje12 fijn dat alles weer goed is Probeer erover te praten als je merkt dat dst nodig is! Of met mensen uit je omgeving of met een psych evt. Hoever ben je nu?
Even de afgelopen dagen geen tijd gehad om hier te kijken of te antwoorden! Met ons meisje gaat het goed. Ze heeft gisterenochtend voor het eerst een heel flesje gedronken en ‘s avonds ook 5min aan de borst gedronken. Ze is voor de rest wel nog heel moe, het is nog wat vermoeiend voor haar het drinken. Maar ze wil en kan het wel! Ze heeft vorige week 1 minder nachtje gehad maar nu gaat het weer helemaal goed. Ze weegt 2,150kg. Dus nog 150gr te gaan op een week en half. Ze moet natuurlijk ook helemaal zelfstandig kunnen drinken.. ik hoop dat ze dit doet tegen na het weekend, dan kunnen we al wat beginnen aftellen! @Druifje12 haha ik heb dat ook, ik zei het gisteren nog, ik wil niet dat iedereen ze begint vast te pakken eens ze naar huis mag haha.. het is onze baby!
@SkyA wat een fijn bericht! Wat goed dat ze al eventjes aan de borst heeft gedronken! En een heel flesje! Ik duim dat ze na het weekend helemaal zelfstandig drinkt en nog even lekker blijft aankomen. En dan lekker op naar huis!! Hihi ben wel blij dat ik niet als enige me zo voel voelde me al lichtelijk en egoist haha! Hier vandaag weer echo en CTG. Baby errug druk, de meting van de doorbloeding van de navelstreng lukte in eerste instantie niet. In tweede instantie wel maar toen leek die ineens enorm verbeterd, en dat kan eigenlijk niet. Verder wel goed gegroeid, het beentje zelfs op de P1 in plaats van eronder, dus dat lijkt zelfs ietsje te zijn ingelopen! Buikje op P53 en hoofdje was ook prima. Gewicht werd vandaag geschat op 2240 gram. Gyn verwacht dat het met de geboorte dan rond de 2700 a 2800 gram is. Da's ook helemaal prima! CTG ook goed. Suiker was goed. Het lijkt helemaal prima te gaan! Dus gewoon weer door met 3 Ctgs per week! Baby is zelfs al ietsje ingedaald, maar dat merkte ik ook wel met wat steekjes af en toe. Voor nu ben ik weer helemaal gerust gesteld en helemaal opgelucht. Maar dat zal in de loop van de week wel weer afnemen. Op dinsdag kun je me meestal bij elkaar vegen voor de echo op woensdag. Ook nog even gehad over de inleiding. In principe plannen we het voor in de 37e week. Moeten daarna nog 24 uur blijven om de suikers van de baby te monitoren. Als alles verder goed is mogen we daarna naar huis!
@Druifje12 ook weer super e! Je moet denken elke dag in de buik is weet een dagje erbij en das super. Zo dacht ik ook toen ik moest platliggen! Maar ik duim mee voor jou dat ie nog enkele weekjes blijft zitten! Net bij ons meisje geweest en ze heeft een dikke 10min aan de borst gedronken! Daarna nog 20ml bij via de sonde gekregen. Het gaat dus elke dag een beetje vlotter! Ze weegt vandaag 2,220kg!
@SkyA wat een goede berichten!! Wat fijn zeg dat ze net zo goed gedronken heeft! En dat ze zo goed aankomt. Als ze nu helemaal zelf drinkt mag ze dan naar huis? Ben echt heel blij voor je dat het zo voorspoedig gaat! Is toch altijd weer afwachten hoe het gaat, maar jullie dametje heeft er zin in! @Druifje12 fijn dat bij jou ook alles nog steeds goed gaat! Zolang hij goed blijft groeien moet hij nog maar lekker in je buik blijven Hier gaat goed, druk maar goed. Kijk erg uit naar ons mannetje! Ben wel erg moe en heb weinig puf om wat te doen, maar het is niet anders...
Ja iedere dag is er 1 en ik ben de 34 weken al voorbij! Dat was zondag ook al een feestje waard! Voor nu krijg ik steeds meer vertrouwen dat we de 37 weken gewoon gaan halen! @SkyA oh wat super dat het zo goed gaat! Wegen ze haar iedere dag? Of ook echt voor en na iedere voeding (aan de borst)? Wat super als je het elke dag zo vooruit ziet gaan! @Nanoe2 heb je wel alles klaar voor de baby? Druk en geen puf om wat te doen is geen fijne combi.. hoe gaat het met de oudste? Dat maakt het natuurlijk extra druk!
@Druifje12 fijn he iedere week die erbij komt Ze worden ook gewoon steeds sterker en kunnen meer hebben als ze geboren worden. Nee, staat nog niets klaar voor de baby. Man komt zo wat eerder naar huis dan gaan we wat doen. S.am is makkelijk en gezellig om thuis te hebben. Speelt lekker zelf en is ook gewoon 3 dagen bij de oppas. Maargoed loopt nog niet zelf ofzo, dus moet hem wel steeds tillen. Maar is vooral het idee dat er nog zoveel gedaan moet worden voor de verhuizing. Zoveel ingepakt. Maar we komen er wel. Ga rustig door
Oh wat zwaar lijkt me dat inderdaad ook de verhuizing nog! Mij geeft alles wat we extra af hebben wel weer meer rust. Hopelijk schieten jullie straks een beetje op! Wel heerlijk dat ie zelf speelt. En een beetje tijd voor jezelf als hij naar de oppas is. Steeds tillen lijkt me wel zwaar trouwens!
Is en wordt ook pittig! Wil liefst over anderhalve week zo goed als alles wat we niet nodig hebben ingepakt hebben. Morgen kleertjes wassen, vluchtkoffer klaarzetten en volgende week de commode verhuizen en laatste dingen voor de baby doen. Scheelt dat we echt zo klaar zijn, omat hij bij ons op de kamer komt te slapen Met de verhuizing en het klussen hebben we gelukkig al heel veel hulp aangeboden gekregen die we ook zeker gaan aanpakken! Maar als we er eenmaal zitten.... Heeeeerlijk! Kijk daar echt naar uit!
Nomi mag naar huis wanneer ze eigenlijk 36w zou zijn, dat is 25 augustus. De voorwaarde is dan dat ze helemaal zelf drinkt, dus we hopen het echt! Ze wordt elke ochtend gewogen en elke week gemeten! Hopelijk blijven al die baby’s van jullie nog even zitten! Wij waren ook nog niet helemaal voorbereid. Morgen bestel ik het wiegje nog en de suikerbonen (traditie van belgië bij de geboorte) moet ik ook nog verder afwerken!
Oh gelukkig hulp aangeboden ja! En inderdaad al zoveel mogelijk inpakken. Maar jeetje met zo'n dikke buik is dat ook niet al te makkelijk! Kan me voorstellen dat je er naar uit kijkt om verhuist te zijn!
@SkyA , ze heeft dus nog ietsje meer dan een week om te bewijzen dat ze alles zelf kan Spannend hoor! Hoop dat ze dan lekker mee naar huis kan! @Druifje12 wanneer moet jij weer voor echo/ctg? Zo mn zoontje naar kdv brengen en dan alles in orde maken voor de baby. Gek idee dat hij over iets meer dan een week al geboren “mag” worden!
Net weer terug van de CTG en alles prima. In het begin sliep ie even. Grappig om te zien aan de hartslag dat ie dan wakker word, meer begint te bewegen en dan echt wel heel duidelijk wakker is! Haha Van die Ctgs kan ik eigenlijk best wel genieten! Heerlijk rustgevend die hartslag, kan er zo een beetje bij wegdommelen. Haha Echo iedere woensdag. Ik las dat ze groeiecho's na 36 weken niet meer doen. Nu hebben ze afgelopen woensdag alles gemeten dus volgende week sowieso niet. De week daarna ben ik de 36 voorbij, dus benieuwd of ze dan nog een laatste keer meten. Hoop het wel, dan hebben we nog een iets beter beeld van het geboortegewicht (al blijft het een schatting natuurlijk). Wat gaat het snel hè. Voor jou nog inderdaad iets meer dan een week voor het mag! Ik word over 2 en een halve week al ingeleid! Is echt snel gegaan! Zeker de laatste weken! Ik duim dat je alles vandaag klaar krijgt! Hier rommel ook vanmiddag nog maar lekker thuis wat aan. Merk wel dat ik echt wat meer tot rust begin te komen. Heerlijk!