Haha nee we wonen drie huizen verder, lijkt me stug hihihi.. Jammer hè! Tot nu toe was ik de Bob. Ik heb gewoon gezegd ja voor iedereen toch een goed jaar. Toen wees ze naar het kleintje van onze buren, ja zoiets wil je toch. Ik zeg ja daar gaan we zeker voor, maar als dat dit jaar nog moet gebeuren, moet ik wel heel hard opschieten hoor. Proost! En toen sprak iemand anders mij aan.. Dus geen idee wat ze nu denkt.................... Hahahahaha
Ik heb het wel verteld. Mijn buurvrouw vertelde dat ze negen weken zwanger is. Ze weet van onze miskramen en vroeg toen dus hoe het met ons ging, ben zon slechte leugenaar dat ik het toen toch maar eerlijk heb verteld.
HAPPY NEWYEAR!!! Wij hebben het vandaag ook aan schoonouders verteld. Schoonma bedankte voor de fles Jip en Jannekebubbels met sokjes eraan geknoopt en het kleinkind-op-komst-kaartje. Die muts had het kaartje dus niet goed gelezen en dacht dat wij hun feliciteerden met de aangekondigde zwangerschap van schoonzus vorige week. Schoonzus blijkt trouwens 20 augustus uitgerekend te zijn i.p.v. ergens in september. "Gelukkig" had schoonpa (Alzheimer) even wat hulp nodig om het kaartje te lezen en toen zag schoonma dus ook de "???" onderaan bij onze namen. We kregen alleen een heel droge reactie, meer dan "ow" kon er niet vanaf. Ze heeft ons wel gefeliciteerd, maar zat meer in over haar werk rond die tijd, want dan was het wel druk en kon ze niet zomaar vrij nemen. Later kwam schoonzus met haar vriend en dochtertje ook nog op de koffie en die trok wel een beetje een verbeten gezicht toen mijn man haar de fles bubbels en het kaartje liet lezen, waaruit bleek dat wij eerder uitgerekend waren dan zij. Maar ze reageerde verder wel enthousiast. Naja, schoonfamilie...
@nelly: ooooooooooooooooooooh ik voel de liefde haha. Ja ik heb mijn verwachting mbt schoonfamilie/stiefzoon al verminderd. Ik heb door dat ik hele andere normen en waarden heb dan hun. Dus ik heb nooit hoge verwachtingen. Toen wij het gisteren vertelde aan mijn schoonmoeder was de reactie. Tja ik had nog niets te doen..........(ze borduurd altijd de geboorte gegevens van de kleinkinderen) maar alweer gefeliciteerd hoor. Gisteren belde mn vriend zijn zoon op (16 jaar) dat hij weer grote broer wordt. Zijn opmerking net als bij alle andere zwangerschappen.........jezus alweer!!!. Zelfs na Marley zei hij...je houdt het toch wel bij 1 he. 1 kind is genoeg. Mijn tip: Adem in adem uit. Zijn genoeg mensen die het wel leuk vinden. En hou de eer aan jezelf. Merk wel in de omgeving dat nu we zwanger zijn van de 4e dat men minder enthousiast is dan bij de 1e zwangerschap. Voor ons het het net zo'n wonder en ben er net zo blij mee. Hebben jullie dat nu ook?
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat alle wensen maar uit mogen komen! Gister toch maar aan de vrienden verteld waar we op bezoek waren, vonden ze erg leuk. Vertelde het wel pas bij de gelukswensen na 12-en, met een glaasje bruisend water ipv champagne Had ik wel meteen een goede reden om het drankje wat ze speciaal voor mij hadden gehaald echt te weigeren, al wisten ze dat dus pas achteraf. Gelukkig tot nu toe alleen maar leuke reacties gehad, iedereen is vooral blij voor ons, dat het nu een wonder is zonder hulp van de mmm.
Heerlijk om die bijna-verklapte-geheimpjes-verhalen te lezen! @cindy1981: oooh, wat een goed nieuws op het einde van het jaar nog! Dat is zeker een extra glaasje bubbelsap geworden, niet? Haha, "liefde"... Ik had mijn verwachtingen t.a.v. schoonfamilie ook niet te hoog gesteld, maar toch viel het weer tegen. Naja, ze zijn nu eenmaal zo. En inderdaad, een vierde zwangerschap is blijkbaar niet zo bijzonder. "Oh, alweer zwanger? Gefeliciteerd." En vervolgens wordt het gesprek weer opgepakt alsof er niets gebeurd is. Dan zit je daar superblij te wezen, zonder je te kunnen uiten. @MilkHd: aaah, wat lief dat ze speciaal voor jou een drankje met de jaarwisseling gehaald hadden. Maar je had ook wel een goed excuus om het niet aan te nemen. Super! @Oud&Nieuw: manlief houdt niet van champagne en ik mocht niet, dus wij zaten gisteren aan de "feestbubbels" (appelsap met prik). Die was me toch lekker! @gewicht: geen idee hoeveel ik aangekomen ben. Ik was eigenlijk met een afvalprogramma bezig toen ik zwanger raakte. In 2,5 maanden tijd was ik 9 kilo kwijt geraakt. Maar nu schommelt het enorm. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor ze er weer aan zitten... Aan mijn lichaam merk ik nog niet zoveel. 's Avonds wel een iets opgezette buik. Maar het scheelt natuurlijk ook, dat ik met dat afvallen bijna in een kleinere maat zat, dus nu heb ik wat meer ruimte in mijn broeken.
Nou Nelly, ik vind dat geen leuke reactie! Kan mij heel goed voorstellen dat zoiets niet leuk is. Je verwacht toch wat!
Het is indd niet leuk. Maar wat doe je eraan?? Ik zeg maar zo, als je zelf maar blij bent voor 100 man tegelijk.
Nelly en Cindy vervelend dat er dan zo cru gereageerd word. Je bent zelf hartstikke blij en wilt het nieuws gewoon delen.
Tja, schoonfamilie krijg je erbij he... Mijn man had destijds een school zover mogelijk van huis gekozen, zodat hij op kamers kon. Dat wil ook wel wat zeggen. Maar ik ben echt meer een familiemens en blijf stiekem toch hopen dat zijn ouders eigenlijk toch wel socialer zijn... Maar goed, zijn zusje is alles en kan niks verkeerd doen en mijn man komt er iedere keer achteraan kakken. Hij wordt enorm achtergesteld, maar dat hebben ze zelf niet eens door. Maar goed. 't Is toch zo en we doen het er maar mee. Wij weten wel beter. We hebben gisteren trouwens ook onze dochters verteld dat mama een baby'tje in haar buik heeft en dat het pas na mama's verjaardag (juli) wordt geboren. Dus dat het nog erg lang duurt. Onze oudste had meteen al namen voor de baby, Zoë en als het een jongetje werd, mocht hij wel Joey heten. Haha, allebei geen keuzes van ons. Vanochtend was ik (voor het eerst) goed misselijk en volgens mijn oudste dochter kwam dat omdat Zoë uit mijn buik geboren wilde worden. Scheetje.
Hmm niet echt leuke reacties bij sommigen lees ik. Jammer hoor. Wij hebben geen contact met m'n schoonouders. Mijn ouders zijn dol op onze dochter dus die zullen vast blij zijn. Heeft iemand nog een tip tegen de misselijkheid? Ik ben nu al een paar dagen de hele dag door misselijk. Ene moment wat heftiger dan t andere maar voel me de hele dag niet lekker. Bij m'n dochter was ik ook wel misselijk maar dat was meestal een dagdeel. Niet de hele dag door.
Ik lees mee... Deze zwangerschap ben ik ook sinds een paar dagen misselijk, vooral 's ochtends. Dat herken ik helemaal niet van mijn andere zwangerschappen. Vanochtend heb ik eerst even op een droog biscuitje geknabbeld, 't was te vroeg voor mijn ontbijt (medicatie 1/2 uur voor ontbijt). Daarna heb ik als ontbijt een snee volkoren brood met smeerkaas gegeten. Met moeite heb ik een halve beker melk weggekregen. Yakult ging wel goed. Dat lijkt ook wat rust te geven in mijn buik. Toen heb ik de jongste in de box geparkeerd en heb ik een halfuurtje op de bank gelegen tot de oudste twee wakker waren. Toen was de misselijkheid wel een beetje gezakt, maar nog niet weg. Op mijn gemakkie die twee aangekleed en ontbijtje gemaakt. Daarnet even fruithap gedaan met de kids. Zelf heb ik een glas water en een banaan genomen. Mijn respect voor de meiden die echt ziek zijn tijdens de zwangerschap. Nu besef ik pas hoe makkelijk ik door mijn drie zwangerschappen gefietst ben. En dan mag ik nog niet klagen, want de misselijkheid is redelijk te handelen.
Ach het wordt zo "gewoon" voor de mensen om ons heen. Afgelopen 4 jaar ben ik meer wel zwanger geweest dan niet. Zoe en Joey vind ik wel leuke namen hoor. Ik zeg doen hahaha Misselijkheid: crackers eten scheint te helpen. Geen idee of het zo is. Ben eigenlijk bij geen een zwangerschap echt kotsmisselijk geweest, wel misselijk, maar dat mag eigenlijk die naam niet krijgen. Hoop dat het snel over gaat.
Hoi dames Jammer dat niet iedereen even enthousiast reageert op het nieuws van de zwangerschap. Morgen heb ik de eerste echo. Volgens mijn berekeningen ben ik dan 6 weken. Ik ben echt heel erg zenuwachtig! Ik vind het ook moeilijk om positief te blijven, i.v.m. een eerdere miskraam. Eergisteren had ik een klein beetje heel lichtbruin slijmverlies toen ik moest poepen (bijna geel). En dat had ik vanmorgen ook. Daar maak ik me best wel zorgen om. Heb donderdagavond wel gevolleybald, misschien komt het daardoor. Ik hoop zo dat het goed zit... Die onzekerheid vind ik echt killing... Maar ik las hier en daar dat anderen daar ook wel last van hebben Liefs, TSCM
Ik heb alles doorgelezen maar sla niks op... Loop nu rond met de knoop van me spijkerbroek los, heb nog steeds buikpijn regelmatig... Heb leuk oud nieuw gehad...
@Tscm: kan me helemaal voorstellen ik heb hevige bloedverlies van 5 tot 6 weken gehad. Dan bedoel ik ook helder bloed. Bruin bloed is niet erg. Geen krampen is er niets aan de hand. Roze bloed is ook niet erg. Ik heb afgelopen vrijdag een echo gehad en het hartje klopt. Heb net als jou flink in de zenuwen gezeten ook mbt eerdere miskramen, etc. Geef de moed niet op blijf positief denken (al is het moeilijk). Ik ben een bewijs dat er na bloedverlies niet altijd een mk komt ik ga voor je duimen
Hoi zwangere dames . Eerst nog even de beste wensen voor 2012!!. Hier zijn we met z'n allen nog gaar van het afgelopen weekend. we hebben bij mijn schoonzus geslapen. Was een drukke bedoeling met 4 volwassenen en 5 kinderen. Maar wel heel erg leuk. Mijn jongste is erg van slag, de oudste valt gelukkig wel mee. Ik heb het alcohol laten staan en dat ze vast wel op gevallen zijn. Ze hebben er niks van gezegd maar ik denk dat als ik het vertel dat ik krijg als antwoord ik had al zo'n vermoeden haha. Ik heb het idee dat mijn buik wat boller is geworden. Had gister wat pijn in mijn rug en vandaag ook, vind ik wat minder want de angst komt alweer naar boven. Heb geen krampen nog of wat dan ook gelukkig maar toch.. Moet nog 2 weken wachten tot ik naar de vk kan. Worden 2 hele lange weken haha. We blijven positief he @Misselijkheid.. Beschuitje eten wil ook nog wel eens helpen. Niet te zwaar weten maar licht dingen. Kleine crackertjes ofzo. @Reacties. Wat naar dat sommig van die slappe reacties krijgen. Tis toch heel blij nieuws!! Ik heb het mijn moeder verteld terwijl we aan het winkelen waren haha het schoot er ineens uit. Ik vroeg wanneer zijn vakantie heeft dit jaar.. precies met mijn bevaldatum dus.. ze vroeg waarom? Nouj dan moet ik bevallen zei ik.. zeg ze, zeg dat nou nog eens hahaha. Ze vond het weer errug leuk!!