@TSCM: bah, wat een onzekerheid. Dikke knuf! Kan je niet een keer extra bij de vlos terecht voor een echo? @Bridgett: wat een vreselijk nieuws! Hoe gaat het nu verder dan? Sterkte... Sorry meiden, even een mega-ego berichtje... Pfff... 't Commentaar is hier niet van de lucht... Gisteren heeft mijn man een belrondje gedaan voor zijn verjaardag en ook meteen het grote nieuws verteld aan de mensen die nog niet van onze zwangerschap wisten. Bah, die reacties die we kregen. Echt niet leuk. Dus gisterenavond zat ik er flink doorheen. Vanochtend alle moed bij elkaar verzameld, want vandaag is de eerste werkdag en na het nieuwjaarwensen wilde ik het toch aan mijn collega's vertellen, omdat ze het anders van derden horen. Bel ik vanochtend mijn moeder(werkgever) of ze me misschien kan komen ophalen vanwege het slechte weer, stelt ze voor dat ik vanmiddag pas kom als mijn directe collegaatje naar huis is, want die had me toch commentaar en een grote mond gegeven. En die wilde direct een gesprek aan gaan hoe we dat nu gaan oplossen. Mijn geschiedenis (met depressie thuis gezeten) werkt natuurlijk niet in mijn voordeel, maar dan de manier waarop ze dat schijnbaar gezegd heeft, dat was echt belachelijk. Meteen eisen gaan stellen. Ik weet zelf toch ook nog niet hoe het gaat lopen. En misschien hebben we het te vroeg verteld. Misschien was het toch beter na de echo, als we bewijs hebben dat het om een goede zwangerschap gaat. We weten nu eigenlijk nog niet hoe we er voor staan. Ik heb jankend aan de telefoon gezeten, omdat we gisteren ook al zo'n raar commentaar kregen van mensen van wie we dat echt niet verwacht hadden. Een vierde kindje is blijkbaar niet gewenst... Ik ben er gewoon ziek van en weet ook echt niet meer wat ik zelf wil. Ik was hartstikke blij met deze zwangerschap, maar door het commentaar begin ik echt steeds meer te twijfelen. Tuurlijk zal het druk zijn met vier kindjes en krijgen we het flink voor onze kiezen. Maar dat is toch geen reden om zo negatief te reageren? 'k Zit hier gewoon weer te janken. 't Wordt me even teveel.
@ Esmeralda Oh dat is wel fijn ja , Ik ken meer baggerwijken in zuid dan goeie wijken haha. Oost is inderdaad rustig soms een beetje te maar heerlijk om te wonen. Een tosti tik nooit van gehoord maarja beter een tosti tik dan allemaal maar vette dingen eten haha Ik heb zelf gelukkig nog geen tik of gekke dingen die ik wil eten. @ Miertje Gefeliciteerd met de mooie echt, wat een fijn nieuws. @ Geslacht Voor mij maakt het geslacht niet heel veel uit als het maar gezond is. Ik heb wel meer een voorkeur voor een meisje en mijn vriend voor een jongen. Dat wordt nog spannend, maar alles is welkom. @ Laurie Ik Heb begin van mijn 6e week hele erge ochtend misselijkheid gehad. Nu is dat sinds een paar dagen over, ik maak me hier best wel zorgen over. Maar ik zie heel vaak dat vrouwen maar een paar daagjes misselijk zijn en dat het niet iets is om je zorgen over te maken. Maar ik ken de onzekerheid. Hoe ver ben je nu? en wanneer mag je voor een echo? @ TSCM Wat vervelend zeg, het goede nieuws is dan wel de goede echo , maar je blijft in onzekerheid gewoon de VK bellen als je het niet vertrouwt. Liever voor niets komen dan jezelf gek maken. @ Bridget Heel veel sterkte meid, ik hoop op een goede afloop. @ Nelly Wat naar voor je zeg, je verwacht juist leuke reacties en geen stomme reacties. Het kan iemand zo kwetsen, en het moet niet uitmaken vind ik zelf wanneer je het verteld of je nou 6 weken of 20 weken bent. Sterkte Meis.
Allemaal bedankt voor jullie lieve berichtjes. De echo van gister was in het erasmus. En vandaag moest ik toch naar m'n eigen gynaecoloog dus ik hoop straks wat meer te weten. Ik probeer maar rustig te blijven maar dat is wel moeilijk. Aan de ene kant wil je hoop blijven hebben, maar de andere kant probeer ik realistisch te zijn. Ik weet precies wanneer ik m'n eisprong had (door ovulatietest) en ben toch echt nu al de 7 weken gepasseerd.(volgens menstruatie als m'n banner en volgens eisprong 7w en 3 dagen. Dus er had echt al wat te zien moeten zijn in de vruchtzak. Je leest opinternet wel verhalen waarin het uiteindelijk wel goed kwam, maar met mijn verleden durf ik daar dan ook niet echt meer op te hopen. We zullen het dus maar afwachten. Ik hou jullie op de hoogte
@ Nelly: nou ja zeg wat een raar gedoe die reacties. Belachelijk! Ga alsjeblieft niet twijfelen. Het gaat erom dat jullie er blij mee zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit zo op iemands zwangerschap zou reageren. Vind t echt heel apart. Ik snap dat t moeilijk is maar ga er alsjeblieft lekker van genieten en leg t negatieve commentaar naast je neer. @ Bridgett: succes vandaag!
Brridgett@ sterkte ik duim voor je Nelly@ wat naar dat mensen zo reageren, vorig jaar vertelde een oom dat ze een 2de kregen toen reageerde een andere tante ook heel stom nog voor dat iemand gefeliciteerd kon zeggen... Het is het mooiste wat er is zo reageer je niet vind ik... Geniet er lekker van het is hè van harte gegunt ik zou wel 6 kinderen willen lijkt me zo mooi een groot gezin...
Nelly, wat een rot reactie. Ik herken het helaas maar al te goed. Ben voor vierde keer in jaar zwanger en daar reageert echt niemand meer leuk op, enorm frustrerend. Superstardeb, ik ben nu 7 weken 2 dagen en heb morgen om 9 uur weer een echo. Eerste van vorige week was onduidelijk door gekantelde baarmoeder. Er zat wel vruchtzakje van goede grote met iets erin. Er leek ook een hartje te kloppen. Corina, succes met de echo. Hoe laat ga je ?
Succes aan de dames die een echo hebben! Bridgett, ik wens jou veel sterkte en succes!! Ik heb 16 januari weer een echo. Ik ga het proberen uit te zingen tot die tijd. Het bruinverlies is echt heel licht, dus ik ga proberen me er geen zorgen over te maken. Dat gaat sommige dagen beter dan andere! Ff een ander vraagje: hebben jullie ook dat je het ene moment superblij bent en het andere moment ineens heel verdrietig? Ik ben heel blij dat ik zwanger ben, maar ik voel me niet echt superblij ofzo. Ik ben ook echt heel de dag door misselijk en kan me nergens op concentreren (heb volgende week tentamens...). Liefs TSCM
@ allemaal zoals jullie weten heb ik in 2009 een bbz gehad en heb ik daarom eerder een echo dan gebruikelijk. Ik sta voor maandag gepland en ben dan ongeveer 7 weken. Is t op tijd om als alles goed is dan de vk te bellen voor een afspraak voor een intake? Lijkt me wel toch? Vond t zelf nogal wat om voor de echo al te bellen. Stel t is niet goed dan moet ik de afspraak weer afbellen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je k#t voelt! De mannen in mijn band reageerden met "oh, ben je weer zwanger?". (ze weten van mijn miskramen) Geen felicitaties of niets, waarschijnlijk omdat de band de vorige keer even plat gelegen heeft door mijn bekken instabiliteit en bevalling. Dat doet best zeer, er wordt je het gevoel gegeven alsof je anderen iets "aandoet" met jouw zwangerschap. Meis, ze denken niet verder dan hun eigen hachie op dit moment.. Jij krijgt een vierde kindje, dat is prachtig!! Probeer ervan te genieten samen met je gezin, ook al is het moeilijk het commentaar naast je neer te leggen. Maar vergeet niet dat het jouw/jullie geluk is, dat is het allerbelangrijkste!
Ja hier ook, ik voel me erg ongelukkig maar kan niet precies zeggen waardoor. Nu zijn we hier al 2 maanden aan het kwakkelen en dus steeds ziek, mijn dochtertje heeft al lange tijd koorts en we slapen allemaal slecht, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Ik kom niet vooruit!! Misselijk, moe.. frustrerend..
Luvv: ja hoor meer dan vroeg genoeg. Bij een aantal vk mag je vaak pas rond die tijd bellen voor een afspraak. Weet je dat ik ook een bbz heb gehad? in augustus dit jaar.
De gyn vondt het er ook niet goed uitzien. Bloed geprikt op hcg, maandag nogmaals. Dinsdag afspraak voor nog een laatste echo. En dan zal ik woensdag gecurreteerd kunnen worden of ik mag kiezen voor pillen. Daar moet ik nog even over nadenken. Vindt ik ook best heftig.
Wat rot Bridget. Wat heb je de vorige 2x gedaan? Curretage of pillen? Ik heb vorige keer medicatie gehad en dat is me wel erg goed bevallen, maar die keuze is natuurlijk erg persoonlijk. Heel veel sterkte meid, ik weet helaas hoe je je moet voelen om dit 3x mee te maken
Bridgett.... is zeker heftig. Is het de vorige twee keren vanzelf gekomen? Sterkte met alles. Hoop dat jullie wens toch snel in vervulling mag gaan