Hoi meiden, Hier hebben we vanavond een goede echo gehad. We zagen een wormpje van 2,1cm met een knipperlichtje. Volgens de meting zou de uitgerekende datum twee dagen later zijn, maar met de 12 weken echo, bepalen ze de dag pas. Ik had verwacht dat ik blij en opgelucht zou zijn, maar in plaats daarvan bekruipt me de hele avond al een schuldgevoel. Dat het bij ons allemaal zo makkelijk gaat. Zwanger worden, zwangerschappen en bevallingen. Ik vind het zo ontzettend moeilijk om daarmee om te gaan, wetende dat er in mijn omgeving zoveel mis gaat, vrouwen het enorm zwaar hebben tijdens de zwangerschap en dan ook nog helse bevallingen. *zucht* Wat zit ik mezelf weer lekker in de weg... Morgenochtend om 8.45u de intake bij de vlos, hopelijk krijg ik toch weer dat jippie-gevoel. Mijn man was in ieder geval wel blij, hij straalde helemaal toen hij ons wormpje zag. Sorry voor een depri einde van de dag... Liefs, Nelly
@ Nelly wat fijn dat je echo goed was. Ik snap wel een beetje wat je bedoelt hoor. Ik ben ook altijd snel zwanger geraakt. Hebben er nooit meer dan 3 rondes over gedaan.. Bij m'n dochter was t direct na m'n bbz raak en bij deze ook weer in ronde 1. Daarnaast een hele makkelijke zwangerschap en bevalling van 5 uurtjes (ingeleid). Ik voel me niet perse schuldig maar snap wel wat je bedoelt dat t zo zuur is voor mensen bij wie t niet lukt. Toch ben ik nog steeds erg op m'n hoede. Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. Weer 1e ronde raak en in 1 x alles goed?? Ook al heb ik een goede echo gehad ik zal pas rustig zijn als ik de 12 weken grens gehaald heb.
Weet iemand trouwens nog leuke winkels voor zwangerschapskleding? Ik weet alleen h&m.. Liefst online trouwens.
@Luvv: over de kleren van Esprit heb ik goede dingen gehoord! Hier hebben we een winkel (Room 42 geloof ik?) die o.a. dingen van mamalicious verkoopt, die zijn ook erg fijn, maar weet niet of die ook online te krijgen zijn.
@ Luvv: Misschien vindt je het helemaal niks, en ik weet niet of je, je maat ook al kan schatten. Maar op Marktplaats zijn ook leuke dingen. En goedkoper.. Bedoel, zo lang heb je die kleren niet nodig toch? Enne de lente en zomer komen eraan dus ik hoop ook niet heel veel kleren nodig te hebben Jullie hoeven je niet schuldig te voelen over dat alles makkelijk gaat. Wees er maar blij om. Bij andere mensen komt het ook goed, en zo niet dan hebben hun misschien andere dingen die soepeler lopen dan bij de rest.
Marik succes met de intake. Nog een weekje en dan eindelijk voor jullie ook de echo Nelly, fijn dat je een goed echo had Ik ben idd wel te spreken over de kleding van Esprit. Mamalicious ook en prenetal eigenlijk ook wel.
Ja klopt is ook zo. Wil ook niet al te duur. H&M valt nog wel mee met de prijzen. Heb ook nog wel wat van de vorige x maar dat is meer winterkleding omdat ik toen in feb. uitgerekend was.
schuldig voelen: herken het wel. Eerste zwangerschap was pas raak na ruim 2 jaar en dankzij de MMM (IUI). En nu ben ik ineens spontaan en snel weer zwanger. Voel me nu een beetje schuldig ten opzichte van de meiden van wie je weet dat ze ook graag een tweede willen, ineens heb ik heeeeeel veel mensen ingehaald... voelt erg gek, voor een mmm-meisje Kledingwinkel: ik ben fan van bellyfashion.nl Gister intake gehad, was weer gezellig, vk-praktijk voelt echt weer als een warm bad! Mooiste vond ik dat bij de balie mijn teamgenootje ineens naast me kwam staan. Dus toen hadden we elkaar even iets te vertellen Gaan vrijwel gelijk op, dus dat is wel erg leuk, meteen afgesproken om gister met training samen in te spelen, lekker rustig. En erg grappig om wat toespelingen te maken naar elkaar, die niemand begrijpt!
Ik durf eigenlijk nog niets te kopen. Heb al wel een broek voor de dag gehaald die ik nu ´s avonds even lekker aan heb gehad. Maar ik ben best nog wel erg bang dat het mis gaat en durf gewoon nog een aankopen te doen. Ik heb trouwens minder symptomen dan een week geleden. Die waren vanaf woensdag al stuk minder en vrijdag was de echo goed. Dus wat dat betreft zal het niet heel slecht zijn. Maar ben nog wel beetje weeig maar niet meer misselijk. Ook voel ik de menstruatie achtige krampjes van het groeien van de baarmoeder minder. Herkent iemand dit?
@ laurie, ik koop ook nog niks hoor. Durf t ook nog niet aan maar ben een beetje aan t rondkijken. Misschien dat ik 1 skinny koop omdat nu alles in de aanbieding is. Scheelt toch weer Symptomen komen en gaan. Ik heb op t moment heel veel last, maar kan zo weer over zijn. Bij m'n dochter wisselde t ook per dag en met 10 weken was ik helemaal niet misselijk meer. Hopelijk deze x ook weer want vind t geen pretje. Als je echo goed was zou ik me niet meteen zorgen maken al begrijp ik je al te goed. Ik ben nogal een doemdenker soms. Vervelend is dat.
Wij gaan wel iets kopen als de echo goed is, nu nog even spannend we mogen maandag... Buikkrampen zijn nu bijna weg heel soms even maar daar is sinds 5 dagen misselijkheid voor in de plaats gekomen ben ook ineens 2,5 kilo kwijt...
Hallo meiden, Ten eerste wil ik iedereen bij wie het goed zit van harte feliciteren. Bij de meiden waar het helaas ook bij mis is gegaan heel veel sterkte! Ik wil jullie ook even mijn verhaal vertellen, misschien dat het een beetje helpt al ik het van me af kan schrijven. Op 29 december kreeg ik buikkrampen, en omdat ik al 2 miskramen had meegemaakt heb ik 30 december gelijk de VK gebeld waar ik ook diezelfde dag nog langs mocht komen. Wij dachten toen al 6,5 week zwanger te zijn maar de echo gaf een vruchtzakje van ongeveer 4,4 weken aan. Nou ja toch redelijk positief want dit was de eerste echo waar ook echt wat op te zien was. Op 2 januari begon ik licht bloed te verliezen en wij hadden al voor ons zelf afscheid genomen van dit vruchtje. Op 4 januari ging ik heel hevig bloeden dus toen was het voor ons duidelijk een miskraam... Tot dat ik op 5 januari naar de VK ging voor een echo en je raad het nooit er was gewoon een vruchtje met hartactie te zien. Ik dacht serieus dat ik van de bank af zou vallen van shock. Maar goed wij met een behoorlijk dubbel gevoel weer naar huis. Blij omdat we een vruchtje met hartslag hadden gezien, verward omdat ik zoveel bloed bleef verliezen. Helaas is dus ook gisteren het vruchtje losgekomen We zijn heel blij dat we eindelijk een keer een zwangerschap hebben mogen zien op de echo, maar ook erg verdrietig omdat dit nu de 3e keer achter elkaar is dat het mis gaat. We blijven positief denken en zijn nu ook doorgestuurd naar het ziekenhuis voor onderzoek. Voorlopig stoppen we even met het proberen om zwanger te worden tot na de bruiloft. Daarna gaan we weer vol goede moed verder en hopen we toch echt dit jaar nog een goede zwangerschap te mogen hebben. Ik wens jullie allemaal heel veel suc6 tijdens jullie zwangerschap en dat jullie allemaal een mooi en gezond kindje mogen krijgen. Veel liefs Kleinduimpje
Kleinduimpje, wat onzettend verdrietig. Als mama van drie vlindertjes weet ik helaas wat je nu doormaakt. Heel erg veel sterkte!
Tnx! Zijn net geweest en ze zei wanneer is de echo eigenlijk. Ik zeg ja volgende week pas, vind het verschrikkelijk dat wachten! Nou zegt ze dan doen we er nu toch ook 1!! Wauuwwwww doe maar! Uitwendig en inwendig! Een mooi kloppend hartje, zelfs het voetje bewoog eventjes! Een 2,0 cm poppetje. Navelstrengetje was heel goed te zien! Wat een topgevoel! Wauw. Op naar volgende week, nog een echo!!
Kleinduimpje wat erg om het voor de derde keer mee te maken. Nu even rust tot de bruiloft. Heel veel sterkte Marik geweldig!
Sorry dat ik weer kom klagen... Vanochtend hebben we de intake bij de verloskundige gehad. Leuk om weer die bekende gezichten te zien, maar ik baal ervan, dat het waarschijnlijk bij dit contact blijft. In mijn dossier bleek namelijk een aantekening van de gynaecoloog te staan dat ik een medische indicatie had. De vlos overlegt nog met de gyn, maar ik ga ervan uit dat ik voor de controles en de bevalling naar het ziekenhuis moet. We wachten nog even de resultaten van het bloedprikken (7 buisjes!) af. Ik schijn antistoffen te hebben en dat kan risico geven voor de baby. Geloof ik... Ik moest ook contact opnemen met de internist, even laten weten dat ik zwanger ben. Dat heb ik een paar weken geleden al gedaan, maar voor mijn gevoel is die er een beetje laks in. Voor zover ik weet, moet je als je zwanger bent, zeker in het eerste trimester extra thyrax slikken (ervaring vorige zwangerschap), omdat de kleine nog geen schildklierhormoon aanmaakt. Maar volgens de internist hoeft dat niet... En vaker bloed laten prikken vond zij niet nodig, terwijl de vlos aangaf dat dat juist wel belangrijk is. Bah... En dan lees ik nog van die nare berichtjes hier op het forum. Lieve meiden, heel veel sterkte met het verwerken van het verlies... Marik: wat een leuke verrassing, die echo! Positiekleding: heb ik bij MissEtam gehaald. Ging daar toch altijd al naar toe voor de Long-collectie. Niet dat de positie-collectie lang valt... Maar zie maar eens positiemode te vinden voor de langere vrouw...
Oh dat is ook rauw op je dak dan als je daar geen rekening mee gehouden had. Wist je überhaupt wel dat dat in je dossier stond joh? Wanneer weet je meer? Ja leuke verassing hè! Was echt door het dolle heen. Helemaal toen ze zei, nou tot volgende week. Huh!? Gaat ie nu wel door? Ja Tuurlijk zegt ze haha
Nelly@ ik krijg ook medische indicatie als antistoffen te hoog zijn maar als ze vorige keer te hoog ware wil dat niet zegge dat het nu weer zo is... Mijn internist heeft van 0,1 naar 0,150 opgehoogd heb gisteren weer bloedgeprikt en donderdag belafspraak met internist vorige keer was 3 weken terug... Mijn antistoffen worden met 12 weken geprikt en dan tegen het einde nog een keer... Ik gebruik Davitamon mama compleet daar zit selinium in wat antistoffen verlaagd en het verkleint de kans op miskraam... Ik hoop thuis te kunnen bevallen...