@ Kleinduimpje Heel veel sterkte na deze nare gebeurtenissen @ Marik Wat fijn een mooie echo en een kloppend hartje, er is niets mooiers Gefeliciteerd met je echo. @ Nelly wat Vervelend zeg Ik had vandaag mijn intake bij de verloskundige, en ze heeft direct even een echo gemaakt Alles was goed het vruchtje zag er goed uit en het hartje klopte goed dus was fijn om te horen. Alleen jammer dat we een lelijke echo mee hebben gekregen , hij was erg onduidelijk maarja als dat het ergste is haha.
Dat is wel jammer hoor, lelijke echo! Bij ons deed ze echt goed dr best. Ze zei dat ik makkelijk was voor een echo haha Heb 4 mooie fotos! Op 1 zie je een navelstrengetje!
@kleinduimpje.. wat vreselijk om te lezen! Hopelijk komen ze er achter waardoor het nog niet lukt! Heel veel sterkte! Wij hebben vandaag goed nieuws gekregen. We hebben vanmiddag ons eerste onderzoek gehad en alles zag er goed uit. Het hartje klopt!! Wat een opluchting was dat, we waren toch wel heel zenuwachtig.. Het kindje is nu 17.5 mm en we zijn 2 dagen verder gezet. We zijn dus niet op 21 augustus maar op 19 augustus uitgerekend. Kon alleen nog niet zoveel van de echo maken. Je kon wel zien waar het hoofdje zat maar verder was het wel onduidelijk. Over 2 weken moet ik weer terugkomen bij de Gyn. om te kijken hoe het dan is. Ook even bloedgeprikt: Ook 7 buisjes. Tis voor een goed doel gelukkig! Voor iedereen die ook een goed onderzoek heeft gehad: GEFELICITEERD!
@Marik: waarschijnlijk heeft de gyn het wel gemeld met de nacontrole, maar heb ik het denk ik niet onthouden. Of ze heeft het niet gemeld, omdat dat "logisch" is, ofzo, dat je als je eenmaal een medische indicatie hebt, je sowieso weer naar het ziekenhuis moet? Ik hou het even op vergeetachtigheid van mijn kant, hoewel manlief ook half-verrast reageerde op die notitie. Maar goed. Iedere dinsdag bespreekt de verloskundigenpraktijk alle "gevallen" met de gynaecoloog, dus volgende week zal ik wel iets horen. Of misschien eerder, als de bloeduitslagen binnen zijn. Even afwachten dus. We hebben in ieder geval wel vast een termijnecho bij de verloskundigenpraktijk ingepland en ik hoop dat ik die daar mag hebben. Dat ligt een beetje aan wat de gynaecoloog wil, als ik daar inderdaad terecht kom. Enne tenx voor de big smile die je op mijn gezicht hebt getoverd bij het lezen van jouw reactie op de echo. Heerlijk zo enthousiast! @Elisatje: check, Davitamon staat nu op mijn boodschappenlijstje. Extra vitamientjes kunnen sowieso geen kwaad. Nu slik ik alleen foliumzuur. De laatste keer heb ik half december geprikt en de volgende afspraak bij de internist staat ergens in maart. Vond ik erg vreemd en ik had wel doorgevraagd maar eerder hoefde niet. Gelukkig heeft de vlos vandaar ook op schildklierzooi laten prikken. Maar ik ga als ik volgende week meer weet, zeker nog even een afspraak maken met de internist. Ik hoop ook voor je dat je lekker thuis mag bevallen. Dat wilde en wil ik ook nog steeds ontzettend graag. Tot nu toe is dat alleen bij onze tweede gelukt, hoewel ik daarna zelf bijna naar het ziekenhuis moest om gehecht te worden (totaalruptuur). Wat was ik blij dat de vlos het hechten overnam van de stagiaire. Bij onze eerste was ik thuis begonnen maar halverwege met persweeen en loeiende sirenes naar het ziekenhuis gebracht, omdat de hartslag van de kleine telkens dipte. Ik heb wel duizend keer geroepen dat ik echt niet naar het ziekenhuis wilde, wel beseffend dat het moest. Maar ik wilde zo ontzettend graag thuis bevallen. Tja en bij nummer 3 wist ik dat ik in het ziekenhuis moest bevallen, maar dat heeft ook een paar maanden geduurd voor ik me er echt bij neer had gelegd. Alleen scheelde het maar weinig of ze was onderweg in de auto geboren. Om 04.00u werd ik wakker, manlief om 04.15u uit bed geschopt en ziekenhuis gebeld, moeder om 04.30u uit bed gebeld voor oppas, 05.00u toen mijn moeder er was als een gek met de auto naar het ziekenhuis, 05.15u vanaf de parkeerplaats naar de verloskamer gelopen (manlief kon de muntjes voor een rolstoel niet vinden, zaten gewoon netjes in het voorvakje van de vluchttas) en om 05.26u was de kleine geboren. Haha, en de dienstdoende verloskundige vertelde naderhand dat ze toevallig met een collegaatje die nacht had zitten grappen dat ze wel weer zin hadden in een snelle bevalling. Nou, alsjeblieft! De bevallingen van de oudste twee duurden trouwens wel ietsje langer: 4,5 en 4 uur. "Mevrouw bevalt snel" staat er in mijn dossier. @SuperStarDebs: super dat je ook een echo hebt gekregen! Fijn dat alles goed was. Alleen wel jammer van het onduidelijke beeld. Hopelijk 't eind van de maand wel een duidelijke. @spontanious1983: ook al een goede echo! super! Tja, wat zie je... Ik kon er bij ons ook niet veel van maken. Haha, ook al lekgeprikt... Tja, 't zekere voor het onzekere.
Lijst augustus 2012 mama's 13 augustus - No name - 30 jaar - 1e kindje - bv - wil het weten 14 augustus - Nelly - 32 jaar - 4e kindje - bv - tb->zh - verrassing/weten? 16 augustus - Marik - 23 jaar - 1e kindje - bv - tb - wil het weten 16 augustus - Habeebah - 24 jaar - 2e kindje bv - wsl zh - allebei leuk 16 augustus - Gwn - 29 jaar - 2e kindje bv - tb - denk jongen 17 augustus - joja81 - 30 jaar - 1e kindje - bv - zh - wil het weten 17 augustus - Jen27 - 2e kindje - bv - tb - wil het weten 17 augustus - Corina - 30 jaar - 2e kindje - fv - zh - verrassing 17 augustus - Kleinduimpje -28 jaar - 1e kindje - bv - zh verrassing? 19 augustus - Justy - 1e kindje - bv - zh - wil het weten 19 augustus - Coltje - 1e kindje 19 augustus - LiLaLief -2e kindje - bv - zh - wil het weten 20 augustus - Mega Babs - 2e kindje - fv - zh - hoop op een meisje 20 augustus - Cindy1981 - 30 jaar - 3e(4e)kindje - fv - zh - verrassing 21 augustus - Bloemie80 - 2e kindje - bv - zh/tb - verrassing/weten? 21 augustus - Laurie - 40 jaar - 2e kindje - bv - zh - wil het weten 21 augustus - MilkHd - 33 jaar - 2e kindje - bv - tb - verrassing 21 augustus - Spontanious1983 - 28 jaar - 1e kindje - bv - zh - wil het weten 21 augustus - MamavanDaan - 31 jaar - 2e kindje - bv - zh - wil het weten 22 augustus - Bridgett - 3e kindje - fv - zh - verrassing 24 augustus- Superstardebs - 1e kindje -BV - ZK - Wil het weten. 25 augustus - queen78 - 33 jaar - 2de kindje - bv/fv? - zh/tb? - verrassing 25 augustus - Elisatje - 27 jaar - 1e kindje - bv - tb - wil het weten (denk meisje) 25 augustus - Luvv - 30 jaar - 2e kindje - fv - zh - wil het weten 26 augustus - Butterfly 78 - 33 jaar - 1e kindje - bv - zh - wil het weten 26 augustus - Viktoriya - 21 jaar - 2 kindje - bv -zh - wil het weten 28 augustus - TSCM - 26 jaar - 1e kindje - bv - tb nog niet zeker 29 augustus - Anne22 - 26 jaar - 1e kindje - bv - tb - wil het weten 29 augustus - Esmeralda1984 - 27 jaar - 3e kindje - fv - tb - wil het weten 30 augustus - Bright- 31 jaar - 2e kindje - bv - zh - wil het weten 30 augustus - N80 - 31 jaar - 1e kindje - bv - zh - wil het weten 31 zwangeren Afspraken 11-01 MamavanDaan 1e echo 11-01 Habeebah termijnecho 11-01 Bright 1e echo 12-01 Bridgett echo 12-01 Elisatje intake vk 12-01 LiLaLief 2e echo 13-01 Gwn 4e echo 16-01 Butterfly78 intake vk 16-01 Elisatje termijnecho 16-01 No name intake vk 16-01 Anne22 afspraak huisarts (ipv vk) 16-01 TSCM 2e echo gyn 17-01 Marik 1e echo 17-01 Esmeralda1984 intake vk + echo 18-01 Justy 1e echo 18-01 Queen78 intake en 1e echo 18-01 Viktoriya intake vk 20-01 No name echo 20-01 Viktoriya termijn echo 20-01 Gwn 5e echo (termijnecho) + gesprek prenatale screening 24-01 N80 intake vk 26-01 MilkHd termijnecho 26-01 N80 1e echo 01-02 Nelly termijnecho vk
Lijst augustus 2012 mama's 13 augustus - No name - 30 jaar - 1e kindje - bv - wil het weten 14 augustus - Nelly - 32 jaar - 4e kindje - bv - tb->zh - verrassing/weten? 16 augustus - Marik - 23 jaar - 1e kindje - bv - tb - wil het weten 16 augustus - Habeebah - 24 jaar - 2e kindje bv - wsl zh - allebei leuk 16 augustus - Gwn - 29 jaar - 2e kindje bv - tb - denk jongen 17 augustus - joja81 - 30 jaar - 1e kindje - bv - zh - wil het weten 17 augustus - Jen27 - 2e kindje - bv - tb - wil het weten 17 augustus - Corina - 30 jaar - 2e kindje - fv - zh - verrassing 17 augustus - Kleinduimpje -28 jaar - 1e kindje - bv - zh verrassing? 19 augustus - Justy - 1e kindje - bv - zh - wil het weten 19 augustus - Coltje - 1e kindje 19 augustus - LiLaLief -2e kindje - bv - zh - wil het weten 20 augustus - Mega Babs - 2e kindje - fv - zh - hoop op een meisje 20 augustus - Cindy1981 - 30 jaar - 3e(4e)kindje - fv - zh - verrassing 21 augustus - Bloemie80 - 2e kindje - bv - zh/tb - verrassing/weten? 21 augustus - Laurie - 40 jaar - 2e kindje - bv - zh - wil het weten 21 augustus - MilkHd - 33 jaar - 2e kindje - bv - tb - verrassing 21 augustus - Spontanious1983 - 28 jaar - 1e kindje - bv - zh - wil het weten 21 augustus - MamavanDaan - 31 jaar - 2e kindje - bv - zh - wil het weten 22 augustus - Bridgett - 3e kindje - fv - zh - verrassing 24 augustus- Superstardebs - 1e kindje -BV - ZK - Wil het weten. 25 augustus - queen78 - 33 jaar - 2de kindje - bv/fv? - zh/tb? - verrassing 25 augustus - Elisatje - 27 jaar - 1e kindje - bv - tb - wil het weten (denk meisje) 25 augustus - Luvv - 30 jaar - 2e kindje - fv - zh - wil het weten 26 augustus - Butterfly 78 - 33 jaar - 1e kindje - bv - zh - wil het weten 26 augustus - Viktoriya - 21 jaar - 2 kindje - bv -zh - wil het weten 28 augustus - TSCM - 26 jaar - 1e kindje - bv - tb nog niet zeker 29 augustus - Anne22 - 26 jaar - 1e kindje - bv - tb - wil het weten 29 augustus - Esmeralda1984 - 27 jaar - 3e kindje - fv - tb - wil het weten 30 augustus - Bright- 31 jaar - 2e kindje - bv - zh - wil het weten 30 augustus - N80 - 31 jaar - 1e kindje - bv - zh - wil het weten 31 zwangeren Afspraken 11-01 MamavanDaan 1e echo 11-01 Habeebah termijnecho 11-01 Bright 1e echo 12-01 Bridgett echo 12-01 Elisatje intake vk 12-01 LiLaLief 2e echo 13-01 Gwn 4e echo 16-01 Butterfly78 intake vk 16-01 Elisatje termijnecho 16-01 No name intake vk 16-01 Anne22 afspraak huisarts (ipv vk) 16-01 TSCM 2e echo gyn 17-01 Marik 1e echo 17-01 Esmeralda1984 intake vk + echo 18-01 Justy 1e echo 18-01 Queen78 intake en 1e echo 18-01 Viktoriya intake vk 20-01 No name echo 20-01 Viktoriya termijn echo 20-01 Gwn 5e echo (termijnecho) + gesprek prenatale screening 24-01 N80 intake vk 26-01 MilkHd termijnecho 26-01 N80 1e echo 26-01 Luvv intake + termijnecho 01-02 Nelly termijnecho vk
@ Corino Ja Gelukkig een mooi kloppend hartje , als je dat hoort dan ben je zoo blij. @ Marik Ja ik vond het wel jammer baalde er wel van haha Ohh dat is wel fijn dat die van jullie zo goed haar best deed. En ook grappig dat je de navelstreng kon zien. Ik moet 30 januari weer terug voor een echo dus dan krijg ik de beeb weer te zien Ik denk dat ze dan beter gaan kijken want ze hebben de termijn ook nog niet vastgesteld. @ Spontanious Gefeliciteerd met de mooie echo en een kloppend hartje.
Nelly@ goed dat je vk het wel voor je prikt je waardes van de schildklier. Je internist heeft wel veel vertrouwen in je schildklier. In die Davitamon zit ook foliumzuur dus die hoef je dan niet meer. morgen gaan we naar de vk vind het best spannend allemaal.
Zijn er hier ook meiden bijna zonder symptomen? ik voel eigenlijk bijzonder weinig meer. Af en toe beetje weeig gevoel. Ik word er erg onzeker van....
Wat fijn dat er weer zoveel goede echo's geweest zijn! Gefeliciteerd allemaal! Voor iedereen die nog/weer in spanning zit: knuf, want het valt niet mee, die eerste 3 maanden!
@ Laurie Hier nog iemand, Bijna geen symtomen alleen pijn in me borsten Sinds deze week wel meer moe maar niet extreem. Het maakt me ook erg onzeker maar na een goede echo heb ik het wat van me af kunnen zetten Als ik me zo de hele zwangerschap voel vind ik het prima, er zijn ook mensen die alle kwalen hebben waar het mis bij gaat. Ik zou zeggen probeer er een beetje van te genieten meid
Laurie het kan echt heel erg schommelen. Als je er te onzeker over bent zou ik de vk gewoon even bellen.. Ik ben op t moment hele dagen misselijk en dat is ook geen pretje. Heb erg weinig energie en dat is wel lastig met mn kleine dreumes die de hele dag druk is blij dat ze nu nog haar middagslaapje heeft.. Snap je angst wel hoor. Als je geen symptomen hebt wil je ze graag en als je ze wel hebt wil je er graag vanaf
Ja stom he, dat ik dat wil. Terwijl ik ook donders goed weet dat ook dat geen enkele garantie geeft. Vk bellen hoeft niet, ik mag vrijdag gelukkig alweer voor een echo (de 3e al). Hebben al die miskramen nu toch een klein voordeeltje
wat fijn dat de meeste mooie echo's hebben! vandaag had ik me 2e echo en het hartje klopte ook! dus dat is heel mooi, ben wel wat teruggezet maar over 2 weken kan ze pas echt een goede termijn bepaling doen dus laat me banner gewoon nog ff zo..
Hoi Allemaal, Ik breek even in, ik ben uitgerekend op 24 augustus. Weet het al even een tijdje en vond toevallig dit forum. Ik wil graag mee komen lezen en soms kletsen Ik ga niet alles teruglezen (sorry) want het is een beetje veel... Maar ga het proberen te volgen als het mag van jullie?