Hoi ik wil me ook graag aanmelden! Ga zo veel mogelijk proberen mee te lezen en schrijven maar of dat ook goed gaat lukken is de vraag ff voorstellen; ik ben anz, 24, mama van C.(3 jaar) en M.(4mnd). ik werk sinds de geboorte van de oudste nog maar 2 daagjes per week maar ga daar per april mee stoppen nu nummer 3 op komst is (heb k meteen meer tijd om hier bij te blijven) volgende week gaan we voor t eerst kijken naar dit nieuwe ukkie, zo spannend! Ik ben nu 9w3d naar eigen berekening.. Blijft afwachten of dit klopt natuurlijk
Ja n80 wat fijn voor jullie. Nieuwe dames welkom en gefeliciteerd. Hier ook combinatietest. Vandaag bloed af laten nemen en voor de nekplooimeting moet ik nog een afspraak maken. Dit wordt nml niet bij mn eigen Vk/ziekenhuis gedaan. Probeer de 12e of 13e week in de hoop dat de nub dan ook te zien is. Al gaat t natuurlijk om de nekplooimeting.
N80 feli met de echo! Nieuwe dames welkom. Hier gaan we ook de combi test doen. Maandag weer naar gyn, dus dan zullen we wel bloedprikken en afspraak voor de nekplooi maken.
Ik zie toch dat er een hoop zijn die ook laten testen. In mijn omgeving vindt men dat raar/onwenselijk. (ook ivm hun christelijk grondslag). Ik heb gister al bloed gegeven en wij krijgen bij echo (nekplooimeting) gelijk de uitslag. Wij gaan naar aanleiding van de uitslag kijken of we ook nog verder laten testen. Maar wij sluiten een punctie of vlokkentest niet uit. Hoe gaat jullie omgeving er mee om en weten jullie al wat jullie gaan beslissen?
Ik weet zeker dat mijn ouders t niet geweldig vinden, zeker m'n moeder. Ook door geloof. Als de uitslag heel slecht is laten we t wel verder onderzoeken. Wat we daarna doen weten we nog niet. Hopen maar 'gewoon' op een goede uitslag. Ik vertel in 1e instantie ook niet dat we t laten doen.
Luvv hier hetzelfde verhaal bij mijn ouders en familie. Heb het ze wel verteld. M'n zusje die 2 weken eerder is uitgerekend reageerde ook gelijk fel. Tja... ieder heeft daar een andere mening over. Ik vind zelf dat je het kind wel een waardig leven moet geven.
Hier is eigenlijk niemand in de omgeving die er moeilijk over doet en aantal vrienden/familieleden doet het ook. Als e uitslag ongunstig is laten we het verder onderzoeken. Krijgen dus sowieso al een uitgebreidere 20 weken echo, maar dit soort onderzoeken zijn natuurlijk wat eerder.
Wat fijn om te lezen dat er hier meerdere zijn die de combitest doen. wij gaan m dit keer ook doen gezien de ukkies zo dicht na elkaar komen. dit gaan wij trouwens ook openlijk bespreken met familie (allen niet gelovig dus verwacht geen rare reacties) Volgende week woensdag of donderdag gaan we het dan eindelijk vertellen!!! vind t zo spannend
is et zo dat die combi test bij jullie dan vrijwillig of verplicht was.. vraag me af of er mensen ook vrijwillig zo´n test doen namelijk.. wij doen em deze keer ook weer niet
@habeebah: een test is nooit verplicht...! We doen het dus vrijwillig. En jij kiest er bewust voor het niet te doen, wat ook helemaal prima is. Afhankelijk van leeftijd en/of aangeboren afwijkingen in de familie krijgen sommige mensen het wel aangeboden, maar ook dan ligt de keus altijd bij de ouders. De 20-weken echo is bijv wel standaard tegenwoordig, maar ook niet verplicht.
Ook wij niet verplicht. Zit ook niet in de familie en zijn nog vrij jong. Meer voor de zekerheid.. al geeft de test dat natuurlijk nog niet voor 100%
ohhh ok.. ja begrijp et nu wel.. alleen boven bepaalde leeftijd wordt et dan vergoed en anders niet.. i get it