Jeetje Jette, wat een onzekerheid en wat een verschrikkelijk nieuws... Ik hoop op toch nog een wonder voor jullie. Puk ook voor jou en je familie sterkte. De sterren staan echt slecht voor de augustusmama's, ik heb ook erg slecht nieuws: mijn vader is afgelopen maandag overleden. Hij was al een tijd ziek, en ook ernstig (acute alvleesklierontsteking), maar er was wel de volledige verwachting dat hij er bovenop zou komen. Helaas kreeg hij complicatie op complicatie en werd het uiteindelijk te veel. Hij lag de laatste dagen onder narcose aan de beademing en heeft er zelf niets van gemerkt. Iedereen was erbij (ook mijn broer die ervoor uit Dubai moest komen). Op zich een hele mooie dood, maar we hadden zo graag meer tijd met hem gehad... Maandag is de uitvaart en we zijn nu van alles aan het regelen. Ik voel nummer drie heel vaak bewegen en dat is een enorme troost, het leven gaat door, maar ook is het heel verdrietig dat mijn vader deze kleine nooit gaat leren kennen...
@nijnja; ook al zo'n vreselijk nieuws! Gecondoleerd met je vader! Hier hebben we onze eerste nacht thuis overleefd. Zl kreeg in de avond wel weer een 'kroep' aanval, maar omdat zijn astma nu onder controle is met de medicijnen, was deze aanval ook zo weer over. Maar het blijft naar om te zien dat je eigen kind op handen en knieën staat om al dat hoesten op te kunnen vangen Het in slaap vallen gaat ook nog moeizaam. In het ziekenhuis lag ik op een bed bij hem in de kamer en kon hij mij altijd zien. Nu lag hij alleen op zijn kamer en dat viel hem even zwaar. Met baby alles goed. Hoop dat hij niet teveel gemerkt heeft van alle spanningen en hectiek de afgelopen dagen.
Jerami, onze zoon heeft dat ook gehad...wij moesten hem dan gelijk onder de douche zetten..of ja de douche gloeiend heet aanzetten en dan zoonlief in de badkamer met alle stoom....het ging dan altijd weer wat beter...maar goed weet niet of dat werkt als er ook astma bij zit.. want dat had zoonlief weer niet...
Nijnja... Ook al zoveel ellende! Wat vreselijk. En inderdaad, de gedachte dat hij dit kleinkind nooit zal zien is overdraagbaar. Veel sterkte gewenst meid, ik hoop dat je het allemaal kunt bolwerken nu! En Jerami, gelukkig is jullie zoontje weer thuis, maar trek direct aan de bel als het volgens jullie niet gaat! Zeker nu in het weekend niet te lang door laten lopen... Wat een zwangerschappen hier zeg, ik sta even perplex...
@ nijnja, heel veel sterkte met het verlies van je vader. @jerami, hopelijk knapt zl snel op zodat jullie wat meer rust krijgen. Beterschap iig. @hier, het is wel fijn dat we tot maandag bewust afscheid van hem kunnen nemen ook al zijn wij en hij natuurlijk erg emotioneel. Hij heeft zelf met de huisarts hiervoor gekozen omdat ze de pijn niet meer kunnen onderdrukken. Hij heeft na 2 jaar vechten dan toch de strijd verloren
Och jeetje Puk! Heb helemaal over jouw berichtje heen gelezen. Jij ook heel veel sterkte gewenst! Denken jullie allemaal goed aan jezelf meiden! Zeker nu proberen om rust te pakken als die nodig is...
@pco; ik ben gisteren wezen stomen met hem en toen trok het al snel weg. Woensdag avond schrokken we vooral omdat hij helemaal apatisch werd en steeds met zijn ogen wegrolde en wegviel. Door zijn astma en lage weerstand kreeg hij enorm hoge koorts (40.3) en had hij een extreem hoge hartslag (tussen de 170 en 200 slagen per min.) Hierdoor reageerde hij vrijwel nergens meer op. Dit waren 2 dingen die niet bij de pseudokroep horen, dus was er veel twijfel van wat het kon zijn. Pas de volgende ochtend werd er definitief gezegd dat het pseudokroep was.
@Nijnja gecondoleerd en heel veel sterkte met dit verlies..Dat je vader de kleine niet meer ziet is echt heel verdrietig!! Fijn dat het afscheid zo mooi mocht zijn! Heel veel sterkte de as tijd!! Knuffel
Hi lieve dames, Wat zijn er veel dingen gebeurd de afgelopen week met jullie @Jette: Wat een moeilijk nieuws voor jullie! Ik hoop en bid voor jullie dat het goed komt met jullie meisje en dat jullie dinsdag iig duidelijkheid krijgen. @Nijnja: Gecondoleerd! Wat moeilijk dat je vader dit kleinkind nooit meer zal ontmoeten. Heel veel sterkte. @Jerami: Dat is schrikken zeg! Gaat het nu beter met je zoon? @Sietsie: Hier zit de kleine ook heel laag, lager dan ik verwacht en mijn buik zit. Zal idd komen omdat je eigen organen omhoog geduwd worden. @Hier: Een goede week gehad in Turkije, drukke en lange dagen, maar het was zinvol. Er vroeg iemand wat voor werk ik doe: Ik ben kwaliteitsmanager bij een groot noten verwerkend bedrijf en verantwoordelijk voor binnenkomende goederen.
Met zl gaat het gelukkig weer wat beter. Hij heeft nog wel flinke hoestaanvallen en is snel buiten adem, maar verder doet hij het goed. We leven de komende dagen op een strak schema wat eten, slapen en medicijnen betreft. Hij zit nu aan 6 x 4 pufjes over 24 uur, deze moeten op vaste tijden gegeven worden. Gelukkig wordt dit langzaam afgebouwd en als het goed is zitten we vrijdag op 1 x 1 puf. Verder heeft hij spoeling en druppels voor zijn neus t/m woensdag en zit hij aan een flinke dosis prednison t/m maandag. Vooral de prednison valt hem zwaar op de maag. Eetlust is er nog niet echt. Ik voel me wel heel schuldig tegenover de baby. Ik ben de afgelopen dagen zo bezig geweest met mn zoontje dat ik totaal niet aan mn zwangerschap dacht. Iedereen bleef maar zeggen dat ik het rustig aan moest doen en goed aan mezelf moest denken. Ik daar in tegen vond het allemaal maar gezeur, want als moeder moet je voor je kind zorgen en wil je er altijd voor ze zijn. Ik was alleen even vergeten dat ik ook nog een kind bij me draag
Hey meiden, ik dacht ik zal weer even wat laten horen.... Vanmiddag werden we gebeld door het Erasmus. We moeten woensdag bij de klinische genetica zijn. Dit om erfelijkheid e.d. Vast te stellen ofzo.... Vandaag eind van de dag is het grote overleg geweest en morgen worden we hierover gebeld..... De spanning loopt nu wel heel erg op kan ik je zeggen. We zijn moe, leeg en lopen op onze toppen.... Het moeilijke is dat ik ons meisje iedere dag voel bewegen, wetende dat het volgende week afgelopen kan zijn. Ik kan er bijna niet aan denken dat ik moet bevallen volgende week en dan terwijl ik haar naar buiten moet werken weet dat ze dan stopt met leven. In mijn baarmoeder heeft ze nergens last van. Het is verdomde tegennatuurlijk om zoiets te ondergaan. Je weet dat ze helemaal af is, alleen te klein. Ik laat jullie morgen horen wat er uit het overleg is gekomen. Ik ook dat ze op tijd bellen en niet pas eind van de middag
@Jerami: Fijn dat het iets beter gaat met zl. Enne, voel je niet te schuldig tegenover de beeb, ze kunnen veel hebben en het gaat vast allemaal goed! @Jette: *huil* Wat moeilijk voor jullie! Ik hoop zo ontzettend dat het goed afloopt! Dikke knuffel! @Hier: Alles gaat goed, alleen dat brandend maagzuur... Hebben jullie nog tips? Vanillevla lust ik niet en ik heb maagzuur binders, maar daar mag je niet teveel van want daar zit natrium in.
@ Jerami.. 't is wat of niet. Wel fijn dat ze nu weten wat het is en hoe er mee om te gaan. Veel energie kost het jullie zekers.. Probeer je wel beetje te genieten van je zwangerschap? @ Jette..heel veel toi toi voor morgen. Vind 't allemaal zo verschrikkelijk voor jullie ;'( @Femke.. maagzuur niet veel last van.. heb dan ook geen tips. Wel begrepen dat Rennies gewoon mag Hier vanavond begonnen met de kast opzetten... Nice :0
Hey, we zijn gebeld en er is nog hoop! Het is geen dubbele blaas maar vanuit de linkernier lopen ipv 1, 2 ureters (leidingen) het schotje in de blaas is dus de 2e ureter. Waar die precies uitmondt is onzeker. De rechternier is ook te groot maar het blijft onzeker hoe dit komt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Voor nu is er geen reden om de zwangerschap af te breken. Maandag moeten we terug en dan gaan ze weer het vruchtwater meten. Zolang dat genoeg blijft werkt alles gewoon. Dit blijft dus spannend want dat kan ook stoppen doordat de niertjes stoppen... Het is te hopen dat alles blijft werken en ons meisje blijft plassen.... Dan kan ze na de (vroeg) geboorte geopereerd worden. We zullen dus zolang ik zwanger ben in onzekerheid zitten en vaak naar het Erasmus moeten om alles goed in de gaten te houden. Ik moet daar ook bevallen als het zover mag komen. Voor nu houden we vast aan de hoop.... Echter de angst dat de niertjes stoppen zal aanwezig blijven. Xxx
Jette wat fijn zeg! Op naar een mooi en gezond kindje! Hier zit ik al vanaf vijf uur in t ziekenhuis met harde buiken / lijkt ook vruchtwater te verliezen wel minimaal maar toch en moest met spoed komen nadat ik zei dat ik een rare. Druk voelde! Nou ik zit er nu nog, geen steek wijzer en dochterlief is druk in de buik! Inmaak mij niet druk dus dat scheelt!