16 - 31 augustus 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliz30, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer?

Hier gaan we vandaag aan de klus :D ml is nu het plafond aan het witten. Die zag er niet uit. Ik heb vanochtend nog een deel van de laminaat eruit getrokken, de rest moet even wachten tot de laatste rotzooi weg kan. Laminaat loopt door in de hal en daar willen we het eigenlijk laten liggen, dus moeten nu een manier vinden om bij de deur het netjes in een rechte lijn af te zagen terwijl het er al ligt.

2. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Hoi meiden!

Even wat drukker geweest, veel van huis en een aantal dagen achter elkaar gewerkt. Nu de tijd om bij te lezen en uitgebreid te reageren :).

Femke, wat grappig dat wij dus niet de enigen zijn met de behoefte om er even tussenuit te gaan. Mijn vriend wil pas weg als het kamertje er is, maar dat zal pas eind mei, begin juni zijn. Ik hoop niet dat dat te laat is, heb dan natuurlijk al een behoorlijke toeter.

Hoe gaat het nu met je na de val? Geen klachten meer gehad?

Puk, hoe was de controle bij de VK? En hoe is het met je opa?

Lekker dat jullie ook weg gaan Frida! Ik ga graag naar zee, mijn vriend is daar geloof ik een beetje klaar mee. Waarom weet ik niet, we zijn er altijd met veel plezier heen gegaan. Vooral het Carlton Beach hotel in Scheveningen viel bij ons goed in de smaak.

PCO, wat ontzettend fijn om te lezen dat het allemaal goed was. Dit is het nieuws wat we willen lezen, rust maar goed uit!

Jerami, beterschap! Hoe gaat het nu met je? Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt door te kiezen voor een gastouder. Het is toch wat kleinschaliger en persoonlijker, dat komt vast helemaal goed! Fijn dat het in ieder geval wat beter gaat met je zoontje. Succes met klussen vandaag!

Eliz, wat goed om weer iets van je te lezen. Knap dat je de kracht kunt vinden om hier te reageren. Ik hoop ook dat je snel goed nieuws hebt, wel komen delen met ons hoor!

Olicha, doe het rustig aan hè? Wil niet het belerende topic-lid zijn, maar als je deze klachten verwaarloost, ben je verder van huis. Ik kraamde regelmatig bij vrouwen die gewoon maar door zijn gegaan in de zwangerschap, en uiteindelijk een vreselijke kraamtijd hadden door de terugslagen...

Ik weet niet of ik een babyshower krijg/ga houden. Weet eigenlijk niet zo goed hoe zoiets 'werkt'. Is dat iets wat je zelf organiseert, of doet je omgeving dat?

Wat positiekleding betreft: Ik zie weinig leuke dingen, en als ik die al zie, zijn ze vaak enorm duur. Dat ga ik gewoon niet uitgeven voor die paar maanden. Bewaar het geld liever voor straks, als ik weer lekker in mijn eigen maat kan.

Ik voel onze meid al een poos, vooral als ik rustig zit. Gisterochtend zag ik mijn buik echter voor het eerst bewegen! Dacht dat ik het mis had, maar vlak daarna zag ik hem nog een keer op en neer gaan. Is wel erg vroeg volgens mij, maar ik ben er helemaal zeker van dus heb de dag in ieder geval opgeschreven zodat ik het voor 'later' nog weet.

Hoeveel zijn jullie nu trouwens aangekomen als ik vragen mag? Ik nu precies 3 kilo, de laatste week is er zomaar een kilo bij gekomen. Maak me best wat zorgen, hoop echt dat dit niet door gaat zetten!

3. Olicha

Olicha Niet meer actief

Goedemiddag!

Zon; prachtig, krijg zin in een zonvakantie!

Gastouder: de buurvrouw heeft is gastouder. Dichtbij. Net na mijn eisprong meldde zij al dat ze eventueel plek heeft.. Lol hihi

(Sietsie)
    Ik probeer zeker mijn klachten serieus te nemen, maar goed dat je het zegt. Soms denk ik dat ik het overdrijf en heb ik een duwtje in de rug nodig.

Mijn buik beweegt al sinds week 15-16,erg vroeg. Toen waren het plopjes. Nu verschuift mijn hele buik en heb ik soms aan de ene kant meer huid dan aan de andere kant van mijn zwstreep. Erg grappig. Ik heb dan ook niet zo'n grote buik.
    Ik voel haar ook aan 2 kanten tegelijk elke dag in de ochtend nu ( ik denk dat ze uitstrekt of beentjes en handjes beweegt.

Genieten is dat he, als je zoveel ervaart van de baby's aanwezigheid. Hebben jullie het idee dat de baby reageert op: je hand op buik, geluiden; je stem.. Oid???

Babyshower: een vriendinneke zou het voor mij organiseren, echter ben ik een controlefreak en heb ik echt een beeld hoe ik het liefst alles zie. Ik heb het dus overgenomen. Ik vier het in Juni, thema: Pretty in Pink ( alles in het roze - iedereen iets roze aan, ik een mooi lang roze galajurk- )roze toeters en bellen, taart, flesjes, spelletjes.. Ik heb er onwijs zin in.

Het lijkt me fijn om 2 uurtjes ongeneerd over de baby te praten, denken hardop en delen met vriendinnen.

Ik ruil er tevens mijn verjaardag voor in ( midden mei). Die laat ik stilletjes voorbij gaan en feestje vieren doe ik dus begin Juni.

Zijn er ook meiden die zenuwachtig zijn voor de bevalling?

4. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ik ben overigens 4-5 kilo aangekomen. Ik vermoed dat dit in mijn borsten, kont, heup en klein beetje baby en buik is gaan zitten.

Ik eet normaal, snoep wel meer. Echter niet overmatig, geen behoefte aan. Ik wil wel al mijn vitaminen voor de baby binnen krijgen. Ik vermoed dat ik nog max 4 kilo aankom tot einde zw.

En jullie?

5. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Oooh hier al10 kg kan er niet wakker van liggen!

:D bij de eerste alles eraf gekregen dus nu ook wel

6. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Ik 3 kilo op 2 ons na.... Al kom ik er 20 aan mij maakt het niet uit als ze maar goed op de wereld mg komen. Morgen om 12:15 weet afspraak Erasmus.... Ik merk dat ik nu weer erg gespannen word... Ik hoop dat ze goed heeft geplast de afgelopen week... Xxx

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jerami: Opgeschoten met klussen?

@Sietsie: Leuk is dat hé als je buik gaat bewegen? Als je weet waar je op moet letten ga je het steeds vaker zien.:)

@Aankomen: Ik ben nu 3,5 aangekomen, gaat hard ineens:)

@Regaeren van de beeb: Hier reageert ze heel duidelijk op mijn hand, daar "zwemt" ze echt naar toe.

@Jette: Heel veel succes vandaag!

@Hier: Lekker naar de dierentuin geweest gister. Dl vond het geweldig al die beesten.

8. Olicha

Olicha Niet meer actief

Heel veel succes Jette en man!

9. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Jette, hoe is het gegaan?

10. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Brabant
    Vruchtwater was iets minder dan 11 dagen geleden..... Nu donderdag gesprek met de kinderuroloog en daarna weer naar prenatale geneeskunde.... Donderdag horen we dus hoe verder of niet

11. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jette: Wat spannend meid! Ik hoop dat het gesprek donderdag positief uitpakt.

Hier net naar vk geweest, alles weer ok. Mag over 3 weken terugkomen, ivm rhesus prik.

12. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Jette, ik ben benieuwd en hoop dat alles gewoon goed blijf gaan.

Hier gisteren ook naar de VK geweest, mag 13 mei weer terug komen. Alles was gelukkig goed.

Nu op weg naar een lange lange dag werken....zie er tegenop maar het is niet anders....morgen weer lekker thuis werken dus dat scheelt dan alweer!

Fijne dag dames!

13. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Jette nog langer in spanning. Hoop dat t nog genoeg is. Succes en sterkte.

14. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @jette; Spannend! Duimen draaien hier voor je!

@gewicht; Hier zoizo al 6kg aangekomen, bij zl was ik er 12 aangekomen en was dit binnen 6 maanden al weer kwijt + wat extra, dus maak me ook zeker geen zorgen.

@kamertje; Het plafond is weer mooi wit, hoefde maar 1 laag, dus scheelde weer. Morgen komt grof vuil weer langs om rotzooi op te halen. Dan kan ik eindelijk verder met het laatste 3 banen behang er af te halen en dan kunnen we iig de houten plank langs de muur en de verwarming verven. Behangen wachten we nog even mee tot de vloer er helemaal uit is.

15. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Brabant
    Lief zijn jullie allemaal!
    Mensen zeggen om ons heen vaak nu dat we zo sterk zijn maar zij zien ons niet huilend wakker worden, huilend in slaap vallen en de dag doorworstelen...... Ik wens dit niemand toe. Ons meisje is zo gewenst! Hier hebben we jaren naar uitgekeken! Alles al in huis en ik durf de kamer waar alles staat niet eens meer in. We hopen zo dat ze in ieder geval tot 32 weken plast en leeft. Als ze dan komt of moet komen dan zijn de kansen redelijk dat ze het gaat overleven.... Als ze eerder gehaald moet worden dan kan ze overlijden aan iets anders dan de niertjes..... Ze MOET gewoon plassen. Wij geloven niet maar op dit moment probeer je in je hoofd aan iedereen hulp te vragen... Om ons meisje bij te staan. Vannacht bijna niet geslapen. Dan zit je samen beneden en kun je alleen maar huilen en hopen..... Zo sterk zijn we dus niet
    Het kan ons niet snel genoeg donderdag 14:00 zijn en hopen dat de kinderuroloog ons een heel klein beetje gerust kan stellen met voorbeelden van kindjes die er redelijk goed uitgekomen zijn uiteindelijk.... Xxxx

16. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Jette dikke knuffel. Wat moet dit zwaar zijn.
    En ja om je heen denken ze dat je sterk bent. Maar vanbinnen voelt dat heel anders. Succes meid! Hoop dat t zo donderdag 14.00 is

17. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @PCOmama: De dag doorgekomen gisteren?

@Jerami: Ben benieuwd hoe jullie kamertje wordt.

@Jette: Weer een dag dichterbij de donderdag. Spannend, dikke knuffels voor jullie.

@Hier: Vrienden van ons met een heel ziek kindje komen eindelijk, na 3,5 maand zh thuis. :) Gisteravond de boel versierd daar. Zo fijn voor hen.

18. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Femke das fijn dat ze eindelijk naar huis mogen! Leuk dat t versierd is.

19. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik zie dat jullie al met best veel zijn:) ik ben 23-08 uitgerekent. Ik heb al een dochtertje. Maar ik moet zeggen dat deze zwangerschap wel zwaarder is. Nu al...
    Ben elke ochtend misselijk. En heb vaak last van maagzuur. Nu heb ik sinds een paar dagen last van mn onderrug. En ben nog steeds erg moe. T lijkt als of ik al veel verder ben. Maar het is het zeker waard. Een prachtig jongetje gezien op de echo. Dus het gezin is nu voor de papa ook compleet. En het is een druktemakertje. Voel de heel veel getrappel. Hebben jullie dat ook?

20. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Jette, wat ontzettend vervelend dat jullie gevoel steeds zo heen en weer geslingerd wordt. Van hoop naar onzekerheid, wat moet dat slopend zijn! Heel begrijpelijk dat jullie het zo moeilijk hebben, ik hoop dat jullie ook echt veel aan elkaar hebben nu. Het zou fijn zijn als het de relatie sterker maakt, dan kun je het toch beter aan. Wat een spannende tijd is dit toch voor jullie!

Fijn dat alles goed was Femke! En wat een geweldige mijlpaal voor die mensen, voor hun kan het genieten nu echt beginnen :).

Welkom 1992, we zijn inderdaad al met veel, maar natuurlijk al behoorlijk lang met elkaar aan het kletsen :). Wat vervelend dat je nog steeds misselijk bent. Lijkt me erg slopend.

Ik heb gisteren een gesprekje gehad met mijn leidinggevende. Ik trek de avonddiensten tot 23.00 namelijk echt niet meer... Ben steeds doodmoe na zo'n dienst, moet er echt een dag van bij komen. Daar komt bij dat onze (b)engel me 's ochtends uit mijn slaap houdt, volgens mij vindt ze dat ik om 7.30 wel genoeg heb geslapen. Dan begint ze flink te bewegen, het lijkt dan net alsof ik een golfslagbad in mijn buik heb.

Gisteravond hebben we samen enorm gelachen. Ik smeerde mijn buik in terwijl ik plat lag in bed, en we zagen hem gewoon op en neer springen. Mijn vriend kan haar op de één of andere manier niet voelen ivm eelt op zijn handen door zijn werk, dus dit is zijn manier om het allemaal meer werkelijk te laten zijn.

Vanmiddag wordt de vloer gelegd op de babykamer. Heb vannacht nog gedroomd dat hij zwart was, later was hij knalblauw. Werd met een vreemd gevoel wakker, en was erg blij dat het niet de werkelijkheid was. Wat zijn hormonen toch vreemde stofjes!

Deel Deze Pagina