16 - 31 augustus 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliz30, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Jette, we blijven gewoon het allerbeste hopen. Het kan dus in principe nog vele kanten op straks, maar ook zeker de goede! Wat spannend toch :).

Puk, gecondoleerd met je opa. Jammer dat hij jullie kindje niet meer mee kan maken...

Hoe was het bij de gastouder Jerami? Hebben jullie nog verf gekocht bij de Karwei? Ik denk het wel, maar had je eigenlijk willen 'waarschuwen'... Wij hebben zowel saus als lak gekocht van het eigen merk, en hebben er vreselijk veel spijt van... Lekker goedkoop, dat zeker, maar we hebben uiteindelijk nieuwe verf moeten kopen, wat het dubbel zo duur maakte natuurlijk. Het dekte voor geen meter, en de lak was totaal niet stootvast.

Nijnja, doe het rustig aan meid! Je vader verliezen is niet niks, laat ons topic een beetje links liggen, je kunt alle tijd en rust goed gebruiken momenteel!

Wat zullen jullie lekker slapen PCO! Wat vervelend dat jullie zoontje op deze manier laat merken dat hij wat bang is voor de tijd die komen gaat. Waarschijnlijk is het gewoon onmacht, maar wel heel lastig voor jullie.. Hoop dat de aanpak helpt, en dat het een bevlieging is.

Bah Femke, ik kan me helemaal voorstellen dat je het niet eens was met al die rokende mensen om je heen. Al helemaal met de kleintjes erbij! Ik zat laatst ook in zo'n ruimte, en ben na 2 uur toch wel opgestapt. Prima dat ze willen roken, ik kan het ze niet verbieden, maar ik blijf dan niet vrijwillig de hele middag of avond zitten.

Mooi kamertje Olicha, en een flinke buik! Wat is hij al mooi rond en gevuld, dat is bij mij echt nog niet zo hoor :p.

Ik ben toch zo moe hè steeds.. 's Avonds echt helemaal op, maar dan ben ik 's ochtends om 7.00 klaar wakker. Heb er net 3 vroege diensten op zitten, waarbij ik om 6.00 op sta. Dan is 7.00 natuurlijk al uitslapen, maar ik heb mijn slaap zo nodig, en die gunt mijn lijf zichzelf niet ofzo...

Stiekem ben ik echt al aan het aftellen. Over 10 weken ga ik met verlof, echt heerlijk!

De magische 24-weken grens ben ik nu voorbij, dat voelt ergens best fijn. Vanaf nu zijn ze voor de medische wereld levensvatbaar, toch bijzonder!

2. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    ♥Bevallingslijst 16 – 31 augustus♥

13 augustus 2013
    Nijnja, 38 jaar, 3e kindje, thuis, bv, Jongen

14 augustus 2013
    Olicha 30 jaar,1e kind, tb, bv, Meisje
    Pcomama, 30 jaar, 2e kindje, zk, BV, Meisje

16 augustus 2013
    Femke11, 2e kindje, zh/thuis, bv, Meisje

17 augustus 2013
    Liesje1975, 37 jaar, 3e kindje, zh/bv

18 augustus 2013
    Jette1976, 36 jaar, 1e kindje, zk (keizersnede), bv, Meisje
    Elfje82, 2e kindje, ZH, fv

19 augustus 2013
    Invuurenvlam, 29 jaar, 1e kindje, bij voorkeur thuis en bv
    Sietsie, 26 jaar, 1e kindje, zk, fv

20 augustus 2013
    Puk1988, 24 jaar, 1e kindje, zk, fv, meisje

21 augustus 2013
    Frida87, 25 jaar, 1e kindje, zh, Meisje
    Jerami, 27 jaar,2e kindje, zh, fv

23 augustus 2013
    1992, 2e kindje, jongen

24 augustus 2013
    Upkedupke, 1e kindje
    1986Cindy, 26 jaar. 2e kindje, zh,

25 augustus 2013
    Diamonds82, 3e kindje

26 augustus 2013
    ML82, 3e kindje,
    Clijntje, 29, 1e kindje, zkh, bv, Verassing

27 augustus 2013
    Jeskejes, 1e kindje, zkh, bv
    Sassie1980, 32 jaar, 4e kindje, zh, BV
    Baby1985, 2e kindje, thuis, Fv

28 augustus 2013
    79Mama79, 33 jaar, 2e kindje, zkh
    Gylaine, 29 jaar, 1e kindje, zh, Jongen

30 augustus 2013
    Sasa84, 1e kindje,
    Pleak, 28 jaar, 2e kindje, zh, bv

31 augustus 2013
    CarlijnW, 38 jaar, 1e kindje

6 meisjes, 3 jongens, 2 verassing

Afspraken
    01-05: jerami, vk
    03-05: Frida87, vk
    05-05: Jeskejes, poging 2 pretecho
    07-05: Jeskejes, vk
    07-05: Sietsie, vk
    13-05: Femke11, vk

3. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @olicha ik krijg rond de 30 weken nog een echo, verder niet meer als alles goed is.

Ik heb sinds vrijdag een beetje steek onderin mn buik, t voelt anders dan bandenpijn, en er staat meer druk op mn blaas. Dus ga voor de zekerheid maar ff naar de dokter om te testen op blaasontsteking. Beetje raar om te zeggen maar het ruikt niet raar en is ook niet donker of troebel en voelt niet echt zo maar hoor vaak dat je dat tijdens de zwangerschap niet zo goed merkt.

Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie de afgelopen maanden wel eens blaasontsteking gehad en er weinig van gemerkt.

4. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Sietsie je hebt de oude lijst gepakt... ;) die met de kleurtjes moet je hebben.

5. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Oooh ok, maar er werd gevraagd of je je eigen naam wilde onderstrepen, of niet? Anders verander ik het hoor ;).

6. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ooh ok, maar dan is de lijst zo triest hoe die er nu uit ziet...heb er overheen gelezen denk ik haha, maar die kleurtjes kan je dan gewoon behouden toch?

Ik hou van vrolijkheid hahaha...

Sietsie, ik ben ook zo moe hoor, en het aftellen is hier ook al begonnen...de maand mei ben ik amper op kantoor te vinden haha, dus dat vliegt voorbij..as zondag vertrekken wij naar Euro Disney met de kids voor 5 dagen dus dat scheelt alweer..

Die weken daarop heb je ook weer vrije dagen dusss ik ben zo in juni..en dan is het nog maar circa 5 weken en hoppa...mama zit thuis hahaha... kan NIET wachten!!

Gisteren had ik toch weer iets...stond in de ah samen met zoonlief...ben de boodschappen aan het inladen, maar hetgaat allemaal niet meer zo snel met die buik, kind die niet luistert etc etc... staat er zo een mokkel achter mij te schelden en te doen tegen mij..en ik die normaal echt niet op haar mondje gevallen is, zeg dus tgen haar wil je even iets rustiger doen, want ik kan niet zo snel..ik kan niet aan de kant want mijn buik zit er voor... (het tweede poortje was gesloten van de andere kassa waardoor ze niet met haar kar erdoorheen kon) Wat denk je, ze geeft me een douw met die kar waardoor ik met mijn buik keihard tegen die kassa aan kom... nou ik draai mij om en zeg tegen haar je moet dat nog 1 keer wagen of herhalen wat je zegt mafkees! Dus de hele winkel keek toen op en schrok wel, want het was echt loei druk... dat mokkel begint mij toch gewoon weer te duwen en te schelden..waarna ik normaliter waarschijnlijk al lang met haar lag liggen rollebollen want je bent niet goed snik hoor...maar ik ben zo een emotionele muts tegenwoordig..ik de tas gauw met alle gevolgen van dien ingeladen heb, zoonlief die ik moest troosten want die schrok en weg liep...eenmaal thuis brak ik helemaal...manlief over de pis want die was in staat om er naartoe te gaan en de AH personeel eens flink toe te spreken waarom zij er niets van zeiden... maar ja wat heb je er aan... er wonen nou eenmaal echte aso's in NL helaas...

Bah.... goed, ik ga vandaag echt alleen tijd met zoonlief doorbrengen! Have fun vandaagm eiden.

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,

@Olicha: Mooi buikje hoor!

@Echo's: Hier geen echo's meer, misschien nog een liggingsecho, maar dat hangt er van de vk af.

@Sietsie: Toch een fijn idee hé, die 24 weken over, ook al betekend het niet dat je beeb het ook red als ze met deze termijn geboren wordt, het is toch een soort psychologische grens.

@1992: Altijd goed om even na te laten kijken, ik weet uit ervaring dat je het soms gewoon niet voelt. Had bij Myrthe na de geboorte een blaasontsteking en ik dacht dat de krampen naweeën waren:)

@PCO: Wat een asociaal mens zeg! Geduld hebben is er niet meer bij...

@Hier: Dl niet lekker, nog steeds verkouden/last van de rook? Dus we doen een dagje lekker rustig aan. Allebei nog in de pyama, dl gaat zo het bed alweer in, dan gaat mama ook nog even lekker mee.

@Verlof: Ik ga met 36 weken, dus ik moet nog 11 weken. 11 Juli is de dag, kan het ook nog makkelijk volhouden. Nog 4 weken en dan gaan we nog 2 weken met vakantie en daarna is het nog maar 5 weken werken:)

8. Olicha

Olicha Niet meer actief

Sietsie: ik juich met je mee, 24 weken wat een verademing. Nu nog 15 weken.. En over enkele weken kan je gelukkig echt goed uitrusten!
    Kan je nu door de dag heen wel af en toe wat tijd nemen om op adem te komen?

1992: ik heb al 2 x blaasontsteking gehad. 1e keer voelde ik er weinig van, had buikpijn en plas was meer oranje dan geel. Ik plaste kleine plasjes. Omdat ik normaal ( niet zwanger) al heel vaal blaasontsteking heb, ben ik zoiezo alert.

2e keer voelde het juist als vanouds, pijn bij het plassen. Lichte kram overigens ook. Kleine plasjes.

Ik ben net een week af van antibiotica en sinds eergister heb ik last van steekjes. Zomaar uit het niets. Gemeen en scherp. Ik weet niet of het met een blaasontsteking te maken heeft of iets anders. Ik ga tevens even weer testen en woensdag heb ik vk afspraak. Even vragen wat het is.. Of het 'normaal' is.
    L
    Hoe vaak heb je het en wanneer zoal? Ben je dan bezig of juist niet?
    Gaat alles verder goed met je? Hoop dat je desondanks lekker kan genieten van je baby!

Pco: wat verschrikkelijk zeg! Ik snap wat je bedoelt en hoe jij je voelde op dat moment. Wat kunnen mensen toch raar zijn. Ik snap dat echt niet. Ik heb geen woorden voor haar gedrag maar ik vind dat jij het goed heb aangepakt. Je bent met je zoontje en je meisje je buik. Zulk mensen moet je zoveel mogelijk links laten liggen. Je hebt een moederlijk beslissing genomen op dAt moment en dat is dapper en wijs. Ook al kan je op dat moment onwijs machteloos voelen.

Ik hoop dat je inmiddels bent bijgekomen en de stress je lichaam verlaten heeft.ook hoop ik dat je zoontje ook van de schrik is bijgekomen. Doe je rustig aan vandaag en geniet van je dag met zoontje.

Femke; ik wilde gister nog op je reageren. Ik zit weer eens op telefoon. Maar joh wat vervelend als mensen roken waar kinderen bij zijn. Ik kan daar niet tegen en zeg daar ook wat van. Ik weiger ook maar 5 min daar tussen te zitten; met mijn buik en ik heb verder ook longproblemen en ik vind het stinken! Hoe was je ander feestje, heb je daar wel kunnen genieten?

Jette, hoe gaat het met jullie?

Ninja, Puk een warme knuffel.

Jerami, hoe gaat het met je? Lees hierboven iets over verven, gaan jullie de hele kamer verven en welk kleur??

Jeskejes, hoe gaat het met je?

Overige dames, ik hoop dat jullie het goed doen!

Liefs!

9. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ olicha,
    T was een paar dagen terug erger maar de huisarts is in het weekend niet open. Ik weet niet echt of het blaasontsteking is. T zijn af en toe wat van die steken die je bij blaasontsteking voelt. Maar niet tijdens het plassen. Ook moet ik vaker plassen maar zijn vervolgens wel normale hoeveelheden. Die steken heb ik meer bij het zitten enzo. Verder doe ik niks raars of te veel. De laatste keer dat ik blaasontseking had, 1 jaar terug merkte ik het pas na 4 dagen ofzo. Had toen 40 graden koorts van gekregen. Dus weet het niet precies. Zal wel ff spreekuur van de vk bellen

10. Olicha

Olicha Niet meer actief

En wellicht kan je een plasje inleveren bij de huisarts, zij kunnen het direct voor je testen. Vk kan dat weer niet, en dan weet je dat ook weer zeker en kan je het eventueel afstrepen.

Kan het zijn dat het is, omdat je buik groeit?
    Daar twijfelde ik nl ook aan. Hopelijk kan de vk je verder helpen.

11. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verloskundige gebeld, die denkt geen blaasontsteking, mocht het eind van de week nog zo zijn wel even laten controleren. Ze dacht meer aan bandenpijn. Maja dat had ik wel vaker, mischien dat het nu anders is. Zei ook dat ik pijn had in mn onderrug. Zei ze als je regelmatig steken krijgt bv om de 10 min of bloedverlies moet je wel even bellen. Nou daar ga ik maar niet van uit. Beetje erg vroeg. Dus we zien het wel kan toch weinig doen verder

12. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Hier redelijk...... Wij krijgen nog veel echo's maar alleen van de niertjes, blaas en vruchtwater..... Het is niet anders. De echo's brengen veel spanning mee steeds. Verder proberen we zo rustig mogelijk te blijven. Ons meisje beweegt goed en gisteren zelfs mijn bewegende buik op film gekregen. Toevalstreffer..... We hopen dat ze het zo goed blijft doen! Xxx

13. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Hoi meiden!

Hier nog verschillende echo's (ziekenhuis he)

Wat een verhalen weer..volgens mij al gedaan..maar nogmaals..sterkte Nijnja en Puk.

Hier druk met werk..examens komen eraan..dus stress bij de lieve kinderen ;)
    Ik dood op na een dag werken en een dag staan voor de klas valt mij best zwaar..ik pak steeds vaker de stoel erbij.
    Gelukkig beweegt de kleine ontzettend veel in mijn buik...denk ik :( weet eigenlijk niet wat ik moet voelen...
    Ben wel sneller geirriteerd...we zijn bezig met de afscheiding van de tuin. dat moet in overleg met de buren..pfffff kan ze wel wat inmiddels..steeds veranderen van idee..grr :( schaam schaam!!

De rest van de meiden alles goed hier?
    Ik lees veel..maar antwoord weinig..ben echt n beetje te druk!

Nu een weekje vakantie..misschien kom ik wat bij :)
    En dan tot 29 Juni en dan vrij tot 8 januari :) kan niet wachten!!

Lieve knuffel meiden!!

14. Olicha

Olicha Niet meer actief

1992: ik snap dat je daarmee niet helemaal gerust gesteld bent. Hopen dat het idd een vorm is van bandenpijn en niks anders. Ik hoop dat dit je geen stress oplevert. Ik merk dat het dan ineens meer 'aanwezig' is. Ik heb de steken ook en ik zal ze ook bij mijn vk navragen en je laten weten of zij het ook aan wijt aan bandenpijn.

Jette: ik kan me goed voorstellen dat de echo's nu spanning meebrengen. Ik hoop dat jullie elk dag toch iets positiefs kunnen bedenken waaraan jullie kunnen vasthouden. Stap voor stap, dag voor dag. Het is jullie meisje gegund en ze is een sterk meisje en voelt jullie liefde.

Clijntje: Ondanks de drukte, hoop ik dat je rust vindt.

Ik heb zojuist mijn shower kaartjes binnen.. Fijn!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,6 KB
      Weergaven:
      10
  15. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @pco; wat een achterlijk wijf! Ik weet niet of ik me had kunnen beheersen hoor! Snap sommige mensen echt niet...

@echo; Hier zoizo rond de 30 weken een groei echo. Is standaard bij onze vk. We krijgen ook nog een pretecho vergoed bij de zorgverzekering, dus willen we ook nog gaan doen, zal denk ik ook rond die periode worden.

@kamertje; Het hele kamertje word behangen, 1 lange en korte muur wordt licht blauw (geen babyblauw) en 1 lange en korte muur wordt wit met een heel dun groen, blauw en geel streepje erover. We gaan de verwarming, buizen een een houten plank die over de witte gestreepte muur loopt blauw verven. Verf nog niet gehaald. Toch te druk gehad...

Hier ook nog ong. 10 weken werken, helaas wel alle 10 weken, geen vakantie tussendoor :( Maar voel me goed dus dat moet wel te doen zijn. Wil het liefst pas met 36 weken stoppen, maar het is in ons vak (kinderopvang) vaak niet haalbaar om dit te bereiken. Maar wie weet!

Vandaag een flink stuk gelopen (ong. 30 min.) met de kids van de bso naar een boerderij, daar ook nog een paar uur rond gebanjerd. Merk dat dit toch wel veel van mn lichaam eist. Krijg dan vooral steken in mn zij, heel vervelend gevoel. Maar nu lekker 2 daagjes vrij en donderdag blijven we lekker op locatie en dan weer vrij tot maandag.

Hebben jullie nog plannen voor morgen op de laatste Koninginnedag? Hier blijven in ons eigen stadje. Na een dag werken zie ik het niet zitten om nog ergens helemaal heen te gaan. Wil gewoon gelijk weer naar huis kunnen zonder eerst nog helemaal te moeten reizen.

16. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    [FONT=&quot]♥[/FONT]Bevallingslijst 16 – 31 augustus[FONT=&quot]♥[/FONT]

13 augustus 2013
    Nijnja, 38 jaar, 3e kindje, thuis, bv, Jongen

14 augustus 2013
    Olicha 30 jaar,1e kind, tb, bv, Meisje
    Pcomama, 30 jaar, 2e kindje, zk, BV, Meisje

16 augustus 2013
    Femke11, 2e kindje, zh/thuis, bv, Meisje

17 augustus 2013
    Liesje1975, 37 jaar, 3e kindje, zh/bv

18 augustus 2013
    Jette1976, 36 jaar, 1e kindje, zk (keizersnede), bv, Meisje
    Elfje82, 2e kindje, ZH, fv

19 augustus 2013
    Invuurenvlam, 29 jaar, 1e kindje, bij voorkeur thuis en bv
    Sietsie, 26 jaar, 1e kindje, zk, fv

20 augustus 2013
    Puk1988, 24 jaar, 1e kindje, zk, fv, Verassing

21 augustus 2013
    Frida87, 25 jaar, 1e kindje, Meisje
    Jerami, 27 jaar,2e kindje, zh, fv, Jongen

23 augustus 2013
    1992, 2e kindje, Jongen

24 augustus 2013
    Upkedupke, 1e kindje
    1986Cindy, 26 jaar. 2e kindje, zh,

25 augustus 2013
    Diamonds82, 3e kindje

26 augustus 2013
    ML82, 3e kindje,
    Clijntje, 29, 1e kindje, zkh, bv, Verassing

27 augustus 2013
    Jeskejes, 1e kindje, zk, bv, Verassing
    Sassie1980, 32 jaar, 4e kindje, zh, BV
    Baby1985, 2e kindje, thuis, Fv

28 augustus 2013
    79Mama79, 33 jaar, 2e kindje, zkh
    Gylaine, 29 jaar, 1e kindje, zh, Jongen

30 augustus 2013
    Sasa84, 1e kindje,
    Pleak, 28 jaar, 2e kindje, zh, bv

31 augustus 2013
    CarlijnW, 38 jaar, 1e kindje

5 meisjes, 4 jongens, 3 verassing

Vlinders
    Lise87
    Eliz30
    MamaAnnelies
    Miran78
    juis

Afspraken
    01-5-13 jerami, vk
    03-5-13 Frida87, vk
    05-5-13 Jeskejes, poging 2 pretecho
    07-5-13 Jeskejes, vk
    07-5-13 Sietsie, vk
    11-05-13PCOmama, 3d echo
    13-05-13PCOmama, vk
    13-5-13 Femke11, vk

17. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb de lijst met kleurtjes er even bij gepakt en ge-update met de info van de andere lijst. Als het goed is klopt hij nu.
    Zie idd wel dat we van een deel helemaal niks meer hebben gehoord al vanaf vrij vroeg...

18. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    3D echo van vandaag. Belangrijker: ze plast nog steeds!!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,1 KB
      Weergaven:
      6
  19. Olicha

Olicha Niet meer actief

Lief en fijn om te horen Jette!

20. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @1992: Vervelend zeg meid, ik zou toch een plasje inleveren bij de ha morgen.

@Clijntje: Waarom was jij ook alweer bij de gyn? Sorry, zwangerschapsdementie...

@Jerami: Wandelen wordt zwaar hé? Dat herken ik ook, na een kleintje stukje pijn in mijn buik.

@Jette: Fijn meid, weer een paar dagen erbij.

@Koninginnedag: Ik ga naar vrienden, vl moet werken. Eerst dl droppen bij mijn mams, Ik ben om 11.00 uitgenodigd bij vrienden en dl slaapt meestal om 11.30, niet zo handig. Mijn moeder wil graag oppassen, dus daar maak ik dan maar even gebruik van.

Deel Deze Pagina