Mmm dat is bijzonder Nijnja ik heb over de placenta heen harde buiken Bijzonder om te voelen lijkt mij! Ben benieuwd naar je foto! Hoe gaat het verder met je?? Eeuhhh lang verhaal..maar ik had niet echt symptomen, schijnt ook niet te hoeven! Lekker dat het een bloedtest is! Dan zal het wel goed zijn!
Ja, clijntje, inderdaad heel maf. Mijn buik trekt helemaal scheef dan. Sowieso wel vaak last van harde buiken, gelukkig ken ik een trucje van zwangerschapsgym (uitbuiken: alle lucht naar je buik en je buik dan zo groot mogelijk maken), waardoor ik er ook snel weer vanaf ben. Het is een bloedtest, maar ook nuchter prikken en dan zo'n vies glucose drankje en dan na twee uur weer prikken. Ben er wel een ochtendje 'zoet' mee, haha. Maar moet jij nu insuline gaan injecteren, of kun je het af met tabletten? Verder genoten van de vakantie, maar ik zie ook heel erg op tegen nog 8 weken werken (nog 6 lesweken). Wat betreft het verdriet om mijn vader, leef ik voornamelijk in ontkenning (ik zag hem wel vaker een paar maanden niet, omdat hij veel reisde en ook deels in Spanje woonde). Af en toe komt de realisatie en dan heb ik een enorme huilbui, maar meestal druk ik het snel weer weg...
Gelukkig mogen medicijnen niet...(die zijn vies weet ik uit ervaring) ze zijn gevaarlijk voor je kindje! Diƫten heeft geen zin (ben nog geen kilo aangekomen deze zwangerschap)...dus ik gok dat het inderdaad insuline wordt..gelukkig ken ik die klappen van de zweep Dat drankje kreeg ik niet snel genoeg weg kreeg ik nog eens op mijn donder..wij al uitgelegd dat ik waarschijnlijk heel ziek werd van het drankje..moest toch..en inderdaad..zat over te geven iets later en zweten en ziek...(komt door maagverkleining) voelde mij zooo lullig tov mijn buurvrouw die er ook zat... Heel veel succes...je bent wel een half dagje vrij erdoor..en ach die vingerprikken (ken je waarschijnlijk) stellen niks voor! Als ik je zo hoor zou ik mij ook niet te druk maken...waarschijnlijk heb je nergens last van Owwww dat is niet fijn als je er tegenop ziet! Ik moet (uit mn hoofd) nog 10 weken..maar wel met examenklassen dus 2 weken stressen en dan vallen er 4 klassen weg! Heb je 2 weken vakantie gehad? Dat is wel lekker..goed dat je daar van genoten hebt! Die huilbuien mogen er ook gewoon zijn...ik snap dat je dat weg (wilt) drukt(ken)...Maar..je hoeft geen harde voor jezelf te zijn hoor!!! Dikke knuffel vanuit hier!
Dag meiden! Druk druk druk, gelukkig heb ik nu een rustigere week voor de boeg, met maar 2 ochtend diensten. Zometeen een late dienst, dus even snel een berichtje. PCO, wat jammer dat jullie eerder terug moesten/zijn gekomen. Maar als het niet meer gaat is dat de beste optie. Vervelend dat jullie dochter te klein lijkt te zijn, brengt toch meteen onzekerheid met zich mee denk ik? Wat een stress in jullie leventje Jerami, kun je de rust nog goed bewaren? Balen dat er zoveel aan de hand is met je lijf Clijntje, het onbezorgde is er dan helemaal vanaf. Blaasontsteking heb ik gelukkig (nog) niet, maar ben daar ook helemaal niet gevoelig voor volgens mij. Ik moet trouwens ook echt op pad voor nieuwe bh's. Mijn borsten komen echt boven de cups uit, voel ze echt schudden als ik loop. Niet charmant. Wanneer onze kamer geleverd wordt op 27 mei, zal de box ook al wel opgezet worden denk ik. Plek om hem ergens op te slaan hebben we niet, dan maar meteen al op de goede plek. Jette, wat een prachtige dochter hebben jullie! Zeker een sterke meid, heeft al een hele reis achter de rug als ze geboren wordt! Moederdag, haha. Wat een kerel heb ik toch! Ik ga altijd op pad voor onze moeders, nadat hij een cadeautje heeft uitgezocht via internet. Dit jaar werd het de Riverdale musthave, een mooie grote bloemenvaas. Hij maakte het geld naar me over zodat ik er 2 kon gaan halen, maar had het geld 3 dubbel over gemaakt. Ik zei dat hij waarschijnlijk een foutje had gemaakt, zegt ie heel droog: 'Haal er ook maar meteen een voor jezelf, net zo makkelijk'. Haha, bijna moeder, maar nog net niet helemaal . Ik heb trouwens ook regelmatig harde buiken. Ze doen geen pijn, maar ik word 's nachts wel wakker van het strakke gevoel. Als ik ze heb kan ik vaak niet rustiger aan doen, wat dan wel het advies is van de VK. Op het werk kan ik nou eenmaal niet zomaar gaan zitten... Ik moet volgens mij nog 9 weken werken, het schiet dus al aardig op. Hou het nog prima vol . Fijne moederdag dames!
Thanks voor de tip Nijnja.. Ga ik zekers ook onthouden. Mochten de harde buiken eens om de deur komen kijken. Hier nu heerlijk een weekje vrij zijn, donderdag en vrijdag gewoon helemaal niets op de planning tot nu toe, hoe heerlijk Gewoon toegeven aan je verdriet meid.. Het is niet nix en idd voor jezelf of je man hoef je je niet groot te houden. Het hoort nu eenmaal bij het verwerkingsproces, wat een lange lange tijd gaat duren Knuffel Hier ook nog 9 weken werken ofzo, maar nog maar 26 diensten dus is te overzien Aftellen is begonnen.. yihaaaaaa Wat een leuk moederdag cadeau Clijntje.. hier een Āclose 4everĀ armbandje gekregen met een meisjes hoofd en hartje <3 zo lief Hoe krijgen we hier eigenlijk fotoĀs op de site? Of moet je die op je eigen site zetten?
Goedenavond! Even snel een berichtje, ga zo lekker mn bedje in Hier vandaag veel pijn aan mn rug/bekken gehad. Kwam uit het niets opeens opzetten en kon einde van de middag gewoon geen stap meer zetten op mn werk zo'n pijn deed het. Zitten, opstaan, lopen, alles doet pijn. Morgen ben ik vrij, dus hoop dat mn lichaam dan even kan herstellen. Mocht het donderdag nou weer zijn op het werk, dan gaat er even een telefoontje naar de arbo en mn vk om even te kijken of mn bekken het opeens gaan begeven uit het niets of dat het meevalt... Omdat ik hypermobiel ben is de kans wel groter dat ik bekkeninstabiliteit ontwikkel, maar hoop dat ik gewoon nog door kan gaan met werken enz.
Wat is het hier rustigggg Hoe is je werkdag vandaag gegaan Jerami.. Hopenlijk niet weer zo'n pijnaanval? Hier heerlijk aan het genieten van een weekje vrij maar wat gaat de tijd snel zeg Vandaag begonnen aan de bovenste verdieping, alles uit de kasten, soppen, schoonmaken en alles er weer in.. Langzaam aan eens beginnen aan de grote schoonmaak, hebben we dat ook vast gehad, hihi Hoe is 't allemaal bij jullie?
Hoihoi, Even egoberichtje vanuit hier! ik heb officieel zwangerschapsdiabetes en ik moet (dus) insuline spuiten. Ben er echt even intens verdrietig over geweest. Voel me nu al een slechte moeder, want het is allemaal niet goed voor het kindje natuurlijk. Ik weet in gedachten dat het anders is...maar toch.. Betkend voor mij dat ik insuline moet gaan spuiten. Dit is om te zorgen dat ons kindje niet zo hard groeit als dat het nu doet (loopt ong. 1,5 week voor), ook betekent dit dat het kindje onverhoopt eerder zichzelf aan kan gaan dienen bij ons (iets wat ik niet hoop) en misschien inleiden in week 38. Positief punt! Sinds het begin van de zwangerschap nog 0kg aangekomen (stiekem ben ik daar n beetje trots op met al die tegenslagen )
Woehoeoeoeoeoeoe!!!! De niertjes en blaas zijn stabiel gebleven en niet slechter geworden!!!!!!! Vruchtwaterindex 12,5 en dat is exact wat het moet zijn met deze termijn! Verder qua groei, ontwikkeling, placenta enz een 10 met een griffel gekregen van de dokters!!!!! Ze durven zelfs na te denken om haar te laten zitten tot 38 weken als ze het zo goed blijft doen!! Jeetje we hadden alles verwacht vandaag maar dit niet! Ik ben zo blij, we moesten voor het eerst tijdens de zwangerschap huilen van geluk!!! Xxxxxxx
Hoi dames, Hier weer een berichtje van mij, wat al een tijdje geleden is. Allereerst, Jette, wat een goed nieuws!!! Ik heb een tijdje niets laten horen omdat ik net lekker in m'n vel zat en daardoor ook erg moe. Vandaag hebben we een groeiecho bij de VK gehad waar weer uit bleek dat het kindje aan de kleine kant is, zit aan de onderlijn van de groeicurve. Ook kreeg ik de vraag hoe het met mij gaat... dus ik gaf aan dat het redelijk ging met werken maar als ik thuis kom dat ik dan instort en s'nachts dan weer wakker lig. Ook is de baby een stuk minder actief wanneer ik aan het werk ben als bijvoorbeeld in het weekend. Omdat dit toch de zorgen met zich mee brengt heeft de VK een afspraak gemaakt in het ziekenhuis om nogmaals een groeiecho te laten doen. In het ziekenhuis hebben ze meer kennis om bijvoorbeeld de bloedstromen na te kijken van de baby en de placenta. Ze gaf hierbij wel aan dat ik me momenteel geen zorgen moest maken maar dit voor de zekerheid na wilt laten kijken en pas zorgen moest krijgen wanneer de groei terugloopt. Nu gaat het gelukkig nog in gelijke lijn omhoog. Door de gehele situatie heeft de verloskundige het dringende advies gegeven om minder te gaan werken maar liever te stoppen met werken. Dit kwam toch wel een beetje rauw op m'n dak, want had verwacht misschien wat minder te moeten werken maar niet dit. Ik heb gelijk m'n werk gebeld en gelukkig pakte ze het goed op en moest ik kiezen voor mezelf en ons kindje. Dit scheelde erg want zag er erg tegenop om ze te bellen. Ik ga proberen wat meer te reageren vanaf nu, hier heb ik nu toch meer tijd voor .
Puk knuff voor dat je nietclekker in je vel zit. Succes met de groei echo En goed dat je aan jezelf en uk denkt!
Clijntje wow nog niks aangekomen? Hier vliegen ze eraan En knuff voor jou voor je suiker. Gadsie zeg dat gaat niet in je kouwe kleren zitten.
@ Clijntje.. Ksnap heel goed dat je er verdrietig om bent geweest maar alles voor de kleine meid. Dan maar aan de insuline. De doktoren weten vast wat het beste is in jou geval. Hoe kan het dat je eigenlijk eerder DM hebt gehad maar niet meer medicijn afhankelijk was? Waren je suikers zo goed gereguleerd? 0 kg aangekomen hihi.. Nou well done.. Hier ruim 10kg erbij op, kon ze wel goed gebruiken dus mij hoor je niet klagen Wat een super goed nieuws Jette.. Een echt vechtertje jullie wonder. Gefelici.. Hopen dat ze het nog lekker lang vol houd in je buik @ Puk.. voor jou een knuffel. Hopen dat het met de rust wat je nu neemt beter gaat met de groei achterstand en dat het met jezelf ook beter gaat. Vervelend zeg dat je niet goed in je vel zit. Weet je zelf ook waar het door komt?
JETTE WAT GOEDDDDDDD Hier word ik helemaal blij van! Op naar de 38 weken met de kleine en dat ze maar uber gezond op de wereld mag komen! Hier moet ik a.s. woensdag voor een groei echo...kleintje is mogelijk iets aan de kleine kant..ik maak mij er nog niet veel zorgen om, nou ja vorige week wel haha...maar afgelopen maandag bij de VK geweest en zij maakte zich geen zorgen... Vandaag komt de babykamer..zo een zin in!!! Uhh Clijntje 0 kg??? damzz hoe doe je dat hahaha.. hier inmiddels 14 kg pfff...maar goed, we dealen er maar mee... Ik snap dat het een teleurstelling is, maar wel fijn dat ze er in ieder geval iets aan kunnen doen en dat ze je goed in de gaten houden... dikke knuff!! Jes, hier ook tonnetje rond hoor haha... gewoon doorbikkelen gaat vanzelf i hope er weer af
Pco we waggelen gewoon verder ja haha. Oh leuk dat t kamertje komt! Succes woensdag. Ook al maak je je geen grote zorgen. Spannend ist wel. Kamertje hebben wij nog niet Komt in juni pas in de winkel en dan moeten we t nog bestellen. Maar komt goed. Zijn al druk in huis bezig. Moeten nu wel op gaan schieten.
De zolder knieschotten en kasten aant maken. Dan alles reorganiseren en de computer naar zolder. Dan kunnen we in babykamer aan de slag.