16 - 31 augustus 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliz30, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Kamer mees van de prenatal ;)

2. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    Pfffffff.. Moed aan het verzamelen, hihi, zometeen weer op na het werk na heerlijk een week vrij te zijn geweest.

Werk ze dames (gelijk daar maar eens op de weegschaal, vaste tijd en zelfde plek telkens) :p

3. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Werk ze Frida!

4. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    Thnks..
    Weegschaal gaf trouwens nog 68kg aan dus afgelopen week niet aangekomen. Wonder boven wonder.. Toch totaal al wel 10 kg aangekomen, hihi. Ach ja

Vanavond trouwens 1e les zwangerschapsbegeleiding/ gym.. Doen jullie ook mee aan een of andere cursus?
    Vorige maand eens een lesje yoga gevolgd maar dat is helemaal niets voor mij, kan de rust daar niet voor vinden dus ben wel heel benieuwd wat ik me er vanavond bij moet voorstellen :)

5. Patriciavt

21 mei 2013
    28
    0
    0
    NULL
    Almere
    Hoi!!

Hier nog een 16-31 aug mama (hoop ik :p ) Ik ben uitgerekend op 28 augustus!

6. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    Welkom Patricia..
    Hoe gaat het met je zwangerschap?

7. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    Heb de lijst er maar weer even bij gepakt :)

♥Bevallingslijst 16 – 31 augustus♥

13 augustus 2013
    Nijnja, 38 jaar, 3e kindje, thuis, bv, Jongen

14 augustus 2013
    Olicha 30 jaar,1e kind, tb, bv, Meisje
    Pcomama, 30 jaar, 2e kindje, zk, BV, Meisje

16 augustus 2013
    Femke11, 2e kindje, zh/thuis, bv, Meisje

17 augustus 2013
    Liesje1975, 37 jaar, 3e kindje, zh/bv

18 augustus 2013
    Jette1976, 36 jaar, 1e kindje, zk (keizersnede), bv, Meisje
    Elfje82, 2e kindje, ZH, fv

19 augustus 2013
    Invuurenvlam, 29 jaar, 1e kindje, bij voorkeur thuis en bv
    Sietsie, 26 jaar, 1e kindje, zk, fv

20 augustus 2013
    Puk1988, 24 jaar, 1e kindje, zk, fv, Verassing

21 augustus 2013
    Frida87, 25 jaar, 1e kindje, Meisje
    Jerami, 27 jaar,2e kindje, zh, fv, Jongen

23 augustus 2013
    1992, 2e kindje, Jongen

24 augustus 2013
    Upkedupke, 1e kindje
    1986Cindy, 26 jaar. 2e kindje, zh,

25 augustus 2013
    Diamonds82, 3e kindje

26 augustus 2013
    ML82, 3e kindje,
    Clijntje, 29, 1e kindje, zkh, bv, Verassing

27 augustus 2013
    Jeskejes, 1e kindje, zk, bv, Verassing
    Sassie1980, 32 jaar, 4e kindje, zh, BV
    Baby1985, 2e kindje, thuis, Fv

28 augustus 2013
    79Mama79, 33 jaar, 2e kindje, zkh
    Gylaine, 29 jaar, 1e kindje, zh, Jongen
    Patricia
    30 augustus 2013
    Sasa84, 1e kindje,
    Pleak, 28 jaar, 2e kindje, zh, bv

31 augustus 2013
    CarlijnW, 38 jaar, 1e kindje

Vlinders
    Lise87
    Eliz30
    MamaAnnelies
    Miran78
    juis

Afspraken
    28-05'13 vk

8. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Welkom patricia!

pco wat een mooi kamertje!!! Jaloers!

Hier geen cursus ofzo. Vorige keer ook niet gedaan.

Vanochtend weer controle gehad bij de vk. Kleine heeft zich lekker aan de rechterkant van mn buik genesteld. Heb al weken last aan die kant, onwijs gevoelig en mn banden staan daar enorm op spanning. Hij vind het blijkbaar een fijn plekje, aangezien hij niet wilt verplaatsen.
    Zijn hoofdje ligt tegen mn schaambeen aan, dus dat verklaart ook waarom ik daar soms wat pijnlijke momenten heb. Verder is het een heerlijk druk mannetje!

Over 1½ week de groei echo. Morgen even mn ijzergehalte laten meten bij de poli en dan ook de bekkenfysio. Vk heeft me wel aangeraden echt rustig te doen, aangezien ik nu echt een dag nodig heb om lichamelijk wat bij te komen van een dag werken. Arbo is al ingelicht en er komt zo snel mogelijk een gesprek om verder te kijken wat werkzaamheden betreft. Hoogstwaarschijnlijk wordt het minder werken en als het een beetje tegen zit helemaal stoppen. Veel collega's die me zien lopen zien me niet nog 7 weken werken tot mn verlof. Ik zelf denk dit ook niet trouwens.

9. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Doe je rustig aan Jerami!!! Denk ook aan jezelf!!

10. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Oh meiden, wat baal ik hiervan! Blijkbaar is er iets mis met mijn abbo op dit topic, aangezien ik geen mail meer heb ontvangen van nieuwe berichten. Ik dacht dat er niemand meer reageerde, en dus druk zou zijn. Kijk ik net eens in het topic, zijn er pagina's vol bij gekletst. Stom!

Vanavond hebben wij een 3D echo, vrij onverwachts. Dinsdag werd ik gebeld door een bureau waar ik naartoe had gemaild, en vanavond om 19.00 hebben ze al een plekje. Leuk leuk! Als ze mee wil werken zal ik een foto online zetten als jullie dat leuk vinden :).

Van de week heb ik te horen gekregen dat ik 5 juli mijn laatste werkdag heb. Een korte dienst tot 10.00, dus een heerlijk vooruitzicht!

Jerami, wat vervelend dat je lichamelijke klachten begint te krijgen, dat maakt de zwangerschap toch een stuk minder leuk hè? En wat ontzettend balen dat je leidinggevende nog moet overleggen met de manager, eigenlijk schandalig! Dit is niet iets waarover overlegd moet worden, het gaat om jouw lijf en hun medewerker die een stuk minder productief is als die zich niet goed voelt. Kan hier echt met mijn pet niet bij! Kom voor jezelf op hoor!

Clijntje, probeer jezelf echt niet schuldig te voelen hoor! Je hebt het beste voor met het kleintje in je buik, dus twijfel daar niet aan. Hoe gaat het nu?

Jette, wat een geweldig nieuws! Wat ben ik blij voor jullie zeg, de roze wolk bij jullie vast ook op het juiste adres beland nu neem ik aan!

Wat balen Puk! Ik begrijp helemaal dat je het lastig vond om het aan te geven op je werk, ik herken dat helemaal. Maar wat goed dat je het toch hebt gedaan, de angst was ongegrond als ik het zo lees. Wat fijn dat ze begrip hebben. Hopelijk heeft jullie Frummel nu alle ruimte en rust om goed te kunnen groeien, en werpt het rustig aan doen zijn vruchten af.

PCO, 14 kilo aangekomen? Hoe slank ben jij dan wel niet van jezelf? haha! Als ik je foto's zo voorbij zie komen vind ik je echt slank, want ik neem aan dat jij het bent met het blauwe blousje/tuniekje aan? Jullie kamer vind ik echt geweldig, je hebt een goede smaak :). De babyshower ziet er ontzettend gezellig uit, ik denk dat ik er geen krijg. Zelf organiseren vind ik ook zo wat, want ik weet niet of iedereen erop zit te wachten. En in mijn omgeving wordt het niet veel gedaan, dus ga er niet van uit.

Femke, jouw 'klachten' komen me bekend voor. Als ik 's nachts bijvoorbeeld een volle blaas heb, kan dat echt pijn doen. Als ik dan opsta om naar de wc te gaan ben ik eigenlijk al te laat, en doen mijn rug en bekken behoorlijk zeer.

Fijn dat het beter gaat met je moeder Jeskejes :).

Wat zwangerschaps- yoga of gym betreft: Ik begin er niet meer aan. Vorige week donderdag een proefles gehad, en ik ben nog net niet gillend weggerend. Tegenover mij zat iemand die 28 weken zwanger was, en het hele uur leek het alsof ze op het punt stond om te gaan bevallen. Zooooo enorm diep zuchten en steunen, blijkbaar zat ze zo in trans in die les genesteld, dat ze zo tekeer moest gaan. Toen de 'juf' zei dat we onze vagina moesten ontspannen, schoot ik bijna in de lach. Iedereen reageerde daar zo serieus, er kon geen enkel grapje vanaf. Niets voor mij, ik zie toch het liefst een klein beetje humor bij dat soort dingen.

Toen mijn buurvrouw tijdens het ontspannen van dat bewuste lichaamsdeel een enorme wind liet, waar blijkbaar niemand van onder de indruk was behalve ikzelf, was ik er helemaal klaar mee. Ik moest mijn lachen gewoon inhouden, totaal niets voor mij!!

Welkom Patricia! Goede zwangerschap gewenst nog!

11. Olicha

Olicha Niet meer actief

Hallo Meiden!

Ik heb erg veel om op te reageren! Vergeef me als ik het een en ander vergeet. Ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen. Door drukte en energiegebrek schiet het er soms bij in.

Patricia welkom en Gefeliciteerd! Ik neem aan dat je al geruime tijd weet dat je zwanger bent? Hoe gaat je zwangerschap tot nu toe? Geniet je er lekker van?

Jerami: wat heb jij snel een groei echo? Of is dat normaal rond die tijd? Ik heb geen idee wanneer wij er 1 krijgen.

Jette: wat fijn om te horen, je meis is een sterke! Hopelijk kunnen jullie nu al wat meer genieten :)

Clijntje, wat naar dat je zwsuiker hebt. Ik moest even googlen wat het exact inhield. Hoe voel jij je nu? Je zal wel geschrokken zijn. Ik hoop desondanks dat de zorgen beperkt blijven. knuffel voor jou.
    Betekent dit voor jou dat je ingeleid zal worden? Gaat het verder goed met jou, je buikje, de baby?

Femke; hoe gaat het met je bekken/harde buiken? Zijn ze erg pijnlijk of kan je het nog opvangen? Zijn dat voorweeen? Helpt het om dan rustig te liggen of zitten ( snap dat het niet altijd kan). Ik hoop dat het nu beter gaat met je.

Jeskejes; Hoe gaat het met jou? Fijn om te horen dat het langzaam maar zeker de goede kant opgaat met je Moeder. Jammer van je vader, hoop dat alles goed komt. Ik merk zelf dat dit een tijd is waar je het liefst wil dat alles zo vredig mogelijk gaat. Voelt soms zwaar als dat dan niet het geval is.

Puk: hoe gaat het met de baby en groeit ze intussen weer goed? Hoever zat ze onder ( in weken) het gemiddelde of volgens verwachting? Volgens eigen inzicht was je druk met werk en alles erom heen? Voelt het wel fijn nu dat je minder werkt of gestopt ben voor nu?

Pco: Hoe gaat het met jouw meisje, groeit zij inmiddels ook weer goed? Lijkt me altijd even schrikken als de baby afwijkt van het gemiddelde ( als zwangere ben je soms wat alerter, dus ik schrok al van een paar dagen). Leuk kamer! Zelfde badje hebben wij, ik heb voor limoen gekozen ( spijt spijt, had toch een roze gewild, hihi)
    En ook een babyshower wat leuk! mooie taart!

Ik druk bezig met babyshower zelf organiseren. Hiervoor moesten we eerst de tuin laten doen ( nieuwbouw, bah... hek, grond, terras..). Ik heb heel veel roze versieringen, spellen, taarten, bedankjes, cadeautjes voor winnaars. Ik heb er zin in. Wat hebben jullie zoal gedaan Pco, hoe is dat gegaan, was je verrast?

Ik heb verder voor het eerst overgeven in de zwangerschap. had alleen een drinkpakje op ( bij bed, voor ik opstond). En voelde mij onwel worden. Heb een paar keer moeten overgeven. En De dag ervoor en de dag zelf menstruatie buikpijn gehad, ervaar nog steeds lichtelijk. Meis trappelt verder wel goed. Ik lees dat het kan zijn dat ze aan het indalen is?? Iemand ervaring mee?

Verder ben ik moe, rusteloos, energieloos..buik is aardig gegroeid vind ik. Mijn benen doen nu pijn bij het slapen ( moet gestrekt liggen kan geen foetus houding meer aannemen. )

Ik ben afgelopen donderdag 31 geworden! :D
    En laatste deel van onze babykamer komt deze week; Commode van lief!
    We moeten nog wel hier en daar wat aankleden, mandjes halen en dan zijn we klaar, is iedereen klaar met de babykamer?

Maar.. ik probeer dus te genieten, hopelijk jullie ook!

Hoe gaat het met de andere meiden overigens?

liefs,

12. Olicha

Olicha Niet meer actief

13. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @groei echo; ik heb hem idd vroeg. Normaal met 30/32 weken, maar ik heb hem al met 28½ week. Moet zeggen dat ze tijdens de echo (die bij elke controle gemaakt wordt) opeens vroeg of ik rookte (doe ik niet trouwens). Later toen ik zag dat de afspraak wel heel vroeg was, dacht ik dat het misschien daar mee te maken heeft. Bij mn vorige zwangerschap had ik ook vrij weinig vruchtwater later in de zwangerschap en kreeg toen ook extra echo's om dit in de gaten te houden.

@sietse; veel plezier bij de 3d echo!

@Olicha; Fijn dat alles goed gaat!

Hier net de bekken fysio gehad. Zij gaf me het advies om absoluut minder te gaan werken omdat alles nu enorm overbelast is en ik zwaar werk heb wat betreft bekkenpijn. Volgende week donderdag heb ik weer fysio en een gesprek met de bedrijfsarts. Het is dan afwachten of hij ook vind dat ik minder moet gaan werken.

Ook net te horen gekregen hoe het verder gaat met de reorganisatie. Ik mag op mn eigen locatie blijven. Maar krijg een heel nieuw rooster waar ik absoluut niet blij mee ben. Het gaat pas na de zomer vakantie in, maar ik ben absoluut niet blij!Ik moet elke ochtend (ma t/m vrij) van 7.30 tot 8.30 werken (vso) Dan mag ik naar huis. Door vervolgens op ma,di,do,vrij om 12.00 weer te beginnen op een andere locatie om daar tot 13.15 de tso te doen. En heb dan op 3 dagen ook de bso. Welke 3 dagen krijg ik nog te horen. Nu doe ik de ma,di en do de bso, maar dit kan nu opeens anders zijn.
    Als mijn man nu dus weer een baan vind waarbij hij gewoon van 9-5 moet werken dan zou dit betekenen dat ik voor mn kinderen voor elke dag opvang moet regelen vanwege die ochtend uurtjes. Dit gaf ik gelijk aan, maar dan krijg je te horen dat dit niet hun probleem is. Dit snap ik aan 1 kant ook wel, maar ze maken het mij nu heel moeilijk. Ml kan niet kieskeurig zijn wat banen betreft, dit kunnen we ons niet veroorloven, maar zoals het er nu uitziet mag ik mega puzzelen.
    Op dit moment zou ik echt niet weten hoe we dat voor elkaar gaan krijgen...

14. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Dames,

@PCOmama: Mooi kamertje!

@Jeskesjes: Hoe is het met jullie meisje?

@Sietsie: Haha, jou verhaal over yoga, precies de reden waarom ik het niet doe:) Veel plezier bij de echo! Hoe gaat het verder met je?

@Olicha: Misschien een griepje, ik heb het ook gehad. Toen kreeg ik harde buiken vanwege vocht tekort van al het spugen.

@Jerami: Wat ontzettend balen van je werk. Oncourante uren en je moet dan wel heel veel opvang regelen. Heel onhandig voor jullie.

@Hier: Vakantie! Heerlijk. wel heel druk geweest om alles af te ronden, maar nu lekker 2 weken vrij. Verder gaat het goed, weinig harde buiken meer. Weet niet wat er nu anders is, maar wel fijn. Ik heb wel behoorlijk last van mijn bekken, kan soms helemaal niet op gang komen na lang zitten. Als ik lopen/zitten/liggen voldoende afwissel gaat het goed.

@verlof: Ik moet nog tot 11 juli werken, volgens mij ben ik 1 van de weinigen hier die tot 4 weken van te voren werkt? Zoals het nu gaat ga ik dat ook makkelijk volhouden:)

@Groeiecho: Die doen ze hier niet:( Vorige x wel gehad, maar dat was omdat ik in het BMI protocol viel, nu was mijn BMI iets lager, dus de vk's vinden het niet nodig. Ik denk wel dat ik nog een liggingsecho krijg later, omdat ze niet zo heel goed kunnen voelen hoe ze ligt.

15. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    Whahah.. hoe herkenbaar Sietsie, hihi.. Had dat met zwangerschaps yoga ook toen ze over de kringspier begonnen. En 1, 2, 3 ... ontspan. Ahum. Ik denk ben gekke henkie niet, kijk om me heen of iedereen zo verbijsterd staat te kijken maar nee hoor, allemaal net zo mooi in trance die oefening aan het doen. whahaha.. Nou sorry, 1x een proefles gehad ook niet weer geweest.
    Afgelopen week bij zwangerschapsbegeleiding/ gym geweest, vind het zelf wel leuk om met mede zwangeren contact te krijgen, zij zijn allemaal ongeveer even ver en het steld geen reet voor, hihi, maar ach, keer rondjes met de voeten draaien tegen kuitkrampen en de benen strekken om spieren op te rekken moet me nog lukken, tussen door lekker veel theoretisch geklets over wat we kunnen gaan verwachten en nadien onder genot van kopje thee lekker bijkletsen met de meiden :)

Hoe was de 3d echo?? Kom maar op met jullie echo, leuk leuk..

@ Olicha.. nog van harte met je verjaardag :) Wat grappig dat je zelf de baby shower organiseert.. hoe gaat die dag voor jou/ jullie er uitzien?

@ jerami.. wat super vervelend zeg. Ene kant natuurlijk wel fijn dat je op je oude stekkie mag blijven maar zo flexibel ingezet worden is idd zeker niet prettig. Mag je wel een erg flexibele gastouder/ opvang kunnen regelen. Daar lopen wij zelfs nu al tegen aan :S

@ Femke.. Hier ook werken tot 11-07.. aftellen is begonnen :) daarna verlof/ vakantie tot laatste week van november. heeerlijk

16. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag Olicha! Wat bijzonder dat je zo druk in de weer bent voor je baby-shower, ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden!

Jerami, wat een drama omtrent je werk. Echt vreselijk, ik krijg het er al benauwd van als ik je verhaal zo lees, laat staan als je er zelf midden in zit...

Femke, geniet lekker van je vakantie! Stilte voor de storm die straks gaat komen, haha ;). Met mij gaat het verder goed hoor, ik mag echt niet klagen. Zit lekker in mijn vel, heb alleen 's ochtends wat last met eten, krijg er nog steeds bijna niets in. Maar als dat alles is?

Ik werk inderdaad ook tot 6 weken van tevoren, is het dringende advies van mijn manager. Moet ook zeggen dat het werk behoorlijk zwaar belastend is, maar nu met 16 uur is het heel goed te doen.

Haha Frida, wat zijn die lessen erg hè, als je meteen al aanvoelt dat je er niet tussen past :D.

Ik mag trouwens ook echt van geluk spreken dat we waarschijnlijk geen gastouder of kinderopvang nodig zullen hebben. Zoals het er nu naar uit ziet kunnen we alles oplossen met onze ouders en met mijn vriend zelf. Hij is in het weekend thuis als ik moet werken, dat scheelt enorm.

De 3D-echo viel een beetje tegen. Daar kon de verloskundige die het deed weinig aan doen, onze meid was gewoon lekker eigenwijs en wil haar uiterlijk liever nog even geheim houden voor ons denk ik, haha. Volgende week vrijdag mogen we terug komen zonder bij te betalen, hij wil ook gewoon dat het resultaat zo optimaal mogelijk is voor dat bedrag.

Hieronder toch de mooiste 'lucky-shot', en een foto van het wiegje waar mijn vriend vroeger in heeft gelegen. Mijn moeder heeft de nieuwe bekleding ervoor gemaakt. Mijn muziekdoosje hangt aan het hemeltje, dus het wiegje is helemaal van ons!

Bijgevoegde bestanden:

17. puk1988

puk1988 Actief lid

10 dec 2012
    388
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Hier de man van Puk.
    Wat ik hier doe?
    Ik kom met nieuws....
    Puk ligt naast me met allemaal toeters en bellen aangesloten.
    We zijn op de IC van t Sophia in Rotterdam.
    Puk heeft acute zwangerschapsvergiftiging met een zware versie van het HELP-syndroom.
    Beeb heeft gelukkig weinig last van de ongemakken en puk maakt het nu weer redelijk en is stabiel.

Hecrische dag geweest...om 09:30 nog nix aan de hand bij de Gyn. In het ziekenhuis...en12uren later lig je in t Sophia.

Ik ga wat proberen te rusten...mn kanjers doen het geweldig!

Groetjes
    De man van Puk

18. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Hoi man van Puk,
    Bedankt voor t berichtje. Dat is flink schrikken zeg. Heel veel beterschap. Gelukig heeft beeb er niet zo veel last van. En dat Puk stabiel is. Hoop dat ze snel opknapt.

Beterschap en sterkte.

19. Olicha

Olicha Niet meer actief

Oi! Puk, daar schrik je van!
    Ik hoop dat alles goed gaat met jou en de baby! Dat ze goed voor je mogen zorgen daar. Heel veel sterkte!

Rustig aan, liefs

20. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Puk en manlief van Puk, jeetje dat is erg schrikken zeg!!

Ik duim voor jullie alledrie heel hard!! Dikke knuffel!

Deel Deze Pagina