1992, woon je dicht bij zee? Wat een heerlijkheid zeg! Haha Jeskejes, ik ben echt de verschrikkelijke moeder in spé geloof ik. De meubeltjes waren neergezet zoals ik het in mijn hoofd had, maar ik kon er niet aan wennen. We hebben een schuin dak, en ze stonden tegen de hoge muur aan, daar recht tegenover. Door het schuine dak kon je eigenlijk niet recht voor de meubeltjes staan, waardoor je ze eigenlijk niet goed kon zien. Vond het zo zonde, je zag gewoon niet hoe mooi ze zijn. 's Avonds kwamen mijn ouders langs, en die vonden de opstelling in eerste instantie prachtig (tot frustratie van mij, haha), maar na iets langer kijken snapte mijn moeder wat ik bedoelde. Met als gevolg dat mijn arme vader en vriend met de spullen moesten schuiven. Maar met succes, want toen vielen alle puzzelstukjes op hun plek, het staat nu precies zoals ik wil! Ik zal zo even een foto toevoegen van de commode, het mooiste hoekje van de kamer. Clijntje, die gesprekken voert mijn vriend niet eens. Die lijkt zelfs wat afstandelijk te worden omdat het niet zo werkelijk is. Maar wat er gisteravond gebeurde was wel heel toevallig, hij legde spontaan zijn hand op mijn buik, en ze begon warempel te schoppen! Hij helemaal blij en trots, dus dat is een opsteker . Wat maak jij trouwens een gangen naar het ziekenhuis. Heb het echt met je te doen. Die strenge controle is fijn, dat merk ik ook met mijn epilepsie, maar soms word ik een beetje moe van al dat plannen om alle afspraken zo goed mogelijk gestroomlijnd te laten verlopen. Jette, wat heb jij een enorm mooie buik, en wat een prachtige echo! Fijn dat jullie meid het nog steeds goed doet, dit is toch een verloop waar je alleen maar van durfde te dromen! Hoe was je pretecho Jeskejes? En de afspraak met het GGZ? Wat fijn om weer wat van jullie te lezen Puk! Heerlijk dat Noah het goed doet. Hebben ze al een schatting gemaakt van hoe lang hij in het ziekenhuis moet blijven? 1992, te warm hebben ze het in het in het begin niet snel is mijn ervaring. Hoe warm het buiten ook is, het is altijd kouder dan in jouw buik. Ik heb wel maar 1 kruik aangeschaft in plaats van 2, in de zomer gebruikte ik er in de kraamzorg ook vaak maar 1. Wel heb ik gewoon een aantal vestjes, en t-shirts met lange mouwen. Evenals rompers met lange mouwen. Hoe was het bij de verloskundige? Jij hebt ook een mooie buik! Nou, een hoekje van ons kamertje tot nu toe. Het wandplankje moet nog wel opgehangen worden, en er moeten nog wat accessoires bij.
Wow wat een mooie kamer sietsie, ik woon in een flatje met 2 slaapkamers en die zijn beide al "bezet" we staan wel op de wachtlijst voor andere huizen, en we reageren op huizen die per direct te huur zijn via de woningbouw. Dus bij ons staat er al wel een wiegje bij ons op de slaapkamer klaar, maar een kamer inrichten zit er hier niet in. Krijg zo de kriebels bij al de leuke decoratiedingen en baal er best wel van. Is verder natuurlijk niet noodzakelijk maar zijn wel de leuke dingen. Ja sietsie woon in ijmuiden dus ben idd zo op het strand. Is wel heerlijk hoor. De controle bij de verloskundige was goed. Bloeddruk nog gewoon normaal 60-110, hij ligt met zn billen boven en zn hoofd beneden en volgens haar was alles super. Nu weer afspraak maken voor de echo en even bloed laten prikken. Hou absolut niet van naalden, maar ga t morgen maar gelijk doen. Dan ben ik er vanaf
Wat fijn om te horen Jette.. Wat een spanningen hebben jullie al over haar gehad. Wat een mooie duidelijk echo, fijn om te horen dat die ook weer goed uitgepakt heeft. Wat super om te horen Puk. Heftige tijden voor jullie maar zo te horen knokken jullie je er aardig door.. Knuffel 1992.. Fijn dat de afspraak bij de vk goed was. Denk alleen dat je de bloeddruk andersom bedoeld? Bovendruk van 110, onderdruk van 60? (110/60) anders is hij wel erg afwijkend hoor. Gekkenwerk hoe duur alles is he, we blijven er ons ook over verbazen. Uiteraard doen we het met liefde, en kopen ook alles nieuw, maar eerlijk is eerlijk je kan je geld er wel aan kwijt  VK was gister erg tevreden over onze kleine, helaas waren de uitslagen nog niet binnen vh bloed dus dat nog even afwachten. Tot nu toe is het nog mooi weer PCO, vanmorgen alleen even regen gehad tot 09:00u, hoop dat het bij jullie ook zo was. Leuke dag gehad? Hoe is het met Jeskejes? @ Sietsie.. wat een super leuke hoek is dat geworden zeg, nu maak je me wel nieuwsgierig naar de rest, hihi.. Kmoet hier nog steeds de aankleding doen Khoop dat vd week de douche eindelijk klaar is en dan kan de bovenverdieping een grote schoonmaak krijgen.. Daarna heerlijk alles op zn plek zetten. Gelijk maar even een buikfoto toegevoegd 26 weken
Heerlijk 1992, straks lekker het strand op met 2 kleintjes, wat een rijkdom! Fijn dat de controle bij de VK goed was, ik merk ook dat 'hoe ik me voel' soms sterk wisselt. Het kan soms per uur verschillen. Klachtjes komen en gaan, en de ene dag hou ik veel meer vocht vast dan de andere. Frida, jij hebt ook al zo'n prachtige buik! Vind het zo mooi als het van voren lijkt alsof hij erop geplakt is, haha. Met die 2 ronde lijnen net onder je borsten, en boven je broekband. Ik probeer dat bij mezelf ook te ontdekken, maar tevergeefs . Net inkopen gedaan bij het kruidvat. Via de voordeelpas kon ik 1 euro extra korting krijgen op de aanbieding van billendoekjes van zwitsal, 12 pakjes voor 18.49 nu volgens mij. Ook bepanthen, geurbuiltjes, wasgel, (massage)olie en slaap zacht gekocht. Meteen ook al een pak hypo-allergene voeding. Daar ging mijn vakantiegeld! 52 euro lichter, jeetje...
Tsjing tjing.. Afrekenen maar.. niet leuk maar we weten waar we het voor doen heb je een buikfoto Sietsie.. nu maak je me nieuwsgierig en natuurlijk een foto vd rest van het kamertje
Ik reageer vanaaf ff op laptop. Via mobiel ist lastig. In album staat zo foto van pretecho. Vanaaf hier spammen
Een buikfoto zal ik één dezer dagen maken, momenteel lig ik verplicht op de bank... Gisteren had ik al wel steeds harde buiken, die vrij lang aanhielden en eigenlijk nooit helemaal weg gingen. Vannacht hetzelfde, ondanks de rust die je dan natuurlijk hebt. Vanochtend getwijfeld om de verloskundige te bellen, ik wil niet als een zeur over komen. Terug gedacht aan de woorden van haar tijdens de laatste controle, dat ik zeker moest bellen als ze vaker dan 6 keer per uur kwamen. Toch maar gebeld, en zij dacht in eerste instantie aan een blaasontsteking. Pijn bij het plassen hoef je helemaal niet te hebben in je zwangerschap, harde buiken zijn wel aanwijzingen. Urine was schoon, dus acute rust was het advies. Balen, want ik zou vandaag late dienst hebben. Mijn leidinggevende is echt een schat, kon haar wel knuffelen door de telefoon heen. Ik moet me niet schuldig voelen over mijn ziekmelding, en als ik het maandag nog niet zie zitten moet ik gewoon bellen. Sja, erg lief, maar ik ben echt niet het type dat zomaar thuis blijft, ongeacht het advies. Blijkbaar heeft de kleine die eigenwijsheid niet van een vreemde . Op de één of andere manier voel ik me wat betutteld, zeker omdat ik de afgelopen dagen ontzettend rustig aan heb gedaan door mijn vrije dagen. Maar als je dan zelfs nog harde buiken hebt, is het natuurlijk een extra teken van je lijf. Ik leg me er maar bij neer, en zit ondertussen 'de gelukkige huisvrouw' voor de 5de keer te kijken .
En oh ja.. Ik heb net wel heel stiekem het eerste witte wasje van de kleine in de was gestopt. Dat mocht ik wel even van mezelf. Nu hangt het te drogen, en ooooh wat kan ik daar weer van genieten! Mijn 'kraamzorg-kriebels' komen weer boven drijven .
Sietsie, doe je rustig aan. Heb je zelf het gevoel gehad dat je druk was de afgelopen tijd of is het gewoon puur toeval de harde buiken? Neem je rust en een aai op je buik. Liefs
Sietsie, raar zeg ineens en zeker balen. Luister maar lekker naar de verloskundige en neem zoveel rust als je kan. Hopen dat het weer gewoon over gaat en niet tot het einde zo gaat. Hier alleen harde buiken aan het einde van een drukke dag. Je doet toch vaak meer dan je doorhebt
Ik verveel me nu al, haha. Gisteren ook al uit voorzorg de hele dag thuis gebleven en rustig aan gedaan, en als ik eraan denk dat ik het heel lang zo zou moeten volhouden, word ik kriebelig. Maar het is voor een goed doel, en dat maakt me tegelijkertijd weer een stuk vrolijker . Gisteren was Milou van der Will trouwens bij Koffietijd. Zij vertelde over een boek dat zij heeft geschreven: Zwangerschaps monologen. Daar staan 40 zwangerschapsverhalen en weetjes in. Ik heb hem direct besteld bij bol.com, en tot nu toe is hij erg leuk! Heb ik dus toch nog iets te doen, zo helemaal alleen op de bank . haha.
He gets. Sietsie, wat balen weer zeg. Hopen dat de verplichte rust je goed doet. Fijn trouwens dat je baas zo makkelijk mee werkt. Dat boek heb ik toevallig ook gister besteld, hihi, mn ma belde op of ik koffietijd had gezien? Euhm.. Nee, maar het klinkt idd als een lachwekkend boek dus we gaan ervoor.. Lees ze Hier vanmiddag potje urine weg moeten brengen naar de HA waaruit blijkt dat er een spoor witte bloedcellen in zit.. Kan verschillende betekenissen hebben, urineweginfect, ontwikkeling van nierstenen, cystes oid. Morgenvroeg ochtendurine inleveren en zien wat daar uit komt.. Nu eerst lekker de stad in.. Fijne aaf dames
@sietsie; rustig aan he! Jij en je baby zijn belangrijker dan je werk. @frida; mooie buik! Hier is vandaag vast gezet dat ik vanaf volgende week nog maar 3½ uur op een dag mag werken en dat de werkzaamheden zo moeten zijn dat ik lopen,staan en zitten kan afwisselen. Was blij dat de bedrijfsarts hier gelijk in mee ging. Bekkenfysio was er ook blij mee, want die voelde al weer dat mn spieren muur vast zaten en dat de klachten verergerd waren in een week tijd. De belasting zou nu een stuk minder moeten worden waardoor ik weer wat meer kan. Laten we dit maar hopen, want nu zit ik steeds binnen met zl die met droog weer toch graag buiten speelt, maar niet gebeurd omdat ik die 3 hoog niet meer makkelijk naar beneden en boven kom.
Wat grappig dat je hem ook hebt Frida! Spannend met jouw urine dus. Ik ben benieuwd wat eruit komt! Fijn dat er eindelijk wat gedaan wordt Jerami, ook jij moet goed op je lijf letten he? Echt aangeven als het niet meer gaat, dan moeten ze maar een andere oplossing vinden voor jouw uren.. Ik ben inderdaad wel erg blij met mijn leidinggevende, echt een leuk mens. Laatst hadden we het over namen, en ik zei dat mijn vriend namen als Priscilla en Samantha helemaal geweldig vindt. Namen die totaal niet bij mij passen, en ook mijn leidinggevende vindt ze op z'n zachtst gezegd niet mooi. Voor de gein noemt ze onze kleine sinds dat gesprek Priscilla, en vanmiddag zei ze nog voor ze ophing: 'Doe het rustig aan he, denk aan de kleine Priscilla in je buik!' . Hihi, ik heb het echt getroffen daar!
@ frida, hopelijk is het iets vrij onschuldigs. @jerami, fijn dat je wat rustiger aan kan doen, hopelijk ga jij je er beter door voelen @ sietsie, gelukkig heb je nu net dat boek, heb je nog wat leuks te lezen, en leuke leidinggevende zijn vaak zeldzaam haha
1992: leuk dat je in IJmuiden woont. Ik woon vlakbij, in Haarlem, ook lekker dicht bij het strand! Is '92 trouwens jouw geboortejaar? Sietsie: leuk, dat boek heb ik ook voor Moederdag gekregen. Ik was eigenlijk een beetje vergeten dat ik het heb, haha, op het moment nog een beetje te druk. Komt hopelijk in mijn verlof wel. Ik hoop maar dat deze kleine nog even lekker wil blijven zitten in mijn verlof (de vorige twee boeven waren een week te laat). We gaan trouwens 4 weken voor de uitgerekende datum nog op vakantie. Wel in Nederland op 1,5 uur rijden, maar ik hoop toch dat we die vakantie niet hoeven te onderbreken en ik niet met weeën naar huis hoef te vluchten! Vanmiddag om 14 uur pretecho, heb er zin in!
Wat heerlijk Nijnja.. Er nog even tussenuit. Groot gelijk. Hoe oud zijn jullie ander 2 kids als ik vragen mag? Hier de uitslag vd ochtendurine ook in the pocket.. Ze zien dat er ontstekingswaarden in zitten, afwijkende uitslag, maar ze kunnen het niet concreet aan iets koppelen. Ze geven aan dat het ws in het begin stadium zit. Goed aan de vit C en hopen dat de klachten de kop worden ingedrukt. Mochten de 'klachten' verergeren dan moest ik gelijk terug komen. We zullen het gaan zien Veel plezier bij de pretecho vanmiddag Nijnja Wij mogen om 17:00u.. 3D-4D echo.. Tjing Tjing, gelijk weer 100,- lichter
Sorry! Heel erg druk in mijn leventje!! Ik zit midden in examens, afronding van het schooljaar en start zwangerschapsverlof na de vakantie..pfff sorry veel plezier bij de pretecho Nijnja!!! Geniet er lekker van!! Frida..let je wel goed op jezelf!!! En lekker genieten van de echo vanmiddag! Sietsie wat balen!!! Wel ff goed 'niks'doen hoor!! Jerami...goede uitlsag dus!! Heerlijk gevoel lijkt mij dat! goed bezig!
Dames veel plezier bij de echo's! Hier vanmiddag lekker genieten van het zonnetje. Nu zo eerst even plat, want was iets te overmoedig op mn werk en heb weer teveel heen en weer gelopen. Begon soepel vandaag en nu is mn hele linkerkant van mn bekken pijnlijk bij elke stap... Wilde vanmiddag met zl nog even naar de markt, dus hoop dat het nog wat bijtrekt. Wil niet weer een middag met mooi weer binnen zitten.
Hallo lieve dames, Na n lange tijd meld ik mij ook weer. Ik moest veel bijlezen en ik lees dat r ook heel wat gebeurd is! Puk, alvast veel beterschap en sterkte! Maar vooral ook VAN HARTE GEFELICITEERD met jouw kleine kanjer! Wat n schrik. Ik hoop dat alles gewoon hartstikke goed gAat! Andere dames hoor ik van alles. Jette over jou, em dat je nog spannende tyden hebt beleefd. Ook voor jou sterkte en hopelijk komt alles goed. Hoop blijven vasthoudem hoor! Andere dames ook goed om te horen dat het zo goed gaat. Met natuurlijk wel de dagelijkse ongemakken.., Ik heb ook drukke tijd gehad. Vandaar reageerde ik niet zo vaak meer. Mn relatie stond in de gevarenzone en eigelijk nog steeds. Ik leid aan een depressie waar ik maar niet uit kan komen. Mn vreugde is totaal omgeslagen. Hoezeer ik het ook schaamtelijk vind om het uit te spreken, maar denk vaak aan dat ik helemaal geen kind meer wil etc. Aldus als ik mij laat beheersen door de depressie. T is moeizaam en ervaar ook zoveel stress. Das dusvook decreden waarom ik minder op de zwpagina kom. Door de verhalen word ik vaak alleen maar depressiever doordat ik me schuldig voel dat ik niet blij ben. Heb ook nog niks aan voorbereidingen gedaan. Nog geen rompertje of wiegje. Niks. Ik hoop dat het snel veranderd. Overigens geb ik dit ook bij mn 1e en 2 e kind gehad. Depressie. Maar dat was na de bevalling. Het ging na een paar maanden wel weg. Maar goed dames, ik zal zeker nog komen lezen. Ik was 24e aug uitgerekend! En weet dak n meisje heb. Gr diamond