Clijntje dat is ff wat ja. Wetende dat over 10 wkn uk er is. Fijn dat suiker goed is en dat uk lekker beweegt. Hartruisje brrr succes. Ze moeten je wel hebben he. Helaas ist binnen werken waar t lekker koel is. Muziekje aan en ik lij niks.
Dag meiden, Van mij even een klein berichtje. Veel meegemaakt de afgelopen dagen, waardoor mijn hoofd even overvol zit en ik me slecht kan concentreren. Reageren op iedereen lijkt dus even een onmogelijke opgave voor me. Ga dat doen zodra de rust een beetje terug is. Dinsdag ochtend belde mijn vriend namelijk vanuit zijn werk dat hij direct naar huis kwam om mij op te halen, aangezien zijn vader een hartinfarct had gehad. Het zat vreselijk tegen op de weg, waardoor we relatief laat aan kwamen in het ziekenhuis. Erg naar, want we niet wisten hoe het met hem was, we wisten enkel van dat infarct... Gelukkig is hij er goed uit gekomen, omdat ze er goed op tijd bij zijn geweest. Hij was op het moment van het acute infarct al in het ziekenhuis waardoor ze hem op tijd konden helpen. Gistermiddag moest ik naar de VK, waar we gesproken hebben over de harde buiken. Die zijn er namelijk nog steeds, met name als ik buk of til. Het komt eigenlijk nooit voor dat ze weg blijven als ik bezig ben, dus het baart de VK wel zorgen. Ze is namelijk bang als de harde buiken met regelmaat terug komen overdag, ze uiteindelijk om kunnen slaan in weeën. Haar advies was om direct te stoppen met werken. Maar omdat ik nog niet zo lang op deze plek werk, en ik het erg vervelend vind om er nu al helemaal uit te liggen, mag ik eerst aangepast werk proberen. Helpen met ontbijtjes, medicatie geven ed. Ondanks dat ik er niets aan kan doen, en mijn collega's en leidinggevende erg begripvol zijn, voelt het toch als falen. Ik ben een doorzetter, en had echt verwacht dat ik tot aan mijn verlof vrolijk fluitend door kon werken. Helaas, soms heb je het gewoon niet voor het zeggen... Gelukkig doet onze meid het erg goed, en is ze lekker druk. Ze zwemt heerlijk rond, alsof er niets aan de hand is. Gelukkig hebben die kleintjes geen besef van wat er allemaal buiten die veilige buik gebeurt . Tot snel dames!
Sietsie: schrikken van je schoonvader. Ik hoop dat alles nu weer beter met hem gaat. Joh, wat een stress allemaal. Je harde buiken, schoonvader.. Fijn om te horen dat je meisje het goed doet. Doe jij het ook rustig aan, je faalt helemaal niet hoor. Je doet het hartstikke goed. Je doet wat je kan en als het niet meer gaat luister dan naar je lichaam, gevoel. Dikke knuffel voor jou en je familie.
@clijntje; fijn dat alles goed was met de baby. Wel een raar gevoel lijkt me, je weet precies wanneer je je baby in je armen zal hebben! @sietsie; DENK AAN JEZELF! hier dacht ik ook dat ik faalde omdat ik door mn bekken niet meer volledig kon werken. Ik had het gevoel dat ik mn collega's in de steek liet. Deze week op aanraden van vk, fysio en arboarts toch minder gaan werken en ik voel me veel beter. Lichamelijk kan ik weer meer en kan weer wat genieten ipv alleen maar met pijn rond lopen. En dat vind ik toch echt belangrijker! Vanochtend weer fysio gehad en tot onze opluchting voelde het volgens haar beter aan dan vorige week! Nu waren vooral mn spieren nog goed gespannen, maar mn bekken stonden goed Ze voorziet geen ergere problemen deze zwangerschap zolang ik heel kritisch kijk naar wat ik doe en vooral dus op het werk.
Wat een schrik van je schoonpa Sietsie.. Gelukkig is hij er goed uitgekomen. Heeft hij nog restverschijnselen? Het lijkt er op dat we een beetje in hetzelfde vaarwater zitten mbt de harde buiken. Zelf afgelopen vrijdag te horen gekregen dat ik vriendelijk doch dringend verzocht werd om acute rust te nemen om vroegtijdige weeën te gaan voorkomen. De harde buiken zijn nu gelukkig van 6a7 x per uur verlaagd naar ong 3x per uur. Volgende week samen kijken naar wat ik kan komen doen op 't werk op evt. AT basis (therapeutisch) Hmmm.. Tegenslagen en 'geluk' ligt dus toch echt dicht bij elkaar. Aftellen is voor ons begonnen dames.. Spannende tijden, tijd om het kamertje voor de rest aan te kleden. Met hoeveel weken zitten jullie de box eigenlijk neer en gaan jullie het bedje ed opmaken?? Hier zo meteen de dame vd kraamzorg op visite, intake gesprek. Ben benieuwd
Ik heb de box eergister in de woonkamer geplaatst, ook ivm babyshower en er komen baby's. Wiegje was ik vandaag alles. Ledikant wil ik eigenlijk nog even mee wachten ( met lakens enz. Ledikant staat al). Heeft iemand een idee waar al die harde buiken vandaan komen? Kan het door drukte of is het de natuur? Ik heb het echt alleen als ik naar toilet moet en ik te lang wacht en dat vond ik al pijnlijk. Ik voel met jullie mee dames, hoop dat de harde buiken minder worden! Ik ben erg moe. Helemaal geen energie meer. Buik gister gestoten tegen hoekrand van box, werd meteen rood, deed in nacht behoorlijk pijn, meisje was ook veeeel rustiger, nu nog. Flink geschrokken dus. Meiden rustig aan en hoop dat alles beter zal gaan. X
Sietsie dat is een shock!!! Misschien wel een extra reden om even extra rustig te doen..zeker omdat je ook al die harde buiken hebt! Frida niet zo fijn ook..jouw harde buiken...en idd...neeeeeeeemmm rust Jerami goed bezig! nog even volhouden nu!! Lekker genieten van het weer..als dat de tijd en de dingen die nog moeten toe laat! Hier lekker werken in n steenkoud lokaal Leuke box..slim dat je hem al opzet...bij mij is het ledikantje opgedekt..maar alles moet nog in de was..haha..kon dus idd NIET wachten! Als ik vakantie heb ga ik al dat soort dingen maar eens doen! Veel plezier met de kraamhulp!
Dames goed jullie rust nemen! Wel fijn dat collega's begripvol zij.. En tis geen falen, maar herken t gevoel van falen. Sietsie beterschap voor svader das schrikken. Olicha mooie box Clijntje succes in koude lokaal werken Frida succes bij intake kraamzorg! Ik heb m gister gehad. T gaat idd opschieten nu dames. Vind t wel beetje eng. Zolang op ukkie gewacht en nu ist 'bijna' zover. Harde buiken: ik heb ze vnl bij t staan en lopen steeds vaker.
Hier gisteren telefonisch intake van kraamzorg gehad. Voor mij geen nieuwe dingen. Enkel wat punten aangegeven ivm zoontje. Kamertje is bij lange na niet klaar Vanaf maandag zit ml thuis zonder werk en gaat zl op maandag en dinsdag wel nog naar het kdv tot aug. dus gaat hij die tijd besteden om verder te gaan met het kamertje. Hij hoopt dan over 2 weken helemaal klaar te zijn... Hooguit dat er nog geen vloer in ligt (en dus ook geen meubelen staan) We krijgen nog redelijk wat belastingteruggave en daarvan wordt het vinyl gehaald. Kleding was ik als ik met verlof ga. Het zit nu allemaal in plastic opberg dozen op zolder. Alle beddengoed voor het ledikantje was ik al wel, maar maak hem pas op aan het einde van mn zwangerschap. Box staat hier al 3 weken ivm de katten en zl die er aan kunnen wennen, daarbij stond hij op zolder enorm in de weg! Vanmiddag nog 3,5 uur werken, lekker met de kinderen naar buiten, dus zal heerlijk in het zonnetje zitten denk ik
Nog iemand wat van Puk, man en Noah gehoord? Ben erg benieuwd naar hen en hoop dat alles goed met hen gaat. Laatste loodjes dames, ik kom energie te kort. Steekjes en krampjes teveel. Aftellen dan maar..
@Clijntje: Kan me voorstellen dat het wel even schrikken is hoor, ineens weet je wanneer je beeb geboren wordt. Krijg je nog mee groei echo's? @Sietsie: Jeetje, beterschap voor je spa. Jij rust nemen, zulke spanningen zorgene er alleen maar voor dat je nog meer harde buiken krijgt. @Jerami: Fijn dat het weer wat beter gaat. @Falen: Heel herkenbaar, heb ik bij Myrthe gehad, toen zat ik al vroeg in de ziektewet en voelde me zo lullig naar collega's toe. @Olicha: Oei, da's pijnlijk! Lekker rustig aan doen. @Box: Hebben we nog niet opstaan, misschien pas na de bevalling. @Wiegje/kamertje: Nog lang niet klaar, en dat maakt me een beetje onrustig. Heb nl het gevoel dat ze eerder komt. Na de vakantie ga ik het eea klaarmaken. Hier ook weinig energie, we doen extreem weinig deze vakantie. Normaal wandelen we veel en zijn we de hele dag op pad, nu liggen we meer aan het zwembad en ik dut bijna elke middag. Na de vakantie nog 4,5 week werken en da verlof. Zullen wel pittige weken worden verwacht ik.
Daaaag dames! Clijntje sorry maar jeetje toch nog wel een flinke groei maakt ze mee dna he ! Nou gewoon hopen dat het op deze manier een beetje goed blijft gaan en over enkele weken is het bij jou dan al zover! Olicha nice box...wij hebben hem ook al staan Harde buiken, hier ook maar puur omdat ik te druk ben.. Sietsie dat is schrikken zeg...sterkte meid!! Wat de rechtzitting betreft, is standaard bij mij hoor Ben curator/bewindvoerder van beroep dus ik hang er veel rond.. nu hadden mensen een klacht over mij en die mocht ik even gaan verantwoorden waar de klanten bij waren...die werden ongegrond verklaard dus ook weer opgelost altijd fijn als dat gebeurt Tsjah, ik zit immers aan hun geld he, en dat is toch wel heel vervelend voor sommige en vooral rond deze periode...dan ben ik echt de boeman...vakantiegeld wat ze krijgen op de rekening mogen ze van mij NIET altijd hebben... dus jah! Shit happens... Ik ga gauw weer wat doen, want ben mijn adapter vergeten mee te nemen van kantoor en heb dus nog precies 2 uur om te werken pfff... dat is not nice vind ik zelf hahaha
@sietsie wat een vervelend nieuws, en doe idd maar rustig aan @ jerami, wat fijn dat het beter gaat @olicha, leuke box hier staat die al een jaar haha, dochter zit er ook nog wel eens in. @clijntje, heb ook gereageerd bij andere topic spannend Hier niet zoveel te vertellen
Wat vervelend Olicha dat bij jou nu de klachten ook weer komen opspelen. Heerlijk genieten toch Femke.. neem het er lekker van daar is vakantie voor toch Hier kraamzorg gesprek gehad, geïndiceerd op 49uur met een eigen bijdrage van 100,- Bed hoeft gelukkig niet op klossen, was anders een heel gedoe geweest, we hebben een boxspring scheelt 3-5cm wat officieel de werkhoogte hoort te zijn. Nieuwe kennismakingsgesprek met een nieuwe gastouder gehad en ik denk dat we iemand gevonden hebben waar we ons kindje naar toe willen brengen, het is gelukkig nog ver weg maar goed toch genoeg om over na te denken al. Nu heerlijk genieten vh weekend samen met vl Geniet vh mooie weer ladys
Dames, goedendag! Hoe gaat het met iedereen hier? Lekker genoten van het weekend? Ik lig afgepeigerd in bed. Zaterdag de babyshower gehad. Was ongelofelijk leuk en gezellig! Alles was roze! Mooi weer, lekker in de tuin, eten was subliem! ( ik had gekozen voor amuses en tapa's - groente voornl: wilde asperges gebakken in deeg- enz! Ik ben ongelofelijk verwend met aandacht, liefde en vreugde! Ons meisje is ook erg verwend. Tot 4 uurin de nacht opgebleven want vl had na mijn shower, zijn mannen- babyshower ( lees: vuurkolf, bbq-en ( op roze bbq!!!) lekker in de tuin! Kortom, prachtige dag! Waren 20 'man'denk ik op de shower. Lig nu nog bij te komen. Hier wat foto's.. Btw: als bedankje, sturen wij de groepsfoto als bedank/wenskaart.binnenin een groot hart met daarin de foto van roze tafel, bedanktaart en etagere met papflesjes. Stuk tekst om een ieder te bedanken en ook nog mooi bloemig achtergrond.. Zodra ' t binnen is kan ik 't eventueel laten zien
Je hebt het getroffen met het weer tijdens je shower!!! Hier even een flinke tegenvaller gehad vandaag. Ik zit te wachten op de brief van de belastingdienst voor de teruggaaf van 2012. Had op tijd aangifte gedaan en kunnen het geld heel hard gebruiken nu ml werkloos is en we nog steeds geen vloer voor de babykamer hebben. Dus maar gebeld, blijken ze onze aangifte nooit gehad te hebben! Moest het dus opnieuw versturen en nu kan ik weer 3 maanden wachten :x Mag blij zijn als ik in september iets te horen krijg. Dat betekend dus nog geen vloer voor de babykamer en dus ook niet inrichten. We hebben ook nog niks gehoord wat de uitkering betreft van ml, dus weten ook niet wanneer hij weer geld krijgt en hoeveel hij gaat krijgen per maand. Voor mij iets te veel onzekerheid, zeker met de komst van de baby wat nu toch wel heel snel gaat...
O leuk olicha fijn dat het gezellig was. Lijkt me idd heel vermoeiend ik ga niks organiseren. Heb je nog leuke dingen gekregen? Ik kan de fotos niet zien Hier ook een goed weekend gehad, ook wel vermoeienend. Ik ben bang dat dit 11 lange weken gaan worden. Bij mn vorige zwangerschap nergens last van gehad. Alleen af en toe een beetje moe. Maar kon de laatste weken nog zonder pijntjes een hele dag wat doen. Als ik nu een uurtje ga winkelen ofoz. Krijg ik last van mn onderrug/liezen. Pijnlijke onderbenen. Volgens mij begin ik vocht vast te houden. En dan moet ik echt weer een paar uur zitten/rustig aan doen voor het weg trekt. Verder voel ik me goed! En ik wil niet zeuren. Maar het valt me toch veel zwaarder dit keer
@1992; klinkt als je bekken. Hier heb ik ook last van. Wel uitkijken en goed naar je lichaam luisteren. Vocht hou ik ook enorm vast in mn onderbenen en enkels. Ziet er niet uit. Heb gewoon geen enkels meer! Lig nu veel met mn benen omhoog en probeer genoeg water te drinken.
Hier even de link van foto's. Ik ben er zelf nauwelijks aan toegekomen om foto's te maken, maar er was gelukkig een fotografe! Maar die fotos komen van de week! http://www.zwangerschapspagina.nl/members/69969-albums12960.html Jerami: meestal krijg je wel eerder bericht van de belastingdienst. Het kan max.. Zolang duren, maar gelukkig kan het ook veel eerder geregeld zijn. Ik hoop bij jullie ook het geval. Wat betreft je man's uitkering kan je eventueel een voorschot vragen als je het niet redt. Ze maken dan een voorlopige berekening en daarvan kan hij een 'deel' krijgen. Zal niet veel zijn, maar alle beetjes helpen.
Oooh jerami wat supervervelend. Wat stom ook dat ze het nooit gehad hebben. Met een beetje geluk krijg je het begin augustus nog. Maar snap heel goee dat je t nu klaar wil hebben. De kleine eerst bij jullie op de kamer leggen kan ook. Wij hebben ook nog geen kamer omdat we maar 2 slaapkamers hebben. Dus bij ons komt hij ook eerst op onze kamer en dan hopen dat we nog een ander huis vinden. Maar t blijft zwaar ( klote) want je rekent er toch op.