16 - 31 augustus 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliz30, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Nou trauma...we komen er pas dit jaar achter hoe schandalig met ons is omgegaan door de VK.... daarom hebben wij hen er ook uit gegooid en zijn overgestapt naar het ziekenhuis.

Ik was dus gisteren in het ziekenhuis en toen kwam ook alles eruit..heb daar zitten janken als een klein kind....nooit gedacht dat er zoveel angst bij mij nu in zit omtrent de a.s. bevalling... en als je mij in real life zou kennen bedenk je dat echt niet haha... zo nuchter als maar kan, maar nu....ik sta al te rillen als ik denk aan de bevalling..wat mij betreft mogen ze mij gewoon neerknuppelen en een flinke haal door mijn buik doen en hoppa halen dat kind.. maar ja dat doen ze denk ik niet :p

2. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @olicha, jammer zeg dat je nog zolang moet wachten tot de echo.

@sietsie&pcomama, ze hebben nog even om goed te draaien gelukkig, en sietsie zou me niet te druk maken om het geschatte gewicht. Je kleintje kan ook ineens nog een groeispeurt maken natuurlijk:)

@ femke, wat vervelend van je suikerwaarde, hopelijk is er verder niks aan de hand.

@ gewicht. Het valt nog mee bij julie haha, vorige zwangerschap van 75 kilo naar 82 gegaan. Nu inmiddels van 80 naar 94:s ben echt van plan om weer terug naar die 75 kilo te gaan straks. Liefst naar de 70, maar kijken of me dat lukt.

@ bevallen, vorige keer in het ziekenhuis bevallen en dat vond ik erg fijn. Je hebt bij dit ziekenhuis eigen kraamsuite+ badkamer en je viezigheid wordt lekker opgeruimd:) ik denk ook dat ik gewoon liggend ga bevallen.
    Haha was wat de laatste keer. Ik dacht echt gewoon te moeten poepen. Dus zat eerst op de wc te persen. Gelukkig had mn vriend snel door dat ik beter op bed kon gaan liggen en heeft snel aan de bel getrokken.

Ik weet niet zo goed of ik pijnbestrijding wil. Hou absoluut niet van prikken enz, vorige keer heb ik wel wat tegen de pijn gekregen maar was na 1,5 uur weer uitgewerkt. Toen wilde ik nog wel een ruggeprik maar mocht niet omdat dat andere nog in mn bloed zat. Maar heb het prima overleefd vandaar dat ik nu twijfel of ik dat wel wil. Aan de andere kant, waarom zoveel pijn hebben als het niet nodig is. Ze hebben dat niet voor niks uitgevonden. Wil alleen niet suf zijn na de bevalling.

Ben niet zo bang voor de bevalling. Het enige waar ik als de dood voor ben is een keizersnede of als ze bv moeten knippen

3. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    IK wil ook geen pijnbestrijding hoor...als ik de eerste bevalling heb overleefd kan deze ook wel... ;) maar ik ga wel de geboorte Tens aanschaffen ... ik heb een hekel aan naalden en ze moeten mij echt niet aan een infuus leggen tijdens de bevalling want dan kan ik geen kant op! Ik moet gewoon kunnen waggelen waar ik wil en verder niet.

Als het niet anders is, dan is het zo..maar vooralsnog kies ik daarvoor.. ruggenprikken moet ik al helemaal niet hebben... heb meer angst dat ik verlamd ga raken dan dat ik pijn heb tijdens de bevalling hahaha....

Maar ik heb meer angst of ja het vertrouwen is gewoon beschaamd in de verloskundige en die heb ik al aan de kant gegooid dus moet mij nu gaan focussen op de dames in het ziekenhuis..en tot op heden zijn het echt schatten voor mij geweest... dus dat zal wel goedkomen tijdens de bevalling...

Wat aankomen betreft .. KUCH 18 kilo! :)

4. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ pcomama, zoo heftig!! Heb net dat verhaal van je gelezen. Poeeh. Snap heel goed dat je een beetje angstig ben dit keer. Bij mij duurde de 1e 3 cm het langst en had toen al veel pijn. Wilde toen gelijk naar het ziekenhuis want wilde wat tegen de pijn maar wilde de verloskundige nog niet. Uiteindelijk heb ik dr kunnen overtuigen want had al 2 nachten niet geslapen. Ik kreeg daar een prik met een soort morfine ofzo. En ben in slaap gevallen. Toen ik wakker werd een uur later had ik 7 cm en denk nog 2 uur later had ik mn dochter al vast.
    Dus denk dat ontspannen voor zo ver dat lukt het beste is. Dat het dan sneller gaat. Dus hopelijk raak ik dit keer niet in paniek en verzet ik me niet weer onbedoeld tegen de pijn. Zo ga ik er dit keer in.

Maar wat jij doorstaan heb zeg, wow respect:)

5. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Bang voor de bevalling ben ik eigenlijk niet... Ze moet er toch uit, en ik denk dat ik goed vooruit kan kijken. 'Nog even, en we hebben haar in onze armen', positieve gedachten slepen mij eigenlijk altijd overal doorheen.

Ik heb zoveel ellende gezien, dat ik er inderdaad angstig van zou kunnen worden, maar ik ben nuchter genoeg om dat uit te schakelen denk ik. Iedere bevalling is anders, die van mij zal niet hetzelfde zijn als die van een ander.

Ik weet dat een groei-echo niet alles zeggend is hoor, maar toch knaagt het een beetje. Het feit dat ik zelf maar 2910 gram woog, zegt eigenlijk al dat ze wat dat betreft op mij lijkt :).

Momenteel kan ik trouwens weinig anders dan achterover leunen, ze zit nu al een paar dagen daar onder die ribben, ze voelen gewoon beurs aan :).

6. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    PCO, ik zal jouw verhaal binnenkort ook eens lezen!

7. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Nou dat paniek is het ergste he.... ik raak niet gauw in paniek, maar zag mijn man en de verloskundige en daar was het vanaf te lezen!!! Dus ja wat moet ik dan nog?! :( Ik kan dan niet lekker in mijzelf gekeerd daar blijven liggen hoor haha... en toen werd ik dus min of meer pissig en was ik er ook wel klaar mee.. voor mij is dat het bealngrijkste..als ik maar zie dat het bij de prof. goed gaat...en mij absoluut niet gaan voorliegen want dat is niet te kloppen zoiets... maar goed.. .we gaan nu voor een SPEEDY bevalling hahaha..

8. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou idd:) niet van t ergste uitgaan en zal bij jou vast beter gaan dan de vorige keer:) achteraf ben je zowiezo blij

9. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ja daarom...en de ruimte is al gemaakt haha.... laten we hopen dat het na 6 jaar niet is dicht gegroeid :p :D

Maar daarom zit ik al echt met smart te wachten totdat het zich meld hahaha... erg he..is nog veel te vroeg, maar ik denk maar zo....het duurt nog geen 9 weken meer haha...HOPPA ze mag van mij na de 36 weken echt komen ;) heerlijk genieten van dat poppeke hahaha

10. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sietsie: Nee, had 2 boterhammen met jam op. De vk vond het ook wel meevallen en mijn moeder (verpleegkundige) ook. Morgenvroeg nuchter prikken.
    Dat aankomen na een infarct herken ik idd ook van mijn vader, meer honger door de medicijnen en minder actief.

Bevalpositie: Ik wou niet op de baarkruk bij Myrthe, er is een iets grotere kans op uitscheuren op de baarkruk en daar was ik heel bang voor. Heb het liggend gedaan en dat beviel me prima, ik denk dat het nu niet anders is. Het belangrijkste is dat je een positie kiest waarbij JIJ je het prettigst voelt.

@Clijntje: Thanks, en idd de vk zei zelf ook dat het een raar moment was om te prikken, maar ze willen uitsluiten dat er iets aan de hand is.

@PCOmama: Zat je partner niet achter je dan? Zo doen ze het hier, kun je je aan hem vasthouden. Wat een bevallingsverhaal zeg!
    Ik moet morgenvroeg nuchter prikken.

@Olicha: Ik heb er wel over nagedacht, ik ontspan goed in bad, maar vind het ook niet heel fris en zou niet weten waar ik dat ding moet laten, beneden wil ik niet ivm houten vloer, boven lijkt me ook niets.

@Verdoving: Heb ik bij Myrthe ook gehad, ruggenprik (zet niet goed helaas) en pethidine. Gewoon om gevraagd na 18 uur weeën, hier doet de vk daar niet moeilijk over. Ik had al een MI, dus naar het zh gingen we toch en de ontsluiting was na 18 uur krap 3 cm, dus zonder had ik het ws ook niet gered.

11. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Femke, succes morgen en euhhh na 2 boterhammen met JAM...euh...dan is hij echt heel erg goed!!!

euh dames...ik wil het allemaal niet weten hoor ;)

12. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Dames sorry lees wel mee maar reageren lukt niet zo. Hoop morgen weer te reageren.
    Fijne avond dames

13. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Olicha: leuk feestje gehad, zie ik! Ga je straks ook een kraamfeestje geven?

Sietsie: zo'n knoop in mij spier had ik ook bij de zw van Toon. Ik heb er zo'n week of twee mee rondgestrompeld (kon echt nauwelijks meer lopen) en met een of twee keer fysio was ik ervanaf. Snel bellen dus, ze kunnen er waarschijnlijk heel veel aan doen!

Bevalling: gek he, daar zie ik helemaal niet tegenop, ik heb er ergens zelfs wel zin in!

Hier: heerlijk weekendje weg geweest met mijn man. Hele dag sauna, heerlijk met dat mooie weer. Mijn buik was wel een beetje verbrand, haha. Ik heb ook nog een lekkere massage gehad, speciaal voor de zwangerschap. Het was genieten! Gisteren de hele dag in het bos geweest met het schoolreisje van de oudste, helaas was ik wel erg moe daarna, maar ja, hij vindt het wel erg leuk als ik mee ga met dat soort dingen.

14. Olicha

Olicha Niet meer actief

😮Pco! Joh je verhaal. Zeg wat heb jij het goed gedaan. Ik had het serieus nooit zo lang volgehouden. Je verteld het op een luchtige manier, maar toch voel ik genoeg emotie. Ik kan me voorstellen dat je hierdoor erg in de zenuwen kan zitten met hoe een volgend bevalling zal lopen. Ik hoop zeer voor je dat je het dit keer juist getroffen hebt en het 'slechts' enkele uren zal duren en je een pracht van een gezond meisje in je armen hebt.

En wat betreft die vk:.... Wat erg!! Dat mag toch niet eens, jou zooo lang met weeen te laten 'lopen' zonder naar 't ziekenhuis te gaan?
    Mijn nichtje heeft er van vrijdag ( welk deel van de dag weet ik niet exact, ik dacht middag) tot maandag gedaan. Weeen in het ziekenhuis. Ik weet daar verder niet de nodige details van. Maar pfoe! Ik kijk wel heel anders naar jullie. Sterke vrouwen.

Hoop dat ze je gerust kunnen stellen. Ik heb een cursus hypnobirthing gedaan, juist vanwege mijn angsten. Heeft mij wel een beetje zekerder gemaakt. Maar nu nog in praktijk.

Sietsie, ik probeer jouw visie mee te nemen: positief denken en focussen op het moment dat je de kleine in je armen hebt.

Gewicht: is jullie eetpatroon ook veranderd of wellicht vocht?
    Hier denk ik beiden en minder bewegelijk. Ik heb al mijn sport laten varen.

Spatadertje ontdekt, argh!

Sietsie wilde nog wat tegen je zeggen, ben het alweer kwijt. Volgend mij iets met 'au'... Ohw ben zo warrig.

Ik zit weer eens op telefoon.

Excuus!

15. Olicha

Olicha Niet meer actief

Jeskejes, rust lekker uit, hoop dat alles goed gaat!

Ninja, wat klinkt dat fijn zeg! Hoop dat je erg genoten hebt. En de komende weken weer aardig er tegenaan kan..
    Ik heb ook zin om weg te gaan! Even genieten van tijd alleen. Straks wordt het toch anders.. Met zijn 3-en. Ouders en broer en zus komen wel eerder.

Kraamfeest, heb er vast niet de puf voor.
    Ik dacht wel aan een kraambrunch? Maar dan echt pas 3-4 weken na bevalling, of later. Ik wil eerst rusten, genieten van ons gezin en nog niet allerlei mensen over de vloer. Denk dat het veels te druk is.
    Sommige dingen vallen niet te plannen dus ik wacht het eigenlijk af.

Hoe pakken jullie dat aan, kraambezoek of feest?
    Wie laten jullie de eerste weken wel/ niet komen, hoeveel op een dag?
    Geboortekaarten al gekozen, hoeveel weken van tevoren moet dat?
    Klassiek, modern.. Foto...zelfgemaakt?

Ps Pco, de website is erg leuk ( heb alleen naar pagina waar je verhaal op stond gekeken) maar ik vond het erg leuk ogen. Achtergrond en schrijfstijl. Heel persoonlijk. Leuk te lezen ondanks dat de boodschap niet heel leuk was.

16. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @bevallen/verdoving; zoals het bij zl ging wil ik het nu weer doen. Heb vrijwel alle weeën staand of zittend onder de douche opgevangen, had met 1 cm ontsluiting al persweeën (zl lag schuin) en liggend lukte het me gewoon niet om deze op te vangen, kon dan geen houding vinden. Wil dus echt mobiel blijven zeg maar. De rest gewoon lekker op bed. Aan verdoving doe ik niet. Wil ik absoluut niet!

@kraambezoek; Hier mag iedereen op afspraak komen. Vorige keer kwamen ze allemaal pas na 4 weken omdat zl in een periode van heel erg slecht weer (winter) was geboren.

Hier zo naar de vk. Ben heel benieuwd naar mn bloeddruk. Mn enkels waren gisteren weer helemaal verdwenen, allemaal vocht, wordt steeds erger en trekt bijna niet meer weg. Normaal de volgende ochtend weer 'normale' enkels, maar nu nog steeds veel vocht erom heen zitten.

17. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    @Femke, ik zou het niet weten eigenlijk of hij achter mij zat haha... brrr als ik nog terug denk aan dat ding... nope voor mij geen optie meer ;) Succes vandaag met prikken!

Olicha, ach het moet he... ze moet eruit hoe dan ook haha... dus ja, ik laat het gewoon op mij af komen en denk dan gewoon aan Sietse hahaha... THINK POSITIVE!! ;) we kunnen het allemaal dames...wat er in komt, kan er ook weer hahaha

Hier ook een spatader gespot...en die striemen blehhh...manlief maakte gisteren een foto van mijn buik...nou nou..ik zeg delete effe de dstriemen hahahaha...

Dat is nog van mijn eerste zwangerschap, oow wat ben ik toegetakeld door mijn zoon... hij zegt nog weleens.. mama wat is dat op je buik.. en dan zeg ik... Jij Little Devil!! hahaha... kom je nog wel achter ;)

Eetpatroon is niet veranderd, nou ja eigenlijk wel.. ik eet netjes 3 x per dag, voorheen dus niet.. en ja dat zet wel aan natuurlijk!

Wij hebben ook een beebiesite van onze dochter in spe... van Joaquin was eigenlijk het hele traject zeg maar...van het bezig zijn in de MMM tot aan de bevalling...en nu houdt ik het niet meer zo goed bij, maar probeer het wel weer op te pakken... ah als je weet hoeveel foto albums ik nog moet maken..dat is dus mijn taak in de verlof weken haha...

Kraamfeest doen wij niet, er zijn ook niet veel mensen die een kaartje krijgen. Echt enkel waar wij mee omgaan en bij sommige komt er niet eens een adres op haha.. dit komt omdat zij contact hebben met mijn moeder, en zij hoeft niet te weten waar ik woon.. dus jah.. heeeeel lang verhaal ;)

Wij willen zo en zo minimaal de eerste drie dagen GEEN bezoek..wij willen samen met Joaquin het liefst de eerste week meemaken omdat het voor hem natuurlijk enorm wennen is...van zes jaar volledige aandacht naar op eens een kleine baby erbij.. hij kijkt er nu wel naar uit, maar soms heeft hij nog nukken met de melding dat hij dat rare zusje niet hoeft... en dat is ook logisch..maar ik weet zeker dat hij er helemaal weg van zal zijn. Hij moest van de week huilen omdat hij weet dat bevallen pijn doet en bang is dat mama dan ook moet huilen en dat iwlt hij niet.. Hij is uber gevoelig dus jah... hij mag er uiteraard ook niet bij zijn...maar hij mag wel als eerste komen als ze is geboren (wonen 5 min. van het ziekenhuis vandaan) dus komt helemaal goed... en dat vind hij toch wel erg spannend allemaal... oowhh krijg er zowaar zin in hahaha

18. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Mijn buik van gisteren ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29 KB
      Weergaven:
      9
  19. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Hey meiden....Eindelijk reageer ik ook weer eens....
    Ik heb me een tijdje afzijdig gehouden want naarmate de controles opgevoerd worden en de tijd verstrijkt worden we steeds onzekerder over hoe het ons meisje zal vergaan als ze is geboren....
    Inmiddels denken ze aan:
    Rechterniertje cysteniertje
    Hydronefrose door reflux van urine aan beide nieren
    Cyste in de blaas
    Aan beide kanten een dubbele aanleg van ureters..... Waarvan er 1 door de blaas loopt en onduidelijk is waar die uitmondt.
    Buikje zit ook aan de bovenkant van de curve en dit komt was door de te grote nieren en de cysten.....
    We hebben net een mail naar de kinderuroloog gestuurd vol met vragen over wat er gaat gebeuren als ze eenmaal is geboren... Op internet zoeken word je erg ongelukkig van. Bij alleen cysteniertjes is het een heeeel somber vooruitzicht.
    Veel kindjes overlijden na de geboorte als ze de zwangerschap overleven.... Nu maar aan hem gevraagd of dit klopt.... Al met al worden we nu erg bang. Hebben we de juiste keuze gemaakt om door te gaan? Je weet het gewoon niet....
    Ik heb geprobeerd terug te lezen maar het is onmogelijk om op iedereen te reageren, jullie hebben zoveel gekletst.... BW, jij in ieder geval gefeliciteerd en wat een prachtige namen!!!
    Van mij even een buikfotootje van vandaag 30 weken, 2 dagen.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      12,5 KB
      Weergaven:
      7
  20. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

@Nijnja: Zin in de bevalling:$ Hier niet bepaald...

@Olicha: 3-4 weken na de bevalling is nog best snel hoor, je kunt het gerust nog later doen, er zijn er ook die het pas met 8-10 weken doen.

@Jerami: Bloeddruk goed?

@PCOmama: Wel goed dat je je zoon al zo voorbereid, hij krijgt het echt bewust mee, heel anders dan bij een bijna 2 jarige. Mooie buik zeg!

@Jette: Spannend zeg voor jullie. Hopelijk kan de kinderuroloog jullie vragen beantwoorden. Moeilijk, heel veel sterkte!

@Hier: Suiker was 4,6 vanochtend! Heel fijn, niets aan het handje dus:) Vandaag voor het eerst weer gewerkt, pff. Ben gesloopt. Nog 4 weekjes!

Deel Deze Pagina