16 - 31 augustus 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliz30, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Ik ben ook niet misselijk! Eigenlijk voel ik nog steeds niks...... Ik heb alleen idd echt geen honger! Ik moet moeite doen om steeds iets te eten en word daar vervolgens bijna misselijk van:(
    Echt heel vreemd!

2. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    gek is dat he... nou ja het zal wel goed zijn hahaha, als ik echt honger heb dan eet ik wel wat, maar tot nu toe is het bar weinig. ik moet van manlief wel netjes in de ochtend/middag 2 boterhammen eten, en in de avond groente, maar het gaat dus NIET van harte...

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    PCOmama, ik heb juist enorm honger (normaal eet ik 2 boterhammen met de lunch, maar de laatste dagen 3 en dan zou ik er nog wel lusten) en dat terwijl ik wel een misselijk gevoel heb de hele dag door.

Voor de lijst, ik ben 32 jaar en ik zal in het ziekenhuis moeten bevallen (de tweede van de tweeling is met een keizersnede gehaald) en ik wil proberen borstvoeding te gaan geven, maar ik denk dat het weer flesvoeding zal worden.
    Ik heb dus nog geen afspraken op de planning staan, nog even bedenken wanneer ik ga bellen.

Jette1976, mag ik vragen waaroom jij nu al weet dat je een keizersnede gaat krijgen? (sorry voore als je het al eens eerder verteld hebt hier)

4. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Brabant
    Dat mag je vragen hoor;)
    Vorig jaar had ik slechte uitstrijkjes waardoor een stukje baarmoedermond verwijderd is..... Nu mag ik niet meer op de natuurlijke manier bevallen.... Maakt me niks uit want het is nu eenmaal zo! Ben allang blij dat ik zwanger heb mogen raken..... Dat had ook moeilijk moeten lukken hierdoor omdat ik minder slijm aan zou maken..... 8e ronde toch gelukt:D
    That's it:)

5. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Brabant
    In de ochtend lukt het me echt niet..... Ben al blij dat ik dan mijn vitamines kan nemen...... 'S middags idd 2 boterhammen en 's avonds een beetje warm eten...... Ik weet dat ik meer moet eten maar het lukt echt niet. Ik hoop van harte dat dat nog komt.

6. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Goedemorgen dames!

Even een update....
    Ik kan in principe gewoon eten. Ik heb wel trek, maar nu in hele andere dingen. Wij eten vaak gekruid en gerechten uit allerlei landen. Maar nu heb ik alleen maar trek in aardappels met groente en vlees. Lekker Hollands. Normaal houd ik daar helemaal niet van!
    Verder bij vlagen misselijk. Hebben jullie dat ook als je bukt, dat je je dan raar voelt. Ik ging gisteren even de was sorteren op kleur, om wassen te gaan draaien. Ik moest dus de hele tijd bukken. Dat voelde echt niet lekker. Was daarna meteen misselijk. Maar gelukkig trok het gauw weer weg. Wie herkent dit??
    Verder weinig klachten.....

Ik ben lekker vrij vandaag. Ik ga kerstcadeautjes shoppen. Mijn vriend en ik hebben bedacht om voor iedereen een minicadeautje te kopen. Dat geven we dan allemaal tegelijk. (VB: een mok met voor de liefste opa, sokjes met I love oma.....e.d. Heb er zin in om dat te gaan kopen!

@ Eliz; leuk dat je weer mee komt schrijven!
    @ nieuwe dames, welkom en gefeliciteerd!
    @PCOmama; fijn dat je de lijst bij houdt!

X

7. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Nieuwe dames, welkom!en gefeliciteerd!!

Hier nog steeds niet veel kwaaltjes, af en toe wat weeïg op de maag en gevoelige borsten maar niet echt pijnlijk.
    Ik word af en toe best onzeker zo na mn miskraam.maar heb er nu wel een beter gevoel over als de vorige keer..apart he.

Ik ga trouwens in het ziekenhuis bevallen. en ga flesvoeding geven..

oja,drinken jullie nu nog veel koffie?hier nog max 2 kopjes per dag.

8. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Ik heb veel te hard geroepen dat ik niet misselijk was. Vanochtend wel en geprobeerd dat tegen te gaan met melk en crackers. Het kwam er net zo hard weer uit. Ik ga zo poging 2 doen om op te staan.
    Iedereen een hele fijne dag vandaag!!

9. MamaAnnelies

MamaAnnelies Fanatiek lid

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Goedemorgen meiden,

Hoe gaat het met jullie allemaal?
    Beetje kunnen slapen!

@hier word elke nacht gewoon 2 keer wakker om te plassen en lig daarna gewoon een uurtje wakker, hopelijk val ik binnenkort gewoon gelijk weer in slaap want ben kapot.
    Heb me vanmorgen aangemeld bij MvM, ze komen het alleen niet bij mij ophalen maar moet het naar een verzamelpunt brengen.
    Zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat ze contact met me opnemen.

10. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    @elfje: Ik drink ook minder koffie, maximaal 2 kopjes per dag.. en dan cappuccino met lekker veel melk, of helemaal niks. Mijn moeder vond het onzin, in die tijd werd er niks over koffie gezegd.. raar he!

@eliz: aahh.. dat is wel erg misselijk. Ik heb soms zo'n vlaag dat ik moet kokhalzen maar echt overgeven nog niet! Sterkte meid!

@mamaannelies: Moeders voor moeders is net geweest bij mij.. Ik was best zenuwachtig voor de test eigenlijk. Maar dat was een knaller!! 2 januari begin ik pas omdat ik volgende week op vakantie ben. Het voordeel is dat ik dan ook niet meer zo geheimzinnig hoef te doen want dan heb ik mijn eerste echo en daarna mag iedereen het wel weten.. (of in ieder geval in die week daarna)

Nou meiden.. ik ga genieten van mijn vrije dag.. lekker luieren.
    Nog even een fotootje van mijn test! Trots

Bijgevoegde bestanden:

11. Olicha

Olicha Niet meer actief

Goedemorgen Dames,

Hoe gaat het hier?

Trek: ik heb weinig trek, eten gaat moeizaam, alleen avondeten kijk ik wel naar uit. Vanochtend werd ik vroeg wakker en stond op het punt om over te geven, zo beroerd voelde ik mij. Na een tijd, ging het gevoel weer weg en nu heb ik het licht met vlagen..

( ik houd echt zoooo niet van misselijk zijn. Ik voel me dan zo machteloos).

Vanavond ga ik met vriendlief naar de film, heb ik zin in. Even mijn gedachten op nul en weer gewoon even bezig zijn met niks, voor even. Heerlijk.

Ik hoop dat jullie alle een fijne dag hebben, geniet van de kwaaltjes en hormonen!

Ps:

PcoMama, zou je wellicht in de lijst kunnen aanpassen dat ik de 24e een vroege echo heb?

Gaat iedereen zijn 1e echo hier delen? Ik ben erg erg erg erg benieuwd!

Liefs!

12. Olicha

Olicha Niet meer actief

mooie test overigens Lise! Altijd leuk om het nog eens te zien!

13. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Dag allemaal!

Welkom Jeskejes, sassie1980 (een zeer ervaren mama!), Myhiro, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Moet eerlijk zeggen dat ik het steeds moeilijker bij kan houden allemaal, ik hoop dat ik alle namen over een poosje uit mijn hoofd weet .

Ik ben morgen alweer 5 weken zwanger. De tijd vliegt enorm! Tussen 12.00 en 14.00 krijg ik vandaag de uitslag van mijn bloedwaardes, spannend dus! Donderdag komt de dame van Moeders voor Moeders, maar dat zou geen problemen mogen geven. Heb namelijk gisterochtend nog even stiekem een testje gedaan, en de test streep is al donkerder dan de controle streep.

Mijn borsten blijven wat gevoelig, het wisselt wel behoorlijk op een dag.

Mijn ouders weten het dus al, evenals mijn beste vriendin en een aantal collega's. Zondag avond heb ik het mijn nicht verteld, ik heb namelijk geen broers en zussen en zij was vooral vroeger toch wel mijn zus. Ze is nu al druk bezig met de baby, ze noemt zichzelf dan ook gewoon tante, haha.

Die breipatronen zijn geweldig! Heb de link meteen doorgestuurd naar mijn moeder, die heeft meer geduld dan ik. Ik vind breien ontzettend leuk en kan het ook goed, maar ik maak niets af.

Eliz, wat fijn dat je weer terug bent! Gelukkig is de rust terug gekeerd, en kun je nu misschien voorzichtig gaan genieten van je zwangerschap. Het is je gegund!

Wat koffie betreft: Ik drink maximaal 2 keer per dag een Latte Macchiato uit mijn Dolce Gusto. Groot voordeel is dat je zelf de samenstelling kunt bepalen, dus ik gebruik meer melk en wat minder koffie.

Lise, wat een enorm mooie test! Hopelijk heb ik donderdag ook zo'n knaller!

Mijn eerste echo ga ik hier wel delen hoor! Zag in andere topic's ook dat ze buikjes showen. Dat lijkt me ook erg leuk!

Vandaag heb ik lekker een vrije dag. Om 14.00 ga ik naar een oud collega, kraamverzorgende. Het is nog vroeg, maar omdat ik er toch toevallig heen ga, denk ik dat ik haar al wel wil vragen of ze bij mij wil komen kramen. Ze kan het dan zelf aanvragen, en dan weet ik in ieder geval dat ik wat kraamzorg betreft een prachtige week tegemoet ga .

Wat zijn we trouwens een geluksvogels dat we juist in deze tijd van het jaar zwanger zijn geworden he? Zo'n prachtige tijd, dat vergeet je nooit meer!

Een fijne dag alemaal!

14. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    lijkt me leuk om de echo te delen!!

Trouwens zijn jullie ook zo jankerig??
    Pff ik heb al heel wat afgejankt dit weekend... Films/boeken..verhaaltjes op internet..een opmerking van mijn man..ik kan overal om huilen! haha, dat wordt nog gezellig volgende week op vakantie! ;)

15. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    @Lise, Wat een mooie test! Hij knalt lekker..
    Ik krijg donderdag mvm op bezoek.Ben benieuwd!!

Ja,raar he met die koffie.Vroeger werd er veel minder op dingen gelet volgens mij.Maar ik hou me er toch maar aan.Heb het vorige keer aan mn vk gevraagd,en die zei max 2 koppen per dag.

Emo: Hier ook last van hoor.Maar daar heb ik al last van sinds mn dochter geboren is.haha

16. MamaAnnelies

MamaAnnelies Fanatiek lid

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Zooo dat is nog eens een mooie test. De test streep is gewoon nog veel donkerder dan de controle streep! Daar mag je ook zeker trots op zijn!
    Waar gaan jullie heen op vakantie?:)

17. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Lise mooie test zeg!! Wauw.

Hier komt MvM donderdag. Zo spannend. Ik kan nu eindelijk iets terug doen.

Ik heb nog niet echt kwaaltjes alleen trekkende buik, zere (.)(.) en erg emo.

18. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Mag ik me ook melden.
    Ik heb zaterdag positief getest.
    Vermoedelijke bevallingsdatum is 24 augustus.

Ik ga vandaag bellen naar de huisarts welke vk ik het beste kan bellen en dan zal ik die afspraak hier ook melden.

Morgen heb ik een afspraak met MvM.
    De kwaaltjes vallen tot nu toe mee. Alleen wat steken, vooral in de avond, in mijn buik rond de eierstokken.

19. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    wij gaan lekker een weekje naar Madeira..
    Daar is het niet heel erg warm, 20 graden ongeveer, maar gewoon lekker met zn tweetjes genieten. Misschien moet ik maar een namenboek bij de bieb lenen.. kunnen we daar die week over brainstormen!

Willen jullie weten wat het wordt?
    Wij denken tot nu toe dat we het wel willen weten, maar dan houden we het nog wel voor ons zelf, tegen de familie etc zeggen we dat we het niet weten. Wellicht veranderd dat nog... ben ik zo lyrisch dat ik het iedereen meteen vertel ;).

Nieuwe mama's welkom en gefeliciteerd!!!!

20. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

30 okt 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Ik heb zojuist gebeld met de vk.
    Mag op 14 januari 'savonds langskomen.

Deel Deze Pagina