16 - 31 augustus 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliz30, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

@Upkedupke: gefeliciteerd hoor! En welkom :D

@Lise: wat een prachtige test. Ik ben benieuwd naar die van mij vrijdag als MvM komt.

@allemaal: heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes. Het bruinverlies gaat in mindere mate door. Vandaag precies een week, maar we houden hoop.

@Kwaaltjes: vandaag voor het eerst dat ik me aangereden voelde. Ik word sinds gisteren heel vroeg wakker en voel me dan dus niet zo lekker. Vanochtend resulteerde het in spugen, ieeuw! Daarna weer in slaap gevallen en niet misselijk wakker geworden. Wel sloom en duf.

@Echo: ik voel me een beetje een spelbreker maar ik zal mijn echo hier niet plaatsen. Mijn lief en ik hebben afgesproken dat we dat soort dingen niet doen. Ook geen aankondiging op FB. De mensen die dicht bij ons staan vertellen we het vanzelf.

@Geslacht: ja ik wil wel weten wat we krijgen ja, en ik wil ook los gaan op de babykamer en spullen dus ik denk ook dat we het niet voor ons houden. :D

@Namen: de namen zijn al klaar, zelfs als dit een vierling zou zijn zouden we er niet meer over na hoeven denken haha. Nou ja dat is niet helemaal waar. We hebben voor 2 jongens en 2 meiden namen klaar.

@Emo: emotioneel ben ik niet, wel ben ik van een kort lontje naar geen lontje gegaan. Ik kan me vreselijk opwinden in het verkeer, in winkels over personeel.. Niet heel fraai zeg maar hihi!

Ik ga weer even proberen te leren. Morgen tentamen!

Liefs

2. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Dag dag!

Ik kom net terug van het bezoekje aan mijn oud collega. Voor ik naar haar toe ging kwam er een helder idee in me op, om een mandje met hyacint bollen te halen, met een klein kaartje eraan waarop ik vraag of ze bij ons wil komen kramen. Heb ik het meteen vertelt, en ze snapt de hint.

Is in hele goede aarde gevallen, ze was ontzettend blij en wil tegen die tijd heeeel graag bij ons komen kramen (mocht alles goed gaan natuurlijk), ondanks dat het in de vakantie tijd zal zijn.

Heb het haar natuurlijk wel vroeg verteld, maar onze afspraak stond al lang vast, en zeker tegen een kraamverzorgende kan ik mijn mond niet houden...

Eliz, het maakt toch helemaal niet uit dat je geen echo's wilt plaatsen? Heb het er eerlijk gezegd nog helemaal niet over gehad met mijn vriend, wellicht vindt hij het ook helemaal geen goed plan. Het is natuurlijk wel erg privé.

Over emoties gesproken, bij mij wisselt het enorm. Soms vind ik mezelf ontzettend mat, blijf ik emotieloos terwijl ik anders had moeten huilen, maar andere keren ben ik net een waterval. De kwestie rondom bultrug Johannes heeft me bijvoorbeeld echt ontroerd... Was en ben nog steeds zo boos om het hele gebeuren! Heb echt gehuild voor de tv, waarop mijn vriend me vragend aan keek. Heerlijk, die nuchtere mannen :D.

Welkom Upkedupke! Gefeliciteerd!

3. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Meiden ik kom straks even weer terug, ben net thuis van werken en ben echt kapot! Ga even tijd spenderen met zoonlief....werk de lijst straks ook bij!

Knuffel

4. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

@Sietsie: wat ontzettend leuk dat ze zo reageerde! Een fijn idee ook, een bekende die bij je over de vloer komt.
    Ik heb eerlijk gezegd nog niet eens gekeken naar wie in deze regio kraamzorg leveren. Ik geloof dat je je wel op tijd aan moet melden?

5. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

@PCOMama: doe rustig aan hoor. Eerst even lekker met die voetjes omhoog! :D

6. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    ja inderdaad,zo had ik er nog niet over na gedacht. Ik denk ook nog even na over het delen van de echo foto's.
    Ik heb wel zin om de familie langs te gaan met de echo!

@sietsie: lekker als je een bekende hebt die komt als kraamverzorgster. Ze is natuurlijk in je meest kwetsbare dagen constant in je priveleven aanwezig. Fijn dat ze dat ondanks de vakantie toch wil doen.

Wat dat betreft is onze bevaldatum wel wat onhandig, midden in de vakantie..
    Wel lekker dat m'n man dan wat extra vrij kan nemen. Dat is wel prettig dan!

7. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Eliz, mag ik vragen in welke regio je woont? Ik ga voor Naviva, daar heb ik gewerkt, dat is dus vanzelfsprekend. Na de eerste echo mag je je aanmelden voor kraamzorg, dat is eigenlijk het advies. Doe het niet te laat, dan wordt het voor het kraamzorgbureau steeds lastiger voor de planning, in de periode van je bevalling.

8. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Natuurlijk Sietsie. Ik woon in de kop van NH net boven Hoorn. Ik heb al even gekeken en heb eentje gevonden die er prima uit ziet op de website. Ook maar 1 kraamverzorgster in je kraamperiode, dat vind ik wel belangrijk. Thanks voor de tip!

@Lise: ja dat gaan wij ook wel doen. Onwijs veel zin in! :D
    Mijn lief gaat zijn vakantiedagen opsparen zodat hij in de kraamperiode wat langer vrij kan zijn en vermoedelijk gaat hij daarna 4 dagen werken. Ik ga waarschijnlijk 3 dagen werken. Op die manier hebben we maximaal 3 dagen een gastouder nodig en blijft alles betaalbaar. Hopelijk! ;)

9. MamaAnnelies

MamaAnnelies Fanatiek lid

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Hou meiden,

Ik wou even zeggen dat ik afstand neem van het forum, sinds 6 uur verlies ik bloed en had erge krampen. De krampen zijn nu gelukkig voorbij alleen ik verlief nog bloed het is nu wel bruin bloed maar ik voel het gewoon lopen, dus ben bang dat het een miskraam word. Zit nu echt helemaal stuk thuis

Alle andere zwangere heel veel succes!

10. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Oh MamaAnnelies Nee!! Ik zit echt met tranen in mijn ogen. Ik vind het zo rot voor je en ik herken je angst.
    Ik hoop dat het bloeden snel stopt en de krampen wegtrekken! Heb je de vk gebeld?

Hele dikke knuffel!!

11. MamaAnnelies

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Ja ik heb de vk gebeld in de hoop dat ze me gerust kon stellen maar helaas zij vond het ook klinken als een miskraam. Ik moet goed het bloed in de gaten houden want als ik inderdaad het kindje verlies moet ik het zien in het bloed. Voorlopig ook geen geruststellende echo want hebben een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag eerder kon het niet zei ze. Dus nog andere halve week in de spanning zitten

12. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ach he meis toch! Wat afschuwelijk naar.
    Hoe laat heb je volgende week de afspraak?

13. MamaAnnelies

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Om half 3 heb de afspraak.. Ben echt bang dat het fout afloopt

14. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ik voel met je mee. Wat zegt je lief er van? Doe maar lekker rustig aan meis en laat je goed vertroetelen. Het is afschuwelijk moeilijk om bloed te zien en toch hoop te houden..
    Ik hoop toch op een goede afloop voor jullie.

15. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Koffie: Ik drink wel iets meer als 2 koppen, mijn vk zei max 4 2 jr terug.

@Lise: Veel plezier op Madeira, het is daar fantastisch, wij zijn in september geweest.

@Eliz: Dat moet je ook helemaal zelf weten meid, kan het me ook wel voorstellen dat je dat privé wilt houden.

@Emo: Heel herkenbaar, ik kan om alles janken.

@MamaAnnelies: Dikke knuff, moeilijk!

@Hier: Nog steeds niet veel klachten, af en toe misselijk. Wel een kort lontje, mijn collega’s zijn gewaarschuwd…;)

16. puk1988

puk1988 Actief lid

10 dec 2012
    388
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

@MamaAnnelies, wat vreselijk om te lezen zeg! Sterkte ermee.

Hier momenteel erg druk met werken en daardoor s'avonds erg moe. Herkennen jullie de vermoeidheid ook zo goed?
    Ook heb ik hierbij vaak erge steken in m'n zij.

Hebben jullie ervaring met verre reizen en zwangerschap.
    We hebben namelijk onze verlate huwelijksreis staan naar Thailand in Januari.
    De VK hebben we gebeld maar die verwijst ons naar de GGD.
    Morgen daar maar eens heen bellen wat hun gedachte hierover is.

Fijne avond allemaal!

17. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    MamaAnnelies... Wat vreselijk! Je bent op 2 dagen na net zo ver als ik, en ik ben hier nog steeds elke dag bang voor. Voor jou is die angst nu werkelijkheid. Doe het rustig aan, je moet echt naar je lijf luisteren nu. Ik hoop dat het mee zal vallen, als zijn de woorden van de verloskundige niet echt hoopvol... Mag ik misschien vragen waar de krampen mee te vergelijken zijn? Een heftige menstruatie?

Eliz, ik kom uit Gelderland, dus ik weet zo niet welke kraamzorgcentra jullie in de buurt hebben.. Wellicht kun je kijken of de bureau's waar je uit kunt kiezen, te vinden zijn op zorgkaartnederland.nl . Ik weet niet of je die site kent? Daar worden beoordelingen gegeven door cliënten die gebruik maken van zorg en zorginstellingen, waaronder de kraamzorg. Een heel nuttige site!

Wij zijn ook al een beetje aan het overleggen wat de toekomst betreft. Mijn vriend zou graag van 5 naar 4 dagen willen, de papa-dagen schijnen aantrekkelijk te zijn via de regeling van zijn werkgever. Ik werk nu 28 uur, en zou graag naar 18 uur willen. Dat is 2.5 dag bij het verpleeghuis. Als ik in het weekend moet werken is mijn vriend thuis, dus de hoeveelheid oppas blijft dan beperkt. Hoop dat we er helemaal uit gaan komen, het zal een flink gepuzzel worden!

18. MamaAnnelies

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland

Hij schrok echt heel erg toen ik hem opbelde en wou dat hij naar huis toe kon komen. Jij hebt ook bloed verloren toch?
    Hoe was dat bij jou?
    En zag dat jij ook de 28ste een echo hebt vanwege het bloed verlies hoe laat heb jij de echo dan?
    Hopelijk krijgen we ondanks alles toch een positieve test die dag!

19. MamaAnnelies

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Eerste werd mijn hele buik ineens heeeel hard en hele vage krampen maar niet echt menstruatie krampen maar straalde wel uit naar mijn rug... En nu is het een soort van zeurend gevoel en soms wel menstruatie achting gevoel. Maar heb nu alleen bruin bloed en geen stolsels dus hopelijk is dat een goed teken.

Bedankt iedereen voor de reacties!

20. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Bij mij begon het met bruine afscheiding. Toen werd het best wel wat bruin oud bloed met wat velletjes. Dat heeft een aantal dagen geduurd. Nu wordt het steeds minder. Ik heb 2 a 3 keer per dag een beetje bruin.
    Ik heb de 28e om 10.15 uur de echo. Tegen mij werd ook gezegd dat ze eerder geen plek hadden en ook niets konden zien. Dit worden 11 spannende dagen voor ons meis!

@Puk: Sorry meis ik heb nog nooit een verre reis die kant op gemaakt. Ik kan je niet adviseren. GGD zal vast uitkomst geven.

@Sietsie: al weer zo'n goede tip!! Thanks, dit scheelt zoveel zoeken haha.

@Femke: dat herken ik! Ik ben van kort lontje naar geen lontje gegaan. Na afgelopen zondag kunnen we op zoek naar een andere supermarkt.. :D

Deel Deze Pagina