16 - 31 augustus 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliz30, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ja eerst een echo doen lijkt mij ook prettig. Wanneer we voor oud en nieuw een echo hebben gehad gaan we het dan vertellen! Ook een mooi moment om het nieuwe jaar in te luiden!

Kunnen jullie wel lekker slapen! Ik ben zo wakker en aan het denken!
    Bij mij is vermoeidheid wat dat betreft nog niet aan de orde!

2. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ik had vandaag dat ik bij thuiskomst in slaap ben gevallen op de bank. En ik zou nu 4 weken zijn. Dan ben ik benieuwd hoe ik er over 4 weken bij zit haha.

3. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Hey ladies,

Ik kom graag met jullie meekletsen! Gisteravond positief getest. Ben in de wolken!!
    Hopelijk gaat het deze keer wel goed!!
    Ik ben ook aan het nadenken over wanneer vertellen....mijn vriend wil het het liefste nu al vertellen. Ik wil liever wachten tot na de 1e echo. Ben een beetje huiverig geworden van de vorige keer.
    Hoe gaan jullie dat aanpakken met kerst? Niet drinken? Geen rood vlees? Of hapjes met gerookte zalm??
    En ik voel ook lichte ongipijn. Nu is het weg, maar vanochtend toen ik wakker werd dacht ik echt dat ik ongi ging worden! Fijn om hier te lezen dat dat erbij hoort.
    Wanneer gaan jullie bellen naar de VK? Ik wil ook wel even naar de gyn. Die had gezegd dat ik mocht komen als ik weer zwanger was, i.v.m. de vorige keer...
    Wat is goede tijd voor een eerste echo? Ik wil ook niet in de stress zitten als er nog niets te zien is!!

Ik hoor graag jullie tips!

X

4. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Oh ja en nog 1 vraagje...
    Ik ben misschien een beetje panisch (maar wil zo graag dat het goed gaat). Maar bij mij op werk heerst nu buikgriep (overgeven en diarree). Ik ben echt ontzettend bang dat k dat krijg en dat het dan weer mis gaat. Weet iemand of dit gevaarlijk is in zo'n pril stadium?????

5. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Sorry, ik ben zo hyper dat ik jullie helemaal vergeet te feliciteren!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gefeliciteerd!!!

Xxx

6. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Hoi Loesje!
    Haha jij wordt dus ook overdonderd door al die vragen die ineens op je afkomen. :D
    Welkom en nogmaals gefeliciteerd! Augustus lijkt een prachtige maand te worden. Laten we er maar positief van uitgaan dat deze keer alles helemaal goed gaat!

Ik heb de mazzel dat mijn lief in de horeca werkt dus hij is er niet met Kerst. En beide families houden niet van rood vlees, dat scheelt ook al weer. Ik zit voornamelijk met de wijn.. die lustte ik normaal wel hihi.
    Tegen de mensen die weten dat we voor onderzoek in het ziekenhuis lopen ga ik maar zeggen dat we een dieet en leefregels hebben meegekregen waar ik me aan wil houden. dat is nog het meest geloofwaardig denk ik.

Ik heb vrijdag een afspraak bij de gyn, die stond al. We zouden ons vervolgtraject gaan bespreken :D
    Ik denk dat zij wel even gaat kijken of er iets op de juiste plek lijkt te beginnen. Dan ga ik daarna de VK bellen.
    De praktijk die ik nu op het oog heb heeft de intake + 1e echo tussen de 8 en 10 weken en de termijnecho tussen de 10 en 12 weken. Dat duurt nog la-hang!! Ik zou zelf dus de 8 weken aanhouden.. maar dat is toch bijna onmenselijk lang haha.

7. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ik heb snel even gegoogeld maar ik kan niets vinden over dat dit schadelijk zou zijn. Waarom stel je je vraag niet aan de vk hier op het forum? Die zijn ook wel snel met antwoorden.

Slaap lekker!

8. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hej meiden,

Ja ik hik ook wel een beetje tegen de feestdagen aan: er komen nu aardig wat feestjes waarbij ik normaal gesproken gerust een wijntje of meer zou drinken. Ik denk dus dat het misschien erg zou opvallen!
    Ben nu dus al smoesjes aan het verzinnen haha..

Rood vlees en vis lust ik sowieso niet dus dat is voor mij geen probleem!

Ik ga morgen de vk bellen voor een afspraak. Omdat ik na de pil niet neer ongesteld ben geworden zou ik ook wel 6 weken zwanger kunnen zijn!

Hoe rekenen jullie trouwens? Ik heb op van die sites ingevuld wanneer de laatste menstruatie was en dan telt hij ook vanaf dat moment volgens mij..voor het uitrekenen van de beval datum. Niet vanaf de eisprong???

In dat geval zou ik nog wel over moeten stappen naar de eerdere augustus mama's.
    Voor nu is dat nog onduidelijk dus blijf ik gezellig hier!

9. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Ja dat is een goed idee. Ik ga het aan die VK hier vragen.

Uhm ja...ik zit echt in over die kerst. Heb 3 kerstdagen met meerdere families en vrienden. Ik weet al dat we bij een als hoofdgerecht iets met rood vlees gaan eten. En ook sushi, oesters en dat soort dingen. Help!!!!
    En ja, dan heb je nog die wijn. Ik weet al dat ze speciaal bepaalde wijn voor mij gaan halen, omdat ik die zo lekker vind. Doen ze altijd. Ik moet echt iets gaan verzinnen!!
    Ja 8 weken duurt echt lang!!!
    Als het goed is, is dat de eerste week van januari en dan zit mijn vriend in het buitenland. Dus het wordt voor mij of eind dec (als ze dat doen), met 7 wkn. Of pas met 9of 10 wkn.....grrrrrrrrrr
    Ik wil wel graag dat mijn vriend er bij is.
    En hopelijk gaat het tot die tijd natuurlijk goed!!! Ik wil ook niet te hard van stapel lopen, ookal doe ik dat nu wel:D

10. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoe krijgen jullie trouwens zo'n banner met hoeveel weken enzo?!? Ik ben nog een beetje leek hier wat dat betreft!

11. Olicha

Olicha Niet meer actief

Haha! Ben ik ook benieuwd naar ( Banner, Lise).

Ook voor mij geldt; vlees en vis eet ik niet (vega), echter de wijn..
    Als ik het al volhoud het voor die tijd niet eruit gegooid te hebben. Ik ben een echte kwebbeltante!

Ik heb in de avond overigens ontzettend last van kiespijn en hoofdpijn, bizar! Echt alleen het moment dat ik in de avond wil slapen. Ik ben dan huiverig om paracetamol in te nemen, toch bang he.
    Tandartsbezoek lijkt me nu ook niet fijn ( verdoving etcetera..??!)

Het plassen, heel erg moe zijn.. Hoop dat ik goed kan acteren, worden lange dagen!

Gefeliciteerd Mama's die erbij gekomen zijn!
    Lise# ik reken vanaf laatste menstruatie, weet niet helemaal of dat klopt dat is nu 5 wk terug, terwijl eisprong 20-21 was..(4 wk ongeveer).

Waar komen jullie btw vandaan? Ik hoop een verloskunde te vinden die niet te lang wacht met echo, intake. Nu 1 in uithoorn gevonden die intake en echo in week 9 heeft, valt mee te leven toch?

Ik ben benieuwd Eliz, zal je gyn ook nog even gluren naar je mini jij denk je?

Groetjes Mama's!

12. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Ik reageer straks even uitgebreid.
    Over de tickers, als je een ziet bij een forumlid die je mooi vindt kun je daar op klikken en dan kom je op de site terecht waar je hem kan maken. Hierbovenin staat ook een link waar je een kan maken.
    Vervolgens kopieer je de bbcode en die zet je in je handtekening.
    Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Tot straks!

13. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

@olicha?
    Kiespijn en hoofdpijn?? Dit ken ik niet van de zwangerschapssymptomen die ik gelezen heb. Heb er zelf ook geen last van gelukkig. Misschien is naar de tandarts gaan wel slim. Je kunt wel aangeven dat je zwanger bent, of is de tandarts een bekende? ;)

Het plassen is bij mij wel erg. Normaal kon ik gewoon een nacht maken zonder te plassen maar dat zit er bij mij niet in.. breng nu echt wat meer tijd op de wc door.

Ok, als ik op die manier reken dan ben ik 5 weken en 6 dagen zwanger.

Over de verloskundigepraktijk; ik zoek in zwolle en bij de praktijk die ik zo ga bellen doen ze ook een 8 weken echo bij de intake en daarna met 11/12 weken een echo om de datum vast te stellen.

Ik ga zo om 9 uur even bellen.. Ik ben zo benieuwd!

14. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    @olicha hoofdpijn staat trouwens wel bij de symptomen!! excuus

15. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Zo ik zit. Brak dat wel want ik ben gisteravond op de bank in slaap gevallen en kon vervolgens vannacht niet meer slapen.
    Heerlijk! Het plassen heb ik geen last van. Ik heb überhaupt nergens last van.. Gister alleen wat krampjes, verder niets. Ik zal blij zijn als de gyn morgen wil kijken of ze een zwangerschapsring ziet in mijn baarmoeder. Dan heb ik in ieder geval het vertrouwen dat onze rijstkorrel zich op de juiste plek ontwikkeld.

Vanavond een date met een vriendin, we gaan wat eten. Ik ben zo benieuwd hoe ik de avond doorkom zonder mezelf te verraden haha.

@Olicha: ik kom uit de kop van NH.

Meiden, lukt het met de ticker?

En hebben jullie al een boek gekocht? En welke vitamines slikken jullie?

16. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    ik heb net de VK gebeld. In verband met de feestdagen en omdat we nog een weekje weg gaan met kerst hebben we op 2 januari de eerste echo afgesproken..

Ben wel lichtelijk teleurgesteld, ik hoopte dat ik nog voor de kerst een echo zou hebben. de VK neemt aan dat ik bijna 6 weken zwanger ben (vanaf laatste menstruatie)..
    Maar in de week voor kerst was alles al vol en de week daarna ben ik zelf dus op vak.

Ach.. ik moet gewoon op mezelf en de testen vertrouwen dat het echt zo is..
    @eliz succes vanavond en morgen!

Ik heb nog geen boeken gekocht.
    Ik slik folium en vitamine B (eet bijna geen vlees namelijk)

Hebben jullie je aangemeld voor moeder voor moeders? Ik net wel.. het lijkt me alleen een beetje raar die flessen urine in huis!!

17. Olicha

Olicha Niet meer actief

Goedemorgen Mama's!

Eliz, bedankt voor je tip. Ik zal zo pogen mijn eigen ticker te maken.:):):)
    Ik ben hartstikke benieuwd of je het weet vol te houden, wellicht straal je zo erg dat je vriendin al weet dat je goed nieuws hebt!

Lise, Ik heb van mezelf een tekort aan vitamine D ( zoals de huisarts het zegt, ernstig tekort) Ik moet dus altijd al vitamine D bijslikken. Staat o.a voor botten, tanden enz. Dus ik denk dat mijn probleem daar zit, je zal het tegen deze tijd volgens mij ook wel nodig hebben voor het wondertje in je buik. Maar echt, alleen in de nacht heb ik het. Ik lig dan te jammeren. Gister toch weer een paracetamol genomen, 2e deze zwangerschap ( is dat schadelijk?)

Plassen, ik plas alles wat ik binnenkrijg er ook zo weer uit. In de nacht sta ik nu minstens 2 keer op, een goede nacht. Geen blaasontsteking gelukkig.

Ik zit 1 dag voor mijn nod ( ik heb vroeg positief getest) en vandaag een beetje ongesteldheidsgevoel, gezien je zelfde periode als ik je menstruatie heb Eliz, heb jij dat ook?
    En mijn borsten doen ook zeer, maar heel frapant, heb ik al ruim 2 weken: pijnscheuten in borsten, eerst vaag en onregelmatig. Nu voel ik het goed.

Lang leve de Hormonen!

Btw, Ik slik Davitamon Mama met visolie en daarnaast vitamine B en D (apotheek).

Nog 1 vraag dames, weten jullie een goed of leuk informatief boek voor nieuwe aanstaande papa's? Ik wil mijn vriend verrassen.

geniet van jullie dag en wondertje in buik!

liefs!

(sorry voor mijn vele geklets, moet je nagaan wat mijn vriend dagelijks met mij te verduren heeft :p )

18. lise87

lise87 Bekend lid

4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Oh dat gevoel ken ik helemaal! Ik maak m'n man ook helemaal dol met mijn verhalen en ideeën!

Daarom vind ik het ook heerlijk dat ik hier nog wat kan kletsen.
    Ik heb me nog niet verdiept in boeken maar wat een leuk idee!! Goed om te onthouden!

Vandaag voel ik me lekker fit lichamelijk!
    Fijne dag!!

19. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

@Olicha: Volgens mij kan een paracetamol geen kwaad hoor. Maar anders misschien even google inzetten?
    Ik heb 3 boeken gezien die misschien leuk zijn voor papa's:
    - babymanagement voor mannen
    - vader worden voor dummies
    - heavy shit (meer voor stellen)

Mijn lief zoekt zich wezenloos naar een app maar kan niets vinden. Het is toch raar dat mannen zo buitengesloten worden.

@lise: ik snap je teleurstelling zo goed! Ik zou het ook al heel graag met Kerst willen vertellen maar zal zeker tot het nieuwe jaar moet wachten.. Niet heel leuk, maar goed. Ik ben wel wat wachten gewend hihi.

Ik heb me nog niet aangemeld bij MvM en ik twijfel heel erg of ik het ga doen. Ik heb er heel veel moeite mee dat het ingezamelde goedje ook als afvalmedicijn wordt gebruikt. Daarnaast is er Ovitrelle wat nu duur wordt gehouden, het wordt veelal niet vergoed door verzekeringen. Ik vind dat de wereld op z'n kop. Ook de berichtgeven dat veel van het hier ingezamelde HCG naar het buitenland wordt verzonden doet mij twijfelen.
    Heel veel respect voor jou!! Ik wacht het weekend nog even af voordat ik een beslissing neem.

20. Olicha

Olicha Niet meer actief

#40 Olicha, 6 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2012
    Wat voor telefoon heeft je man Eliz? Ik dacht wel apps te zien voor Iphone. Maar ik wil een leuk informatief boek zodat ik mijn vriend er goed bij kan betrekken.

Ik zal zo even je tips googlen Lise.

MvM doe ik nu nog niks mee, maar wil me er zeker wel over buigen. Ik gun iedereen een kindje, ik ken mijn eigen verlangen.

Ik zal mij er zo over inlezen.

Ik heb mijn ticker aangemaakt, even testen of het werkt..:)

Btw:hoe oud is iedereen hier?

Deel Deze Pagina