Hè meiden even snel, want ik ben wel alleen in het ziekenhuis omdat we de oppas niet te pakken kregen noch school dus manlief is de kleine man ophalen. Knikkende knieën ging ik naar binnen en kreeg de echo. En wat zagen we daar! Een flink gegroeid ukkie met zelfs een kloppend hartje! Zoo mooi moest gelijk janken pfff arts gaf me een dikke knuffel erbij
@ Clijntje: Gefeliciteerd! @ MamaAnnelies: wat fijn dat je eerder terecht mag bij de vk. Veel succes maandag alvast. @PCOmama: wat een supernieuws. Gelukkig is alles goed.
Aaah wat super zeg, wat een geruststelling. Wel jammer dan manlief niet mee kon maar gelukkig kom je me super nieuws thuis. Nu echt lekker gaan genieten!
Oke super, ben erg benieuwd. Ja dat kan ik me heel goed voorstellen. Nu lekker allebei genieten zonder de zorgen
@pcomama; wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!!! Nu even lekker genieten! @mamaannelies; fijn dat je eerder terecht kan voor een echo Hier vanmiddag een digi test gekocht, wil mn man daar straks mee verassen. De afspraak was dat ik met het weekend pas zou testen als ik dan nog geen menstruatie zou hebben namelijk. De digi gaf al heel snel het woordje zwanger aan NU even wachten tot hij thuis is
Hey meiden, @nieuwe zwangere dames: gefeliciteerd!! Welkom hoor!! En dat jullie maar een prachtige zwangerschap mogen beleven. @PCOMama; pfffiew wat fantastisch! Wat heerlijk voor je meid! Ik ben zo blij voor je! Dat zijn al twee verhalen vandaag bij wie het goed afloopt (Luvv, andere topic). Dat geeft weer hoop. @MamaAnnelies: hoe is het met jou meisje? Fijn dat je de echo eerder kan krijgen! Heb je nog krampen of herstelt alles zich een beetje? Ik hoop het zo meis! Nog maar 4 nachtjes slapen en dan op naar een mooie echo. Hier was het eenmalig. Het was ook niet helder rood maar echt zwart/bruin rood. En toch schrik je. Het ging zo goed de hele dag. Vanochtend het ziekenhuis gebeld en gesmeekt om een afspraak bij mijn gyn. Helaas was die er niet en de andere gyn wilde niet luisteren naar mijn smeekbedes. Niet echt tijd en daarnaast ook niet het protocol. Het protocol is afwachten, ze doen niets. Ik heb even gejankt aan de telefoon. Vanmiddag heb ik maar een nieuw pakje testen gekocht. Ik heb dit nu al een week, ik zou denken dat mijn hcg dan ook wel afneemt. Dat is niet zo. Ik weet dat het valse hoop creëeren is maar toch houd ik me er met beide handjes aan vast. Goed mama's-to-be, hoe is het met jullie? Hoe gaat het met de kwaaltjes vandaag? Heel veel liefs, jullie steun en lieve berichtjes doet me echt ontzettend goed!
Nauwelijks kwaaltjes nog. Alleen vanochtend even een hele harde kramp bij mijn lies. Ik schrok direct natuurlijk. Maar bleek dat het mijn darmen waren en ik gewoon naar de wc moest, dan heb ik dat soms. . 's avonds ben ik wel echt moe, terwijl ik normaal nooit echt heel moe ben, ben dan ook een echt avondmens. En 's avonds wat vermoeidheid in de buik, net buikspierpijn. Maar als het hier bij blijft, teken ik ervoor hoor!
Hier vlagen van lichte misselijkheid/enorme honger en wat buikpijn en hele gevoelige borsten. Wisselt elkaar steeds af. Bij mn eerste zwangerschap had ik de misselijkheid pas later en had ik nooit last van mn borsten. Het loopt nu dus al heel anders
Nou dit is de echo dan whoehahaha...maar wat een verschil met vorige week... eerste is van vorige week woensdag en die daaronder is van vandaag...je ziet waarschijnlijk bar weinig haha.....maar bij die stippeltjes daar ligt de ukkepuk tegenaan...de dooierzak zie je niet goed op de foto, maar was zeer aandrukkelijk aanwezig!
@ PCOmama, Zoo zeker mooie echo's hoor. Want jij bent ook nog niet zo ver dus vind ze echt heel erg duidelijk en mooi! Geniet maar lekker met 2 van zulke goede mooie echo's
Wauw!! Wat leuk Pcomama! Geniet ervan! Dat ieders echo zo mooi mag zijn! Groetjes aan de mama's in spé
Hè meiden! Drukke dag achter de rug, nu lekker neergeploft op de bank! Allereerst een dikke knuffel aan mamaannelies en eliz!! Pcomama Aahh jaloers!! Ik wil ook een echo! Mooi meid, goed dat alles goed is! Welkom nieuwe meiden!! Van harte gefeliciteerd! Jeramie: heel herkenbaar je gevoel! Zonder de buikpijn dan! Ze waren vandaag oliemolen aan het bakken op school.... Oohh bah ik kon die lucht niet aan! Ik ging bijna over m'n nek van die lucht.. Nou meiden! Lekkere avond gewenst. Liefs
@ nieuwe meiden Gefeliciteerd!! @ de dames met bloed verlies, ik hoop echt dat het niets is, maar ik weet hoe moeilijk het is om positief te blijven. Dikke knuffel! @ Puk, ook wij gaan op onze verlate huwelijksreis op 3 januari voor 3 weken! Wij gaan naar Cuba en ik heb de lange afstandsvlucht met mijn gyneacoloog besproken en volgens haar zou het geen kwaad moeten doen en moeten we lekker gaan en genieten. M.b.t. injecties, zolang je geen levende virussen ingespoten krijgt zou het goed moeten zijn, maar geen van de nieuwere anti malaria producten zijn voldoende getest om te zeggen dat ze veilig zijn in zwangerschap. @ ik weet niet meer wie het was die een traag werkende schildklier heeft (sorry!!), ik heb er ook zo eentje helaas en tijdens mijn laatste zwangerschap en dit gaat ook nu weer gebeuren blijven ze elke 4 weken de waardes testen en ik ga alleen meer medicatie gebruiken als deze waardes de indicatie geven dat het nodig is. Ik ben de laatste keer maar 25mg omhoog gegaan. Wat wordt er hier super gezellig gekletst zeg, ik kan het helemaal niet bijhouden! Komt ook doordat mijn man vrij is op het moment en man en kleintje thuis is 3 X zoveel werk!
Pcomama, mooie echo! Ik mag volgende week donderdag met 6 weken en 3 dagen...... Ik ben benieuwt of ik ook zo'n mooie heb! Was die van jou van vandaag uitwendig?
PCOmama, wat een mooie echo! Fijn dat je gerust gesteld bent, en goed dat je bij twijfel aan de bel trekt . Ik lees dat er weer rust is rondom de bloedingen, wat fijn. Kunnen jullie weer lekker bijkomen... Laat jezelf verwennen en let op jezelf meiden! Hier beginnen de kwaaltjes dan echt toe te slaan.. Ik ben ontzettend moe, en gisteravond en vanmiddag heb ik hevige aanvallen van buikpijn gehad. Duren ongeveer een half uur, en het lijkt op menstruatiepijn maar dan continue. Iemand die weet wat dat is? Ik verlies overigens geen bloed, dat is tot nu toe ook nog nooit gebeurd. Ook heb ik hartkloppingen (misschien ivm mijn medicatie?), mijn borsten zijn nóg gevoeliger, en ik slaap nog steeds slecht. Vooral als ik de volgende dag vroege dienst heb.. Had ik al verteld dat de uitslag van de neuroloog was, dat mijn anti-epilepsie medicatie weer omhoog moet? Dat moest helaas een paar maanden geleden al, toen ging ik van 100 mg naar 150 mg per dag omdat mijn spiegel te laag was. Sinds mijn zwangerschap is die weer verder gedaald, en samen met mijn neuroloog heb ik besloten dat ik voor de zekerheid 50 mg extra ga slikken. 200 mg per dag dus, poeh... Mijn lijf reageert altijd zó ontzettend sterk op een hogere dosering, dus ik ben best bang voor wat er komen gaat. Ik hoop maar dat nieuwe aanvallen in ieder geval uit blijven!
Zojuist is de mevrouw van MvM hier geweest. Een prachtige positieve test weer. Ik mag vanaf volgende week dinsdag in gaan leveren. Kreeg zelfs kadootjes voor het meedoen. Ben blij dat ik ook wat kan doneren. Mijn man geeft bloed, maar ik ben bang voor spuitjes..... helaas moet ik morgen wel bloed laten prikken, maar dat is voor wat anders.
Morgen ben ik aan de beurt! Die cadeautjes, schijnen een armbandje en nog iets te zijn he? Leuk! En vanaf hoeveel weken mag je dan officieel voor ze gaan 'plassen'?