Vervelend sietsie! Jammer dat de medicatie omhoog moet! Lastig als je daar afhankelijk van bent! Over die buikpijn aanvallen kan ik niks zinnige zeggen! Heb je al op internet gekeken?? Ik heb wanneer ik naar het toilet ga dat het wat gevoeliger is onder in mijn buik.. Ook met hoesten, vooral als ik in bed lig en snel opstaan.. Herkenbaar? @liesje, grappig! Wij gaan deze vakantie ook op verlate huwelijksreis ! Wij blijven binnen Europa dus geen vaccins nodig! Dat is wel even uitzoeken ja met die anti malaria tabletten! Hoe ga je dat doen? Ik kan me nog helemaal niet in de vakantiestemming brengen! Ik heb wel zin hoor maar ik heb zo veel andere dingen waar ik overna denk! Wel een heerlijke gedachte, 2 dagen na onze vakantie hebben we de echo.. En daarna vertellen dat we zwanger zijn. Ik heb daar zo zin in.. Vooral in de reactie van mijn oma's.. Liefs
Tot je 16e week kan je inleveren! Ik ga maar 1 maandje doneren, ik begin pas na mijn vakantie.. Ach alle beetjes zijn goed! Wel nagellak over je test doen hè als je hem wilt bewaren!! Was het een mooie test???
Vanaf ongeveer 6 weken mag je gaan doneren, tot 16 weken. Ik kan wel zeggen wat de kadootjes zijn, maar dan is voor velen de verrassing eraf. Dus zeg ik het nog maar niet. Of jullie moeten het niet erg vinden.
Ik heb bij die buikpijn inderdaad wel de neiging om naar het toilet te gaan, daar ben ik dan ook het liefst als ik zo'n 'aanval' heb... Gisteravond was ik thuis en kon ik daar lekker aan toe geven, maar vandaag op mijn werk was dat wel heel lastig... Ik sta als enige verantwoordelijke op de afdeling en mag dus eigenlijk niet eens weg om te plassen... Gelukkig kwam er een collega van een andere afdeling binnen wandelen, en die heb ik even gestrikt om een oogje in het zeil te houden zodat ik me even af kon zonderen. Kan dan bijna niet normaal op mijn benen blijven staan, kruip het liefst in elkaar! Misschien toch eens de VK bellen, wie weet kunnen zij vertellen wat het is, en hebben ze tips... Vertel de andere verassing dan maar niet inderdaad, ik zie het morgen wel .
@ Lise, ik las het idd dat ook jullie op verlate huwelijksreis gaan Heel veel plezier!! Ik ben erachter gekomen dat malaria niet noodzakelijk is in Cuba ondanks dat de zuster bij ons huisartsen praktijk vertelde dat het wel zo is (phew!!). Verder heb ik gelukkig alle andere inentingen allemaal gehad. Voor het lijstje: Ik ga in het ziekenhuis bevallen en ga weer een poging wagen met borstvoeden, hopen dat het deze keer wel lukt. En op 28/12 heb ik mijn vroege echo! Super spannend...
Nou dames, daar was ik weer even. Ik lees alles, maar zoals voorspelt schrijf ik niet veel mee. Heeft onder andere te maken met het feit dat de vermoeidheid deze week hard heeft ingeslagen! Mijn werkdagen gaan prima, maar eenmaal thuis ben ik echt afgepeigerd. Gisteren had ik aan mijn zusje beloofd mee te gaan sporten - poeh dat was zwaar! Alleen al omdat ik de hele tijd onopvallend met mijn bovenarmen mijn borsten aan het ondersteunen was, omdat die alle bewegingen niet heel prettig vonden Op de gevoelige borsten en de vermoeidheid na heb ik eigenlijk weinig klachten. Ik slaap wel ook een stuk moeilijker in helaas, maar goed; als dat alles is?! Verder vanavond weer even helemaal blij; moeders voor moeders was ook hier en ik had wederom een fantastisch mooie test, dus helemaal in mijn sas Ook goed te lezen dat het bij de dames met een bruin/bloedverlies weer wat rustiger is. Vindt het confronterend om te lezen en ik merk meteen dat ik er zelf ook onzekerder van wordt; ik leef met jullie mee! Voor de lijst; ik heb de 31e mijn intake en de 14e een echo. Lijkt nog zo lang te duren!
Hi Dames, Zo wat een geklets Kan het niet helemaal bijhouden. @Sietsie: Balen van je medicatie, wat voor klachten krijg je ervan? @MamaAnnelies: fijn dat er geen bloedverlies meer is. @Eliz: Bij jou hopelijk ook goed nieuws. @PCOmama: Fijn dat jullie een goede echo hadden! @Namen: Nog niet mee bezig, willen eerst weten wat het wordt. @MvM: Ik mocht meteen beginnen en dat was 5w1d, maar da's wel snel.
Ik mag ook op de lijst! 27 jaar, 1e kindje, uitgerekend op 23-08. op 7-01 intake bij de vk en op 31-01 1e echo. Zo eindelijk is het dan zo ver we zijn zwanger.....! afgelopen maanden riep in heel hardt: "we gaan het niemand nog vertellen hoor voor we de 12 weken hebben bereikt". Ook mijn man was het hier mee eens. maar...... nu ik zwanger ben wil ik het liefst aan mijn moeder vertellen maar mijn man houd zich aan de uitspraak. Hebben jullie het je familie al verteld? is nog wel vroeg maar toch...
Gefeliciteerd en welkom joyjoy Ik dacht in eerste instantie ook zo joyjoy! Maar ik moest het echt aan mijn moeder kwijt! Heb het dus een paar dagen na m'n test aan m'n ouders vertelt! Is fijn!' Zo kan ik af en toe lekker met m'n moeder kletsen! Is toch anders dan met m'n man!
Hallo dames, @ nieuwe meiden, gefeliciteerd met jullie zwangerschap. @ dames met bloedverlies, ik hoop dat alles goed gaat met jullie en snel een positieve echo krijgen. @PCOmama, wat fijn om te zien dat toch alles goed is. @ iedereen die gereageerd heeft op onze verre reis. bedankt hiervoor. Vandaag hebben we ook navraag gedaan bij de GGD. Gelukkig heb ik alle inentingen al die nodig waren dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Voor malaria kan ik idd niks nemen maar mag ik wel Deet tot 30% gebruiken. Hier dus maar achteraan gaan. 2 januari hebben we de intake bij de verloskundige, ben erg benieuwd welke vragen we allemaal krijgen en wat ze precies gaan doen. Weten jullie of ze met ongeveer 7 weken een gewone echo doen of een inwendige echo?
@sietsie; Die hevige buikpijn aanvallen had ik bij mijn eerste zwangerschap. Kon dan vaak ook niet meer rechtop staan van de pijn. Er was verder niks aan de hand, maar prettig was het absoluut niet. @pcomama; Mooie echo! @ouders vertellen; Hier gaan we het 1e kerstdag vertellen. Mn moeder, haar man, zusje, broertje, oom en oma zijn er dan ook en mn zoontje krijgt onder zijn overhemd een T-shirt met daarop de tekst 'hoera ik krijg een broertje of zusje' en 2 baby voetjes erbij. Ik ga met hem met het luier verschonen excuus even naar boven en trek dan zijn overhemd uit en laat hem dan voor mij de kamer binnen lopen. Ben benieuwd hoe ze reageren... Morgen ga ik de vk bellen. Vanmiddag heb ik me al wel aangemeld voor mvm, vorige keer ook gedaan Al werd ik toen wel steeds heel misselijk van die vieze lucht uit die kannen.
Dames waarom willen jullie liever in het ziekenhuis bevallen of liever thuis?? Thuis lijkt me als het mogelijk is er fijn!
Nope dat is inwendig...ik heb inwendige echo's t/m week 10 bij de ferti arts...ik moet dus ook nog 1 keer en wel op 8 januari. ik moet deze enkel verzetten, want ik kan dan niet ivm reeds geplande rechtszittingen....
Goedemorgen dames! Hier in slaap gevallen gistren met zoonlief om circa 8 uur haha, en nu weer wakker....pfff hoezo kwalen.....en mijn borsten lijkt nu dus echt te komen...het is echt net van...zo kloppend hartje gezien en kom maar op met die kwalen hahaha.....me so happy! Kan die big smile van mijn gezicht niet meer afkrijgen hahaha Sietse, die medicatie is dat niet 'gevaarlijk' bij zwangerschap? Ik vind dat altijd eng, maar goed ik vind een paracetamol al eng pfff ...ik heb ook geen ervaring met medicaties zeg maar...je arts zal het heel goed weten lijkt mij...en hopelijk blijft je epelepsie lekker weg voorlopig! Lise, ja namen zijn bij ons al wel bekend.....voor een meid zijn er drie beschikbaar...ik, zoonlief en manlief hebben er allemaal 1 uitgekozen..en zodra zij geboren wordt dan kijk ik naar haar snuutje en mag dan zeggen wat het wordt...welke ik vind dat erbij past haha.... en jongensnamen is een moeilijk iets, want onze zoon heet Joaquin....nou verzin daar eens iets moois bij manlief kwam al met Willem....pfff no way! Hier weten veel mensen het al....ik maak het wereldkundig vanaf 8 januari denk ik...dan ben ik bijna 10 weken en vind ik het wel prima... Ik wil graag thuis bevallen, maar mag niet van mijn man na de bevalling van mijn zoon. De VK raadt het ook min of meer af, daar ze toch wel toegegeven heeft een inschattingsfout te hebben gemaakt... heb maar liefst 38 uur erover gedaan...manlief wilde dat ze mij naar het ziekenhuis gingen brengen maar dat kon niet meer volgens hun...bleek achteraf onzin te zijn...en heb vervolgens 138 min pers weeen gehad! Dit mag dus absoluut niet! Ik had eigenlijk een keizersnee meoten hebben.....ja komen ze nu mee he 5,5 jaar later! dus het is hier echt ziekenhuis.....kan niet wachten tot de pijnbestrijding whoehahaha.... Nou dames, ik ga werken...lijst werk ik straks bij ok!
Goedemorgen, @Puk; Ik zou uitgaan van inwendig. Mijn vertelde dat met 8 weken ze proberen van de buitenkant, maar heel vaak toch vaginaal moeten kijken. @Joyjoy: Wij vertellen het volgende week aan onze ouders. @Hier: Ik kan zo lekker slapen als ik zwanger ben! Nog 1 dag werken en dan heb ik vakantie! Nog meer dames lekker vrij?
Dames ik lees mee, maar reageer wat minder. Dat komt vanzelf bij mij. Het dringt hier nog steeds niet door dat ik zwanger ben. Straks komt MvM langs. Ben benieuwd. Kwaaltjes..... niks eigenlijk alleen dat mn buik bezig is. En zere (.)(.) Pco hoe komt t dat jij zo vaak een echo krijgt?
Ow hier gaan we t met Kerst aan de familie vertellen. Heb fotolijstjes gehaald en ben zelf achtergrondje aan t knutselen en dan met kalligrafie een gedichtje erop.