Jeske, dat komt omdat ik gelukkig bij een hele fijne Ferti kliniek zit! Ze stellen je liever daar 10 keer gerust dan dat je met stress moet lopen.....ik heb nu dus alleen nog 8 januari en dan ben ik niet meer bij hen... jammer maar dan hoor ik bij de 'gewone' zwangere
Pco dat is wel fijn. Ik krijg bij 7wkn pas eerste echo omdat ze eerder niet altijd al een hartje zien. Hoop stiekem dat ik ook meer echo's krijg. Beetje koekeloeren is leuk.
Wat n leuke ideeën om het te vertellen aan familie en vrienden! Leuk om te lezen van anderen! Hier slingers gemaakt met 'wij worden opa en oma' wij worden oom en tante' en nu langzaam bij familie langs aan het gaan om het te vertellen! Al die reacties; erg leuk! Stomme vraag, hebben jullie ook krampen in je buik?! Zo nu naar mijn werk, dagje mond houden gestart, kattig hoor, soms.
Clijntje ik heb ook wel eens krampen. Mn buik is eigenlijk constant wel bezig lijkt t wel. Net geniest en weer die felle steek. Ik ben benieuwd naar de reacties bij ons. We leggen t als cadeautje onder de kerstboom.
@thuis of zh; Hier helaas niet de optie om thuis te bevallen. Zou het wel graag willen. We wonen in een flat, 3 hoog met een heel smal portiek. Mocht ik dan alsnog met spoed naar het zh moeten, dan kan de brancard niet naar boven en de vk wil dat risico niet lopen. Hier leek ik vanochtend niet misselijk wakker te worden, tot ik een beker taksi inschonk voor mn zoontje.... Die zoete geur zorgde ervoor dat mn hele maag omdraaide! Zo hem naar mn moeder brengen, ik een paar uurtjes werken en dan vanavond hebben we een kerst diner op zijn kdv.
De kwaaltjes gaan goed hier . Hopelijk worden ze niet te erg. Toch is het wel lastig dat je juist kwaaltjes krijgt in de eerste maanden als je het nog bijna niemand vertelt. Ik ontdekte gisteren met douchen dat mijn borsten gegroeid zijn. Ik heb niet zo heel veel op de plank, dus dat is zeer welkom .
He meiden! wat is er veel geschreven! Ik ga straks alles bij lezen.Ik krijgt mvm zo op bezoek.Ben benieuwd! Gisteren een drukke dag gehad op mn werk.lag gisteravond al vroeg in mn bedje.ik was helemaal kapot!haha
Hier is MvM vanmorgen geweest. Rn jeej ok mag meedoen! 31dec beginnen. Heb de ketting gekozen. Krijg ook wikkeldoek omdat ik gehele periode meedoe en omdat t december is krijg ik nog een boek toegestuurd. Leuk weetje.... t duurt 9mnd voordat je pies pregnyl is. Ivm droogproces dat langzaam moet gaan.
Hey meiden, Nou het is geen verrassing meer welke cadeautjes ik morgen krijg haha. En ik heb 2 weken op deze afspraak moeten wachten dus ik had me er op verheugd Nee gekheid hoor meiden, al blijf ik het raar vinden dat ze bij mij pas na de 6 weken langs wilden komen. Ik begin eerste Kerstdag, dus ook met 7 weken terwijl ik me toch echt met 4 weken heb aangemeld. Maar goed. Hoe is het hier verder vandaag? Iedereen happy en misselijk? Ik heb geen last van misselijkheid (meer). Wel moet ik er elke ochtend vroeg uit om te plassen, dat had ik nooit! En soms ook grote boodschap. Dan heb ik wel echt last van mijn buik, hebben jullie dat ook? Fijne dag allemaal!
Eliz30, dat laatste heb ik ook, als de grote boodschap zich aankondigt, moet ik maken dat ik naar een wc kom. Dan krijg ik me toch buikpijn! Plassen doe ik ook wat meer dan normaal en ik ben al een enorme zeikerd. Wel jammer dat je pas met 7 weken mag beginnen voor MvM.
Sorry Eliz. Wat raar dat ze zo laat komen. Ik had me aangemeld en binnen een uur gebeld voor afspraak deze week. Hier (nog) niet misselijk.
Hier mvm geweest! Ik heb ook voor de ketting gekozen.en krijgt ook nog een boek opgestuurd.De test knalde goed!altijd weer leuke.haha. Hier af en toe vlagen misselijk.verder nog weinig klachten
Fijn meiden, dan ligt hem dat dus niet aan mij! Omdat ik van mijzelf al obstipatie heb en vaak bloed tijdens de ontlasting gebruik ik met enige regelmaat dulcolax. Ik mocht dat van de gyn gewoon blijven gebruiken omdat het een natuurlijk product is maar kennelijk reageert mijn lichaam er nu toch anders op. @Jeskejes: het was echt een grapje hoor meis, je ziet mijn lach niet. Ik ken jou trouwens nog uit het roze klustrein topic. Mijn nickname was toen Lizzy14 Bijzonder dat ik je nu in het uitgerekend topic tegenkom. Ik weet nog dat jouw moeder toen zo ernstig ziek was. Hoe is het nu met haar? (En ik hoop maar dat ik nu geen pijnlijke vraag stel...)
Oh ja Lizzy gaat een lampje branden. Ja is weer tijd geleden he. En idd wat toevallig en leuk om ni samen in een zwangeren topic te zitten. Mn moeder is na een jaar v huis te zijn geweest weer thuis. Wel met thuiszorg. Linkerkant is nog aangedaan en cognitief ook. Maar we zien eindelijk vooruitgang en ze is een vechter. Zo trots op dr. Ze laat je steeds weer versteld staan.
Bij mij valt het nog mee met de krampen.Misschien scheelt het dat het niet mn eerste zwangerschap is.De boel is al opgerektzeg maar.haha Hier nog mn test van vanmorgen De vrouw van mvm zei de de c streep de hcg streep was.Het was toch anders om?c:controle streep En t: Test streep? Of heb ik het nu verkeerdhaha
vandaag me aangemeld voor mvm en op 3 januari komt ze langs. Gister avond toch maar me moeder het vertellen. Haar verjaardag is 8 januari dus een leuk cadeau. Nu maar hopen dat ze haar mond kan houden.... ze zeurt al jaren om een kleinkind hihih. Krampen vallen hier wel mee. Krijg wel erge buikpijn als ik naar de wc moet en dat moet ik nu veel meer dan normaal. Nu gaan we onze tas inpakken want we gaan aankomende week naar mijn schoonouders in het buitenland... (benieuwd hoe zij reageren)
Dag meiden! Hier gaat het goed, gisteravond nog flinke buikpijn gehad rond 23.30, maar daarna eigenlijk niet meer. Even afkloppen dus! De (zeer vriendelijke!) mevrouw van MvM is hier ook langs geweest, en van haar mag ik nu al beginnen met plassen. De test was voor deze termijn al zo donker, dat ze zich afvroeg of ik misschien al verder was. Een andere mogelijkheid was volgens haar een tweeling, haha. Laten we daar maar even niet van uit gaan! Iemand vroeg naar de gevolgen van mijn medicatie voor het kindje. In principe zijn die nihil, aangezien dit medicijn destijds is gekozen met het oog op een eventuele zwangerschap. Het is een vrij nieuw medicijn met goede ervaringen op dat gebied, dus ik hoop dat dat in mijn geval ook zo is. Wel kreeg ik gisteren een brief binnen, of ik mee wil doen aan een onderzoek van het UMC in Utrecht, naar het gebruik van lamotrigine in de zwangerschap, om een nóg beter beeld te krijgen. Ze nemen 5 keer contact met me op, verspreid over de zwangerschap, na de bevalling, en een jaar daarna. Ohja, mijn test!