Dag allemaal, Veilig op weg geweest. De sneeuw viel hier wel mee, ik had meer verwacht. @eliz jammer dat je geen echo oid hebt gehad bij de gyn. Ik hoop dat je bij de vk van jou keuze mag komen. Spulletjes kopen durf ik nog niet. Vanmorgen wel sinterklaas kadootjes wezen zoeken en dan sta ik wel even de koekeloeren bij de baby spullen maar ik koop nog even niks. Wordt wel een dure tijd denk ik straks.. wat moet je veel aanschaffen.. @eliz wat je noemde over die brok in je keel. Ik voel me wel heel emotioneel, ik heb het gevoel dat ik steeds even moet janken.. Als ik google naar plaatjes van echo's e.d. Ik heb nog een leuke site ontdekt: Berichtje uit je buik Nou toen ik dat bekeek kon ik de zakdoekjes er wel bij pakken.. haha ik denk dat dit ook komt door de hormonen want ik ben normaal zo nuchter als wat. Haha ik ben zelfs net nog een zwangersschapstest gedaan. Ik had er nog 1 liggen uit zo'n dubbel pakketje. Binnen een minuut waren er al twee roze lijnen te zien. Zou dat beteken dat je meer HCG hebt aangemaakt? Wel weer even leuk om als bevestiging te hebben..wel een beetje dure grap om vaak te doen! groetjes..
Heb ook gewoon via de calculator de datum berekend en deze dan ook gebruikt. De afkortingen komen vanzelf wel. Ik zag ze op een ander topic rondvliegen, vandaar dat ik ze wist Rommelende darmen kan al heel snel volgens mij.
ik heb even in die andere augustus lijst gespiekt maar man daar staan heel wat meer namen in... Volgens mij hou je het daar qua berichtjes echt niet bij! Dan vind ik het hier wel lekker rustig hoor!
@Eliz, idd jammer dat je nog geen echo hebt gehad. Misschien ook maar beter nu. Je kunt er ook heel onzeker van worden (sprak zij uit ervaring). Hopelijk mag je bij de vk van je keuze! @ cappuchino, ja ik heb er ook zo'n zin in om het te gaan vertellen aan onze ouders. Ik had eerst tegen mijn vriend gezegd: niet voor de echo!! Maar begin nu wel te twijfelen als ik jullie zo hoor. Misschien is het met kerst ook wel een leuk idee. Maar ik ben zo bang dat er nog wat mis gaat... @Lize87, bedankt voor de tip van die site!! @Olicha, ja grappig allemaal dezelfde dag, 7 nov.... Goed om van iedereen te horen dat het normaal is dat je nu al rommelende darmen hebt. Ik heb nu nergens meer last van trouwens Ik heb ook gebeld. Ik heb 9 jan een afspraak bij de gyn. Ik mocht een vroege echo ivm mijn MA. Kon ook eerder, maar dan is mijn vriend in het buitenland en ik wil wel graag dat hij erbij is. Ik ben dan ruim 8 weken.... Eliz30, als je mijn afspraak erin wilt zetten? Oh ja en doe dan ook maar een BV'tje voor mij Xxx
@Loesje: ik heb je afspraak erbij gezet. Mag ik je leeftijd nog? En denk je in het ziekenhuis of thuis te willen bevallen?
Hallo dames, mag ik hier meeschrijven? Ik hoor eigenlijk bij de vroege augustus mama's, maar daar is al zo veel geschreven dat ik dat niet meer in kan halen, haha. Mijn gegevens: 13 augustus (maar mag voorlopig in de lijst op 16 als dat makkelijker is) dit wordt ons derde kindje als alles goed gaat, ik wil graag thuis bevallen, ik ga bv geven en ik ben 38 jaar (vast de oudste hier!). Ik schrijf trouwens al een tijdje op dit forum, maar ik heb om een tweede account gevraagd, omdat ik sommige dames hier intussen al persoonlijk ken en ik wil niet dat zij het eerder weten dan bijvoorbeeld mijn ouders of goede vriendinnen! Ik heb het mijn schoonmoeder al verteld, maar dat komt ook doordat we in hetzelfde huis wonen en ze even op de koffie kwam. De test slingerde nog rond. Ik geloof niet dat ze het al gezien had, maar ik dacht, laat ik het toch maar vertellen! Ze was heel blij en enthousiast! Ik kan zeker niet wachten tot de echo met het aan anderen vertellen... Ik vind het sowieso moeilijk om erover te liegen als iemand ernaar vraagt. Normaal houd ik wel van een wijntje, dus de kans dat het opvalt is wel aanwezig! Ik denk zelf dat ik het iedereen wel ga vertellen met wie ik het ook kan delen als het mis mocht gaan. Dan vind ik het eigenlijk wel fijn dat mensen er al vanaf weten. Maar ja, ik moet positief denken: deze blijft vast wel zitten! Sorry, het is een heel verhaal geworden. Ik hoop dat jullie me nu niet wegsturen!
Bevallingslijst 16 - 31 augustus 13 augustus Jokato, 38 jaar, 3e kindje, thuis, bv 15 augustus Cappuccino, 26jaar, 1e kindje, zh/thuis, bv Eliz30, 30 jaar, 1e kindje, zh, fv 16 augustus 2012 Loesje, 26 jaar, 1e kindje, zh, 17 augustus 2012 18 augustus 2012 19 augustus 2012 20 augustus 2012 Afsrpaken Loesje6, 09-01 echo Cappucinno, 21-01 echco- 24-01 intake Gegevens die je graag aangepast wil zien svp even in kleur vermelden @Jokato: welkom hoor! Gezellig en gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik sta nu zelf op 14 aug maar denk dat mijn eisprong wat later is geweest en in het andere topic was het al zo druk. Ik lees in je onderschrift dat jullie al een paar keer afscheid hebben moeten nemen. Wat heftig. Ik hoop dat deze keer alles goed mag gaan.
Leuk dat je me er meteen bij hebt gezet! Ja, het is inderdaad wel heftig, maar het is nu wel heel anders dan voor de oudste. Toen hadden we er al ruim twee jaar over gedaan om zwanger te worden en toen het dan ook nog eens twee keer misging... Ja, heftig... Nu is het wel anders, ik heb twee bijzonder mooie en lieve mannetjes rondlopen, dus dit zou echt een cadeautje zijn. Als een derde er niet in zit (ik ben natuurlijk ook al best oud), dan kom ik daar zeker wel overheen. Maar voor nu ben ik wel heel erg blij! Ik zou het geweldig vinden om allemaal nog een keer mee te mogen maken (zelfs de bevalling, haha!).
Welkom jokato! Precies! Ik vond het ook enorm druk op het andere forum! En ik denk dat ik al helemaal thuis hoor op het andere forum! Mijn datum is nu 4 augustus uitgerekend via m'n laatste menstruatie! Of dit klopt weet ik dus niet aangezien ik niet meer ingesteld ben geweest na de pil! Hebben jullie al zo uitgebreid nagedacht over bv en bevallen in het ziekenhuis of thuis?? Ik zou graag borstvoeding willen geven als dat lukt! Gezien de trap in ons huis zou ik geloof ik niet thuis mogen bevallen maar misschien zijn we tegen die tijd wel verhuist! Ik heb daar verder nog niet echt over nagedacht! Je mag mij dus in de lijst zetten met de bovenstaande informatie: ik ben 25 jr. Oud, eerste kindje, zh, bv, en 2 januari krijg ik de eerste echo! Oh heb het net trouwens mijn ouders verteld! Ze vonden het heel leuk maar echt tijd om te praten hadden we niet.. Er kwam visite binnen!! Wat een timing! Ik merk nu wel dat ik vermoeider word, of dat komt omdat ik lichter slaap..? Liefs
Bevallingslijst 16 - 31 augustus 4 augustus Lise87, 25 jaar, 1e kindje, zh, bv 13 augustus Jokato, 38 jaar, 3e kindje, thuis, bv 15 augustus Cappuccino, 26jaar, 1e kindje, zh/thuis, bv Eliz30, 30 jaar, 1e kindje, zh, fv 16 augustus 2012 Loesje, 26 jaar, 1e kindje, zh, 17 augustus 2012 18 augustus 2012 19 augustus 2012 20 augustus 2012 Afsrpaken Lise87, 02-01- echo Loesje6, 09-01 echo Cappucinno, 21-01 echco- 24-01 intake Gegevens die je graag aangepast wil zien svp even in kleur vermelden @Jokato: ik begrijp dat het weer heel spannend is. En misschien ook wel weer heel bijzonder omdat misschien het laatste kindje zal zijn dat jullie gezin compleet maakt? @Lise87: leuk zeg! Al is het wel heel erg jammer dat je het gesprek niet af kon maken. Misschien dat je moeder morgen wel even langs wipt? Ik heb veel tijd gehad om er over na te denken hihi Ik wil graag de optie pijnbestrijding openhouden en daarom kies ik voor het ziekenhuis. Ik had een rare avond bij mijn schoonouders. Ik was er vroeg maar hoefde niet gezellig een wijntje. Vervolgens aten we, jawel, biefstuk! En laat mijn liefste schoonmoeder het vlees negen van de tien keer doorklappen, nu was het prachtig rosé. Ze heeft wel tien keer gevraagd of hij nog verder gebakken moest worden. Net alsof rook ze het! Ik heb het maar braaf opgegeten al voel ik me nu enorm schuldig. Na het eten hoefde ik geen koffie en en tegen 9 uur was ik zo gaar dat ik naar huis wilde.. Bij het afscheid nemen zei ze: nou kind wat gloei je!! Oh jee... Kerst it is! Het worden nog twee hele zware weken hihi.
Eliz: Ja, ik vermoed wel dat dit de laatste keer wordt, daar ga ik in ieder geval wel vanuit! Een keer een beetje rose vlees lijkt me niet meteen een probleem, de kans dat je er iets van krijgt is miniem. Was er trouwens een aanwijsbare reden dat het bij jou twee jaar geduurd heeft? Lise: Jammer dat je het niet uitgebreid kon vieren met je ouders, maar die gelegenheid krijg je vast nog wel. Wisten ze dat jullie bezig waren?
@Jokato: ik heb dus altijd geroepen dat een keertje rood vlees echt wel moest kunnen. Voelde me zo'n muts toen ik merkte op hoeveel weerstand dat bij mezelf stuitte Ik heb een dominante linker eierstok maar een afgesloten/verkleefde eileider aan die kant. Daarnaast hadden we vorige maand 3 samenlevingstesten nodig om tot een positief resultaat te komen en dat was al 2 dagen na mijn positieve ovulatietest. We hadden vandaag een afspraak in het ziekenhuis met de gyn om het vervolgtraject te bespreken maar mochten haar nu goed nieuws vertellen We hadden net samen besloten om eerst te trouwen, mijn studie af te ronden voor dat we het weer zouden gaan proberen omdat de kans minimaal was dat het op eigen kracht zou lukken. Het voelt als een enorme rijkdom dat het onverwachts toch is gelukt! Ook omdat mijn moeder Alzheimer heeft en ik veel verdriet had van het feit dat ze mijn kinderen waarschijnlijk nooit zou leren kennen. De berekeningen nu zeggen dat ik ben uitgerekend op haar verjaardag.. Ik kan maar nauwelijks bevatten hoe mooi dat is
Wow, extra bijzonder dus! Wat zijn samenlevingstesten precies, kan me er wel iets bij voorstellen, maar niet waarom je tot een positief resultaat kunt komen of zo.
@jokato nee, mijn ouders wisten niet dat we bezig waren. Het is ook allemaal zo snel gegaan dat we zelf eigenlijk helemaal perplex waren. Ja natuurlijk weet je dat je zwanger kan worden als je met de pil stopt maar ik verwachte wel dat ik moest ontpillen! Met dat eten had ik vandaag ook even een momentje. Ik had pizza mozzarella en schrok ineens omdat ik niet wist of ik dat mocht.. Het moet gepasteuriseerd zijn oid. Snel gegoogeld ( ideaal wat zou je zonder moeten...) maar mozzarella was prima! Pffieeuw!
Samenlevingstesten slopen alle romantiek uit je relatie haha. Je maakt een afspraak in de ochtend en ongeveer 10 uur daarvoor moet je dan sex hebben. Tijdens de test wordt er was slijm bij de vrouw afgenomen en gekeken of er zwemmers aangetroffen worden en zo ja, of ze leven. Op die manier maken ze een kansberekening of de zwemmers wel voorbij de baarmoedermond komen Liever elke dag van de week een HSG dan nog een keer 3 samenlevingstesten
Bizar he? Net alsof komt er een bepaald instinct los wat alles wat schadelijk kan zijn automatisch op afstand wil houden haha.
Haha ja, maar ik ben nog echt een leek wat dat soort dingen betreft! Dus een telefoon met internet is een ideale encyclopedie voor mij! Ik duik lekker m'n bed in! Ben doodop, moet morgen nog sporten dus kan m'n energie wel gebruiken! Slaap lekker allemaal vast! Lfs
Goedemorgen!! Welkom jokato @lize87, wat een timing!! Hahahaha....maar ze vonden het wel leuk dus. Waren ze niet helemaal in shock? Konden ze nog normaal doen tegen de visite! Ik hoop dat je ze gauw weer spreekt. Dan kun je lekker nakletsen! @ Eliz; leuk dat ik ook op de lijst sta. Ze er bij mij ook maar borstvoeding achter. Ik wil dat graag proberen... Ik schrok me gisteren ook een hoedje. Ik had vlees (ribeye), maar had het heel goed doorgebakken. Was natuurlijk veel minder lekker zo. Maar hoe weet je nou of alle bacterieen dood zijn. Als al het rood weg is?? Of kun je het beter helemaal niet eten? Hoe is het weer bij jullie vandaag? Op het moment schijnt hier het zonnetje (Zuid-Holland) en is de lucht blauw. Het zal wel koud zijn. Geen nieuwe sneeuw. Xxx