Hey ja klopt ik dacht zelf 6.5 / 7 weken te zijn maar in het zh zeiden ze 8weken. De datum dat het mis ging is maandag qua exacte dagen vanaf laatste ong. datum. Ben er als de dood voor! Mij grootste wens (al jaaaaren) was op 25e zwanger n op 26e bevallen. Hoewel ik wist dat het er niet meer in zat was ik n week voor m'n 26e verjaardag 1w over tijd en bleek ik zwanger! M'n grootste droom kwam alsnog uit! Maja toen het ruim n week na m'n verjaardag mis ging storte deze droom ineens in. Maja nu weer aangeteld en op het moment 5 dagen voor m'n 27e verjaardag uitgeteld dus zou het (deels) alsnog kunnen uit komen. Maar durf me niet te hechten. Had bij de miskraam mooie foto meter test gemaakt voor in het boek enzo maar durf het nu pas iig na m'n echo... Dat is donderdag dus iig ook na "de datum"... Nu voel ik me gelukkig wel weer goed Ik ga lekker lunchen met een vriendin ff ontspannen! Bedankt voor jullie lieve reacties!!! Doet me goed! Dikke knuffel voor jullie allemaal x
Wat bijzonder... Jij had dezelfde wens als ik! Ik kwam er op mijn 25ste achter dat ik zwanger was, en morgen word ik 26.. Een ontzettend mooie leeftijd voor mijn gevoel. Ook wilde ik graag dat mijn vriend voor zijn 35ste vader zou worden, en mijn vriend is nog net 34 als de kleine komt . Geniet van de ontspanning met je vriendin!
Dank je dames! Is wel al een beetje zichtbaar, in gewone kleding helemaal, ik draag truien en vesten van Oliv( ier) mijn v. Hij is 1.93 dus zijn vesten en truien zijn jurken voor mij (1.70). Hoe is dat bij jullie? Ik snap de onzekerheid, ook hier aanwezig. Kijk vol spanning uit naar Maandag. Ik weet even niet hoe ik de moed erin houd van Maandag as.btot de 20wk echo. Ik denk toch loslaten en proberen te geloven en genieten. Ik heb ooit een miskraam met 6,3 wk gehad en 1 met 8wk( leeg vruchtzakje) beiden perioden ben ik nu overheen en voel mij al stuk rustiger worden. Sietse: Ik heb btw idd al een zwstreep, kreeg ik vrij snel al. Xx
Jee wat naar om te lezen dat er best een aantal een mk hebben gehad. Dit zijn plakkerds meiden. Olicha buik is moeilijk te verbergen. Vooral in de avond dn zet darmenbuik lekker op.
Zwangerschapsstreep: is dat bij iedereen verschillend wanneer en of die komt? Olicha zag m ook ja das al op tijd.
Ik denk dat het verschilt per persoon? Ik heb even gegoogled en kon alleen vinden dat het komt door hormonen. Geen is leuker/ mooier dan wel 1, denk ik In de avond, wordt buik groter en aangezien ik nogsteeds last heb van obstipatie, zucht. Roos vice lacto helpt bij mij niet.
@Zwangerschapsstreep: Dat is bij iedereen verschillend, mensen met een donkere huidskleur hebben er meer kans op. Ik heb 'm bij mijn 1e niet gehad.
Ik heb ook geen zwangerschapsstreep gehad, dus dat verschilt inderdaad voor iedereen denk ik... Wat de mk betreft, weet je het kan elke dag gebeuren in elke termijn uiteraard. Ik ben blij als ik 16 januari achter de rug heb, dan ben ik 10 weken geweest en mag ook iedereen het weten...je bent dan echt al wel die periode voorbij dat het bijna niet meer mis kan gaan. Ik heb een vmk gehad in september/oktober was toen 5 weken...en in 2006 een mk met circa 7 weken...hartje ook al gezien en toch ging het mis. Nu heb ik echt niet het gevoel dat het mis gaat dus daar ga ik ook maar vanuit...maar Olicha wat jij zegt wachten hierna tot de 20 weken echo zou ik ook echt niet kunnen hoor. Ga je tussendoor niet een pretecho doen ofzo? Ik ben ervandoor, we gaan shoppen voor zoonlief zijn kamer!
@zwangerschapsstreep; bij M. kreeg ik hem op het laatst van de zwangerschap heel licht. Ben benieuwd of ik hem nu ook weer krijg. @olicha; Mooi buikje al hoor (jaloers!) Hier is mn buik lekker gaan hangen na mn vorige zwangerschap. Heb ook even een buik foto gemaakt van vandaag. Is toch wel een klein bolletje, maar nog redelijk te verbergen onder de mom van extra vet op mn buik Zo na de feestdagen ideaal!
@Wachten tussen de termijnecho en 20 weken echo: Ik vond het best te doen, de vorige keer. We gaan wel voor een pretecho, maar dan met 26-28 weken, levert mooie plaatjes op @Jerami: Mooi buikje hoor. @Vertellen: Wij hebben het de vorige keer met 10w3d bekend gemaakt, om de reden die PCOmama noemt, na de 10 weken is de grootste kans op een miskraam geweken. Wanneer wij het nu vertellen weten we nog ivm het zieke kindje van vrienden en een ander stel wat ook een heel moeilijke periode ingaat. Kan zomaar veel later worden, ik wil nl niet met mijn geluk een ander kwetsen of de aandacht afleiden van de moeilijke dingen. ik heb gelukkig een lijf waarbij je het ook nog wel even verborgen kunt houden, bij de 1e zag je pas met 24 weken ofzo iets.
Jerami ook al een goed buikje te zien!! Zooo leuk! Vooral ivm het nog niet meedelen aan anderen is dat wel fijn als er nog niet vl te zien is. Lastig Femke. Ik snap dat het dan vervelend is om het goede nieuws te delen. Het kan erg gevoelig liggen. Volg je hart, je zal dan uiteindelijk vanzelf het juiste moment vinden om het te vertellen.
Hoi dames, Ik probeer alles een beetje bij te houden vanuit thailand. @dames met buikfoto, je ziet het echt al goed. (van degene waarvan ik de foto kan zien) Ik kan het nu nog ff verborgen houden in mn extra vetlaag , maar wil het na de echo met tien weken wel op mn werk gaan vertellen en aan verdere familie en vrienden. @femke, lijkt me idd lastig als anderen veel verdriet hebben om je geluk te delen. Hier gaat het nu even iets minder, ik merk dat ik best wel last heb van de vlucht. Nu erg moe en beroerd in bed. Hopelijk gaat het morgen ochtend beter.
Ja Femke dat kan inderdaad lastig zijn, wel sneu... pff ik zou het echt heel moeilijk vinden, ik kan het nu al bijna niet voor mij houden haha....ik ga samen met mijn zoontje een filmpje maken om het kenbaar te maken. We gaan dan samen shoppen voor de baby, een pak pampers, speentje, rompertje en dan nog eea en dan laat hij dat zien... en verteld er dan vast en zeker trots bij dat hij grote broer gaat worden haha... en die stuur ik per mail rond en vervolgens knal ik hem maar op FB haha... dan is de wereld ook weer een nieuwtje rijker
Jerami: mooi buikje, hoor! Wel echt een zwangerbuikje, vind ik, ziet er zo niet uit als "te veel gegeten", maar met kleren aan misschien wel! PCOmama: wat een leuke manier om het te vertellen!
@Olicha: Dat is een goed advies, dank je wel. @Puk: Hoop dat je nog wel een beetje van je vakantie kunt genieten. @PCOmama: Dat is een leuke manier, ik had ook iets bedacht: ik vraag Myrthe wat mama in de buik heeft. Nu zegt ze al steeds: Baby. Dus dat leek me een hele leuke voor op FB.
@pco; Leuke manier zo om te vertellen! Hier komt de foto van M. met zijn t-shirt aan op een van de keukenkastjes van mn werk te hangen. M. lijkt enorm veel op mij, dus denk dat ze dan vrij snel weten dat het om mij gaat. Werk met alleen maar vrouwen, dus nieuwtje zal ook snel rond gaan. zet die foto dan ook op facebook. Even voor de moeders die al kinderen hebben.... Hoe reageren jullie kinderen op het nieuws dat er een brusje aankomt? Of hebben jullie het nog niet verteld? Hier is M. heel lief maar weet niet of hij het helemaal snapt, hij is net 2 jaar. Papa had verteld dat hij een brusje kreeg en dat hij dus heel lief voor mama moest zijn. M. ligt/zit graag op mijn buik en dit gaat uiteindelijk niet meer lukken. We hebben hem dus verteld dat er in mama de buik een baby zit en hij voorzichtig moet zijn. Als we hem nu vragen waar de baby is dan rent hij naar mij toe en trekt mn shirt omhoog en aait over mn buik. Hij komt nu ook regelmatig naar me toe om even te knuffelen en doet dan alles omhoog zodat mn buik bloot is, aait erover, geeft er kusjes op en legt zijn hoofd er zachtjes op en blijft dan even liggen. Ik vind dat elke keer weer zo'n mooi moment. Op zo'n moment lijkt hij helemaal te snappen hoe het zit.
Vertellen: heb n jut en jul van 4 en bijna 3. Ik vertel ze het pas als het al watdikker wordt. Rond 6 maanden. Ze snappen ertoch weinig van denk ik Hier: ik voel me gewoon echt "ernstigziek" hebben jullie dat ook????? Soms denk ik eerder dat ik gewoon ziek ben dan zwanger. Alles doet pijn. Mn lichaam. Hoofd. Misselijk. Zelfs typen kost heeeeel veel moeite. voel me echt zwak. Vind het helemaaal niks. Wil gewoon kunnen functioneren Olicha: mooi figuur! Superrrr skinny. Jaloers as hell. Had vroeger ook n piercing maar na 1e zwangerschap weggedaan na 20 weken. Na bevalling weer teruggezet en toen hing hij ;-> Heb ze nog steeds bewaard maar helaas..... Dat wordt niks meer. Smeren jullie ook? En met wat?
Goedemorgen dames! Onze zoon begrijpt het natuurlijk helemaal! Hij is immers al 5, en is nu al helemaal trots. Wij zijn al begonnen met het reorganiseren van de bovenverdieping. Wij zijn in juli in dit huis komen te wonen, maarh ebben de bovenverdieping nooit echt gedaan. Wel zijn kamer aangekleed etc met spiderman, maar nog geen vervangende gordijnen etc, want dat kost een godsvermogen bij hem, aangezien hij 3 grote ramen op zijn kamer heeft. Gisteren heeft hij dus een laminaat vloer mogen uitkiezen en gordijnen. Je raadt het al spiderman gordijnen zijn het geworden . Hij heeft daarnaast een boomhut bed, maar dat wilt hij niet meer. Hij krijgt dus ook een volledig nieuwe kamer..maar dan wel een soort van 'tienerkamer' vorm al, dus bed, kast, bureau en nachtkastje, want dan zijn we gelijk klaar voor de komende jaren! Manlief gaat a.s week beginnen met de vloer en de gordijnen zijn er dan over circa 3 weken...en dan nog her en der aankleden en voila zijn kamer is klaar...vervolgens gaan we langzamerhand met de 'kleine' kamer beginnen om leeg te halen voor de babykamer. Vloeren daarvoor bestellen en voor onze eigen kamer...en zo gaan we de hele verdieping af. Joaquin is er helemaal vol van en geniet er met volle teugen van. Vandaag is het overigens ook afscheidsdag van onze pup we zitten al enkele weken te twijfelen wat we ermee aan moeten. De kleine pup van ons is namelijk bijna niet handelbaar ongeacht wat we er allemaal aan gedaan hebben. Onze zoon hebben we gisteren dus op de hoogte gebracht dat ze morgen weg gaat.... na vele gesprekken met allerlei mensen, dierenarts/gedragsdeskundige kan onze pup dus niet samen met kinderen. Wij staan elke dag in dubio van wie mag er beneden spelen, zoonlief of de hond...beide kan niet samen. Dat is dus het hele probleem.... ik zit dus al 2 dagen te janken zo nu en dan omdat ik het zo erg vind...en zoonlief ook vandaag al een paar keer...en de dag is pas begonnen! Pfff zo moeilijk dit, maar het is beter voor de hond ook... pff wat erg zeg...