16 - 31 augustus 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliz30, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    :D super!!

2. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Lieverds, bedankt voor jullie medeleven..het was zwaar, maar wat was ze blij dat ze bij andere hondjes mocht spelen...pff echt met krokodillen tranen heb ik haar verlaten ...

Vervolgens de echo...nou ik was helemaal aan het trillen nog van de hond en zenuwachtig...maar gelukkig...het was precies gegroeid zoals het moest ik was natuurlijk met 8 weken en nu ben ik 8 weken en 5 dagen...dus het groeit mooi..je kon ook echt het vliesje om de baby heen zien zitten..zo grappig! Ik wilde het hartje ook horen, maar dat mocht niet van haar, want daar zijn ze echt op tegen tot de 12 weken ivm de trillingen...dus helaas...dan maar niet doen he!

Jeske wat fijn dat je echo ook goed was meid! Nu genieten he!!

Femke beterschap! Wat werk betreft, ik ben curator/bewindvoerder/mentor van veelal jongeren met een beperking, maar ook gezinnen met kids en oude opa's en oma's. Het is mijn eigen bedrijf dus ben uhhh VEEL TE VEEL uur aan het werk ;)ben al aan het afbouwen, maar goed dat kan niet altijd helaas... heb wel een compagnon dus dat scheelt en ben mijn man ook aan het inwerken nu.

Pleak, sterkte, ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt nee...zou overigens ook niet weten hoe ik dat moet voelen eigenlijk

Nu zijn mijn man en ik alles aan het opruimen van de hond ivm zoonlief, dat zal straks wel een zware dobber worden, maar we hebben hem beloofd dat we gelijk zijn trein en racebaan opzetten in de woonkamer, dus dat gaan we maar gauw doen!

3. MamaAnnelies

MamaAnnelies Fanatiek lid

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Ik kan me goed voorstellen dat je haar met tranen in je ogen daar achter hebt gelaten... Heel veel sterkte!

Sper dat je weer zo'n goede echo hebt gehad! Heb je ook een foto?
    Vind echo's altijd zo mooi, zo speciaal! Echt een wonder!

4. MamaAnnelies

MamaAnnelies Fanatiek lid

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland

Super nog zo'n goede echo. Heerlijk.
    Gefeliciteerd! Lekker genieten:D

5. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    [FONT=&quot]♥[/FONT]Bevallingslijst 16 - 31 augustus[FONT=&quot]♥[/FONT]

4 augustus 2013
    Summer1987

9 augustus 2013
    Umm Asmae, 25 jaar, 2e kindje, zh/thuis, bvh

12 augustus 2013

13 augustus 2013
    Nijnja, 38 jaar, 3e kindje, thuis, bv

14 augustus 2013
    Olicha 30 jaar,1e kind, tb, bv (evt uitgerekend 17/8)
    Pcomama, 30 jaar, 2e kindje, zk, BV

15 augustus 2013
    Cappuccino, 26jaar, 1e kindje, zh/thuis, bv
    Pippi85, 27 jaar, 1e kindje, ?, BV

16 augustus 2013
    Loesje, 26 jaar, 1e kindje, zh, bv
    Tat76, 36 jaar, 1e kindje
    Femke11, 2e kindje, zh/thuis, bv

17 augustus 2013
    Liesje1975, 37 jaar, 3e kindje, zh/bv

18 augustus 2013
    Jette1976, 36 jaar, 1e kindje, zk (keizersnede), bv
    Elfje82, 2e kindje, ZH, fv
    MamaAnnelies, 21 jaar, 2e kindje, thuis,

19 augustus 2013
    Invuurenvlam, 29 jaar, 1e kindje, bij voorkeur thuis en bv.

20 augustus 2013

21 augustus 2013
    Sietsie, 25 jaar, 1e kindje, zk,bv

22 augustus 2013
    Puk1988, 24 jaar, 1e kindje, zk, fv

23 augustus 2013
    JojO, 27 jaar, 1e kindje,

24 augustus 2013
    Upkedupke, 1e kindje
    79Mama79, 1e kindje
    1986Cindy, 26 jaar. 2e kindje, zh,

25 augustus 2013
    Diamonds82, 3e kindje

26 augustus 2013
    ML82, 3e kindje,
    Clijntje, 29, 1e kindje, zkh, bv

27 augustus 2013
    Jeskejes, 1e kindje
    Sassie1980, 32 jaar, 4e kindje, zh, BV
    Jerami, 27 jaar,2e kindje, zh, fv
    Juis, 26 jaar, 1e kindje, zh, bv/fv

28 augustus 2013
    79Mama79, 33 jaar, 2e kindje, zkh

30 augustus 2013
    Sasa84, 1e kindje,
    Pleak, 28 jaar, 2e kindje, zh, bv

Vlinders
    Lise87
    Eliz30

Afspraken
    07-1-13 Pippi85, 1e echo
    07-1-13 Olichia, 1e echo en intake VK
    07-1-13 JoyJoy, intake VK
    08-1-13 Jette1976, echo en intake
    08-1-13 Elfje82, 1e echo
    08-1-13 Pleak, gynaecoloog
    09-1-13 Loesje6, 1e echo
    09-1-13 Femke11, 1e echo
    09-1-13 Clijntje, 1e echo
    09-1-13 Sietsie, 2e echo
    10-1-13 Elfje82, Intake VK
    10-1-13 Juis, 1e echo + MvM komt langs
    11-1-13 Sasa84, 1e echo
    14-1-13 Upkedupke, 1e echo
    14-1-13 Sietsie, intake VK
    14-1-13 79Mama79, 1e echo
    14-1-13 Invuurenvlam, 1e echo
    15-1-13 Femke11, intake VK
    15-1-13 Diamonds82, intake VK
    16-1-13 PCOmama, 4e echo
    21-1-13 Cappucino, 1e echo
    21-1-13 Jeskejes, 2e echo
    23-1-13 Juis, intake VK
    24-1-13 Cappucino, intake VK
    28-1-13 79Mama79, intake VK
    29-1-13 PCOmama, VK
    30-1-13 PCOmama, combinatietest
    31-1-13 JoyJoy, 1e echo
    11-2-13 PCOmama, geslachtsbepaling dr. Papa

6. Olicha

Olicha Niet meer actief

Dames, goedemorgen!

Vandaag mijn intake en 2e echo gehad. Frummeltje is inmiddels aardig gegroeid: 2.24 cm. Ik zit op 8wk en 6 dagen! Ik ben uitgerekend op de 14e volgens echo(apparaat) 13e volgens verloskunde.

We hebben maar liefst 4 echo fotos meegekregen!!
    En natuurlijk een filmpje met de iphone gemaakt van ons bewegend frummel! Ziet, als je goed kijkt lekker spartelen met beentjes en hoofdje bewegen!!!

Echt geweldig. Ik zal meteen ff opslaan

Pcomama, wat naar van jullie hond. Ging het vanaf het begin al niet goed tussen die 2? Zal wel even wennen weer zijn en anderzijds fijn dat er weer een rust is teruggekeerd. Sterkte in ieder geval.
    Maar leuke echo dus?

Hoe zijn de echo's van de overige dames gegaan?

Welkom Pleak, als ik het nog niet eerder heb gezegd. Af en toe ben ik best vergeetachtig.

Juis: buikpijn
    Heb ik ook last van, steekjes ook. Maakte mij gister ook wel een beetje ongerust, maar schijnt bandenpijn te kunnen zijn. Zodra ik het ervaar ga ik rustig liggen of zitten. Niet heel erg fijn. Hoop dat het snel bij je wegtrekt!

Liefs dames ik ga uploaden!

7. Olicha

Olicha Niet meer actief

8. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Dag meiden!

Pleak, welkom hier! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat fijn om te lezen over alle goede echo's. Dat geeft moed! Mooie foto's ook, wat is het toch bijzonder!

PCOmama, ik begrijp dat je het er moeilijk mee hebt... Mijn opvatting over dieren is dat je wanneer je eraan begint, je ze moet houden tot ze hun laatste adem uit blazen. Maar wat vreselijk dat de situatie bij jullie gewoon onhoudbaar werd. Dan moet je keuzes maken, en ik denk dat je de juiste hebt gemaakt..

Juis, wat vervelend dat die rare buikpijn blijft aanhouden. Heb je het je collega al verteld? Het feit dat iemand weet wat jou bezighoudt, en waarom je je niet zo lekker voelt, kan al als een opluchting voelen. Dat is mijn ervaring in ieder geval.

Ik ben moe... gisteren de hele dag visite gehad, en ondanks dat het ontzettend gezellig was, ben ik nu echt kapot. Heb het gisteren aan mijn opa, tantes en ooms verteld. Ze reageerden ontzettend leuk, maar waren niet verrast. Mijn moeder schijnt van de week tegen mijn tante te hebben gezegd dat ze zich af vroeg hoe lang het nog zou duren voor ze oma zou worden. En aangezien de zussen van mijn moeder als een soort tam-tam werken, ging dat als een lopend vuurtje rond. Zou het? Vroeg iedereen zich af. Mijn mams, ze is zo ontzettend blij dat ze er nu gewoon over mag praten! Wij kunnen al moeilijk geheimen bewaren, dus een geheim van 4 weken is al ontzettend groot :).

9. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Dames vraagje, ik ben verzot op pasta carbonara maar dat is met rauw eigeel en dat mag niet. Iemand een idee om zonder ei te maken? Of zou carbonara wel mogen mits je goed verhit?

10. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Meiden wat fijn allemaal weer goede echo,s!!!!!

Ik mag volgende week donderdag weer :))) kan nu al niet meer wachten!!!

11. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Ik hoop het wel!! Heb het van de week nog gegeten!!

12. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Je voegt als laatste de saus met eigeel toe he.. normaal wordt het dan dus niet genoeg verhit lijkt me. Als je het wel door en door verhit mag je het wel, maar veranderd dat de smaak dan niet? (lijkt mij wel..)

13. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Ik heb het nog niet verteld aan mn collega wil eigenlijk donderdag (echo) afwachten en dan ook mn manager vertellen.

"vandaag" rondom deze tijd ging het de vorige x mis ben als de dood:s zo nog fff knippen en gaat mnd vriend mee ook voor mij en hij kent de klanten dus voel ik me vast ook rustiger wat een rotdag vandaag zo!

14. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @juis; hier ook echt tijdgebonden hoor de misselijkheid. Ik wordt rond 5 uur wakker van de buikpijn, na 45 min. zakt dit weer weg
    en kan ik weer slapen. Rond 9 uur begint het weer en ook tegen half 5 wordt ik weer misselijk. En dit is elke keer hetzelfde. Heel raar...

@werk; ik werk 3 middagen op een bso en 4 dagen de tso op dezelfde school. Werk totaal 21 uur per week. Ideale uren aangezien
    ik dus altijd de ochtenden vrij ben, behalve in de vakanties dan...

@echo's; wat fijn dat de echo's goed waren dames!

Hier helemaal op! Is toch wel even wennen zo'n dag werken na de vakantie. De kinderen waren hyperactief en alle regels waren ze spontaan weer even vergeten! Had ook echt een volle groep, dus mocht flink aanpoten. 1 voordeel, op zo'n moment vergeet je die misselijkheid en buikpijn even. Toen ik een ouder gesprek had kwam het alleen dubbel en dwars terug :(
    Een collega is er achter gekomen dat ik zwanger ben. Ze is ook een goede vriendin van me, dus vind het niet zo erg. Ze wilde mn agenda even lenen omdat bij mij alle vergaderdatums er al in stonden voor dit jaar en die wilde ze overnemen. Ik zonder nadenken mn agenda gegeven. Vraagt ze opeens heel direct of ik zwanger ben! Voor ik kon reageren zei ze dat ze de afspraak zag staan voor een echo... Heb het maar toegegeven, want zij ziet gelijk als ik zou liegen. Heb wel met haar afgesproken dat ze de mond moet houden tot ik de echo heb gehad. Als die goed is, dan vertel ik het de rest.

Nu lekker lui een pizza besteld voor vanavond. M. ligt al op bed (nog lekker aan het kletsen) die heeft brood op, doen we elke maandag. Maar ik heb zo'n trek in pizza, manlief is toch werken, dus mag wel een keertje :p

15. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Dan wordt t roerei denk.
    Dus dat is ook niks.
    Wordt geen carbonara dus meer.
    Ah zijn ergere dingen

16. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Mooie echo's!

Hier is mvm geweest, en ik had een mooie test. Ik kreeg een omslagdoek, maar had verder geen keuze zoals sommige dames hier...

Jeskejes: je kunt best de ei toevoegen en dan nog heel even de pan op het vuur. Als je blijft roeren, stolt het wel, maar aan de pasta vast, dus dan smaakt het wel hetzelfde, maar heeft alleen een iets andere structuur.

Werk: ik werk drie dagen als docent Nederlands op een middelbare school, dus als jullie spelfouten bij mij tegenkomen, dan mag je me verbeteren, haha. Morgen weer voor de klas, ben benieuwd hoe dat gaat. Voel me af en toe behoorlijk misselijk, dus...

17. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Goh Nijnja, jij ook al? Ik mocht alleen kiezen uit een ketting of een armband, kreeg verder ook niets. Moet zeggen dat ik hem niet om zou doen... Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, dat weet ik. Maar van mij hadden ze hem wel mogen houden om geld te besparen :).

Wat leuk dat je docent Nederlands bent! Heb ik ook altijd een zwak voor gehad, ben met een 9 geslaagd op de middelbare school en had er echt plezier in. Ik had ook een geweldig leuke lerares, dat werkt natuurlijk ook mee.

Ik werk als Verzorgende-IG op een verpleegafdeling voor dementerende ouderen. Voorheen dus kraamverzorgende, maar voor mijn gevoel heb ik een soort pauze. Als ik een paar jaar verder ben zou ik toch graag de draad weer oppakken. Ik droom nog zo vaak over mijn werk in de kraamzorg, dat móet een teken zijn.

18. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Meiden toch even een andere vraag, mogelijk is deze al eens gesteld hoor.... sorry dan.

Wie van jullie doet de combinatietest wel. Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?

Wij waren eigenlijk overtuigd om het te doen, maar twijfelen nu eigenlijk...en waarom weten we niet..we zien de waarde er niet echt van in.. Toen bij de zwangerschap van Joaquin was deze test gratis en was de uitslag 1:50000 dus nihil zeg maar.... ik ben nu wel 6 jaar verder, maar zou dat echt verschil maken? De prijs interesseert mij niet zoveel is namelijk 128 euro omdat ik onder de 35 jaar ben...maar nu hebben we zoiets van als het mis mocht zijn, dan zien we dat ook bij de 20 weken... en dan komt er mogelijk iets schokkends wat ik nu ga zeggen hoor...maar stel dat het zo is bij de 20 weken echo...dan wil ik het zelfs nog in mijn buik houden mocht dat mogelijk zijn tot de 24 weken om het kleintje dan een waardig afscheid te geven omdat het dan officieel voor de wet ook een burgertje is zeg maar... klinkt dom misschien, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :)

19. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    @ Combinatietest;
    Hier niet, om twee redenen:
    1: Het is een kansberekening, hier heb je alleen iets aan als je ook vervolg onderzoek zou willen (anders geeft het bij een negatieve uitslag erg veel onrust!! Misschien onnodig) en dit willen wij niet. We gaan wel voor de 20 weken echo, grote afwijkingen zouden dan aan het licht (kunnen) komen.
    2: We hebben een erg zware voorgaande zwangerschap gehad.. ons kindje had bij de termijnecho erg veel vocht van hoofd tot stuitje, soort mega verdikte nekplooi, hierdoor zijn we geconfronteerd met (zoals boven benoemd) erg veel onzekerheid. Wij wilden geen verder onderzoek als vlokkentest/puctie maar dit hield we in dat we ontzettend veel angst hebben gehad gedurende de hele zwangerschap. We hebben onwijs veel echo's gehad en buiten al het vocht om (dat beetje bij beetje wegtrok) waren de echo's goed. Toch hebben we een kans van 1:2 op een chromosoom afwijking mee gekregen en 30 % kans op een hart afwijking. Ondanks dat de kans zo klein leek op een goede afloop, was ons kindje gewoon gezond. Mijn zoontje is 'het' voorbeeld voor ons dat statistieken lang niet alles zeggen.
    Voor ons heeft een combinatietest dus totaal geen toegevoegde waarde..

20. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @combitest; hier doen we hem niet. Ik ben nog jong, kans is heel klein
    (naar mijn idee) en ik te vaak om me heen dat de test niet super betrouwbaar is en ouders dus zonder reden in onzekerheid zitten. Ik wil kunnen genieten van mijn zwangerschap en mocht ik toch een kindje met down of iets anders krijgen en het wel een leven kan hebben, is het net zo welkom als een gezond kindje. Alle baby's zijn een wonder, gezond of niet.

Hier net even flink bonje met mn man gehad. Ik had pizza besteld en voor hem net wat laten bezorgen. Nu maakt de zaak waar hij het vanuit laat komen naar mijn idee niet echt goed. Maken veel fouten enz. Ik zou daar voor mezelf echt niet bestellen. Wordt hij me toch opeens boos. Hij had geen zin in hamburgers (zouden we eigenlijk eten) en nu had hij iig iets om te eten. Ik had volgens hem de afgelopen week niet gekookt en hij had dus al een hele tijd geen degelijke maaltijd op! Blijkbaar hebben wij beide een andere mening over wat wel en wat niet een normale avondmaaltijd is. Hij werkt 4 avonddiensten in de week, dus dan bepaal ik wat er gegeten wordt. De rest van de week is hij 's avonds en soms zelfs de hele dag thuis en dan kook ik vaak ook. Dus mocht hij een 'degelijke' maaltijd willen, mag hij dat lekker zelf klaar maken!
    Was er echt even helemaal klaar mee :(

Nu zit hij ook nog te mokken omdat ik ergens anders gaan zitten toen hij begon met eten. Maar hij heeft iets met veel knoflooksaus en ik kom er dus achter dat dit een geur is die mijn maag op dit moment even niet verdraagt... Zit nu aan de andere kant van de kamer en nog wordt ik er helemaal misselijk van. Ga dus zo lekker naar boven en hopen dat hij de geur niet mee naar boven neemt.

Deel Deze Pagina