16 - 31 augustus 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliz30, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL

he jerami, ik herken het hoor.ik heb hier ook een soms eigenwijze peuter rondlopen.gelukkig slaapt mijn dochter nog wel s,middags.jouw zoontje ook?
    Ik heb deze zwangerschap ook meer laat van kwaaltjes als bij mn dochter.
    wat ik dan af en toe doe(heel slecht natuurlijk) is een dvdtje aan zetten.
    kan ze even rustig op de bank zitten kijken.en heeft mama ook even rust.haha

2. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @elfje; Mijn zoontje hangt een beetje tussen wel en niet slapen overdag. Omdat ik me vanmiddag zo beroerd voelde heb ik hem toch maar in bed gelegd en meneer is voor 40 min. stil geweest...
    De tv staat hier ook veel vaker aan nu, maar echt blijven kijken doet hij niet.

Hij is nu gelukkig heel lief aan het spelen. Nu moet ik de energie en zin nog vinden om te gaan koken... Merk dat mn buik weer onwijs bezig is, dus vooraf misschien eerst even een cracker eten op de hoop dat mn buik wat rustiger wordt.

3. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Jerami: Tja, met twee boeven die rondlopen vind ik het ook wel eens zwaar... Gelukkig zijn ze erg lief en kunnen ze goed samen spelen. Ik kan zelfs een dutje op de bank doen terwijl zij spelen! Dan dekken ze me heel lief toe met een dekentje en ben ik vertrokken! Ik moet ze daarna wel even wat extra aandacht geven, maar op zich gaat het prima. En de tv staat hier ook iets vaker aan inderdaad. Dat doen we gelukkig zo weinig dat het echt een traktatie is voor ze, zodat ze ook wel een uur blijven kijken! Ik merk alleen wel dat ze er niet echt vrolijker van worden (ze zijn daarna meestal aan beetje pieperig), dus ik probeer het zo min mogelijk te doen.

Werk: ik vind de combinatie met werk eigenlijk het zwaarst. De dagen zelf kom ik nog net door, maar het werk dat ik thuis moet doen, om daar de energie voor te vinden... pfff!

Misselijk: Ik lag me vanochtend in bed te bedenken dat ik sommigen hoor klagen over de stank van de mvm-bussen en dat ik daar geen last van heb, krijg ik vanochtend een vleug van dat spul in mijn neus en prompt ging het mis! Voor het eerst in al mijn zwangerschappen (en van de vijf keer dat ik heb meegedaan aan mvm) dat ik moest spugen... Blegh! Nu toch maar voorzichtiger worden en mijn adem inhouden als ik het overgiet!

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik vind de combinatie zoontje - zwangerschap hier ook behoorlijk pittig! Mijn zoontje slaapt gelukkig nog even tussen de middag, maar als hij dan niet wil slapen kan ik flink gefrustreerd raken omdat ik ook wil slapen :)
    Meestal breng ik het grootste gedeelte van de dag door op de bank en komt mijn zoontje heel lief met zijn speelgoed bij de bank zitten/staan.
    Ik vind het ook erg tegenvallen hoe je nu met de zwangerschapsmisselijkheid om moet gaan! Voor mijn zoontje kon ik gaan liggen, nu moet ik er toch voor hem zijn.
    Afgelopen week moest mijn man 's avonds werken en moest ik alleen eten met mijn zoontje, maar alleen die lucht al :( bah.. Ik hoop echt dat het snel weer over is en dat ik weer een iets leukere mama kan zijn!

5. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier loop ik dus ook echt tegen aan. Ik voel me een slechte moeder als ik hem zijn gang laat gaan of boos wordt omdat hij weer aan me zit te hangen. Het is een heel gevoelig mannetje en hij merkt aan mij dat ik me niet goed voel. Hij reageert hier dus enorm op door juist mij op te zoeken en aan me te hangen.
    Ik kan soms ook echt wel janken als hij weer in een driftbui schiet omdat hij zijn zin niet krijgt.

Gelukkig was de avond heel goed te doen. Voor het koken hebben we samen een danoontje gegeten op de bank en ik ben daarna de keuken in gegaan en zonder al te veel misselijkheid lekker gekookt (is manlief ook weer blij als hij thuis komt :D ) Daarna hebben we samen lekker op de bank gezeten met wat speelgoed.
    Ga hem zo maar op bed leggen en dan kan ik weer lekker languit op de bank liggen met mn dekentje, tv aan en hopen dat die enorme misselijkheid even weg blijft ;)

6. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    #1226 Gylaine, 12 jan 2013
    Laatst bewerkt: 12 jan 2013
    Hey meiden,

Ik wil me ook bij jullie aansluiten, wij zijn 29 augustus uitgerekend
    Eigelijk zijn we er op een aparte manier achter gekomen dat we zwanger zijn. We zijn al 3 jaar bezig om zwanger te worden (clomid, 6xiui & 1x ivf) Nu tijdens een cryoterugplaatsing cyclus bleek ik zwanger, we kwamen voor een opmeting van het baarmoederslijmvlies op dag 14 van mijn cyclus (4 jan), toen ze de echo er in deed klopte het hartje al van ons wondertje! Afgelopen maandag heb ik wel rood bloedverlies gehad en 's avonds is er gelijk een echo gemaakt en ons wondertje zat er nog met een mooie hartslag 125x per minuut! A.s woensdag staat onze 8 weken echo gepland!
    Zouden jullie mij op het lijstje kunnen zetten?

Gr. Gylaine

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Welkom Gylaine :) en ohw wat moet dat een bijzondere echo zijn geweest!!

@Jerami, Ik vind dat ook echt rot. Ben altijd de rust zelf, nu soms niet. Mijn zoontje zat eergister echt te drammen om iets. Normaal kan ik daar prima tegen en nu snauwde ik super boos, "hou op, NU" (ik was echt zooooooo misselijk) Toen ging hij zo zielig huilen, helemaal geschrokken, ik doe normaal nooit zo. Kon er wel naast gaan zitten huilen, baalde er echt van.
    NU in het weekend ben ik weer een beetje aan het opladen en helpt mijn man gelukkig super en kom ik ook meer aan even lekker kroelen met mijn zoontje toe.. maar ohw wat ben ik ook voor hem blij als ik straks weer wat meer mezelf kan zijn als de misselijkheid wat minder wordt. (hopen we dan, ga ik maar wel even van uit ;))

8. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

@Gylaine: Dat is wel heel bijzonder! Van harte welkom en gefeliciteerd!

@Andere kids: Hier moet dl het soms ook wel een beetje ontgelden, maar gelukkig is ml veel thuis, die neemt de meeste zorg op 'm, dus dat maakt het makkelijker voor mij.

@Hier: Misselijkheid wordt langzaam minder, ben alleen nog heel erg moe. Kom echt nergens toe. Wil vandaag wel weer een rondje gaan hardlopen, daar krijg ik toch energie van.

9. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Goedemorgen dames, welkom nieuwe!

Hoe gaat het met iedereen... hier alles rustig...ben alleen zo moe dat is niet normaal wordt er gek van joh. Kan met mijn werk ook niet uit de voeten pfff...moet nog zoveel doen, maar ben niet vooruit te branden ;)

10. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Iedereen lekker last van kwaaltjes lees ik ;)
    Moe ben ik ook best wel maar voorlopig lukt het me nog wel om mijn 40 uur per week te werken en mijn gezin draaiende te houden :)

11. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    hahaha, ja daar heb ik mijn man voor :p maar het is echt drama... heb wel af en toe een giga down moment hoor...weer aan paniek aanval van dat het mis zou zijn.....ik heb dan voornamelijk over mijn borsten..de ene keer staan ze op knallen maar de laatste week niet meer..wel gevoelig hoor, dat wel en voornamelijk mijn tepels maar dan denk ik weer aiks here we go again.. hoe ervaren jullie dat dan eigenlijk?

12. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Gylaine: Gefeliciteerd en welkom hier! Wat een bijzonder verhaal! Maar was je cyclus zo onregelmatig dan, dat je op dag 14 al ongeveer 6 weken zwanger was? Het is in ieder geval met recht een wonder! Van ons allemaal natuurlijk, maar jouw verhaal is wel extra speciaal!

13. Juis

Juis Bekend lid

28 aug 2012
    504
    0
    0
    Brabant
    Gelatine! Wauw wat een bijzondere verassing moet dat zijn geweest!!!
    Dubbel en dwars gefeliciteerd!

Hier gaat t de laatste dagen (wonderbaarlijk) goed.
    Bijna geen buikpijn/krampen meer en hoofdpijn is ook vrijwel verdwenen.

Gelukkig heb ik weinig last van de vermoeidheid zoals ik dit bij sommige van jullie leest. Ik werk fulltime op kantoor daarnaast 2 avonden knippen en 2 avonden sporten. Dit gast nog goed op het moment. Ik ga alleen tussendoor graag fff liggen thats all tot dusver :)

14. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    PCOmama: hier ook heel wisselend qua symptomen. Ik probeer er niet te veel aandacht aan te besteden en wacht de echo van vrijdag af... Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik weet gewoon dat ik me moet wapenen tegen teleurstelling. Als het mis is, zien we het dan wel weer...

15. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

@Kwaaltjes: Hier is de vermoeidheid ook het ergst. ik ben niet vooruit te branden, neem geen iniatief, niks. Blegh.

@Hier: Dl nog steeds ziek, dus de nachten zijn bagger, ze moet zo hoesten dat ze er steeds wakker van wordt. Pff, vermoeiend hoor.

16. Gylaine

Gylaine Actief lid

12 nov 2010
    247
    0
    0
    Verzorgende ig
    Maarssen
    @ All : Thx voor de felicitaties!

@ Kwaaltjes : Ik ben vooral heel erg moe maar dat komt eigelijk op als kakken zeg maar eerst denk ik wat voel ik me goed en even later denk ik ik wil naar bed slapen. Ook heb ik last van mijn onderrug, liezen en soms krampjes in mijn baarmoeder. Regelmatig heb ik bruine afscheiding ze zeggen dat ik me geen zorgen moet maken maar onbewust doe je dat toch, hebben jullie het ook?

@ Pleak : Ja het wasw echt een speciale echo! We zijn echt super blij maar het moet soms nog wel effe landen hihi
    Hoe voel je je ben je al minder misselijk?

PCOmama : Ik ben ook niet vooruit te branden ben blij als het woensdag is en ik 2 dagen vrij ben had afgelopen week 4 dagen werken 1 dag vrij en toen weer 4 dagen werken pfff

@ Nijnja: Het is eigelijk een raar verhaal toen wij hoorde dat we zwanger waren zaten we in een cryoterugplaatsing cyclus waarin ik ook medicijnen slikte en daardoor geen eitje had moeten hebben. Op dag 14 word dan een echo gemaakt om te kijken hoe dik je baarmoederslijmvlies is maar ik bleek al zwanger. De maand daarvoor hadden ze de cryoterugplaatsing gestaakt omdat mijn baarmoederslijmvlies maar 7 mm was en het 8 mm moest zijn maar ik was toen al zwanger

@ Juis :Wat fijn dat je je zo goed voelt! Ga voor je duimen dat het zo blijft!

17. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Bruine afschreiding heb ik geen last van, dan was ik mogelijk nog meer in paniek...maar heb het wel gehad in week 6/7 ongeveer..maar was meer een draadje zo nu en dan en that's it!

Heb jij al wel een echo gehad dan?

Hier is de spanning gewoon te snijden en manlief heeft dus nu een echo voor mij gepland vanmiddag...wat een DRAMA dit gevoel zeg... maar goed...ik kan het ook gewoon niet uit mijn hoofd zetten allemaal dat het na bijna 6 jaar toch gelukt is en dan in okt die miskraam...mijn god wat kan een mens zichzelf gek maken! pfff... maar komt goed!! Heb er dan ook wel weer vertrouwen in, maar ik weet gewoon dat als ik de kleine straks ga voelen schoppen enz enz dan is het goed...dan kan ik haar/hem voelen en dat is top dan weet ik zeker dat er wat in zit hahaha...

18. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    PCOmama: wat lief van je man, zeg! Veel plezier dan vanmiddag en ik hoop dat het je geruststelt. Hoe laat mag je?

19. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ik mag om 15 uur :D

20. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012