16 - 31 augustus 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliz30, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    hoi meiden, ik zit eigenlijk bij het topic 1-15 aug 2013 maar ben paar dagen achteruit gezet.. ben nu 16 augustus uitgeteld. morgen dus 10 weken.

wij doen met precies 14 weken een geslachtsbepaling bij Dr. Papa in Amsterdam bij het echocentrum amsterdam. die doet het dus vanaf 14 weken en heb nog nooit gehoord dat ie het mis had. bekende nederlanders gaan ook naar hem.

verder wordt dit mijn 2e kindje. wel 4e zwangerschap. voor mn eerste heb ik 2 vroege miskramen gehad.

2. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Dag Niki, welkom bij ons ;)

Wij gaan ook naar Dr. Papa dd 11 februari en hij schijnt echt kei goed te zijn..dus daar gaan we maar voor dan! Ik ben dan 13 weken en 5 dagen...nou maar hopen dat dat niet al teveel uit maakt... er was anders geen plek meer...

3. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    zal wel goed komen! 2 dagen later is echt niet ineens het geslacht duidelijker denk ik maar.. ;) wij gaan 15 februari. eerst dacht ik dan 14.4 weken te zijn maar ben nu 4 dagen teruggezet. dus ben precies 14 weken. vorige zw ook gedaan en was erg leuk. hij kijkt ook echt naar de baby of alles goed is. gehemelte en evt hazenlip en alle tenen en vingers etc. je hebt dan de halve 20 weken echo al gehad. ik heb het er drie dubbel voor over.. :D

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    zat jij niet eerst ook in het nod 1-15 dec heette die geloof ik?

5. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Nee volgens mij niet meer, ik weet het eigenlijk niet meer haha, maar jouw naam zegt mij ook iets hoor.... ;)

6. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Dag meiden, welkom Niki!

Ik heb al even niets meer van me laten horen, ben nogal down op het moment... Heb te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden ivm bezuinigingen. Mijn leidinggevende drukte me op het hart dat het niets met mijn zwangerschap te maken zou hebben, alle tijdelijke contracten zouden volgens haar niet verlengd worden.

Flink balen dus.. Vanochtend gebeld met een grote zorginstelling bij ons in de regio, waar ze een vacature voor in de thuiszorg hebben. Ik wilde eerst weten of ik überhaupt kans zou maken nu ik zwanger ben. Volgens haar was dat geen probleem, ze had zelf immers ook twee kleine kinderen, was zelfs zwanger toen zij haar baan daar kreeg. Discriminatie van zwangere vrouwen was volgens haar het domste wat een instelling vol vrouwelijke werknemers kon doen. Heb er direct een sollicitatiebrief naartoe gestuurd.

Het voelt zo gek om voor het eerst in mijn leven eigenlijk geen uitzicht te hebben op een nieuwe baan, op het moment dat bekend wordt dat mijn contract niet verlengd gaat worden.

Verder is er ook weer 'slecht' nieuws mbt mijn medicatie. De spiegel was wederom gedaald, ik moet nu van 200 mg. naar 300 mg. per dag.. Poeh, vind het nogal wat. Mede door het medicijngebruik heb ik 28 februari een vervroegde 20 weken echo zoals ze dat noemen. De gynaecoloog kan dan kijken of het kindje een open ruggetje heeft, of een andere ernstige afwijking.

Heb dus al behoorlijk wat afspraken staan, zou iemand de lijst voor me aan willen passen? Zal het even op een rijtje zetten:

23 januari: Termijnecho
    29 januari: Afspraak Gynaecoloog, waarschijnlijk met echo
    28 februari: vervroegde 20 weken echo Gynaecoloog

Oh ja, ik ben ondertussen 26 geworden, dat mag dus ook nog aangepast :).

Reageren op de rest zal ik snel doen, heb er nu eerlijk gezegd niet echt de puf voor... Meiden die in onzekerheid zitten: heel veel succes gewenst!

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Dames,

@Jerami: Wij hebben ook veel van mp gehaald, als je goed zoekt, kun je prima spulletjes vinden.

@Niki: Welkom!

@Geslachtsbepaling: Volgens mij is het vroegst wat ik gehoord heb 14 weken idd.

@Sietsie: Wat een rotnieuws zeg, ik hoop dat je snel een nieuwe baan vind. Maar dat is allemaal minder belangrijk als je kindje maar gezond is zometeen;) Hopelijk is alles goed bij de "20 weken" echo.

@Hier: Weekend! Heerlijk! Ben er aan toe, was moe en ben druk geweest van de week. We zouden morgen naar vrienden in het Sofia toe (hun kindje ligt daar nog steeds:(), maar Myrthe is nog steeds ziek en we willen de kindjes op de IC niet besmetten. Nog maar een paar dagen wachten. Nu onverwacht koffie drinken bij een vriendin:)

8. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    #1328 nijnja, 17 jan 2013
    Laatst bewerkt: 17 jan 2013
    PCOmama: Jaja, ik ben de oudste hier! Ik krijg inderdaad de combitest vergoed, ik zou zelfs meteen voor een vruchtwaterpunctie mogen, maar ik wil eigenlijk het risico van een mk niet lopen. De combitest doe ik eigenlijk meer voor mijn man dan voor mijzelf, maar ik heb er wel zoveel over nagedacht, dat een downkindje intussen op de een of andere manier "dichterbij" lijkt en ik nu ook wel zelf een combitest wil. Klinkt dat logisch? Weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden...

Olicha: Wow wat een mooi buikje!

Niki: Welkom, blijf je ook bij de andere dames meeschrijven of ga je echt "verhuizen"? Niet dat het uitmaakt, hoor, van mij mag het allebei, haha. Ik hoor eigenlijk juist daar, maar daar was al zoveel geschreven, dat ik me juist hier heb aangesloten, en dat mocht ;).

Sietsie: Wat naar dat je contract niet verlengd wordt. Ik dacht dat ze in de thuiszorg een tekort aan mensen hadden, maar kennelijk niet meer, of niet overal? Wel fijn dat je meteen weer een sollicitatie hebt lopen. En wat vervelend van je medicatie. Je hebt het misschien al eens uitgelegd, maar hoe komt het ook alweer dat de zwangerschap de medicatie voor de epilepsie beïnvloedt?

Femke, wat jammer dat je niet bij je vrienden in het ziekenhuis op bezoek kon. Het gaat dus niet zo goed met het kindje? Moet voor jullie ook zwaar zijn, ook al is het hun verdriet. Knuffel in ieder geval.

Hier: Net lekker met mijn man even uit geweest. We hebben een 'biertje' gedronken in een eetcafé. Toch heerlijk, zo'n oppas aan huis! Weet eigenlijk niet of ik dat al eens verteld heeft, maar we wonen nogal bijzonder. Mijn schoonmoeder woont beneden en wij boven in een heel mooi vrijstaand huis met een behoorlijke tuin in Haarlem. Het huis is van mijn schoonmoeder en we mogen hier (gratis!) wonen. Zo'n enorme mazzel hebben we! Het grappige is, dat mijn man in dit huis is opgegroeid met zijn opa en oma beneden.

Morgen mag ik voor de eerste echo, zo spannend! Ben nu al zenuwachtig! Ik mag om 12 uur, maar kan pas me pas later hier melden, aangezien ik meteen naar mijn werk moet voor een studiedag (altijd leuk op je vrije dag, not).

9. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Nijnja succes met de echo meid! En met de studiedag. En wat bijzonder zo te wonen. Lekker toch, gewoon van genieten van zo'n oppas aan huis.

10. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Jeetje dat is inderdaad bijzonder wonen, zou ik ook wel willen haha...

Alleen met schoonmoeder hoor, niet met die van mij whoehaha...

Succes vandaag die een echo hebben!

11. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

@Nijnja: Het gaat wel iets beter, maar het bijft heel erg spannend allemaal.
    Wat een bijzondere manier van wonen! Succes met de echo vandaag!

@Hier; Lekker geslapen, Myrthe 1x wakker met een hoestbui, dus dat viel mee. Vandaag naar de dietist , mijn eigen weegschaal zegt dat ik een kilo afgevallen ben, dus ben benieuwd hoe het er daar voor staat.

12. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Ga nu de deur uit voor de eerste echo... Vind het toch wel heel erg spannend!

13. Olicha

Olicha Niet meer actief

Succes Ninja! Have fun

Wat naar voor je vrienden en ook voor jullie! Hoop dat je meisje snel beter is!

En iedereen die een echo heeft vandaag! Heel veel plezier, hoop op een mooi spartelend baby!

14. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

ben ik ook weer eens.Hoe gaat het met iedereen?
    Ik las dat nijnja vandaag een echo had,heel veel succes!

Hier gaat het eigenlijk wel goed,ben niet meer misselijk en ook niet meer zo moe.
    Ik maak me natuurlijk weer zorgen of dit wel goed is.Hebben meer meiden dit?

Ik heb in ieder geval een leuk weekend voor de boeg.Morgen gaan we naar de vrienden van amstel.Heb ik erg veel zin in!

28 jan heb ik weer een echo.Zou iemand mij nog op de lijst willen zetten?

15. Olicha

Olicha Niet meer actief

Elfje, ik heb het ook! Waar ik ieder vrije minuut op bed doorbracht op bed van misselijkheid, beroerd zijn en buikpijn. Heb ik nu 3 dagen weten volhouden met vriendin en baby op logé, had ik daarvoor echt NIET kunnen doen.
    Ik heb een doppler gehaald en het hartje van baby klopt perfect! Dus niks om me zorgen over te maken! Soms heb je dat gewoon en ik geniet er zeker van!

16. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Olichia, heb de dopler ook besteld net, dus ben benieuwd... hoe lang duurde het bij jou wat bezorging betreft?

Wij gaan straks even naar Babypark met zoonlief samen...hij wilde namelijk al voor kamertjes kijken en er zijn er een aantal in de showroom te koop en scheelt echt bakken met geld! Dus ben benieuwd waar we mee thuis komen.. .erg vroeg, maar ja heb nu ook geen echo maar tot 20 WEKEN!! Gaat nergens over maar goed... ;)

17. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Olicha, fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Het is idd raar, vorige week kon je me s,avonds opvegen zo moe..en nu,nergens last meer van! Is het ook niet zo dat het hcg hormoon daalt rond de 9-10 weken?
    Fijn dat je het hartje al kunt horen met de doppler!Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

18. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ik ben ook gisteren wakker gebleven het is een miracle haha..manlief stond zelf perplex ;)

De HCG top is juist met 10 weken waardoor je mogelijk veel last kan krijgen en neemt vanaf nu zeg maar af... omdat ook je placenta het nu over gaat nemen volgens mij.. ;) ben een leek in dit soort dingen maar zoiets staat mij nog bij haha

19. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Pco,bedankt voor de info!Ben benieuwd of ik volgende week dan weer meer kwaaltjes krijg! Ik let er ook teveel op denk ik. Na een miskraam word je gewoon wat onzekerder.

Veel plezier bij babypark! Altijd leuk om daar rond te neuzen.Vooral als er leuke aanbiedingen zijn!

20. Olicha

Olicha Niet meer actief

Pcomama: ik had betaald met Ideal, de volgende dag was het al binnen!

Elfje: ik heb de doppler bij babybeats.nl besteld: die van 55 euro. Dat heeft nl ook een scherm wat aangeeft hoeveel hartslagen per..

Deel Deze Pagina