Ach Juis, meid... Wat een vreselijk nieuws! Dit verwacht je eigenlijk niet meer op deze termijn.. Ik heb het er koud van, leef ontzettend met je mee. Sterkte hoor, wat krijg je veel te verwerken zo! ..
Gisteren naar de Gyn geweest, en sja... Wat zal ik ervan zeggen. In juni zat ik bij hem na een bezoek aan de spoedeisende hulp, na een vreselijke buikpijn aanval. Ze dachten aan endometriose, wat mijn moeder ook had (baarmoeder, eierstokken en eileiders zijn verwijderd toen ze 36 was). Mijn klachten kwamen haar zo bekend voor, dat we er geen gras over wilden laten groeien, ik had immers 75% kans op endometriose. De gynaecoloog lachte ons nog net niet uit toen we tegenover hem zaten, volgens hem was het allemaal zwaar overtrokken en kwamen we zelf met conclusies die als een tang op een varken sloegen. Inwendige echo gehad, en ome dokter begon toen echt te lachen. Mijn baarmoeder was helemaal schoon, heel misschien een paar vage plekjes, maar dat kon in zijn ogen geen endometriose zijn. Als ik verzekerd wilde zijn dat de buikpijn niet terug zou komen, evenals eventuele endometriose, was zwanger worden de enige optie, zei hij ook lachend. Voelde me dus een beetje voor gek gezet... Het toeval wilde dat ik hem gisteren dus ook had, bij zijn wekelijkse spreekuur in het gebouw van de verloskundige. Ik ging zitten, en hij zei direct dat ik hem bekend voor kwam. 'Aaaaah, was het niet? Jij was toch afgelopen zomer bij me voor die buikpijntjes?'. Direct er achteraan: 'Wat kan ik nu voor je doen?'. Ik dacht nog, jeetje... Wat denk je? Je hebt zelf tegen de verloskundige gezegd dat het verstandig was om een gesprek te plannen met de gynaecoloog ivm mijn medicatie.. Maar goed. Ik vroeg maar iets, wat ik aan het eind had willen vragen, namelijk over het slikken van foliumzuur. Ik moest de dubbele dosis slikken, maar de termijn was nog niet duidelijk, daar zou hij me meer over kunnen vertellen. Zegt ie ineens: 'Ok, je bent dus zwanger begrijp ik? Ja, er is mij niets verteld hoor, heb geen overdracht gehad.' Ok... Mijn mond viel open, wat vreemd! Ook daar kwam direct weer een zin achteraan: 'Zie je wel, je kunt zwanger worden. Geen endometriose dus, dacht ik het niet! Ik zie dat ik in je dossier ook 2 vraagtekens heb gezet bij jullie eigen 'conclusie'.' Het enige wat hij verder deed was me vertellen wat de verloskundige ook al had gezegd, en kijken naar de baby had ik bij binnen komst al uit mijn hoofd gezet. Dat was hij duidelijk niet van plan, dat 'echo-ding' van de verloskundige was in zijn ogen toch maar een 'koffie-maler-apparaat'. Wat neerbuigend.. Mijn moeder was ook met stomheid geslagen, het enige fijne nieuws was dat ik wel in het ziekenhuis, maar gewoon met de verloskundige mag bevallen. Heerlijk!
Ik zou overstappen naar een andere VK. Je moet met een veilig gevoel terecht kunnen bij je VK en niet twijfelen of ze het bij het rechte eind hebben. Ik vind dat ze gehandeld hebben met jou leven en die van de kleine wat nooit voor had mogen komen. Mijn vertrouwen zou ver te zoeken zijn in iemand die zo'n misser heeft gemaakt
Sietsie wat een verhaal zeg, en wat een hork van een vent!!! Dus niets mee opgeschoten eigenlijk... Thanks ladies voor de reacties...we gaan dus ook switchen van vk... ik moet mij vrijdag melden in het ziekenhuis zelf en krijg daar dan een intake incl echo ...altijd leuk haha... dus manlief is wat dat betreft ENORM opgelucht
@PCOmama: Overstappen meid, bij een goede bevalling kun je vertrouwen op je vk. @Sietsie: Wat?! Kun je geen ander consult bij een andere gyn aanvragen? Wat een hork van een vent zeg. @Gylaine: Wat zijn de risico's van een darmverzakking bij een zwangerschap? Hoe was de echo? @Clijntje: Hoe was jou echo? @Nijnja: Vervelend dat je je zo slecht voelt. Hopelijk knap je snel op. @Hier: Het gaat best goed eigenlijk. Aan het einde van de dag gesloopt en ik slaap een beetje slecht, steeds wakker en plassen 's nachts, maar ach. Iig niet misselijk meer, geen hoofdpijn, niet duizelig enz. Bij mijn 1e ben ik met 14 weken de ziektewet ingegaan omdat ik zo ziek was, ws van de lage bloeddruk. Had heel veel hoofdpijn en was verschrikkelijk duizelig. Ik een tijdje niet eens meer autorijden. Ik begon me toen rond deze termijn slechter te voelen ipv beter, dus ik heb goede hoop dat het dit keer beter gaat.
Lieve dames!! Gister even naar de kers verse opa en oma gegaan na een geweldige echo en een super lieve gyn Super fijn!! Super ons kleintje zien zwemmen...en het lijkt op mij na een stuk of 4 foto's was de kleine er klaar mee en draaide zo de billen naar ons toe! Wat fijn een geweldige echo, een kleintje wat het super doet, een lieve gyn...wat een verschil met vorige week!! Toen; slechte echo, niet lieve gyn en kleintje die dacht...daaaaaag! Helemaal opnieuw in de wolken!! Het is een keintje van ons en het is al echt n ukkie!!
Hey meiden, Gisteravond stond onze 10 weken echo gepland, 1 uur van te voren werd ik zo verschrikkelijk zenuwachtig. Ze was heel aardig en ze vertelde dat ze toch ging proberen een uitwendige echo te maken maar daarbij zei ze dat ze niet wist of dat lukte om 10 weken wel vroeg is voor een uitwendige echo. Ik blij want na 3 jaar inwendige echo's zou het wel fijn zijn een uitwendige echo te krijgen. Wat was ik opgelucht dat het lukte uitwendig, het hartje mooi klopte, het goed gegroeid was en mooi bewoog. Het zwaaide zelf hihi, de tranen liepen over mijn wangen heen. Manlief was zo enthousiast zo leuk om te zien! Zou iemand mijn afspraken op de lijst erbij willen zetten?? * 04-02-2013 : echo & controle WKZ * 14-02-2013 : 12 weken echo @ Sietse : Wat een verhaal, echt niet normaal! Wel fijn dat je in het ziekenhuis met een verloskundige mag bevallen! @ Femke : De MDL arts wist wat er mee te doen nu is het afwachten wat de verloskundige van het WKZ gaat zeggen. Ik zelf zou graag naar de verloskundige gaan maar wel bevallen in het ziekenhuis. Ga voor je duimen dat je je deze zwangerschap beter voelt. Ik slaap ook heel slecht 4 a 5 keer per nacht zit ik op de wc ben heel blij dat ik na een lange werkdag effe een dutje kan doen. Je hoort mij niet klagen want na 3 jaar proberen, 6x iui en 1 x ivf hoor je mij heel niet klagen over niets. Ga proberen eind van de dag een foto te posten van de echo van gisteravond!
Clijntje: Wat fijn dat je zo'n leuke echo had! Blijft ontroerend, he? Ik kan me nog herinneren dat Katy Holmes zelf een echoapparaat aanschafte toen ze zwanger was. Dat vond iedereen toen heel overdreven, maar ik denk dat velen van ons het stiekem ook zouden doen als we het geld hadden! Gylaine: Ook al zo'n goede echo! Wat fijn! Hier: de uitslag van de combitest heb ik al een paar dagen binnen, maar ik heb er hier niet over geschreven omdat ik er eerst zelf uit wilde komen met mijn man. De uitslag was namelijk niet briljant, maar gezien mijn leeftijd ook niet slecht (1 op 120, alleen op basis van leeftijd zou het al 1 op 100 zijn). Ik wilde het hierbij laten, mijn man wilde graag een vp... Na rijp beraad heb ik voor volgende week een afspraak bij de vu gemaakt (kon alleen op mijn verjaardag nota bene), en nu belde mijn man net op dat we het toch maar niet moeten doen. Hij is het wel met mij eens dat het een heel zware beslissing wordt als de uitslag slecht blijkt en dat we vanaf nu maar gewoon het op zijn beloop moeten laten en moeten gaan genieten! Lief, he? Wel grappig, dat we allebei uiteindelijk toch voor wat de ander wil kiezen (jaja, goed huwelijk!).
Nijnja, klinkt misschien 'dom' wat ik nu zeg, maar ik had ook geen uitgebreidde test gedaan. je hebt al 2 prachtige zonen en nog niet eens zo lang geleden. Hoe vaak hoor je niet dat het achteraf allemaal onzin is geweest... ik vind de uitslag op zich nog redelijk, mede gezien jouw leeftijd. ik vind het inderdaad prachtig om te lezen hoe jullie gedachtes zijn geweest hihi...lijken erg veel op manlief en ik hahaha... Hier net terug van mijn werk....ben wel weer klaar voor deze week grrr hahaha...even alles van mij afgooien en hup zo naar zwemles van zoonlief...morgen weer echo en dan ook gelijk de switch van VK in orde maken
Dames sorry niet bijgelezen. Teveel drukte int bolletje. Gister moeders ziek geworden in de taxi en met vaders thuis flinke aanvaring gehad. Wilde ff vertellen dat we vanmiddag frummeltje weer gezien hebben en voor t eerst hartje hebben gehoord. Wauw wat mooi en indrukwekkend! Alles zag er goed uit. Wat hebben we genoten toen frummel begon te bewegen. Vriendlief zei dat t zn handjes omhoog bewoog omdat t bijna carnaval is en t nu al een feestbeestje is. Gekke vent van mij ook maar o zo lief. Probeer zsm weer mee te lezen en te reageren echo in album. krijg m via mobiel hier niet geplaatst sorry.
Goedemorgen, @Clijntje: Fijn een goede echo! @Gylaine: OK even afwachten dus. @Nijnja: Spannend zal dat geweest zijn voor jullie. Fijn dat jullie er uitgekomen zijn met z'n tweeën. @Jeskesjes: Knuffel meid! @Hier: Nog 3 uurtjes voor we weer mogen spieken. Ik vindt het wel spannend hoor...
Hier ook nog 3 uurtjes wachten en dan kunnen we weer spieken! We zijn alleen vergeten dat uhh de beveiliging kwam..dus niet handig..is de hele alarminstallatie aan het installeren....pfff als ie maar op dondert als ik weg moet hahaha... Succes meiden met de echo's.
Nijnja fijn dat je er op zo een manier uit kon komen met manlief! Dat is het aller belangrijkste! Ik snap ook wel dat je even wachtte met het delen van de info! Hij klinkt in onze oren ongelooflijk positief (in ieder geval in die van mij ), maar ik snap ook goed dat dit bij jullie/ jou niet zo voelde! Heerlijk nu gaan genieten!! PCO ik hoop idd dat die mannetjes (man) snel weg is...ach het dood wel de tijd voor je Femke lekker gaan genieten strakjes! Fijn dat alles goed was Jeskejes maar wat een balende thuissituatie heb je!
Veel plezier bij de echos dames! Zou iemand wat afspraken van mij erbij kunnen zetten? Dank u. 7febr intake pren. diagnostiek ivm erfelijkheid taaislijmziekte 26febr controle vk
Hi Dames, Juis, wat naar! Ik weet niet goed wat te zeggen. Ik hoop dat je veel liefde en steun krijgt van je lief en familie en vrienden, knuff! Hoe gaat het verder met de andere meiden? Jeskejes ook jou wens ik veel sterkte toe! Ik voel me de laatste weken niet zo fijn. Continue hoofdpijn, last van buik en misselijk. Geen fut en ik kan janken om van alles. Maakt dat ik me afzonder( feesten en etentjes gaan aan mij voorbij) dus vergeef me dames, ik praat weinig mee. Ik probeer nu en dan wel te lezen en te reageren. Gister combinatietest gedaan. Meting 1,7 ( welke van de dames had dat ook, hoeveel? Nekplooimeting? Al uitslagen binnen? Ik ben vooruit gezet 12,5 nu. Ik houd gewoon mijn normale datum aan en bevaldatum is 13 aug. Baby is echt een druktemaker! Was aan het strekken en beentjes in de lucht, tegen wand aanzetten en dan weer 'wegzwemmen'. Erg leuk om te zien. Maar wel buikpijn, hebben jullie dat ook? Nog 19 dagen en dan geslachtsbepaling, wanneer hebben jullie dat ( als jullie dat hebben)? Leander wiegje vandaag halen! Bij baby dump hopper ( als ik het goed heb) babybad besteld. Ik at gister cervelaat, tot ik even later las dat het niet mag.. Pff en ik heb echt megamoeite met eten. Ik lust NIKS. Janken zeg.. Ineens wel drop, heb ik nl niks mee normaal. Ik ga weer even bijlezen, tot gauw! Liefs
Ik kan de lijst zo 123 niet vinden maar wie krijgt er. Vandaag of volgende week nog een echo, alvast veel succes! Hoe gaat het met diamond? Mag jij weer spieken Pcomama?? Treft het wel zeg! Hihi Wij hebben nu al 4 echo's gehad! Voelen ons echt gezegend om de kleine zo vaak te mogen zien. Ze reageert ook ieder x enthousiasther Ik denk overigns dat ik een jongen krijg ( weten doe ik het niet, maar meer een gok/ vermoeden) wat denken jullie zelf?
Hier gisteren weer een echo gehad.. Geweldig. Ze zette ook de 3D erop! Wat een prachtgezicht! We hebben genoten! Qua lengte nu 11 weken en 6 dagen. Zelfs de vingerkootjes konden we tellen! Volgende week vrijdag nekplooimeting en gelijk de uitslag omdat ik gisteren al bloed heb geprikt hiervoor. Als die uitslag goed is dan schreeuw ik het van de daken! Verder hier ook het "gevoel" dat ik een jongetje krijg..... Nergens op gebaseerd verder echt een gevoel. 14 Maart geslachtsbepaling bij 17 weken en 3 dagen! Was het maar vast zover! Nog 6 lange weken geduld!
Olicha: ik denk een meisje, en in het nub-topic denken ze het ook. Mijn man denkt een jongen: "Ik maak alleen maar jongetjes!" Hij komt zelf uit een gezin met drie jongens en heeft ook bijna alleen maar neefjes. Ik geloof dat we inderdaad meer kans hebben op een jongen, maar een meisje zou ik stiekem wel leuk vinden!
Hier langzaam aan aan t afbouwen met de utrogestan.. brr wat eng hoor.. Maandag de echo; kan me niet snel genoeg gaan: kijken of alles goed is met de kleine puk. Als de 12 wkn echo voorbij is gaan we ook toeslaan met het kopen vd leuke dingetjes, al zoooo veel leuks voorbij zien komen