16 - 31 augustus 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliz30, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ik ben er!!!!

Gebroken van 9 maanden beurs! Van 11 tot 17 uur..

Ik heb eindelijk een zwangerschapbroek, wel 2! 1 gratis gekregen omdat ik meedeed aan een pendel.

Maar om even het grote en leuke nieuws te delen voor ik neerplof!

We krijgen een MEISJEEEEEEEEEEEEik zag het al tussen de beentjes
    Doordat ik geen uitsteeksel zag!

Hartstikke blij natuurlijk en hoef niks te ruilen! Hihi

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hey Dames,
    Ik lees altijd stil mee :p maar nu zat ik toch met een vraag, weten jullie een goed boek of site over de eerste weken/jaar van de baby? Loop tegel allemaal vragen aan zoals: Wat voor slaapzakje (korte mouwen of lange mouwen) hoeveel slaapt een baby en wanneer ga je een ritme opbouwen? enz enz....ben mama to be dus alles nog ontzettend nieuw en heb jammer genoeg geen dames in de buurt die ook zwanger zijn ( ..... of zijn er toevallig dames omstreek Haarlem/Velserbroek??:D)

Wie o wie weet een leuke boek of site ;)

3. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Oei ik groei Luna.

Jaaaaaaaaaa olichia gefeliciteerd haha

4. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Olichia: kan je op de beurs een geslachtsbepaling doen dan??? Is het daar druk? Ik ga morgen namelijk!

5. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ik ben voor 9 maanden naar ziekenhuis geweest. Maarrrrr
    Ik dacht van wel. Er is een echo stand met 2,3,4D en volgens mij kan je daar geslacht bekijken! Ontzettend leuk, morgen, veel plezier!! Xx

6. Olicha

Olicha Niet meer actief

Dankje danke Pco!!! Meidjesssssssss

7. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @olicha; Ook een meisje! Leuk!

Dus al 2 meisjes bekend, ben benieuwd hoeveel jongens/meisjes er uiteindelijk zullen komen :D

Hier ga ik straks de felicitas zwangerbox ophalen :) Kreeg vanochtend het mailtje met de ophaal kaart.
    Hebben andere ook al de ophaal kaart gekregen of zelfs de doos al in huis?

Ik ben heel benieuwd wat er dit keer in zit. Vorige keer bij mn zoontje was hij niet compleet. Had toen alleen wat folders en een paar samples. Een kennis die hem die week ook had gehaald, had er ook een speen, flesje enz. in zitten.

8. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ik heb hem al binnen...

Zat niet veel bijzonders in..
    Knuffel blauw nutricia
    2 drank ( jillz en 1 dacht non alcohol biersoort)
    1 speentje
    Folders en tijdschriften ( altijd leuk om te lezen)
    Dat was het..

Wanneer horen jullie het geslacht???

Gister schoonzus bevallen van een jongentje!
    2 uur gedaan, over de bevalling! Ik benijd haar enorm! Hopelijk doe ik haar zo naar... Vrees dat ik daar echter te kleinzerig voor ben.

Sight!

9. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Wowww dat heeft ze snel gedaan!
    Jammer dat het vaker niet zo gaat dan wel zo gaat :)

10. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Olicha: gefeliciteerd! Een meisje, wat leuk! Wij hebben volgende week vrijdag een pretecho met geslachtsbepaling. Spannend!

Luna: ik vond het boek "what to expect the first year" heel fijn. Lekker down to earth en ze geven heel veel opties en beschrijven dan voor- en nadelen. Het is dus niet dwingend één kant op. Het is geloof ik wel alleen in het Engels, en het is een beetje Amerikaans georiënteerd. Er staat bijvoorbeeld een heel hoofdstuk in over wel of niet besnijden, haha, daar had ik niet zoveel mee. Maar verder is het per maand ingedeeld, en begint het elke maand met: wat moet je baby kunnen, wat kan het waarschijnlijk al, wat kan het mogelijk al en wat kan het heel misschien al. Verder heel veel info over slaapritmes, eetschema's, wel of geen regelmaat etc. Ik heb er heel veel aan gehad (vooral bij de eerste, bij de tweede had ik er niet zoveel tijd meer voor, haha!).
    Amazon.co.uk: what to expect the first year

Zwangerschapsdoo: Stom, helemaal vergeten om me op te geven! Ga het meteen doen. Ik vond de dozen nooit zo leuk en er is er een, ik geloof van de Etos, waar je zo'n irritante verkoper langs krijgt. Die hoef ik dus niet meer. Maar het tijdschrijft WIJ vind ik wel leuk. Ik heb er vast alweer een paar gemist!

Bevallingsduur: ik heb beide meegemaakt, bij Karel 12 uur en bij Toon 1,5, en ik geloof toch dat ik de bevalling van Karel prettiger vond... Toen had ik het veel meer zelf in de hand en controle over de weeën. Bovendien had mijn lichaam bij Toon niet de tijd om de natuurlijke pijnstillers aan te maken, terwijl ik bij Karel helemaal high was, haha. Achteraf is zo'n korte bevalling wel fijn, je bent dan veel minder uitgeput. Er is ons trouwens op het hart gedrukt om meteen bij de eerste wee de vk te bellen. Vorige keer was ze nog nét op tijd. We zijn pas gaan bellen toen ik persweeën had en de wee nadat ze binnen was, is Toon geboren!

11. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Hoi dames,

Ik heb dit topic een beetje verwaarloosd, mijn excuses. Ben werkelijk zo moe.. Heb van zondag op maandag nacht wakker gelegen, en volgens mij ben ik daar nog steeds niet van bijgekomen. Gewoon geen oog dicht gedaan, ontzettend frustrerend. Moest er zelfs van huilen, omdat ik er zo moedeloos van werd...

Olicha ook een meisje, wat geweldig!

Wij zijn gisteren ook naar de 9 maandenbeurs geweest, we vonden het geweldig! Mams en ik waren zo aan het kakelen dat we 1 hal blijkbaar compleet gemist hebben, haha. De dag zat er toch op, dus tijd hadden we toch niet gehad.

Eerst hebben we wat gedronken in de grote foyer, waar we af en toe mensen via een niet officiële ingang naar de grote hal zagen gaan. Toen de deur open ging kon ik net een kraamnummer lezen, dus die opgezocht, bleek dicht bij de echo-stand te zijn!

We waren daar om 11.30, en ze zaten toen al op 14.45 met de afspraken. Voor degenen die nog gaan: snel reserveren dus! Gevraagd of ze al een geslachtsbepaling konden doen op deze termijn, het is natuurlijk erg vroeg.

Ze zei dat ze in ieder geval hun best zouden doen, maar dat het natuurlijk afhankelijk was van de ligging van het kindje. In eerste instantie was 'het' enorm eigenwijs, haha. Kont tegen de krib, er kwam zelfs een handje omhoog met een beweging van 'bekijk het even!', haha.

Ontzettend veel beweging, maar net niet de goede kant op. Na wat bewegingen van mij ging de kleine toch overstag, en draaide ineens vol in beeld met de billetjes! De dame die de echo uitvoerde wist het zeker, maar wilde haar collega ook graag laten oordelen.

Beide zeiden ze overtuigd: Het is een meisje!

Wij zijn helemaal in de zevende hemel. Alles is welkom, maar ons voorgevoel zei steeds al dat we een dochter zouden krijgen. 100% zeker is het niet, dat weet ik heel goed, maar het is leuk om een uitgangspunt te hebben :).

Welkom Luna. Als ik je een tip zou mogen geven: Gebruik geen slaapzak in de eerste weken/maanden. In de zomer al helemaal niet nodig, maar het is niet zonder risico's.. Een kindje kan weg zakken, dus gebruik liever een lakentje met een dekentje.

12. Olicha

Olicha Niet meer actief

Wauwww gefeliciteeerddd!!! Nog een meisje!!!

Moest je nou betalen voor de echo?? Ik vond het zonde om te betalen ( vanzelfsprekend) terwijl ik net van de echo kwam ( daar ook betaald). Dus schoonmama attendeerde mij erop het vooral niet te doen. Ik heb wel een aantal pauzes gehouden, incl foyer, koffiehoek, pendel en grote gang.. Zoveel opwinding!

Ik dacht ook vaak: hebben hebben hebben ( schaam schaam).

Hai Luna, welkom.. Ik heb je nog niet gegroet!

Handige tip overigens, ik wist het nog niet van zo'n slaapzak.. Pff!
    Ik ken het, nachten wakker liggen en je vervolgens moedeloos en als een zombie voelen..
    Ik word er echt kriebelig van :(

Zijn er dames die zich hebben ingeschreven voor cursussen?
    Ik denk aan zwyoga en nog 1( even vergeten hoe het heet, schijnt heel goed te zijn, partner doet altijd mee) haha duidelijk verhaal he.

En willen vanaf nu elke wk, 1-2x zwemmen, nu de energie nog. Op papier klinkt het goed, lol.

13. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @sietsie; ook een meisje!!! Leuk! Zaten er kosten aan de echo? Ik ga hoogstwaarschijnlijk morgen met mn man en zit er dus ook sterk aan te denken om het daar te laten doen.

14. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Dames,

@Olicha: Wat leuk een meid!

@Sietsie: Ook een meid!

Ik kan wel zeggen: Girls are the best, want wij krijgen ook weer een meisje:D

@Jerami: Wij hebben er 30 euro voor betaald.

15. Olicha

Olicha Niet meer actief

GEFELICITEERDDDD

ECHT EEN MEIDENCLUBJE WORDT HET,

Waar zijn de jongens, hihi

16. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Oh, let maar op, hier komt vast wel een jongen aan!

Femke, wat leuk, ook een meisje!

hier: gisteren voor het laatst moedersvoormoeders. Je zou denken dat ik blij ben dat ik er vanaf ben, maar ik werd er zowaar weemoedig van. "De laatste keer in een kan plassen, boehoe..." Dat wordt nog wat met alle leuke momenten, haha, als ik bij alles ga denken, "Oh de laatste keer dit of de laatste keer dat..."!

17. puk1988

puk1988 Actief lid

10 dec 2012
    388
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Allereerst gefeliciteerd met alle meiden!
    Wat leuk!
    Idd een meiden clubje wordt het zo.
    Bij ons zal het een verrassing blijven tot augustus :) (ook al wil ik het stiekem best graag weten).

Net terug van de negenmaandenbeurs en zijn erg goed geslaagd.
    Heel veel dingen gekocht die we graag wilde hebben.
    Jammer genoeg hebben we geen echo meer kunnen laten maken omdat alles vol zat, er was dan pas vanavond plaats en dan vonden we het te laat worden.

18. Olicha

Olicha Niet meer actief

Wat heeft iedereen zoal ( kunnen) aanschaffen?
    Ik ben erg benieuwd!!!

19. Olicha

Olicha Niet meer actief

Spannend Puk! Pff ik zou het zelf niet trekken!
    Ik heb vl kunnen overtuigen het toch maar van de daken af te schreeuwen.. Haha
    Ik ben erg goed in onderhandelen geworden laatste weken, maanden. Lol

20. puk1988

puk1988 Actief lid

10 dec 2012
    388
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook echt super moeilijk en hebben nu wel besloten dat we het op een briefje laten schrijven en deze thuis wegleggen.
    Mochten we echt de behoefte eraan hebben, kunnen we altijd hierop kijken.

We hebben op de negenmaandenbeurs gekocht/gehad:
    - Avent flesjes
    - Avent sterilisator
    - Bip'expresso (baby senseo)
    - RVS fles met speentjes
    - Melkpoeder bakjes
    - Pampers
    - Billendoekjes
    - Luieremmer
    - Koeka ledikantdekentje
    - Koeka kinderwagendekentje
    - Boxkleed