Sietsie & Puk geniet ervan! Pcomama, superfijn om te horen! Jerami, wow je buik is aardig groot, jij bent Zwanger!! Diamond, hoop dat het nu beter gaat met je vriend. Hier af en toe ook botsing ( hormonen hé). Probeer je niet teveel zorgen te maken en hopelijk geniet je toch van de mooie momenten. Dat t gauw goed mag komen. Zonnetje! Geniet van t weekend dames! Lfs, Olicha
Botsingen met manlief en eerste kindje....believe me! Gaat nog veeeeeel vaker voorkomen hahaha... manlief en ik weten gelukkig al hoe of wat...maar op de een of andere manier zijn wij een echt dream team haha.. ja te erg i know..maar we kennen elkaars nukken door en door en dan is het ook klaar, maar soms grrrrr kan ik hem wel. Ik merk dat deze zwangerschap voor mij spannender is dan de eerste op de een of andere manier. Beleef het ook heel anders en ben veel relaxter. Manlief is op dit moment al bijna 2 weken bezig met de trap...is deze vloerbedekking vrij aan het maken op verzoek van mij en wordt dan moooi geschilderd. Hij gaf mij vorige maand aan, Brigitte kom maar op met je lijstje, want ik weet dat je van alles wilt doen en geregeld wilt hebben voordat nummer 2 er is hahaha... dus zo gezegd zo gedaan.. Van onze zoon moest echt heel veel gedaan worden, nieuwe vloer, nieuwe gordijnen, plakfolie voor op de ramen, nieuwe plinten...nou dat is allemaal af op de plinten na! Afcourse! Dan de trap. ik ga dit weekend i hope behang verwijderen van de babykamer...en dan kan er opnieuw behangen worden...vervolgens kan manlief met de vloer beginnen van de babykamer en de gang boven...en dan is dat zo goed als klaar..en mag hij verder met de slaapkamer van ons! Ook een nieuwe vloer, schilderen, nieuwe gordijnen.... Als dat af is....dan heb ik vast nog wel iets anders hahaha... ow bijna vergeten, ml heeft ook alles gesaust al van boven naar beneden in de gang hahaa... hij is zoooo blij met mij En net zegt hij vrijwillig...als de zon er weer is en het wordt wat warmer ga ik ook alles grondig schoonmaken...gordijnen was ramen zemen etc. etc pfff ok manlief...je doet maar! Hij heeft echt zoiets van dan kan ze daar mooi niet meer over zeuren whoehahaha.. waardoor de rust hier heerlijk blijft hangen
Hi Dames, @Pcomama; Fijn dat alles goed is met jullie meid! Heerlijk die kerl van jou! Hier ook geen klagen, de mijn heeft gister het huis van boven tot onder gesopt zodat ik vandaag lekker kan uitrusten. @Clijntje: Vervelend die onderzekerheid, maar het is echt normaal om de beeb nog niet te voelen, zeker met de placenta aan de voorkant. Als de gyn zegt dat het allemaal goed is, dan is dat zo. Hier ook een dopler voor onzekere momenten. @Jerami: Mooi buik zeg! @Hier: Alles goed! Niet veel harde buiken meer, nu nog 4-5 op een dag, maar dat vind ik normaal, ze zijn ook niet pijnlijk meer. Maandag weer naar vk, ben benieuwd, maar ik verwacht geen bijzonderheden.
Pco! Kan jouw man de mijne even een peptalk geven met tips en gebruikaanwijzingen! Haha heerlijk zeg. De mijne doet t ook hoor, MAAR ik moet het nog wel een stuk of .. Zeggen. Haha En ik ben al zo ongeduldig. Dus dingen die ik zelf kan doen, doe ik dan ook zelf.. Ik heb dan ook de bijnaam in huis: Char de bouwer ( b de bouwer). Lol
@pco; mag ik jou man inhuren? Hier kan de mijne echt wel een schop onder zijn hol krijgen. Ik doe nog altijd alles in huis... @clijntje; Veel hier hebben al een kindje, die hebben dus al wat sneller een buikje en voelen de baby ook wat sneller. Bij mn eerste lag de placenta ook voor en voelde ik de baby pas met 20/21 weken heel licht. Nu ben ik 18 weken en voel ik de baby ook maar een enkele keer. Ik zou me niet teveel zorgen maken en idd eventueel een dopler aanschaffen. Had ik ook bij mn eerste. Heb hem toen 2e hands gehaald. Hier maak ik deze zwangerschap ook veel meer relax mee. Ik laat het allemaal op me af komen. Manlief is er wel veel meer mee bezig. Als ik me even niet goed voel dan wilt hij al gelijk aan de bel trekken In de babykamer hoeft er gelukkig niet heel veel gebeuren. De muren waren al zo goed als kaal. Moet nog 1 muur deels doen. De vloer moet er wel helemaal uit. Ligt nu laminaat in, maar dat is helemaal kapot en ophoog gekomen door waterschade. Nu staat er allemaal rotzooi voor het grofvuil dat weg moet. Dus dat eerst maar eens voor elkaar krijgen...
Ja wij hebben toevallig net de gordijntjes uitgezocht bij de Kwantum dus ik hoop dat ze er over circa 4 weken wel zijn... Wij gaan de muren wit houden en dan met die behangrand van Lief lifestyle erbij (roze knopen, weet niet of het jullie wat zegt). Ik heb net bij de Kwantum ook een heel leuk roze kapstokje gehaald 2,50! En drie leuke houten/roze foto lijstjes...dus dat is er al! Ik heb heel veel van Lief qua aankleding, maar moet nog praktisch alles aanschaffen hoor... Babykamer belde ze afgelopen week voor om te bezorgen, dus moet ze nog terugbellen voor de datum. Wordt waarschijnlijk in mei nadat we bij Euro Disney zijn geweest...en dan heeft manlief ook nog even de tijd niet waar... En jullie? Manlief heb ik getracht te sturen, maar helaas hahha..
Argh! Heel verhaal zitten typen op tel en is nu weg. De lol. Klinkt erg leuk Pco! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat! Ik houd van Roze! Ik wil het liefst ook een echt meisjes, prinsessenkamer.. Alleen vind ik qua behang niks wat mij aanspreekt op dat gebied. Ik ken de LIEF collectie niet wat betreft accessoires, straks even gluren! Maar wat vinden jullie van dit: https://www.swiet.be/artikel/7511/vintage-kinderbehang Ik neig nu naar bovenstaand behang, zachte, oude kleuren. Onschuldig oogt het. Volgens mij wel moeilijk te combineren met wat Roze spul. Wat voor vloer legt iedereen? Ideaal lijkt mij hoog wit vloerbedekking, dat hele mooie, hoge en zachte. Echter ligt er pas sinds 2-3 maanden laminaat. Vl doet mij wat.. Haha Pco, attent van je.. De pauze die je man krijgt! Kan hij zich helemaal voorbereiden.. hihi
Olicha ik vind het behang wel leuk, maar is niet geheel mijn smaak zeg maar. Ik vind bijv. dat van Ot en Sien geweldig en daar lijkt dit ook wel een beetje op moet ik zeggen. Hier absoluut GEEN vloerbedekking...eigenlijk omdat we het hebben gehad en believe me....vlekken, vlekken, vlekken...spetterpoep van je baby op de muur op de vloer en ga zo maar door..succes met wit ook al lijkt het mij giga mooi
Hahahaha oei! Overtuigd. Laminaat blijft het dus. Dat is makkelijk schoon te houden. Ot en Sien ken ik niet, maar ik ga nu even googlen. Ik wil natuurlijk eerst goed rondkijken. Ik vind het wel moeilijk! Hoelang denk je te doen met behang of verf? Kiezen jullie bijv iets dat 2-3-4-5 jaar meegaat? Of hangt dat van t gevoel af?
Ja is ook moeilijk hoor haha, maar ik vergeet het nooit meer met Joaquin pfff die spetterpoep hahaha...die liet het gewoon gaan hoor gelijk wanneer de luier afging hoppa met een mooie boog over mij heen op de muur/grond...grrrr lekker geel nog hahaha... Maar het behang is wel leuk hoor, maar combineren met roze wordt dan wel moielijk denk ik...
Haha! Kan me voorstellen dat het achteraf ook wel lachen is. Haha minder als je naar de vlek staart Ik geef mezelf nog een maand met rondkijken. Ik wil geen overhaaste beslissingen nemen. Ik ben inmiddels al 3 x verandert van slaapbedje voor baby. We hebben 1 rieten wieg ( met wieltjes), leanderwieg en nu ledikant en zag van de week weer een ander rieten wieg die ik eigenlijk wilde.. LOL Voor wat ik al heb staan, heb ik bedacht dat 1 in ons kaner gaat, 2e in woonkamer voor overdagdutjes en 3 in babykamer blijft. 4e zou dan op zolder moeten staan voor als ik een mail wil sturen op zp. Haha Treuzelkont dus. Ik heb bedacht dat behang niet zo makkelijk op te lossen is, dus eerst ff rondkijken. En ik wil ook wat Roze hier en daar hebben aan prul. Pff
Sorry sorry hier wat afwezig. Druk gehad. Ben van boven naar beneden aant opruimen, herinrichten enz enz owja en strijk van een jaar weg werken. Ik weet t .... maar zo'n bewogen jaar gehad dat dat is blijven liggen. Maar nu dus echt in de weer om alles in orde te krijgen. Tussendoor ook nog werken dus ben gesloopt. Gister bij vk geweest omdat ik steeds meer buikpijn kreeg. Sinds woensdag en werd steeds pijnlijker..Lopen ging amper. Hartje gehoord en wat een fijn geluid is dat. Mijn banden zijn t er niet mee eens dat ik zo hard groei. Vanaaf nieuwe buikfoto maken denk. Ik moet echt rustig aan gaan doen en op tijd rust pakken, maar weet niet wat t is maar heb nu al nesteldrang. Word zo onrustig van wat er nog gedaan moet worden. En doe elke x een beetje dan rusten en dan verder. Babykamer..... weten we nog niet. Wel al aant rondkijken en surfen enzo maar dat komt allemaal wel. Dames fijn weekend nog. ik ga proberen actiever mee te schrijven.
@kamertje; Hier komt er een vinyl vloer in. Het badje komt namelijk in de babykamer te staan en vinyl is super schoon te houden en heb je in diverse patronen. Bij zl ligt het ook in laminaat patroon Kwa behang nemen wij afwasbaar behang. Vooral om de spetterpoep enz. Scheelt weer rotzooi en vlekken. Kwa indeling moeten we nog kijken, ook in deze kamer liggen er buizen voor een deel langs de muur, dus kunnen bijv. de commode niet overal neerzetten. Hier zijn we nu vooral op zoek naar een wieg voor de baby. Zl lag de eerste week in zijn wagen bij ons in de kamer, maar ik wil de wagen niet steeds 3 hoog moeten verplaatsen als we naar buiten willen en wil de baby toch echt wel langer dan een week bij ons op de kamer hebben.
@Babykamer: De baby komt op Myrthe's kamertje, daar hoeven we niet zoveel aan te doen. Aan Myrthe's nieuwe kamer des te meer. Moet een nieuwe kast voor op haar kamer en een kast voor op de onze (onze kledingkast staat nu op haar nieuwe kamer). Qua thema's zijn we er nog niet helemaal uit. Nu hebben we dikkie dik en dat vind Myrthe helemaal geweldig. Myrthe blijft nog een tijdje in haar ledikantje liggen, de baby slaapt het eerste half jaar bij ons op de kamer in een wieg. Bij Myrthe ook zo gedaan en dat beviel goed. Ook handig met bv, hoef alleen maar de beeb uit haar wiegje te pakken en niet op te staan oid.
Hoe is het met alle zwangere dames? Is weer een paar dagen stil geweest. Ik zelf ook hoor! Heel druk op het werk gehad, zijn bezig met een reorganisatie en de werkdruk wordt voor ons vaste medewerkers wat hoger om alles op te kunnen vangen. Gelukkig kon ik vandaag een paar uurtjes eerder weg en ben ik morgen lekker vrij! Hier alles verder goed. Ik ga de kleine nu steeds regelmatiger en duidelijker voelen. Blijft een super gevoel. Ml heeft er nog niet van mee kunnen genieten. Elke keer als het actief is, is hij niet thuis of net te laat met zijn hand. Morgen hebben we een gesprek met de pedagoog voor zl. Hier komen we al sinds hij 1½ is. Hij heeft wat afwijkende dingen in zijn gedrag en doen en laten. Dit viel mij al op vanaf ong een jaar oud en ook op het kdv gaat het, nu hij ouder wordt, steeds meer opvallen. De vorige keer hebben we hele goede tips gekregen om met hem om te gaan en kregen we op ons hart gedrukt dat we het goed deden en goede ouders waren en het zeker niet aan ons lag. Dit gaf aan 1 kant wel een goed gevoel, dat zijn gedrag enz. niet door ons veroorzaakt wordt, maar toch ook weer een rot gevoel, want het wordt dan toch wel een beetje bevestigd dat hij anders is dan het 'gemiddelde' kind. Ben dus heel benieuwd hoe het gesprek morgen gaat.
@Jerami: Succes vandaag! @Hier ga ik ook genieten van een lang paasweekend Tot en met dinsdagochtend vrij, en dan hebben we de 20 weken echo. Alleen maar leuke dingen op het programma staan, vandaag komt een vriendin koffie drinken, morgen kraamschudden bij een anderen vriendin. Leuk leuk leuk. Als de 20 weken echo goed is, gaan we echt aan de slag boven om het eea klaar te maken voor de baby en Myrthe's nieuwe kamer. Heb er helemaal zin in. Hoe is het met de andere dames?
Het gesprek ging goed. Ik kon me verhaal en zorgen weer even kwijt en heb weer wat nuttige tips meegekregen. Mike was mee, dus we konden niet te lang praten. Nu voor over 3 weken weer een gesprek zodat we rustig verder kunnen praten. @femke; Wil je weten wat het wordt? Hier geef ik aan het begin van de 20 weken echo al aan dat als ze het toevallig kan zien ze het gewoon mag zeggen
[FONT="]♥[/FONT]Bevallingslijst 16 - 31 augustus[FONT="]♥[/FONT] 13 augustus 2013 Nijnja, 38 jaar, 3e kindje, thuis, bv, Jongen 14 augustus 2013 Olicha 30 jaar,1e kind, tb, bv, Meisje Pcomama, 30 jaar, 2e kindje, zk, BV, Meisje 16 augustus 2013 Femke11, 2e kindje, zh/thuis, bv 17 augustus 2013 Liesje1975, 37 jaar, 3e kindje, zh/bv 18 augustus 2013 Jette1976, 36 jaar, 1e kindje, zk (keizersnede), bv, Meisje Elfje82, 2e kindje, ZH, fv 19 augustus 2013 Invuurenvlam, 29 jaar, 1e kindje, bij voorkeur thuis en bv 20 augustus 2013 Puk1988, 24 jaar, 1e kindje, zk, fv, Verassing 21 augustus 2013 Sietsie, 25 jaar, 1e kindje, zk,bv Frida87, 25 jaar, 1e kindje Jerami, 27 jaar,2e kindje, zh, fv 24 augustus 2013 Upkedupke, 1e kindje 1986Cindy, 26 jaar. 2e kindje, zh, 25 augustus 2013 Diamonds82, 3e kindje 26 augustus 2013 ML82, 3e kindje, Clijntje, 29, 1e kindje, zkh, bv, Verassing 27 augustus 2013 Jeskejes, 1e kindje Sassie1980, 32 jaar, 4e kindje, zh, BV Baby1985, 2e kindje, thuis, Fv 28 augustus 2013 79Mama79, 33 jaar, 2e kindje, zkh Gylaine, 29 jaar, 1e kindje, zh, Jongen 30 augustus 2013 Sasa84, 1e kindje, Pleak, 28 jaar, 2e kindje, zh, bv 31 augustus 2013 CarlijnW, 38 jaar, 1e kindje 3 meisjes, 2 jongens, 2 verassing Vlinders Lise87 Eliz30 MamaAnnelies Miran78 juis Afspraken 2-4-13 femke11, 20 wken echo 3-4-13 jerami, 20 wken echo + controle vk