16 - 31 augustus 2013 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliz30, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Je neemt toch wel even afscheid van hen toch? IK was er NOOIT meer geweest namelijk...

2. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Hier is het laatste woord nog niet over gezegd idd.... Nu eerst maar afwachten wat het Erasmus zegt donderdag. Daarna zoek ik dat wijf nog wel op ;)

3. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    dat was een goede geweest voor mijn man hahaha, ook voor mij trouwens...

4. clijntje

clijntje Bekend lid

13 mei 2012
    759
    0
    0
    Docente
    Bij Nijmegen
    Zo....ik ben moe ;)
    Vandaag 2 jaar getrouwd en lekker naar de dierentuin geweest...nu harde buiken (denk ik) en vandaag toen we rustig zaten de beeb gevoeld (ook al denk ik..)

Lees hier allemaal leuke berichtjes!! Fijn lieve dames!
    Hier vrijdag dé echo...weer lekker kijken net zoals bij de 14 weken..ik houd er van :)

Flink balen Jette....zegt een heleboel over haar eigen kunnen!
    Succes..

5. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Brabant
    Manlief was in alle staten toen ik het vertelde...... Hem rustig kunnen houden omdat er nu even belangrijkere dingen zijn en dat is ons meisje..... Mochten we donderdag toch een beetje positief nieuws krijgen dat ik in ieder geval een kindje krijg waar ze iets aan kunnen behandelen zoeken we haar op.... Even rond de tafel. ;):D

6. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Jette, laten we hopen dat het goedkomt inderaad met jullie meisje, en daar gaan we wel van uit he!!

Maar om eerlijk te zijn was ik er bij weggegaan, de VK was niet meer aan mijn bed gekomen.

Wij zijn ook veranderd van VK en zijn nu vrijwillig onder behandeling van het ziekenhuis. Het nadeel is wel, bevallen en dan hup naar huis. Je krijgt tijdens je kraamweek bezoek van een verloskundige uit de wijk, laat dat nou juist de VK zijn waar we bij weg zijn gegaan. Wij hebben dus verzocht om een andere en dat is dus ook akkoord, maar je moet er wel specifiek om vragen.

Iemand had het ook over 0,0 % alcohol...ik ben het daar wel mee eens hoor...ik moet niet eens denken aan alcohol tijdens een zwangerschap dus laat staan om 0,0% ... nee die twee dingen gaan niet samen...althans is mijn mening...

Voor de rest hier goed... vloer ligt in de kamer, zondag wordt er behangen en 3 mei komen ze voor de muurschildering. BIj ons is deze overigens 275 euro..dus een stuk goedkoper als die van die andere die hier ook op gereageerd had.

Nou ik ben weer weg, gauw werken!

7. puk1988

puk1988 Actief lid

10 dec 2012
    388
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Jette, ik zal donderdag duimen voor jullie op een positief bericht over julli kleine meisje! Probeer idd eerst te richten op de gezondheid van julli kleine meisje en dan op dat rotmens.

@clijntje, gefeliciteerd met jullie twee jarig huwelijk, hopelijk is het een leuke dag geweest.

@bevallen, ik hoop dat het allemaal zo natuurlijk mogelijk mag gaan. wij hebben wel voor een ziekenhuis bevalling gekozen aangezien we bijna een half uur rijden van het ziekenhuis vandaag wonen.

@bewegen, de kleine uk is bij ons ook een flinke druktemaker ook al blijkt de placenta van voren te liggen. vandaag bij de echo heeft de kleine zich netjes gedragen en bleef bijna heel de tijd stil liggen. ik moest zelfs nadat ze alles van de voorkant hadden gezien een stukje gaan lopen zodat de kleine ging draaien. dit is helemaal goed gelukt.

@geslacht, ze hebben het geslacht bij ons goed kunnen zien aangezien de beeb lekker aan het relaxen was met de armpjes onder het hoofdje en de beentjes wijd.:D hihi... alleen jammer dat ml het niet wilde weten dus heb ik ook maar de andere kant op gekeken (de verleiding was alleen erg groot hoor om terug te kijken)

8. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik had het over de 0.0% drankjes. Vind het gewoon niet in een babypakket passen op de één of andere manier. Het zijn toch drank merken die het produceren, en in mijn ogen heeft dat niets met baby's te maken. Een wel heel nuchtere gedachten gang, maar ik kan er niets aan doen, haha!

Veel plezier in Turkije Femke!

Puk, wat fijn dat de echo goed was :).

Jette, mijn nekharen gaan overeind staan van je verhaal. Is ze nou helemaal gek geworden?! Zoiets laat je toch niet over je kant gaan? Ik was er nooit meer terug gekomen, was in alle stilte vertrokken. met zo iemand in discussie gaan, of aanspreken op haar gedrag, heeft helemaal geen nut. Die zit vastgeroest in haar vak en opvattingen, en misschien zit er ook een stuk wrok omdat ze zelf nooit kinderen heeft gekregen. Met zo'n verloskundige heb ik in het verleden ook samen gewerkt, en het on-plezier straalde er werkelijk vanaf.

Ik snap dat je niet moet denken aan een bevalling samen met haar, maar ook de controle's die ze in de kraamweek doen zijn niet te verwaarlozen. Die zijn wel degelijk intiem, en als het niet zo lekker loopt in die periode heb je behoefte aan een rotsvast persoon. Weg daar, als je het mij vraagt!

Gefeliciteerd met jullie jubileum Clijntje! Jullie hebben er een prachtig zonnetje bij gehad :).

Jullie kamertje schiet ook op PCO, wat heerlijk he? Wij hebben vanavond de muren oud roze gesaust, en van de week gaan we behangen als het mee zit. Er zijn al zo ontzettend veel uren werk in gaan zitten, ik zou er niet meer zelf aan beginnen. Ik denk dat ik ook voor mij vriend mag spreken, haha!

Ik was vanochtend bij de dermatoloog, voor wat pigment problemen op mijn rug die ik sinds de zwangerschap heb. Een jonge meid, leuk om mee te kletsen. Vandaag vroeg ze hoe ik me voelde, dus we raakten aan de praat over onder andere de 20-weken echo. Ik vertelde dat onze meid zo'n mooi wipneusje heeft. Ze vroeg of ik een echo-foto mee had, dat leek haar zo leuk om te zien! Trots haalde ik hem uit mijn agenda, waarop ze zei: 'Jeetje, ik kan me zo niet voorstellen dat dat een mooi kindje gaat worden!' Zo, daar sta je dan... --> :$ Als trotse mama in spé. Deed toch best even pijn, dan besef je ineens hoe beschermend je al bent, want ik schoot zonder erbij na te denken toch wel in de verdediging. Zoiets zeg je toch ook niet??

9. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Wat een rare mensen hebben jullie om je heen zeg :D:D:D ooooowww ik was ook zelfs pissig bij haar weggelopen....sommige sporen echt niet hoor pffff...

Hoe lelijk of hoe knap ook, je zegt dat gewoon niet!

Boh Boh....die mensen mogen echt lbij zij dat ze mij niet treffen hahaha, ik ben echt giga hormoon bom haha.... mijn compagnon gaat al niet eens meer in verdediging haha... mooi lekker rustig..ben al aan het aftelllen... nog 12 weken werken is circa 24 dagen op kantoor hangen... o nee...dat is ook nog een hele week 'vakantie' i.v.m. euro disney...dus nog 'maar' 22 keer verplicht op kantoor rond hangen en dan VAKANTIEEEEEEEE tot minimaal 1 november denk ik :p heerlijk eigen baas ....

10. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Het verbaast me werkelijk hoe niet-tactisch mensen kunnen zijn.. Ik hoor en merk sowieso rare dingen sinds ik zwanger ben hoor. Mensen die zonder gene roepen: 'Jeetje, je wordt echt dik man!', en gister nog een collega: 'Je draagt rond, zonder taille, laat me raden: Het wordt een jongen!'

Ene oor in, andere oor weer net zo hard uit, anders spring ik gigantisch uit mijn vel. Moet me soms echt inhouden, ligt toch wel aan de hormonen..

Maar kijk nou zelf, ons kind is toch ontzettend schattig om te zien? Ben gewoon zo verliefd, kan haar alleen maar wonderschoon vinden :)

Bijgevoegde bestanden:

11. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Oh ja, vanochtend nog even een foto gemaakt van mijn buik. En inderdaad, het is flink te zien ondertussen, maar ik mag dat zeggen over mezelf, hihi.

Bijgevoegde bestanden:

12. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Hahaha, inderdaad een overheerlijk wipneusje...en het grappige is als ze eruit komt...dan is het er misschien helemaal niet... op de 3d foto's van zoonlief zagen we ook van alles...nou na de bevalling zag je er werkelijk niets meer van terug!

Geniet lekker van dat mooi wipneusje meid en laat lekker iedereen dom blijven lullen..

13. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    @ Prenatalbox.. Hier heb 3 weken geleden ook kunnen ophalen.. etos box echter nog niet? :S
    @ Femke.. Have fun in Turkie.. wat van werk doe je?
    @ Puk.. super.. Lekker genieten
    @ Jette.. dan meen je niet :mad: Pffff.. zulke mensen zou je het liefst achter ’t bureau weg willen trekken toch.. kan r met mn kop niet bij. Zoek lekker ander werk ofzo :S
    Alvast heel veel toitoi voor donderdag gewenst.. Hoop zo voor jullie dat er goed nieuws uit komt
    @ Clijntje.. van harte.. leuke dag achter de rug dus, met een fijn gevoel vd kleine.. Heerlijk is dat. Ik voel haar zo nu en dan ook steeds iets duidelijker (nog minimaal), vind het helemaal leuk
    @ Sietsie..wat een vreemde opmerking van de dermatoloog ja.. Pff.. alsof je om haar mening hebt gevraagd?! Maar leuke echo en buikfoto hoor.. Om trots op te zijn.. Hier vandaag de beslissing maar gemaakt om de gewone broeken achter in de kast te leggen en nu dan ook maar volledig voor de o zo sexy positiebroeken te gaan :p hihi

14. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Brabant

Prachtig wipneusje:p

15. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Oh meiden, ik ben teleurgesteld, ook wel verdrietig...

Net bij de VK geweest, en alles was goed. Het hartje was weer mooi aanwezig, en de kleine meid zit heerlijk verscholen onderin mijn buik.

Alleen heb ik te horen gekregen dat ik geen borstvoeding mag gaan geven.. Mijn epilepsie medicatie levert tijdens de zwangerschap geen of nauwelijks problemen op, maar gaat helaas wel met een behoorlijke hoeveelheid in de borstvoeding zitten.. Het schijnt zich op te hopen in het weefsel, wat niet goed is.

Jeetje.. Ben echt even uit het veld geslagen. Het is toch de beste start, en ik heb nu niet eens de keuze om die te gaan geven..

16. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @jette; Ik weet ook niet of ik nog bij die vk had gebleven, maar je hebt wel gelijk, je meisje is het belangrijkste op dit moment. De rest komt later wel.

0% alcohol; vond ik ook zo'n onzin! Ik drink zoizo vrijwel niet, maar naar mijn idee hoorde het niet in de doos.

@puk; fijn dat de echo goed was!

@sietsie; Ook al zo'n stom mens! Hoe komen ze erbij om dat te zeggen?!
    En wat vervelend om te horen dat je de keuze niet kan krijgen om wel of geen borstvoeding te mogen geven. Zeker als je het wel graag wilde. Maar voor jou baby is het dus geen beste start met al die medicatie.

Hier een drukke dag achter de rug. van 7.30 tot 17.30 gewerkt. Zl is nu aan het eten en gaat over ong. 45 min. zijn bed in. Oppas komt dan ook zo'n beetje aangezien ik een info avond heb op mn werk over de reorganisatie die nu komt/al bezig is.
    Gelukkig morgen vrij, dus kan ik even bijkomen!

Moet morgen alleen wel even de ha bellen. Wordt helemaal tureluurs van de ontlasting van zl. Sinds hij toen zo aan de diarree is geweest, is het daarna nooit meer helemaal goed geworden. Zo heeft hij 2 a 3 dagen normale ontlasting (1 poepluier op een dag) en kunnen zijn billen een beetje herstellen. Dan opeens weer een paar dagen hele dunne ontlasting (ong. 5 poepluiers op een dag) en liggen bij de 1e luier zijn billen tot bloedens toe weer open :x Gister avond kon hij niet eens zitten van de pijn aan zijn billen.
    Ik vind het niet normaal dat het maar niet beter wilt gaan. Ik ben dit echt niet van hem gewend...

17. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Oja, ben helemaal happy. Want mn man heeft vanochtend het behang opgehaald! We hebben nu gewoon 8 rollen behang voor €20,- kunnen overnemen :D Hier hebben we dus zo veel geld op bespaard! Vanavond na 22.00 moeten we even alle rotzooi buiten zetten, dat wordt morgen ochtend door het grof vuil opgehaald. Dan gaan we het weekend het plafond witten en de vloer eruit halen en kunnen we beginnen met verven van de buizen/verwarming en behangen :D Heb er zin in!

18. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Brabant
    Godver, belt die dokter van het Amphia net omdat ze dacht dat ik vandaag al in het Erasmus was geweest en of ik daar de uitslag van de punctie ook had gekregen..... Nee kut dat is morgen! Oh dan ga ik bellen dat ze faxen en opschieten want ik heb de uitslag ook nog niet... Jeeeeezus! Ik was al zenuwachtig maar nu helemaal!

19. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Brabant
    Eerste uitslagen punctie : GOED!!!! Geen trisomie afwijkingen!!!!!!!!! Dit is de eerste overwinning!!!!!! Op naar de volgende!!!!! Xxxxx

20. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Oooow wat fijn Jette... op naar de volgende!!! :D

Deel Deze Pagina