16-31 december 2012 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Katalaya, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden wat een gekletst weer:D

@ingrid, balen zeg je hebt het goed te pakken! Sterk goed aan!

@daphne, super mooi kaartje! Fijn dat de kleine het weer beter doet!

@bby3, welkom back gezellig dat je mee komt kletsen.

@grote kindjes, wat een hoop grote kindjes hier! Die van ons was gemiddeld en buikje zelfs iets kleiner ben benieuwd wat de gewichten zijn bij de geboorte.

Ben vast de helft weer vergeten om te reageren maar we kletsen te veel haha nu maar even eten koken.

Oja voor de lijst 14 nov controle gyn.

Intake kraamhulp al gehad

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    @ jessy is het misschien een idee om voor manlief boven bijv of beneden de wc de reserveren en voor jullie voor s nachts een porta potty te lenen van iemand.. mijn nicht heeft dit ook gedaan tijdens de chemo dan is het schoonmaken minder belastend voor je..
    denk je goed aan jezelf als jij straks ook plat ligt hebben lucas en je man en je meiden ook niks aan je he!!

@marijk wel fijn dat er op zekere hoogte word ingegrepen en laat hem maar bang zijn van/voor jullie!
    wie weet komt de buikpijn ook wel van de spanning hoor! maar idd urine wegbrengen en dan weet je het snel genoeg

@ingrid gatver wat een narigheid!! gelukkig voel je je wel ietsjes beter

@daphne mooi kaartje!!

@bby3 gezellig meid en wat een nare situatie moet je gehad hebben met je ex... blij dat je nu weer in een rustiger water zit!

@choco mag ik jou schoonmoeder en krijg jij de mijne..?? pleasee

@kraamhulp ik heb hier gevraag om 1 en dezelfde maar dat kunnen ze niet garanderen ivm kerstperiode het is bij hun namelijk zo geregeld of met kerst werken of met oud en nieuw... heb wel om een oudere kordate vrouw gevraagd die ook om kan gaan met vreselijke schoonfamilie..

voor de lijst ik heb inmiddels zoveel afspraken met psych vk en weet ik het allemaal dan staat er alleenmaar aappie:)

pff ik heb hier even flinke stress momenten wel goede hoor, manlief heeft op dit moment nouja vanaf half 5 al een gesprek op zijn werk voor een vast contract en andere vaste dagen en uren! en hij laat maar niks van zich horen...... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA moet het er even uitgillen hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAa

3. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Gil het er maar lekker uit. Virtuele gillen kan ik goed hebben ;) En het lucht hopelijk goed op voor jou!

4. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Mijn man is kapper en verft mijn haar braaf elke maand. Gaat hartstikke goed, zou ook gek worden als het niet werd gedaan. Alleen al de uitgroei, brrrr (ben koperblond van mezelf, maar dat staat erg bleek bij mij, het is nu dus pikzwart, wat veel mooier staat. Maar de uitgroei van blond/zwart is afgrijselijk, lijk wel kaal!)

5. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    *klaagmodus aan*

Gadver, ik voel me de hele dag zo vreselijk niksnutterig. Ik doe gewoon de hele dag niks. Niet omdat ik moe ben, pijn heb ofzo, maar gewoon omdat ik gewoon niks doe. Voel me zo vreselijk nutteloos en doelloos. Voel me gewoon schuldig naar de mensen hier toe die wel wat zouden willen doen, maar niet kunnen. BAH!!

*uit*

6. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    @daphne mooi kaartje!

@sweatdreams nou en ff lekker niets doen mag toch? Klagen ook trouwens :)

@kapper, ik heb van de week mijn haar weer even laten kleuren..die grijsgemeleerde uitgroei was ik ff klaar mee :)

Heerlijk dochter lief heeft doorgeslapen vannacht, en ze slaapt nog! Gisteren in overleg met onze eigen huisarts afgesproken even af te wachten tot maandag om te kijken of het gewoon pech is dat ze nog een virus heeft of toch moet bloedprikken..
    Zelf ook maar 2x wakker geweest om te plassen, had het echt ff nodig om te slapen zeg!

Baby is lekker bewegelijk, vooral mijn ribben zijn favoriet, soms ben ik bang dat ik ze ga kneuzen :)

7. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @sweatdreams, heerlijk zo n niks doe dag. Gewoon doen lekker van genieten morgen weer een dag.

@kapper, hier zelf kapster. Zal gillend gek worden met uitgroei! Dus van de week weer een mooi kleurtje er in gedaan.

8. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @ingrid: jeetje was wel ff spannend zeker! "fijn" dat het alleen maar een griepje is. Beterschap. Enn vooral aan jezelf denken en niet aan wat anderen ervan vinden. Als je niet goe duitziekt, zit je straks je hele verlof te kloten. Das ook niks...

@babmbie: fijn dat het weer iets beter gaat en dant je lekker kan slapen.

@sweetdreames: ik zou ook wel eens lekker niks willen doen. Helaas moet ik nog vier weken werken, maar daarna ga ik ook lekker niks doen en op de vrijdag doe ik dat vanaf nu al... hooguit een wasje draaien. Maar heeft vl al gedaan deze week, dus hoef morgen alleen ff naar de dierensarts... heerlijk!

@aapie: en..? en...? en..? Ik weet hoe spannend het kan zijn, Vl heeft sinds drie weken een vast contract.

@kraamhulp: ik heb ook echt geen idee. Liefst natuurlijk ook eentje, maar ja kerst he? dus ik za het aangeven, maar verwacht er eigenlijk niks van en verder.. ik laat het maar over me heen komen.

Gisteravond opgepast op mijn neefje en toen we naar huis gingen heerlijk mac gehaald. Had honger en nog kortingsbonnen, dus lekker 2 cb en een shake. Helaas moest ik zo hard hoesten in bed, dat alles er uit kwam. Echt net op tijd bij de wasbak. Gelukkig werd vl ook wakker en die heeft de boel opgeruimd. Dat kan ik dan echt niet meer. Bah, bah. En dan vinden ze het raar dat ik niet zoveel aankom ;) :)

9. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Grr nog geen duidelijkheid over een vast contract wel weer een jaar maar dan gaat het nog leuk worden per 1 Jan 2012 word het bedrijf over genomen... Dus dan gaat de telling van vontracten ook weer opnieuw beginnen..... Qua uren zijn ze er redelijk uitgekomen leidinggevende gaat nu kijken in hoe verre t haalbaar is en dan horen we meer.. Dus eigenlijk weten we nog niks😃

10. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    @aappie, vervelend voor je die onduidelijkheid! Ben zelf erg blij met een langlopend vast contract zeker aangezien mijn man zelfstandig ondernemer is.

Vandaag kei eigenwijs toch besloten morgen op cursus te gaan. Dit betekent overigens wel dat ik me vandaag weer een stuk beter voel dan gisteren. Vandaag nog thuis, niet werken, wel proberen wat was weg te werken en dan morgen op cursus.

@kapper, ook hier vorige week laten bijkleuren en ik voel me weer helemaal mens.

@mcdonalds kortingsbonnen, ik heb ze ook (sinds een paar weken geen NEE NEE sticker meer en het levert nu al op ;)). Wie weet van het weekend, als ik echt 100% beter ben.

11. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij kun je neerzetten dat ik 26 ben en dat wij niet weten wat het word...
    Verder 9november intake kraamzorg en 14 november echo

12. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kapper ik heb mijn eigen kleur gekleurd toen ik zwanger was zodat ik niet met uitgroei zou lopen.. Maar is zo saai dus de druppel is overgelopen en ga morgen even naar kapperswinkel mooi kleurtje halen.. Deed het alleen meestal zelf als ik 1 kleur koos.. Dus ff kijken of dat nog lukt haha.. Anders ff afspraak maken want kan er niet meer tegen haha..

@kraamzorg voor mij ook eerste dus weet ook niet wat ik kan verwachten dus tips zijn welkom!! En of ik het zowiezo wel krijg mocht de kleine eerder komen en hij/zij nog in het ziekenhuis moeten blijven..

@Ingrid beterschap!

@baby begint die van jullie ook minder te bewegen? Hier was die altijd heeeel bewegelijk en is nu stuk minder.. Hopelijk komt het door de ruimte.. Want voel hem wel gewoon maar meer schuiven echt dat trappelen niet meer zo.. Word er beetje ongerust door maar ja voel hem wel dus zal ook niet hoeven te bellen ...

13. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    @kraamzorg: voor mij ook de 1e, dus weet ook niet wat ik kan verwachten. Intake kraamzorg is op 13 november

@bewegingen: wordt inderdaad wat minder druk en trappelend, nu wat zwaarder en slomer. Merk toch dat de kleine groter wordt en minder ruimte heeft.

En vanaf nu ga ik niet meer fietsen. Een of andere idioot die aan de andere kant van t fietspad hoort zit achterom te kijken en fietst gewoon tegen me aan! Hand en knie bezeerd en tas is kapot, maar mijn buik gelukkig niet geraakt. Wat een schrik zeg..

14. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @Ingrid, beterschap. Fijn dat je je al wat beter voelt!
    @bambie, fijn dat je dochter weer wat beter slaapt. Hopelijk niet 1malig.
    @McDonalds, das alweer tijdje geleden hier. Denk zeker 2 maanden en das best een record. Heb hier geen kortingsbonnen gezien.
    @Aapie, balen van de onduidelijkheid. Hopenlijk valt het straks allemaal mee.
    @bewegen, hier juist afgelopen dagen heel sterk. Had nog amper mn eigen buik zien bewegen en sinds paar dagen is het raak. Ook weer telkens bewegingen helemaal onderin mn kruis, zo'n naar gevoel geeft dat.
    @kraamzorg, ik heb intake al gehad. Hier doen ze bij de 2e telefonische intake. Stelde niet veel voor.

Vannacht ben ik weer (14e x) tante geworden van een neefje. Mn broer heeft na 3 dochters een zoon gekregen. 10 dagen te vroeg geboren. Vanochtend even geweest en voelde toch wel lichte jaloezie hoor, maar ook van harte gegund. Prachtig kereltje die ondanks zn vroege aankondiging toch nog 8 pond woog. Mn schoonzus had haar 1e echo op dezelfde dag als ik alleen kreeg zij te horen dat ze al ruim 5 weken verder was dan gedacht en nu weer 10 dagen cadeau gekregen, maakt dat ze in praktijk toch zo'n 7 weken zwangerschap "cadeau" heeft gehad.

@Afspraken: 7 november, laatste controle VK, 14 november 1e x Gyn inclusief groeiecho.

15. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Proficiat tante! Ook al is het voor de 14de x hihi en ik zou ook wel lichte jaloezie hebben hoor! Is denk normaal.. Nog ff dan mogen wij ook allemaal :D

16. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    Dag dames,
    Aangezien niet iedereen van de lijst meeschrijft is de lijst geupdate naar een 'actieve ledenlijst' (De complete lijst waar iedereen op staat met uitgerekende datum kunnen jullie altijd terugvinden op pagina 166). Je bent daarnaast altijd weer welkom om je aan te sluiten bij de 'actieve ledenlijst'!

Lijst Actieve leden 16-31 December 2012 mama's

16
    Chocoladekoekje, 21, 2e kindje, thuis, bv
    Dreames, 27, 2e kindje, zkh, bv

17
    Sweetdreams, 23, 2e kindje, zkh (med indicatie), bv
    Katalaya, 1e kindje

[FONT=Calibri, sans-serif]19[/FONT]
    [FONT=Calibri, sans-serif]Jkuil01, 27, 2e kindje, zkh (med indicatie), bv[/FONT]
    [FONT=Calibri, sans-serif]Flashyfly, 29, 1e kindje, zkh, bv[/FONT]
    Bby3, .., .e kindje, ..., ..

[FONT=Calibri, sans-serif]20[/FONT]
    [FONT=Calibri, sans-serif]Marijke1985, 27, 2e kindje, thuis, fv[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]21[/FONT]
    [FONT=Calibri, sans-serif]Happy12, 1e kindje [/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]22[/FONT]
    [FONT=Calibri, sans-serif]IngridE, 28, 1e kindje, zkh, bv[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]23[/FONT]
    Kyrah12, 33, 5e kindje

[FONT=Calibri, sans-serif]24[/FONT]
    [FONT=Calibri, sans-serif]Whoppie, 30, 1e kindje, thuis, fv[/FONT]
    [FONT=Calibri, sans-serif]Liefdeis, 24, 1e kindje, ZKH, FV[/FONT]
    [FONT=Calibri, sans-serif]Zazz, 26, 2e kindje[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]25[/FONT]
    [FONT=Calibri, sans-serif]Carlo1987, 24, 2e kindje[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]27[/FONT]
    [FONT=Calibri, sans-serif]Moedertje1983, 29, 2e kindje[/FONT]
    [FONT=Calibri, sans-serif]Miesje24, 30 jaar, 2e kindje, zkh, fv[/FONT]
    Marijke88, 24, 2e kindje, zkh, fv
    Bambie, 38, 2e kindje

[FONT=Calibri, sans-serif]28[/FONT]
    Smurfin29, 29, 1e kindje, zkh, fv
    Versluis, 2e kindje, zkh (med indicatie), fv
    Mups, 31, 1e kindje, bv

29
    Aappie20, 1e kindje
    Mikatjuh, 34, 2e kindje, thuis, bv

30
    Aviya, 3e kindje, zkh (ks), bv
    Mishur, 26, 1e kindje, zkh, bv
    MamaVanBas, 24, 3e kindje

31
    Nathalievs, 26, 1e kindje, zkh (med indicatie), bv

30 mama's: 13 jongens / 6 meisjes/ 4 willen het niet weten/ 6 houden het geheim / 1 onbekend

Vlindertjes:
    24-04: MamaMars (4w)
    04-05: Jossie81 (6w)
    13-05: Brix (8w2)
    18-05: Veerle (9w3)
    29-05: Annabeth (7w2)
    06-06: Laura98 (12w)
    Heel veel sterkte gewenst aan de vlindermama's

Afsprakenlijst:
    07-11: Sweetdreams laatste controle VK
    08-11: Smurfin29 controle VK
    09-11: Nathalievs intake kraamzorg
    13-11: Mishur intake kraamzorg
    14-11: Dreames intake kraamzorg
    14-11: Nathalievs echo
    14-11: Sweetdreams 1e x GYN inclusief groeiecho
    14-11: Jkuil01 controle GYN
    20-11: Smurfin29 intake kraamzorg
    24-11: Whoppie intake kraamzorg

Verlof:
    03-11 Dreames
    16-11 Smurfin29

Bevallen:
    24/09/2012 - Jessyd, Lucas Dennis Alec, 27w, 1295 gram, 37 cm
    13/10/2012 - Azucena, Quinten Noah, 30w3d, 1575 gram

17. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    pfff bekaf hier!

vanochtend extra vroeg eruit voor nuchter bloedprikken voor suiker, 2 uur later weer terug na ontbijt dus ben benieuwd wat eruit komt.

Ook urine vandaag weer laten checken op blaasontsteking. Dat is het gelukkig niet maar heb wel een zwaar ontregelde vochtbalans... Dussss moet veeeeeel meer drinken..

Verder redelijk rustig qua buren nu, wel testen natuurlijk, kijken of we reageren maar dat doen we niet dus dan is de lol er ook snel af. Vanmiddag dat ml wegging en we hem uitzwaaiden bij de deur begon die gozer wel via t raam allemaal rare woorden eruit te gooien dus heb zl snel naar binnen gehaald. vind t niet zo nodig dat ie die woorden nu al leert..

@sweetdreams, gefeliciteerd!!
    @kraamzorg, nog niks van gehoord
    @bewegen, hier vooral heeel veel draaien en schuiven door me buik. Af en toe een flinke trap maar over t algemeen meer draaien en schuiven.
    @mishur, jeetje dat is zeker schrikken!

18. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @mishur: dat lijkt me schrikken. Gelukkig niets aan de hand! Maar wel vervelend!

@sweetdreames: gefeliciteerd! En jaloezie dat snap ik wel hoor! Maar jij bent de volgende in de fam denk ik? Nog ff en dan mogen wij ook :)

Hier heerlijk weekend! Morgen lekker rustig aan, alleen ff met de hond naar dierenarts.. Verder helemaal niks! :)

19. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    het ziekenhuis heeft aangegeven dat ze me wel een nacht willen opnemen en platspuiten aangezien ik al 3 nachten niet echt heb geslapen. alleen als ik niet thuis ben is er niemand om voor me man en de meiden te zorgen maar ik wil best ook wel weer een nachtje slapen. best lastige keuze

20. bby3

bby3 Actief lid

5 jun 2012
    134
    0
    0
    hoi hoi , ik ga morgen eventjes op iedereen reageren, was pas vanavond thuis van t ziekenhuis moest vanmiddag op controle.
    en begin lekker verkouden te worden dus zo maar eens vroeg slapen als dat lukt.

toen ik vanmiddag in het ziekenhuis was ging ze t hartje luissteren en was goed, daarna mn bloeddruk maar ze hoorde elke x niets.. een x of 6 geprobeerd en een ander apparaatje gehaald . bloeddruk was 150/105 en heb nog wel medicijnen 3 x per dag. dus dat werd weer bloed prikken en urine onderzoek en naar boven voor de ctg. heb daar een paar uur aan gelegen want ze vonden de hartslag te vlak. wss omdat de baby sliep. uiteindelijk vonden ze m goed en mocht ik van de ctg af. boven heeft nog iemand mn bloeddruk nagekeken en die had 120/85. urine en bloed was ook goed dus mocht gelukkig naar huis.

vind het alleen raar dat er zoveel verschil bij de bloeddruk zit.moet zaterdag ochtend weer terug voor mn bloeddruk en ctg.

ook moet ik wss volgende week naar de diabetis verpleegkundige want moet wss insuline gaan spuiten want dewaardes met dieet vonden ze tog te hoog

Deel Deze Pagina