16-31 december 2012 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Katalaya, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Tranen: Hier zitten ze ook hoog! De hele zwangerschap kon ik al snel huilen, maar nu word het steeds erger!
    Versluis en Aappie: Succes op controle!
    Chocokoekje: Heeft het strippen echt helemaal niks gedaan?
    Nacht: Was alleen vroeg wakker vanmorgen! Maar na mijn ontbijtje er nog even heerlijk ingekropen en twee uurtjes bijgeslapen! Nu kan het nog.... ;)
    Kat: Die post negeer ik gewoon!! (maar was eigenlijk ook wel benieuwd hoe die je heeft gesmaakt!)
    Weer: Wil ook zoooo graag even naar buiten! Maar word van alle kanten gesmst en gebeld: Je gaat niet naar buiten hoor! En ja, ben ook wel een beetje bang uit te glijden!
    Moet maar een slee scoren, kan VL me trekken! :)
    VL maak ik me trouwens ook enigzins zorgen om! Zit in Dronten, en dat is normaal al een uur rijden... Bij 'normaal' weer zou dat me natuurlijk niks kunnen schelen, want dan is een uur niets!
    Maar nu... Als er wat gebeurd, je bent zo het dubbele als het niet meer is onderweg! En ik heb hem wel nodig!
    Daarom vannacht ook weer gedroomd over gebroken vliezen, en een bevalling die ik 'alleen' moest doen denk ik!
    Ingrid: Hoe was je gesprek bij de Gyn gisteren?

Net het ziekenhuis, afspraak voor een intake kan echt niet vervroegd worden! Ja zometeen... Dat word hem natuurlijk ook niet!! Hoe?
    Mijn 'oude' verloskundigepraktijk gaat in ieder geval wel het een en ander doorgeven nog, dat is in ieder geval al een prettig idee!

2. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Kreeg net smsje van familie van m'n man, die 2 dagen eerder was uitgerekend, dat ze vannacht is bevallen...
    Grrr, niet jaloers hoor maar ik wil ook!! :(

Zij heeft ook heel de zwangerschap nergens last van gehad, sporte nog met bijna 33 weken ofzo etc etc.
    En natuurlijk nu al bevallen! Grrr...
    Wuhahaha.. :p
    Wat hormonen al niet met je kunnen doen!

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Ahhh me hondje had t zo nr zijn zin buiten tollen door de sneeuw etc tot we d'r achterkwamen waardoor..... Lekker door de stront van een loops teefje!!! Grr fijn staan we op t punt om nr de vk te vertrekken kunnen we eerst die hond wassen!!!

4. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Nu in het ziekenhuis. Leverwaarden waren flink verhoogd, jeuk is erger geworden en strippen heeft niet meer opgeleverd dan een paar harde buiken vannacht. Zitten nog in de wachtkamer, ben benieuwd wat er gaat gebeuren...

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Om 10:55 is onze zoon jordy joël geboren.

6. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Dreames: Van harte gefeliciteerd met jullie mannetje!
    Dat is super snel gegaan of niet? Geniet ervan, en kom lekker bij!

Aappie: Neeee!! Getsie.. Kan je er niet nog even bij hebben!!
    Chocokoekje: Succes!! Jeuk is zo vervelend! Zullen we hopen dat jij de volgende bent?

7. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    dreams van harte gefeliciteerd met jullie zoon JORDY

een super leuke stoere naam... geniet lekker van elkaar..

8. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Dreames; Gefeliciteerd met jullie zoon!!!!!!!!!!!

Choco; Ik hoop dat ze je snel verder kunnen helpen, van jeuk word je helemaal gek en zo met je lever is niet goed.

9. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    #2349 smurfin29, 7 dec 2012
    Laatst bewerkt: 7 dec 2012
    Lijst Actieve leden 16-31 December 2012 mama's

Uitgerekende datum:
    16-12: Chocoladekoekje, 22 jaar, 2e kindje, BV, thuis
    17-12: Sweetdreams, 24 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch)
    17-12: Kirasese, 27 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    19-12: Jkuil01, 27 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch)
    19-12: Bby3, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch)
    20-12: Marijke1985, 27 jaar, 2e kindje, FV, Thuis
    22-12: IngridE, 28 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    22-12: Wondertje2012, 31 jaar, 1e kindje, FV, Thuis
    23-12: Lynn1302, 28 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch)
    24-12: Whoppie, 30 jaar, 1e kindje, FV, Thuis
    24-12: Liefdeis, 24jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis
    24-12: Zazz, 26 jaar, 2e kindje, BV, Thuis
    25-12: Carlo1987, 24 jaar, 2e kindje
    27-12: Moedertje1983, 29 jaar, 2e kindje, FV, Thuis
    27-12: Miesje24, 30 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis
    27-12: Marijke88, 24 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis
    27:12: Bambie, 39 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis
    28-12: Smurfin29, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis
    28-12: Versluis, 29 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch)
    28-12: Mups, 31 jaar, 1e kindje, BV, Thuis
    29-12: Aappie20, 23 jaar, 1e kindje, FV/BV?, Ziekenhuis
    29-12: Mikatjuh, 34 jaar, 2e kindje, BV, Thuis
    29-12: Zowie, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis
    30-12: Aviya, 3e kindje, BV, Ziekenhuis (KS)
    30-12: Mishur, 26 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    30-12: MamaVanBas, 24 Jaar, 3e kindje

26 Mama's:
    14 jongens, 4 meisjes, 8 verrassingen/geheim/onbekend

Bevallen:
    24-09: Jessyd van Lucas Dennis Alec (1295 gram & 37 cm) met 27+0
    13-10: Azucena van Quinten Noah (1575 gram & 40 cm) met 30+3

30-11: Kyrah12 van Lissy (2685 gram & .. cm) met 36+5
    01-12: Katalaya van Xavi Alexander (3475 gram & .. cm) met 37+5
    04-12: Flashyfly van Kyan Aiden (4370 gram & 55 cm) met 37+6
    05-12: Happy12 van Linn (.... gram & .. cm) met 37+5
    06-12: Nathalievs van Luc (....gram & .. cm) met 36+3
    07-12: Dreames van jordy joël (3470 gram & 50 cm) met 38+5

Afspraken:
    10-12: Moedertje1983 controle
    10-12: Zowie controle vk
    11-12: KiRaSeSe controle vk
    11-12: Smurfin29 controle vk
    13-12: Sweetdreams geplande KS
    13-12: Nathalievs controle gyn
    13-12: Versluis controle vk
    19-12: Azucena - Quinten mri-scan

Vlindertjes:
    24-04: MamaMars (4w)
    04-05: Jossie81 (6w)
    13-05: Brix (8w2)
    18-05: Veerle (9w3)
    29-05: Annabeth (7w2)
    06-06: Laura98 (12w)

10. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Gefeliciteerd met hè z

11. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Hier net weer terug van het zh. Ik had net zo goed niet hoeven gaan. Bloeddruk was weer naar 93 gestegen, maar volgens de gyn was dat toch ook wel aan mijn postuur te wijten????!!! Ik was gewoon lamgeslagen, heel de zwangerschap zit ik op 75, niet zwanger heb ik ook altijd een perfecte bloeddruk en dan krijg je die om je oren!!! Flikker gauw een eind op! Moet wel mijn medicijnen verdubbelen, nou ik weet nog niet of dat dan ook wel doe, aangezien het puur aan mijn postuur ligt.

Niet dat ie nog urine en bloed na laat kijken, nee hoor, dat is niet nodig, want 2 (!) weken geleden was dat nog prima in orde. Nou, dan zullen die medicijnen ook wel niet zo belangrijk zijn, die bloeddruk maakt dan ook niet meer uit voor mijn gevoel. Ik weet het, niet goed, maar op dit moment borrelt alles in me.

Verder ook niet gekeken hoe het ervoor staat, lig al 2 dagen veel wakker, ook met keiharde buiken, maar dat was ook niet de moeite om verder te kijken, dat hoort er gewoon bij. Dat ik dagelijks zo'n 4-5 keer bijna op mijn plaat ga omdat mijn benen dienst weigeren hoort er ook bij.

Dus gewoon doorzetten en donderdag weer op controle, gelukkig bij de vk van het ziekenhuis, die nemen me wat serieuzer.

Het stomme is dat deze gyn mijn bevalling van zl heeft gedaan en ontzettend prettig was daarbij. Ik weet wel van anderen dat hij bij controles en zwanger worden erg naar postuur kijkt en je daar als eerste op afrekent, maar tot vandaag nooit ervaren.

Zo, dat is er weer uit, nu verder genieten van die buik :/

12. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Gefeliciteerd met je zoontje Jordy, dreames! Dat is wel snel gegaan zeg :eek:! Ben benieuwd naar je verhaal! Rust en geniet-ze :)!

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Inderdaad heel snel. 8 uur vliezen breken en 10:55 was hij er. Voor de lijst 3470 gram en 50 cm

14. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Even iets heel anders, maar ik moest wel lachen :p. Ik hoor net gesnuif van de tv wegkomen. Onze kat ligt vaak achter de tv, op de Wii enzo ;). Maar nu lag hij wel heel apart.. Haalt volgens mij echt heerlijk adem, zo plat op je snuit.

15. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    Gaat goed zo met de lijst!

@dreames: van harte gefeliciteerd! Lekker genieten!

@chocoladekoekje: succes! Hoop ook dat je snel mag bevallen.

@aappie: lekker is dat ;)

@versluis: wat een onzin dat t aan je postuur ligt, want dan zou je de hele tijd al last moeten hebben van hoge bloeddruk

En een van de laatste buikfoto's (wil er nog 1 maken net voordat ik beval, als ik er tenminste nog aan denk):
    Bekijk bijlage 291025

16. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Het is hier weer snel gegaan gisteren, en het schiet ook al op met de geboortes!
    Ben weer bijgelezen, sorry als ik wat ben vergeten!

@ Jessy Veel sterkte met manlief, hopelijk kunnen jullie nu wat steun vinden bij elkaar.

@ Flashyfly Van harte met de geboorte van Kyan!!
    Wat een schattig ventje met een mooie bos haar.

@ Happy Gefeliciteerd met jullie dochter Linn!
    Mooie naam, stond bij ons ook hoog op het lijstje!

@ Nathalie Gefeliciteerd met je zoontje Luc. Lekker bijslapen en daarna genieten!
    Wel zielig van de hechting hoor. Ben benieuwd naar de foto van je mannetje.

@ Bambie Spannend hoor, hopelijk gaat het doorzetten

@ Sweetdreams Woow de datum is bekend, spannend zeg. Toch wel een gek idee denk ik dat je weet dat je baby op die dag geboren gaat worden.

@ MamavanBas Oow dat is balen dat de kleine nu dwars ligt, hopelijk besluit ie alsnog te gaan draaien.

@ Katalaya Superleuk filmpje van Xavi!!

@ Chocoladekoekje Balen dat het strippen nog niet zoveel heeft opgeleverd. Hopelijk gaan ze wat meer actie ondernemen en zet het snel door.

@ Dreames Van harte met jullie zoon Jordy!! Fijn dat de bevalling zo goed is verlopen J

17. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Hier is het nog rustig, gisteren controle bij de VK en groei/liggings echo.
    Mini ligt startklaar, hoofdje naar beneden maar nog niet volledig ingedaald. Ze schatten de kleine nu op ruim 2800 gram. Verder was alles goed en ook mijn bloeddruk nog keurig.

Moest ook nog even langs op mijn werk voor een gesprek, dat was wel even spannend. Mijn werkgever heeft een ander groot bedrijf overgenomen en nu zitten we met 2 hoofdkantoren en dubbele bezetting. Dat betekend dat er komende jaren een groot aantal medewerkers boventallig gaan worden. Vandaag kreeg iedereen een persoonlijk gesprek wat dat voor jou betekend. Het goede nieuws is dat ik ben benoemd in mijn huidige functie en dat ik dus mag blijven. Het slechte nieuws is dat mijn standplaats gaat wijzigen en dat ik meer reisafstand ga krijgen.

Na het gesprek natuurlijk veel te lang blijven plakken op het werk en weer even bijgekletst met de collega's. Is wel nodig he als je al een week met verlof bent... :)

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @dreames Gefeliciteerd!!!

Net bloedgeprikt en urine ingeleverd, nu wachten tot ik aan de ctg mag...

19. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hoi dames,

Even een verlate update. Gisteren viel ik bijna van mijn stoel van verbazing toen 1 van de gynaecologen van ZKH1 me belde. Ze had begrepen dat ik ontevreden was over de controles (oa bij haar) en ze had vernomen dat ik vrijdag een afspraak zou hebben bij weer een nieuwe gyn. Ze bood aan dat we vandaag (gisteren, donderdag) bij haar op controle konden komen en dat ze dan al onze vragen zou beantwoorden én het bevallingsplan zou doornemen.

Dat vond ik echt zo'n symapthiek aanbod, dat we dat gedaan hebben, en we hebben echt een half uur gezeten bij de gyn en ze heeft alles gemeten, onze vragen beantwoord, veel uitleg gegeven en ons bevallingsplan doorgenomen. Eindelijk een goed gevoel!

Én we gaan toch inleiden! Maandagavond mag ik me melden bij de verloskamers en dan brengen ze een ballon katheter in en gaan we kijken of het iets kan opwekken. Het kan zijn dat er helemaal niets gebeurt, de baby is namelijk nog niet ingedaald, maar ik blijf iig 2 dagen in het ziekenhuis en dan kijken we hoe verder als er niks gebeurt.

Het gaat nu dus echt bijna gebeuren, spannend!!

Aan alle andere dames: zet 'm op!
    Dreames: gefeliciteerd met Jordy!

20. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    @ Ingrid Fijn dat ze nu eindelijk de tijd voor je hebben genomen!
    En spannend dat ze maandag gaan proberen om in te leiden.
    Goed dat je zo voor jezelf bent opgekomen :)

Deel Deze Pagina