@ jessy , dat is zeker een lastige keuze maar zou voor je zelf misschien tog wel goed zijn als je eennachtje goed kan slapen?
Jessy ga lekker een nachtje bijslapen!! ALs je zo door gaat dan zak je vandaag of morgen echt in mekaar en heeft zowel Lucas en je man niks aan je.... Zouden de meiden een nachtje bij een vriendin/schoonzus of iemand kunnen slapen? In het ergste geval bij je schoonmoeder? Dan kan manlief ook een lekker nachtje maken misschien?
hebben jullie ook al over de bevalling gedroomd? Ik droomde gister dat ik onder de douche aan het bevallen was en dat het kindje met zijn beentjes eerst eruit kwam. Toen voelde ik de schouders. Op dat moment in mijn droom kwam mijn vriend thuis en vroeg ik aan hem: kun je me even helpen anders valt de baby op de grond. Toen voelde ik het hoofd eruit komen. Ik legde de baby op mijn arm en het was plotseling een babyborn pop. Ecccht zo bizar deze droom. Nog een andere droom. Ik ging bevallen op een zonnebedje bij de dokter zijn campinghuisje op het gras. De verpleegkundige moedigde mij aan om te persen en i persde. Toen lag er van alles op de grond (heel smakkelijk) Organen. De verpleegkundige zij je moet nog even persen want hij is er nog niet. waarop ik zij mischien moet je even daar tussen kijken (de berg met organen) En ja hoor daar lag de baby. En toen gaf ze hem aan mij en het was weer een babypop. Ik weet niet waar deze dromen op slaan hoor maar vind het wel heel vreemd dat mijn kind telkens een pop is. Iemand anders nog raare dromen of ben ik een uitzondering hihi??
Yeah vandaag laatste half dagje werken. Volgende week nog wel 2 tentamens, maar dat is wel minder vermoeiend (lichamelijk dan, geestelijk is het wel vermoeiender) dan werken. @bibilv: ik heb 2 weken geleden gedroomd dat ik ging bevallen. Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat je kunt dromen dat je van iets anders als je kindje bevalt door je onbewuste angsten (dat er iets mis is of gaat).
hoooi dames hier ik ook weer een keer! lees dat veel dames toch ook eindelijk aan hun heerlijke rustige verlof kunnen gaan beginnen! Ik heb al een paar weekjes rust, maar verveel me toch best hoor :-s. Ook alweer een weekje terug vanuit België. En wat een heerlijke zomerse week hebben we gehad! Echt topweer. We konden zelfs nog kajakken! (ja ik ook uiteraard ) Woensdag weer bij de VK geweest en beeb ligt keurig met het hoofdje naar beneden en zelfs al een beetje ingedaald!! Ze zei wel dat beeb nog wel de ruimte heeft om te draaien, maar ik voel gelukkig de schopjes en hikjes steeds op dezelfde plekken. Enne worden jullie ook al ongeduldig? Ik kijk toch echt zoooo uit naar kerst!
Nou, reken maar! Vandaag is ook mijn officiele laatste werkdag en mag ik van mijn verlof 'genieten'. Maar na 6 weken ziektewet en steeds meer inleveren op mijn mobiliteit moet ik eerlijk toegeven dat ik het zwanger zijn steeds meer zat begin te raken, en heeel graag de tijd door zou willen spoelen naar de kerst of zo.
Hier ook hetzelfde zou graag de tijd paar weken vooruit willen zetten.. Begin me ook steeds ongeruster te maken als ik de kleine niet voel bewegen.. Want dat begint bij mij nu minder te worden als eerst..Hebben jullie dat ook? En als ik dan ff rustig ga zitten of liggen en por x in me buik beweegt die we weer meteen maar toch... Hier ook van die rare bevallings dromen haha.. Ik heb juist kans op een vroeggeboorte maar had dan weer gedroomd dat ik echt een mega grote baby had... Ben in ieder geval vast blij als ik maandag 32 weken ben! Mag ik naar een gewoon ziekenhuis das al 1 geruststelling en dan zien we wel.. Voor de kleine hopelijk blijft die nog ff zitten natuurlijk!!
Zit nu in het zkh voor de GTT-test op eigen aanvraag omdat het mij opviel dat ik na het eten zo vaak hartkloppingen heb en zo verschrikkelijk moe ben. 1,5 uur na het ontbijt was mijn waarde 7,0. (De vorige keer iets van 4,6) Dit is inderdaad aan de hoge kant. Ik heb maar gevraagd of ik in het privé-hokje met ligbed mag wachten, want ik voel me ook nu alweer gammel en slap worden... Ben benieuwd hoe dit afloopt. Over een uurtje weer prikken.
Katalaya: Die krijg ik maandag! Heb jij drie dagen van te voren een dieet moeten volgen? Om extra koolhydraten binnen te krijgen? Ik (eigenwijze verpleegkundige) ben er wel mee begonnen, maar heb hier nog nooit van gehoord, en twijfel of ik niet gewoon even het lab bel!!
Vandaag precies een jaar geleden kreeg ik mijn miskraam... Denk er de laatste tijd niet heel veel meer aan terug, maar ben voor vandaag toch blij ik zwanger ben van een druk ventje ... Kan ik daar van genieten!!
Ik herken het. Ik ben dit jaar uitgerekend rond de tijd dat we vorig jaar hoorden dat onze eerste succesvolle IVF-poging helaas niet mocht zijn. Hier de uitslag van de GTT: foute boel. Klopte mijn intuïtie dus toch. Vanmddag een afspraak bij de diabetespoli.
@katalaya: minder dat het foute boel is. Wel goed dat je het zelf al door had en aan de bel hebt getrokken! Succes vanmiddag. Ik ga zo eventjes naar de kapper. Ander kleurtje en nieuw kapsel denk ik.
Pff, zo dachten we alles gehad te hebben . Ze hebben bij Quinten holtes in de hersenen ontdekt. Ze kunnen er nog niet veel over zeggen, maar in het beste geval zal hij stijve spieren hebben (spasme oid). In het slechtste geval zal hij in een rolstoel moeten. De kans is nihil dat hij er niks aan overhoud. Verder weten we nog helemaal niks. Ze gaan elke week de scan herhalen en met 40 weken krijgt hij een MRI scan. Dan kunnen ze pas meer vertellen. De schrik zit er in ieder geval wel goed in nu. Maar we blijven positief en hopelijk valt het straks allemaal mee! Het (lange ) afwachten begint weer .
hoi, dames... sorry maar had al een tijdje niet de puf te reageren... Inmiddels lig ik alweer een weeekje in het ziekenhuis... Langer als verwacht...normaal zou ik aflopen dinsdag de ingreep hebben gehad maar omdat de slokdarmecho niet gelukt wass is alles afgeblazen!! Inmiddels heb ik een nieuwe datum gekregen en dat is aanstaande donderdag... dus lig hier nu nog wel een week!! Dan word ik onder narcose gebracht word de slokdarm echo gedaan en gaan ze zoals ze zo mooi zeggen me hart resetten!! Onder narcose met stroomschokken mijn hart weer in ritme proberen te krijgen.... Dit allemaal op de ok ... want er zitten wel risicos an.. dus als de kleine het moelijk krijgt kan ze gehaald worden met keizersnee.... Daaarbij komt ook nog dat mijn huwelijk over is en at ik nu in svheiding lig... dit maakt het heel moeilijk... zie hier allemaal zwngere dames en hun partners de hele dag bij hun.. en ik mag het helemaal alleen doen... veel down dagen.... blehhhh nou me infuus piept alweer dus moet naar de afdeling... probeer vanaaf nog even te reageren..
He bah, wat een slecht nieuws allemaal weer. Even wat gelukswensen in dit topic zetten hoor. Zet hem op kleintjes en mama's! Knuffels voor ieder die t nodig heeft.
Sterkte voor degenen die het hierboven zo hard nodig hebben... Dan is mijn leed maar 'klein leed': ik moet nu vier keer per dag na de maaltijd bloedsuiker bepalen. Het is de bedoeling dat ik onder de 7 blijf. Als dat zelf lukt met bewust eten, is er in principe niets aan de hand. Als dat niet lukt, dan wordt er gekeken of en hoeveel insuline ik moet spuiten, en wordt mijn bevalling 'medisch': inleiden bij 38 weken o.l.v. gyn. Ik ben blij dat ik er mooi op tijd bij lijk te zijn, en hoop dat de schade voor KatBeeb beperkt blijft, en hij/zij mag komen wanneer het de juiste tijd is.
@Azucena: wat een vreselijk nieuws! Sterkte! Hopelijk houdt Quinten er weinig aan over! @Kyrah: sterkte! Lijkt me inderdaad heel confronterend heel de dag die vrouwen met partners daar. @Azucena: hopelijk kun je het met bewust eten onder controle houden!
Zo.. Toen kwam het besef even binnen dat we waarschijnlijk een zoon met een handicap hebben. Vind het zó erg voor hem.. Nu is het duimen dat het meevalt en Quinten er niet veel last van gaat krijgen. En het is waarschijnlijk in de buik ontstaan door een slecht functionerende placenta of door een sluimerende infectie.. Vind het zó gek! Quinten doet het juist zo goed.. Dit had niemand zien aankomen, de arts ook niet. Ik weet het even niet meer. Wil echt niet zielig overkomen, maar dit is gewoon kut!