16-31 december 2012 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Katalaya, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm.... Net nog ff met de hond buiten geweest, dus heeft alles gedaan wat ie moest doen, maar nu kleeft ie toch bijna aan me vast. :( Zou dat een voorteken zijn...? *pray*

2. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Gewoon bij drogisterijen en anders dus ook bij Kruidvat zelf of een apotheek. Daar haalt mijn man het iig wel altijd voor zijn werk.

Trouwens goed dat je je even hebt laten gaan tegen je man, soms is dat nodig en in dit geval was dat ook echt zo. Zo'n belangrijk bericht niet goed lezen zou bij mij ook verkeerd aankomen :)

3. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Had ik vanmiddag met de kat, ik zat met de laptop op schoot (wat al een kunst is met die buik), ging mevrouw letterlijk bovenop mijn buik zitten nestelen. Ze liet zich ook door niets of niemand verstoren haha

4. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @alle ongeduldige dames: ik doe mee hoor! ik wil ook...

@actieve dames: Chapeau voor jullie hoor. heel knap wat jullie allemaal gedaan krijgen. Ik heb net de kerstboom opgezet, de wc gedaan en de hele boel gezogen inclusief trap en nu zo'n last van rug en buik dat ik maar op de bank een boodschappenlijstje aan het maken ben. ow ja en ff voor de deur de boel geveegd, dat de sneeuw f weg is en de hond uitgelaten natuurlijk.

@sneeuw: hier ook al sinds ik wakker ben en zeker een tien cm denk ik, nu nog wat vlokjes..

@swiebertje en versluis: ik hoop voor jullie dat het een voorteken is.

@aapie: jammer dat je weer thuis bent zonder beeb.

En hoest met chocokoekje?

5. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    @ Zazz; heerlijk toch om hier lekker je klaagmodus aan te kunnen zetten, hier snappen we die gevoelens van elkaar maar al te goed.

Ik ga dit van de gyn ook komende donderdag bij de volgende controle aankaarten, vragen of dat überhaupt wel klopt, gezien mijn bloeddruk echt altijd netjes is, zwanger of niet. Voelde me echt overbodig, had net zo goed niet hoeven gaan vandaag.

Heel slecht misschien, maar ik twijfel echt of ik die medicijnen wel wil nemen. Maar ja, voor de baby zal die bloeddruk ook niet goed zijn als die steeds blijft stijgen.

Hoe zo'n pipo je dag kan verpesten!!

6. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    En wat betreft actief gedrag; ik wil nog zoveel doen en er staat echt nog heel wat op mijn lijstje, probeer ook stukje bij beetje alles te doen. Die drang zit er ook en is vervelend als het niet kan.

En daar ligt dus het probleem, ik kan gewoon niet. Vooral sinds gisteren trekt er een pijn door mijn linkerbeen heen, tot in mijn kuiten. Ik kan dan ook alleen op mijn linkerkant liggen, anders is het niet te dragen! Voor de rest net als anderen hier ook, veel last en pijn aan de onderkant.

Lopen is een hel, ik zak gewoon regelmatig door mijn benen. Wat dan ook extra pijnlijk is. En nadat ik dan iets kan afstrepen van mijn lijstje ben ik helemaal kapot (van de pijn)

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Even snel een berichtje: morgenochtend inleiden!

8. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Oeh, spannend voor je choco!!! Succes alvast en zet hem op!

9. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    ohhh spannend choco zal jij de volgende zijn???

als we zo door gaan 1 per dag dan zijn we 2 januari allemaal bevallen

10. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    Lijst Actieve leden 16-31 December 2012 mama's

Uitgerekende datum:
    16-12: Chocoladekoekje, 22 jaar, 2e kindje, BV, thuis 8-12 inleiden
    17-12: Sweetdreams, 24 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch)
    17-12: Kirasese, 27 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    19-12: Jkuil01, 27 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch)
    19-12: Bby3, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch)
    20-12: Marijke1985, 27 jaar, 2e kindje, FV, Thuis
    22-12: IngridE, 28 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis 10-12 inleiden (avond)
    22-12: Wondertje2012, 31 jaar, 1e kindje, FV, Thuis
    23-12: Lynn1302, 28 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch)
    24-12: Whoppie, 30 jaar, 1e kindje, FV, Thuis
    24-12: Liefdeis, 24jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis
    24-12: Zazz, 26 jaar, 2e kindje, BV, Thuis
    25-12: Carlo1987, 24 jaar, 2e kindje
    27-12: Moedertje1983, 29 jaar, 2e kindje, FV, Thuis
    27-12: Miesje24, 30 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis
    27-12: Marijke88, 24 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis
    27:12: Bambie, 39 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis
    28-12: Smurfin29, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis
    28-12: Versluis, 29 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch)
    28-12: Mups, 31 jaar, 1e kindje, BV, Thuis
    29-12: Aappie20, 23 jaar, 1e kindje, FV/BV?, Ziekenhuis
    29-12: Mikatjuh, 34 jaar, 2e kindje, BV, Thuis
    29-12: Zowie, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis
    30-12: Aviya, 3e kindje, BV, Ziekenhuis (KS)
    30-12: Mishur, 26 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    30-12: MamaVanBas, 24 Jaar, 3e kindje

26 Mama's:
    14 jongens, 4 meisjes, 8 verrassingen/geheim/onbekend

Bevallen:
    24-09: Jessyd van Lucas Dennis Alec (1295 gram & 37 cm) met 27+0
    13-10: Azucena van Quinten Noah (1575 gram & 40 cm) met 30+3

30-11: Kyrah12 van Lissy (2685 gram & .. cm) met 36+5
    01-12: Katalaya van Xavi Alexander (3475 gram & .. cm) met 37+5
    04-12: Flashyfly van Kyan Aiden (4370 gram & 55 cm) met 37+6
    05-12: Happy12 van Linn (.... gram & .. cm) met 37+5
    06-12: Nathalievs van Luc (....gram & .. cm) met 36+3
    07-12: Dreames van jordy joël (3470 gram & 50 cm) met 38+5

Afspraken:
    10-12: Moedertje1983 controle
    10-12: Zowie controle vk
    11-12: KiRaSeSe controle vk
    11-12: Smurfin29 controle vk
    13-12: Sweetdreams geplande KS
    13-12: Nathalievs controle gyn
    13-12: Versluis controle vk
    19-12: Azucena - Quinten mri-scan

Vlindertjes:
    24-04: MamaMars (4w)
    04-05: Jossie81 (6w)
    13-05: Brix (8w2)
    18-05: Veerle (9w3)
    29-05: Annabeth (7w2)
    06-06: Laura98 (12w)

11. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    dames heb even achter de naam inleiden gezet dan kunnen we het wat beter onthouden.

als iemand niet wil dat het achter haar naam staat ivm mee lezers geef dan ff een gil dan haal ik het weg of plaatst ik het niet.

12. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben ineens heel ziekjes geworden...
    Heb absoluut geen trek en misselijk, zeurende buikpijn en rugpijn...
    Hoofdpijn en mega moe...

We liepen naar schoonouders en ging ineens minder lekker en terugweg nog minder... net ff op bank gelegen en me ventje heeft me naar bedje gebracht.

Ook lekker de griep krijgen nu... :(

13. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @kirasese: hopelijk is het ff een dipje en knap je na een 'goede' nachtrust een beetje op.

@chocokoekje: spannend.. succes morgen.

14. Zowie

Zowie Actief lid

1 apr 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo de eerste week van mijn verlof zit erop. Toch wel wennen hoor, de hele dag thuis. Maar ben op mijn gemak aan het schoonmaken, nog wat klusjes aan het doen en lekker naar mijn paard. Dus kom de dag wel door.

Wat ik mij toch afvraag als ik jullie berichtjes lees..
    Bij een aantal van jullie is aan al lekker aan het rommelen. Sommige worden ingeleid. Maar jullie zijn 37/38 weken zwanger. Is er een (medische) reden dat jullie ingeleid worden of is het "toeval". Ik heb namelijk niet het idee dat iemand het red tot de 40 weken zwangerschap. haha.
    Het is overigens geen commentaar ofzo, maar ben er gewoon benieuwd naar. Morgen ben ik zelf 37 weken zwanger, misschien moet ik er ook maar eens serieus rekening mee gaan houden dat de kleine er toch echt aan zit te komen.

15. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ whoppie
    Nou, voor mij hoor jij toch ook echt wel tot de 'actieve' dames, hoor - zover kom ik dus bij lange na niet!

@ chocokoekje
    Succes morgen!

@ Kirasese
    Of de bevalling komt op gang... :cool:

@ zowie
    Ja, is wel erg grappig dat er hier al zoveel voor de 40 weken bevallen en meestal nog door inleiden of ks ook. Ken dit niet van mijn andere zs en andere fora, hoor. Al las ik laatst wel ergens dat toch veruit de meeste baby's zich tussen week 38 en 40 aandienen en een stuk minder (van de à terme baby's) tussen 37-38 weken/na 40 weken. Zeker bij een 1e en comoplicatiloze zs, kun je er dus in principe van uit gaan ergens tussen de 38 en 40 weken te gaan bevallen, ws eerder richting 40 weken. ;)

Hier ook compleet blèh. :( Pootjes zijn nu echt heel erg opgezwollen en voeten ook (laatste waren gisteren nog niet). Weeen komen nog steeds maar af en toe, maar zijn dan wl vaak heel venijnig, dus ben een beetje bang dat ik er zo toch steeds weer wat ontsluiting bijsprokkel en dat àls het dan begint, ik het zkh nooit van z'n leven meer haal. En het moeilijkste dan nog: dit weekend ben ik van 's ochtends vroeg tot 's avond zeker 20:00 ook nog alleen met de kinderen omdat ml moet werken. Net wel met sm getelefoneerd en die blijven dan het weekend thuis, zodat ik kan bellen als het zo ver is - dan haalt zij de kinderen op en kan ik met de ambulance naar het zkh, maar is natuurlijk ook niet echt een scenario waar ik op zit te wachten (per ambulance afgevoerd te worden, maar ml redt het gewoon ammenooitniet om op tijd thuis te zijn dan)...
    Heb er echt zò de pé in - wist wel dat de laatste weken alles behalve leuk zouden zijn (laatste 2 zs al ervaring mee opgedaan), maar die onzekerheid en het er echt zo goed als alleen voor staan deze keer zijn gewoon extra slopend. :(
    *klaagzang uit* :)

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik heb weer rechtstreeks contact gehad met Doosch!

(Heb d'r even van een uiterst vreemd kapsel afgeholpen..)

17. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    wel luxe hoor dat je met de ambu mag.

hier gaat als ze tijd heeft de verloskundige met je mee als er niemand is, en anders zal je toch echt met een taxi moeten.

laatst een buurvrouw van een kennis van mij, kreeg weeen begon ook te bloeden ambu kwam erbij maar namen haar mooi niet mee want was net bedrijgend ze kon gewoon op eigen houtje met taxi desnoods naar ziekenhiuis.

wil je niet bang maken, maar zou wel even goed navraag doen. of had je dat al gedaan?

18. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Jullie zullen wel een hoop hebben bij moeten kletsen!! Ik heb Doosch vandeweek even gezien in de spiegel dat had ik eigelijk ook niet moeten doen.... Maar die kan er nu ook weer redelijk mee door, al zeg ik hetzelf:)

19. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Heel goed Kat... ik hoop dat ook op korte termijn weer te kunnen :)

@swiebertje: ik heb het ook heel erg moeten bezuren vandaag en nu nog steeds. Dus maar weer verdelen over de rest van de week de volgende keer.
    En ik kan me voorstellen dat die onzekerheid erg lastig is, wel fijn dat je sm wil inspringen als het nodig is.

20. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ smurfin
    Aan taxi had ik helemaal nog niet gedacht, moet ik eerlijk bekennen...
    Maar is hier schijnbaar heel normaal als je in zo'n geval de ambulancedienst belt - werd me zelfs door de gyn. van het zkh op het hart gedrukt dat te doen als ik niemand heb die me zo snel kan rijden. :)
    Maar ml heeft maandag vrij en calculeert het zkh dan geloof ik al in ('van het weekend is wat rot, omdat ik moet werken, maar maandag heb ik vrij - tot zolang houd je het toch nog wel uit?'), dus denk dat ik toch zowieso maar ga proberen het weekend uit te zingen en dan evt. maandagochtend, als de oudste 2 toch naar school zijn, uit voorzorg maar naar het zkh om iig te laten checken hoe ver de ontsluiting dan gevordert is (nu weer heftige, stekende weeen, worden alleen maar niet regelmatig - varieeren van om de zo 5 tot 15min.)...

Deel Deze Pagina