16-31 december 2012 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Katalaya, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Hier; gister avond zo veel pijn weer gehad! Bijna elke avond hetzelfde verhaal.. Ze is dan zo naar beneden aan het duwen, doet echt pijn!!
    En was ook helemaal gebroken ervan! :(
    Gelukkig een redelijk goede nacht gehad met 2x plassen.. En weer verder slapen. Dochter slaapt al heel de week 'uit' tot 7 uur/half 8 dus dat is ook wel fijn.

Maar pff die pijn, kan toch niet goed zijn elke keer..
    Ook als ik wat doe krijg ik na eventjes zoveel pijn!
    Heb pas weer donderdag een afspraak bij de vk, ben dan al ruim 39 weken geweest. Hopelijk willen ze dan toch wel iets doen hoor..
    Hier wordt niemand vrolijk van, van deze pijn en een mama die niks meer kan. Al gaat t de ene dag beter dan de ander maar sjee blij als die buik weg is. En ons baby meisje er is! :)

2. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Mishur: Gefeliciteerd met jullie mannetje! Geniet ervan!
    Sweetdreams: Gefeliciteerd met jullie ventje! Voor jullie ook; Geniet ervan! Mooi hoor, een koningskoppel als je het niet verwacht! En ook al zo'n mooi ventje!
    Jessy: Sterkte meid, het houd niet op he!
    Dreames: Denk ook dat je de goede keuze hebt gemaakt, ook jij moet aan je rust denken, anders hebben de kindjes straks allebei niks aan hun mama! Maar ook: Sterkte! Moet niet makkelijk zijn je ventje achter te laten!
    Liedjes: Je hebt er nog eentje! Volgens mij van Trijntje Oosterhuis!
    Grote Kindjes: Hier ook niet meteen een reden in te leiden, wel hebben ze me hier wijsgemaakt dat een bevalling van een 8 ponder vaak makkelijker is dan van een 6 ponder... Ze zouden meer druk uit kunnen oefenen enz... Weet niet zo goed wat ik daar nou van moet denken ...
    Aviya: Als hij het binnen nog goed heeft, en jij trekt het ook allemaal, dan moet je je hart volgen en hem nog even laten zitten!
    Jammer van je Huwelijk!
    Versluis: Hoop ook voor jou dat het doorzet! Spannend!

Hier: Gister naar de Klin. VK geweest! Was erg fijn!
    Had vorige week een beetje het gevoel tussen wal en schip te vallen, met die overname, maar heb het gevoel serieus genomen te worden!
    Nog geen datum voor inleiding, maar ik ben zeker tevreden!
    Heb haar verteld dat ik het zat ben, en de redenen daartoe, dat snapte ze heel goed, ze heeft me nu uitgelegt wat het inleiding precies inhoud, en wat voor consequenties dit voor mama, en kleine kan hebben. Heb nu de tijd gekregen erover na te denken, en mag hier van de week op terug komen!
    Kom ik er niet op terug, gaan ze sowieso kijken of ze me kunnen strippen volgende week!
    Ga hier goed overna denken, want iets willens en wetens willen is misschien ook niet goed...
    Bloeddruk blijft stabiel, en maken ze zich niet direct meer zorgen om!
    En kleine is helemaal ingedaald!
    Vannacht super goed geslapen, er maar 1x uit gehoeven om te plassen, (normaal 3x)
    En nog steeds af en toe pijnlijke harde buiken, maar er komt nog steeds geen regelmaat in helaas!

3. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.729
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Marijke88, fijn dat het allemaal goed is met je mannetje!

Natalievs, hoop dat het snel geneest, en logisch dat je je manbetje zelf wilt verzorgen!

Dreames, heel veel beterschap voor jou mannetje! Het is voor jou echt moeilijk, ik zou ook niet weten war je moet gaan slapen, helaas kun je je niet in tweeen delen, veel sterkte.

Mishur, van harte gefeliciteerd met je zoontje, en wat een leuke naam! Veel geluk samen.

Sweetdreams, van harte gefeliciteerd met je zoontje, en mooie naam gekozen voir hem, veel geluk samen! Wat is ie mooi !!!

Kirakesse, jammer dat het niet doorgezet heeft.

Aviya, ik ben hier te kort om jou situatie te beoordelen, maar als alkes get nog goed doet, dan is buik beste plaats denk ik. Ik begrijp dat hij iets met zijn hartje heeft? Heel veel sterkte iig. En je huwelijk ontbonden, zo te lezen ben je er blij mee, ook die situatie ken ik niet, maar iig veel sterkte.

Versluis, spannend, hoop dat het doorzet voir je, ik wil ook!

Aappie 20, succes bij de tandarts, sterkte.

4. Aviya

Aviya Niet meer actief

Heeel zwaar Dreames, ik hoop dat de kleine toch snel mee naar huis mag en jij je rust kan pakken en even goed bij kan tanken, sterkte toegewenst!

Sweetdreams goed bijkomen van die keizersnee en ondertussen goed genieten van de kleine man

Versluis, met de meiden gaat het goed, kleine man doet het ook goed, llichamelijk gaat het zoals al verwacht, maar dat is het gewoon waard. Het huwelijk is niet anders, ben allang blij dat ik er vanaf ben, heeft me alleen een huisje in Gouda door de neus heen geboord, dus nu maar duimen dat er snel weer wat komt.

Enne Versluis, denk zomaar dat we jouw naam ook snel op de lijst kunnen zetten ;) (tenminste hoop dit weekend nog, even bellen want als je niet kan ruiken waar het naar rook, vocht, dan denk ik dat je al iets vruchtwater door een scheur(tje) bent verloren, en dan is het binnen 48 uur bevallen en daarna ingeleid worden. (vanwege infectie gevaar) dusse bij deze alvast een goede bevalling toegewenst als het zo is!

Vogeltje85 de kleine heeft het nog goed naar haar zin dus, maaar dat verandert zo. Enne dank je wel, mn gevoel zegt lekker laten zitten inderdaad;)

Katalaya dank je wel

Zazz bij jou al het idee dat er wat staat te gebeuren?

Aappie20 hopelijk kan hij het goed maken, zou wel even aangeven bij de gyn/vk dat dit gebeurd is, daar houden ze rekening mee met de bevalling. Pff en dat gebeurt dan net bij jou als je lekker zit te smikkelen *zucht* en dan pas laat kunnen bellen bah.

Liefdeis, volg idd mn gevoel, het is goed en het voelt nog goed, en dat huwelijk, pff ze hadden me hier al gewaarschuwd, maarjah verliefd zijn en zwangerschapshormonen... geen goede combi
    Strippen kan echt verlichting geven, hopelijk lukt het en nog liever is het niet nodig!

AAn het duimen dat iedereen de kleintjes op de tijd krijgen en alles goed mag gaan!!!
    FIjn weekend met heel graaaaag een baby boom ;)hihi (heerlijk dat er zoveel meiden al bevallen zijn)

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Huh hoezo houden ze daar rekening mee dan??? Hoef ik dan niet te persen:D:D:D:D want t zou kunnen dat ik me vulling eruit pers???
    Ben benieuwd:D

6. Aviya

Aviya Niet meer actief

Mya, door de problemen met mn ex, is er niet veel neer gezet, niet veel hier kunnen zijn (jammer genoeg) voor kleine vent, mn gevoel zegt beter nog laten zitten.
    Enne Mya als je bevallen bent mis je in het begin het gerommel en bewegingen en alles, geniet er nog even van (behalve de ongein eromheen die mis je dan niet)

7. Aviya

Aviya Niet meer actief

Omdat je niet zo lang meer hoeft, kan er door de druk tijdens bijvoorbeeld persen de vulling er weer uit persen ontsteking en co veroorzaken, maar ook als je onverwachts een ks zou moeten ondergaan, houden ze hier rekening mee, dat er tijdens de operatie niet per ongeluk alsnog loskomt er voor problemen gaat zorgen. (had uitleg gehad, maar geloof als je zwanger bent ze het beter op papier kunnen zetten hoe en waarom)

En niet persen... was dat maar waar, dan zouden meer vrouwen (express) alles even nog laten vullen :D:D:D:D;)

8. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Whahahaha! Dan ga ik ook nog even!
    Heb deze zwangerschap al twee keer een kies laten vullen, maar elke keer valt die vulling er weer uit, schijnt ook met je zwangerschap te maken te hebben, dus dacht ik nu, nou laat maar.... :( Komt daarna wel weer!! Slecht misschien, maar geen zin in steeds! :D

9. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Hihi dat is nou jammer!!
    Ik kan helaas pas woensdag terecht ivm kerstdrukte en de praktijk dicht gaat voor 2 weken grrr!!!!
    Mag hopen dat dan woensag in die stoel me vliezen breken!! Gnagna om ze het even betaald te zetten

10. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    whahah dan laat ik me gaatje ook nog ff vullen. heb er 1 in me verstandkies maar geen last van. dus me tandarts vult pas als ik niet meer zwanger ben.

ach ja kan hooguit wat verstand verliezen dan :D

11. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    Lijst Actieve leden 16-31 December 2012 mama's

Uitgerekende datum:
    16-12: Rijkie28, 31 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis
    16-12: Vogeltje85, 27 jaar, 1e kindje, BV, Thuis
    16-12: Mya, 31 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis
    17-12: Kirasese, 27 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    18-12: Nonaches, 22 jaar, 1e kindje, BV, Thuis
    19-12: Bby3, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch)
    22-12: Wondertje2012, 31 jaar, 1e kindje, FV, Thuis
    24-12: Whoppie, 30 jaar, 1e kindje, FV, Thuis
    24-12: Liefdeis, 24jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis
    24-12: Zazz, 27 jaar, 2e kindje, BV, Thuis
    25-12: Carlo1987, 24 jaar, 2e kindje
    25-12: Marlijntje, 27 jaar, 2e kindje, FV, Thuis
    27-12: Moedertje1983, 29 jaar, 2e kindje, FV, Thuis
    27-12: Miesje24, 30 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis
    27-12: Marijke88, 24 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis 17-12 Inleiden
    27:12: Bambie, 39 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis
    28-12: Smurfin29, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis
    28-12: Versluis, 29 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch)
    28-12: Mups, 31 jaar, 1e kindje, BV, Thuis
    28-12: Sidneys,
    29-12: Aappie20, 23 jaar, 1e kindje, FV/BV?, Ziekenhuis
    29-12: Mikatjuh, 34 jaar, 2e kindje, BV, Thuis
    29-12: Zowie, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis
    30-12: Aviya, 3e kindje, BV, Ziekenhuis 20-12 KS
    30-12: MamaVanBas, 24 Jaar, 3e kindje

25 Mama's:
    14 jongens, 6 meisjes, 5 verrassingen/geheim/onbekend

Bevallen:
    24-09: Jessyd van Lucas Dennis Alec (1295 gram & 37 cm) met 27+0
    13-10: Azucena van Quinten Noah (1575 gram & 40 cm) met 30+3

30-11: Kyrah12 van Lissy (2685 gram & .. cm) met 36+5
    01-12: Katalaya van Xavi Alexander (3475 gram & .. cm) met 37+5
    04-12: Flashyfly van Kyan Aiden (4370 gram & 55 cm) met 37+6
    05-12: Happy12 van Linn ( 2940 gram & 50 cm) met 37+5
    06-12: Nathalievs van Luc (2800 gram & 48 cm) met 36+3
    07-12: Dreames van jordy joël (3470 gram & 50 cm) met 38+5
    08-12: Swiebertje van Janne (3640 gram & 52 cm) met 38+1
    08-12: Chocoladekoekje van Cato (4215 gram & .. cm) met 38+6
    09-12: Jkuil01 van Lana (3075 gram & .. cm) met 38+4
    10-12: Lynn1302 van Jaylen Mairo (3185 gram & 48 cm) met 38+1
    10-12: Marijke1985 van Gigi (3200 gram & .. cm) met 38+3
    12-12: Lieverd86 van Robine ( 3100 gram & .. cm) met 38+0
    12-12: Autumngirl van M. (3215 gram & 52 cm) met 39+2
    13-12: IngridE van Stijn (4490 gram & ..cm) met 38+5
    13-12: Mishur van Elijah (3310 gram & .. cm) met 37+4
    13-12: Sweetdreams van Ruben (4065 gram & .. cm) met 39+4

18 mama's
    11 jongens, 7 meisjes

Afspraken:
    14-12: Azucena gesprek gynaecoloog om medisch dossier door te spreken
    17-12: Zowie controle vk
    17-12: Azucena afspraak gyn voor zetten implanon
    17-12: Kirasese controle vk + echo + toucheren
    18-12: Mups controle vk
    18-12: Azucena - Quinten CB
    18-12: Vogeltje85 controle vk eventuele strippoging
    18-12: Smurfin29 controle vk
    19-12: Azucena - Quinten mri-scan, Echo, bloedprikken
    19-12: Nonaches controle vk
    20-12: Versluis controle gyn + kijken of inleiden mogelijk is
    20-12: Zazz controle vk
    21-12: Azucena - Quinten Fysiotherapie

Vlindertjes:
    24-04: MamaMars (4w)
    04-05: Jossie81 (6w)
    13-05: Brix (8w2)
    18-05: Veerle (9w3)
    29-05: Annabeth (7w2)
    06-06: Laura98 (12w)

12. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Meiden, even een vraagje, ik weet niet meer zo goed wat ik hier mee moet, het steld misschien niet veel voor, en is allemaal goed bedoeld, maar word er steeds 'bozer' om...

Net mijn schoonmoeder WEER aan de telefoon gehad!!

Schoonmoeder en Schoonzusje bellen elke dag, al twee weken lang! Hoe is het met je, voel je al wat, als ik niet opneem word meteen VL gebeld of gesmst, het is begonnen he, zit je in het Z'huis? Gaat het wel goed?
    We hebben al een aantal keer laten weten, op verschillende manieren, dat we het niet leuk vind dat ze gaan zitten vissen, en dat wij (ook VL) het graag zover als dat natuurlijk gaat tegen die tijd, het geheim willen houden als het zover is... En natuurlijk zo snel mogelijk horen, als het mannetje geboren is!
    Maar accepteren doen ze dit dus niet, en word er ook gewoon om uitgelachen... Schoonmoeder zegt doodleuk: Zal het tegen niemand vertellen hoor!! Nee muppet, gaat er juist om dat jullie het niet weten op dat moment! (Zo heb ik dat natuurlijk niet gezegt..;))
    Gister heb ik het hier met VL over gehad, en die heeft zoiets, ja het is allemaal goed bedoeld, en wil hier eigenlijk niet over beginnen tegen zijn moeder, terwijl ik nu echt op het punt zit dat ik uit mijn slof ga schieten...
    Wat moet ik hier nou mee? Of doe ik echt te moeilijk?

13. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @aviya: goed dat je voor jezelf gekozen hebt bij de ks en bij je huwelijk! Wel vervelend dat het in je huwelijk niet was wat je ervan erwacht had.

@dreames: fijn dat je een keuze gemaakt hebt. Ik denk ook dat het een goede keuze is.

@Versluis: dat klinkt goed! en dat vocht zou ik toch maar even de vk voor bellen. Als namelijk blijkt dat het vruchtwater is, dan moet je toch binnen 48 uur bevallen zijn vanwege infectiegevaar. Ben jij dan de volgende?

@Zazz: die pijn is niet fijn (haha dat rijmt), maar kan het niet zijn dat ze aan het indalen is dan? deed bij mij ook erg veel pijn.

@liefdeis: mss dat strippen alleen al gaat helpen. Dan heoft er niet ingeleid te worden. Hielp bij mijn zusje in ieder geval wel.

14. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Daarom neem ik gewoon niet meer op als het dat soort mensen zijn:D Dan bellen ze inderdaad naar manlief die niet opkan nemen op ze werk (werkt in het zwembad) en dan zitten hun in de stress, hier bellen we ook pas als de kleine er is... Mijn ouders worden wel eerder gebelt ivm de hond maar schoonouders niet want die blijven ook rustig tijdens de bevalling bellen!

15. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Zijn er al opofferingen voor vandaag.... Wie bied op een baby vandaag??
    Bby3 hebben we ookal tijdje niks gehoord die werd ook ingeleid toch??
    Versluis ik zou ook even bellen hoor al is het alleen voor de zekerheid

16. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Jongens kan het allemaal niet meer bijbenen....ga nu ff terug lezen pagina of 10 geloof ik en ga dan reageren...zit te wachten op een telefoontje...heb de gyn gezegd dat ik geen vertrouwen meer heb in het ziekenhuis hier om te bevallen..(veel gebeurt afgelopen dagen dáár) dus nu huisarts gebeld hoe ik hèt moet gaan oplossen....

17. Appel en Peer

Je hebt groot gelijk meis en doet echt niet moeilijk! Hun hebben dat maar te accepteren.. Belachelijk toch!
    Zou ze ook lekker in de stress laten zitten maar ja straks staan ze dan ineens aan de deur ofzo. Of zullen ze dat niet doen?
    Zou echt niet meer elke keer opnemen en dan een sms sturen, met nee het is er nog niet.. Klaar.
    Pff vervelend dit en heb je nu juist helemaal geen zin in! Knuff

18. Appel en Peer

Whoppie; weet niet of deze pijn van t indalen is. Ze was maandag al een stuk ingedaald. Maar heb al heel de zwangerschap last en pijn en gewoon blegh. Ben er gewoon helemaal klaar mee, ook voor m'n dochter. Wil gewoon weer voor haar een leuke mama zijn die niet (al bijna 9mnden lang) zegt mama heeft pijn aan de buik.
    Maar ja over 3 weken is ze er zeker gaan we vanuit..
    Maar hoop dat ze miss voor de kerst nog willen strippen. Of in die week iig!

19. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Onze stijn. Mama is nog herstellende van een lange bevalling die eindigde in een spoed keizersnede waarbij ik 3 liter bloed verloor. Herstel gaat nog niet zo goed maar Stijn doet het geweldig. Ben nog tm zondag in het ziekenhuis daarna hopelijk meer beterschap en Posts.

Gefeliciteerd aan alle nieuwe mama's!

20. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    heb even terug gekeken en bby3 zou gister een ballon krijgen en alles kon 5 dagen duren, dus denk dat ze nog in ziekenhuis is,

Deel Deze Pagina