Hmmm waterpokjes als ze nog zo klein zijn... Weet ook niet! Ik weet wel als beebs het voor hun 1e verjaardag krijgen ze het later nog een keer kunnen krijgen.. en das net zielig! Ben benieuwd wat het CB zegt!
Ik stel ook voor om de laatste bevalling af te wachten, en dan met dit cluppie te verhuizen naar een mama-topic. Ik denk dat als we ons in gaan voegen in een algemeen decembertopic, dat door het grote aantal leden ik door de bomen het bos niet meer ga zien. En dat vond ik in de loop der tijd juist leuker worden aan dit topic; het werd pas overzichtgelijk toen we wat verder in onze zwangerschappen waren... Vandaag zijn we met Xavi bij de osteopaat geweest. Hij stelde vast dat er geen noemenswaardige blokkades waren, gelukkig. Wel kon hij merken dat Xavi door de tangverlossing wat meer de neiging had om te strekken, wat spanning kan geven waardoor hij wat minder rustig zijn voeding kan verteren. Hij heeft met Xavi wat heen en weer bewogen, en tijdens een voeding lichtjes wat op zijn hoofd en darmpjes gevoeld. Voor de sceptici onder ons (waaronder wijzelf) lijkt het alsof er amper wat gedaan is. Daar ben ik juist blij mee, want soms hoor je ook van die verhalen over dingen forceren. Dan zou ik Xavi heeeel snel weer meegenomen hebben, trouwens. We zullen zien of hij wat rustiger is. Maar ik ben tenminste gerustgesteld dat de tangverlossing geen grote gevolgen voor zijn bewegingsapparaat heeft gehad, en daar ging het mij om. Verder hebben we een redelijk rustige nacht gehad. Wel een half uurtje huilen na de voedingen, maar troostbaar.
Kat> Fijn dat Xavi geen blokkades heeft na de bevalling. Hopelijk slaat de behandeling van de osteopaat aan. waterpokken> Is het niet zo dat jonge kindjes nog jouw afweer mee hebben? Ben benieuwd wat het CB zegt. Mij lijkt het ook veel leuker om met dit clubje te blijven schrijven. We hebben toch van het begin zo'n beetje met elkaar geschreven. Morgen 40 weken, heeft de verloskundige toch gelijk gekregen. :S Ik ben zo benieuwd naar de kleine!! We wachten geduldig af.
@azucena/verkouden: hier in het ziekenhuis zeiden ze dat ik alle zoutoplossing zo vaak en zo lang mocht gebruiken als nodig behalve die van otrivin. Die zou wel maar een beperkte tijd gebruikt mogen worden. Ze heeft wel gezegd waarom maar weet het niet meer precies, had iets te maken met een stofje dat daar in zit.
Mij lijkt dit clubje ook gezelliger! Vind wel gezellig en kijk toch paar keer per dag of iemand alweer bevallen is!!! Dus komop dames beetje persen nu, wie weet breekt het water spontaan! Hier intake CB gehad... meneer is 3870gr dus 60gr zwaarder dan geboorte! Whoehoe!!! Wel wat last van spruw... dus toch ff speentje en fopspeen uitkoken elke dag. En als maandag niet minder is ff dokter toe... Rest was tip top en hij loopt wat voor met dingetjes Druk ADHD manneke
@ Smurfin Ben ook vandaag uitgerekend. Zou wel fijn zijn he als de kleintjes toch snel besluiten om naar buiten te komen! @ Kletsen Wat mij betreft blijven we lekker in dit topic doorkletsen. Vind dat wel gezellig en zodra onze beebjes er ook zijn kunnen we meteen meepraten! Hier is alles nog erg rustig. Dus we blijven nog maar even wachten. Vandaag toch maar eens op zoek gaan naar al die wondermiddeltjes voor het opwekken van de bevalling. Iemand nog tips??
ja word erg spannend he mups, elk krampje ga je nu helemaal van denken "zou het" volgens een pendel-vrouw is morgen mij bevaldag nou hoop dat ze gelijk heeft en ander moet hij maar blijven zitten tot ver in het nieuwe jaar. heb wel paar keer verkramping van me baarmoeder maar niet pijnlijk... dus zal ook wel niet doorzetten
Dreames, apart . Ik heb het ook nog eens nagevraagd aan de huisarts toen hij op huisbezoek was. Hij heeft toen die otrivin druppels gekeken en zei ook dat die onbeperkt mochten. Nja, je krijgt toch overal een ander advies . We hebben bij de mri 3 nieuwe flesjes druppels van het zkh gekregen, dus ik kan toch nog even vooruit.
hier het kleine mantje ook verkouden me kleine meisie knapt ookal weer beetje op.vanacht wel rustig nachtje allen maar wil niet in de wagen bak liggen wil liever bij mama.en overdag wil die wel er in slapen . ik heb hier al drie keer gekolft heb zoveel melk is niet normaal dus kolf het al af.en das wel lekker voor me borsten. veders doet kleine mantje het goed.
Hee ladies, Lekker hier blijven kleppen en evt met zn allen verhuizen naar een mamatopic ja... Lijkt me wel zo gezellig. @smurfin en mups: dat het rustig is wil niet zeggen dat er niks gaat gebeuren. Ik was om twee uur nog in het dorp met een klein btje buikpijn en om vijf uur kwamen de weeen om de vijf minuten, dus dat t rustig is wil niet zoveel zeggen! Hopelijk bij jullie ook niet! @kat: fijn dat er geen blokkades zitten. Osthepoaat doet inderdaad alleen maar btje draaien en drukken en voelen. Vond ik ook erg raar, maar het schijnt te helpen. @voeding: Lennox heeft hier zn flesjes binnen vijf minuten leeg. Gaat echt heel goed, spuugt niet en komt om de drie a vier uur, snachts wel eens langer. Dus we hebben het tot nu toe erg getroffen. @marijke: incubatietijd voor waterpokken is al voorbij als Mees ze al heeft (zichtbaar zijn), dus volgens mij niet meer gevaarlijk, maar wel fijn dat het cb terugbelt. Dan heb je wat zekerheid. @zieken en mama met zieke beebjes: beterschap!
nou cb heeft terug gebeld en me in eerste instantie een hoedje geschrokken, volgens de vpk van het cb is het heel gevaarlijk, kan er hersenvliesontsteking en alles van krijgen vond haar een beetje vaag dus toch ook de huisarts maar gebeld, denk dat die het stiekem toch ook iets beter weten... en die zei dat de kans dat hij het uberhaupt krijgt zeer zeer klein is. zoals iemand idd al zei omdat hij nog mijn antistoffen in zijn lichaam heeft. voor de zekerheid moeten we wel opletten of hij veranderd in gedrag, sloom word, niet wil drinken, vlekjes krijgt ed. ook even extra opletten met hygiene, steeds handen wassen als we wat met Wout gaan doen, flesjes en spenen voor de zekerheid uitkoken want je weet nooit of Mees eraan heeft gezeten en spuugdoekjes niet te lang gebruiken
Dan ben ik blij dat we er gisteren en afgelopen 2 nachten aan toegegeven hebben. Vandaag heeft ie uit zichzelf vanaf de middag weer goed doorgeslapen en weer een "normaler" ritme aangenomen. En weet je, overdag vind ik het niet zo erg en als ik eenmaal wakker ben ook niet, maar ik ben zo slecht in wakker worden En als ml gewoon moet werken doe ik het nachtwerk, vind ik wel zo eerlijk voor hem, hij komt ook nog eens ontzettend slecht terug in slaap, terwijl ik dan weer zo verder snurk. Maar bedankt voor je reactie, goed om te weten. Ik ben ook benieuwd hoe komende nacht gaat worden.
Vandaag eindelijk, na 2 weken het huisbezoek van cb gehad. Alle vragen doorgenomen en toen ik dacht dat ze hem zouden wegen, ging dat dus niet door. Ze had geen weegschaal mee, die had haar collega Dus als ik hem dan toch wil wegen, moet ik naar het inloop uurtje. Natuurlijk is dat elke maandag en komende maandag dus niet wegens oud en nieuw. Donderdag heeft het andere cb hier inloop uur en dan kon ik daar wel naartoe. Beetje raar en jammer, maar als ik kan ga ik donderdag dan maar eens met hem naar het andere cb. Ik geloof het ook wel met zijn gewicht, hij doet het naar behoren en poept en plas ook normaal, dus het zal wel goed zijn. Maar het is toch ook altijd leuk om te zien hoe ze zijn gegroeid. En voor Zazz nog; sterkte morgen, zal een heftige dag worden. Ik hoop dat het toch een mooie dag, helemaal naar jullie wens zal zijn, dat jullie er met een goed gevoel aan terug kunnen denken.
Hier ook eens om gezellig met dit clubje verder te kletsen als iedereen bevallen is!! Afgelopen nacht ook slapeloze nacht gehad meneer wou niet slapen in z'n bedje zowiezo nergens als die plat gelegd werd dus op geven moment bij mijnbouw borst in slaap gevallen en daarna tussen ons in gelegd op een kussen beetje schuin dat ging goed alleen door zijn gesnurk en enge piep geluiden door verkoudheid zelf geen oog dicht gedaan.. Maar goed blij dst mijn mannetje ff heeft geslapen na het huilen.. Hier ook Otriven zoutoplossing verkoudheid word naarmate het avond word erger als overdag bij jullie ook?
Zo ik zal ook weer eens even reageren!' Ik las iets over weggaan en een ander topic of hierblijven...? Ik stem voor hier blijven! Vind het voor de mama's die nu nog lopen niet leuk meer, ik vind dat alle baby's er vandaag nog uit moeten komen!!! Hier alles prima, Saam heeft vandaag zijn hielprik gehad... meneer heeft er niks van gemerkt bleef gewoon lekker slapen! Ik heb nog erg last van de hechtingen iemand de tips?? Luchten en ijsen werkt niet echt wie o wie!! Ben er al wel 2 kwijt trouwens!!! Zal snel weer wat meer reageren lees wel trouw mee tijdens mijn 'slaap' uurtje!
Hier vandaag ook huisbezoek van het cb zonder weegschaal. Hier wegen ze nooit bij dit bezoek, erg jammer want ook ik was hier benieuwd naar. Wij gaan nu donderdag naar het inloop uurtje hiervoor....
Hallo Dames, Alweer een poosje niet gereageerd! Maar wel meegelezen hoor! Zazz: Wat ben je sterk, heel veel sterkte morgen! Denk vaak aan jullie! Hier gaat alles goed! Jesse is vandaag alweer een week oud! En zooo'n tevreden mannetje, eten en slapen.. 's Nachts in zijn bedje slapen vind die nog niet zo leuk, maar als die goed slaapt laat die zichzelf wel weg leggen! Tweede kerstdag hielprik en gehoortest, meneertje gaf geen krimp! Vl was al even weg gegaan, vond het zielig, maar was achteraf helemaal niet nodig geweest! Navelstompje is er al afgevallen, en meneer zit alweer boven zijn geboortegewicht! Vandaag was de laatste dag kraamhulp, we hadden een leuke jonge meid.. Heb er alle vertrouwen in, maar merk ook dat de traantjes hoog staan! Ik herstel ook goed, het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is mijn baarmoeder, deze wil nog niet echt op zijn plekje zakken! Bevalling: Moest mij vorige week vrijdag om 7.30 uur melden, met toucheren bleek ik 1-2cm ontsluiting te hebben hebben ze mijn vliezen gebroken en een schedelelektrode bij Jesse geplaatst! Hierna ben ik aan het infuus gegaan! Tot 14.00 uur 's middags waren de weeen goed te doen, maar vorderde de weeen ook niet, bleef hangen op die twee cm! Om 15.30 uur werden de weeen flink heftiger en heb in om een pompje gevraagd, en had daarvoor 4cm wat ik net had.. Wat een verademing is dat zeg... Je voelt de pijn van je weeen wel, maar de scherpe randjes zijn eraf, en ik... Ik was tussen de weeen door helemaal van de wereld, kon echt tot rust komen! De weeen kon ik het best op mijn zij opvangen, want Jesse kroop helemaal in mijn rechter zij, wat er vervelend aanvoelde! Vanaf 18.00 uur 's avonds hebben ze bij Jesse ook verschillende keren bloed afgenomen via zijn hoofdje, dit omdat hij soms dipte! Rond 20.30 uur kreeg ik persdrang, en mocht ik passief mee gaan persen, om 21.40 bleek het Zuurstof gehalte in het bloed van Jesse toch weer te zijn verslechterd en is de gyn gekomen, en ben ik geholpen met een knip en de vacuum! Iedereen kijkt met medelijden naar me, maar ik vond en vind het nog steeds een verademing, met twee persweeen was die er toen! Vl heeft er nog steeds moeite met de gyn, die zou zo terug gaan om hem even de huid vol te schelden, vond hem veel te ammikaal! Zoo lief!! Klets de afgelopen tijd niet heel veel mee, maar heb wel alles mee gelezen! Lijkt me gezellig hier met 'ons' clubje te blijven kletsen! Meiden die nog moeten bevallen! Heeeel veeel succes, hoop dat het snel begint en dat jullie ook je beebje mag gaan knuffelen!
Ook hier heel veel sterkte voor Zazz morgen!! Zetten een extra kaarsje neer... De tip van een halve ui die staat op Luc z'n kamertje hopelijk helpt het! Stinkt wel enorm haha maar goed als helpt geef ik er niks om