16-31 december 2012 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Katalaya, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn manneke moest zeer snel weer aan werk.
    Had gewerkt toen ik in ZH lag en was vrij op dag dat ik thuis kwam uit ziekenhuis.
    Dag erna moest hij weer aan slag (we hebben eigen bedrijf)
    En me schoonmoeder is 2 avonden bij me gebleven, want kraamzorg was er overdag en ML werkt in avond/nacht.

Hier nog steeds amper trek... eet tegen heug en meug...
    Ook nog steeds geen aandrang tot plassen en nog steeds moeizaam zitten door pijn aan mijn zitvlak.
    Me darmen werken nog niet enorm goed, maar het werkt... dus ik ben gelukkig.

Lekker he bevallen/kiezersnede... :D

@smurfin: ik was 39.5w toen ik gestript was en had niet geklaagd.
    Enkel ze zat al in me doosch ivm kijken of ik onsluiting had.
    Dit was omdat mijn man ver weg moest werken die avond/nacht.
    Dus ze ging kijken of die nacht van oefenweeën iets gedaan had.

Misschien zoiets proberen? Man moet ver weg werken en voel me niet gerust en wil graag bevoeld worden :D

2. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik dacht zelf ook al dat ze met prematuur onder de 37 weken oud bedoelde, maar lijkt me ook weer gek, want dan liggen ze vaak nog in het zkh.. Maar als jullie ook geen levensgevaarlijke redenen kunnen bedenken, waarom het niet zou mogen, zal het wel goed zijn :). Thanks.

Smurfin, ik zou gewoon vragen naar het strippen! Alles een beetje aandikken (moet vast wel lukken met alle hormonen ;)). Succes de laatste dagen(!). Andere wachtende dames ook. We is de volgende??

Zazz, nogmaals diep respect voor hou jij overal mee omgaat! En jij bent inderdaad ook bevallen en (weer) moeder geworden, dus lekker mee blijven kletsen zolang het goed voelt voor jou!

3. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi dames,

Even een hart onder de riem steken bij de wachtende dames! Ik hoop dat jullie snel jullie kleintjes in de armen mogen houden!
    Zal er nog iemand in 2012 bevallen?

@voeding en slapen, ik ben jaloers op iedereen met een mooi ritme :)
    Ik voed op vraag en overdag vraagt Kyan tussen de 2,5 en 3uur. Dat is prima te doen. Maar s nachts kan hij wel om de 2 uur vragen. En helaas slaapt hij niet tussen de voedingen door en wil hij alleen maar bij mij op de borst in slaap vallen.
    Ook heeft hij veel krampjes en moet hij echt vaak spugen.

Vanchtend zijn we bij de huisartsenpost geweest omdat Kyan sinds kerstavond al niet meer goed heeft geslapen en hij is zichzelf ook niet. Veel huilen en niet willen slapen. Elk moment om de borst vragen en dan zeer onrustig drinken, met zijn hoofd naar achteren trekken enzo. Arme tepels van me :)

Gelukkig kon de arts niks geks vinden en longen en buik waren prima. Morgen infacol kopen en nu twee handdoeken onder zijn matrasje gelegd, hopelijk helpt dat tegen het hoesten, rochelen en kan hij vanavond een beetje slapen.

Wat een leuke foto's van knappe kindjes zag ik trouwens weer voorbij komen! :)

4. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    lucas mag helaas morgen niet naar huis maar we krijgen wel een familie kamer zodat we met ze alle bij elkaar kunnen zijn

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Wat jammer, Jessy...

6. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113

Toch wel fijn als gezin bij elkaar! Wel jammer omdat je je er toch onbewust op verheugd had denk ik!

Zazz super hoe jullie het doen! Jullie moppie kijkt trots naar jullie van haar mooie wolkje. Weten jullie waarom Livah* niet bij jullie mocht zijn? (of wil je het liever niet vertellen)

Smurfin ik hoop dat het nu toch wel is wat gaat doen bij je!!
    Net zo als bij de andere mama's

Bij wie zijn de hechtingen al dicht? Bij mij is het gaan wijken dus het duurt waarschijnlijk nog langer eer dat het dicht is!

Hier vandaag al wat beter, uitslag is meer geworden dus ons eerste uitstapje word naar de huisarts morgen... Zelf denk ik dat het van de ibuprofen komt, die kan als reactie huiduitslag geven en aangezien ik er ongeveer een week op geleefd heb zou het me niks verbazen!
    Mini doet het prima, drinkt goed slaapt goed doet alles zoals het hoort. Net samen met papa wezen douchen en als toetje een babymassage van mama heerlijk ik zou dr jaloers op worden

7. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @jessyd: heh wat een tegenvaller! Hoop dat je toch een mooie avond hebt!

@flashyfly: goed dat je even naar de ha bent geweest. Dat stelt je denk ik toch een beetje gerust. Hier komt saar meestal om de 3 uur maar ook wel eens 2 of 4. 's nachts zat er voor het eerst 5 uur tussen. Slapen overdag in bed of wagen doet ze amper en in de box liggen vindt ze ook niet zo... Ze ligt veel bij ons.

@nathalievs: vind borstvoeding geven ook zwaarder dan ik had gedacht. Wil wel doorzetten. Wat ik lastig vind is het plannen van visite. Ik word makkelijker met voeden bij anderen maar dat doe ik niet bij iedereen. Hoop voor je dat je kleine vent snel opknapt!

@smurfin: hier zou ze met 40.2 thuis komen strippen. Maar dit was toen al niet meer nodig. Hoop dat ze iets doet voor je morgen!

@zazz: vind het zo knap hoe je nog lekker mee kan kletsen. Weet niet of ik dat had gekund.

@diarree: blijf het houden... Ook weinig eetlust en enorm afgevallen. Denk dat ik een jaar of 15 was toen ik zoveel woog als nu. Niet veel dus. 53 kilo en ben 1.65. Woog denk al 7 jaar lang rond de 59....

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Vraagje: in verband met voorkeurshouding en om afplatting van het hoofdje te voorkomen, moet ik Xavi dus afwisselend met het hoofdje naar links en naar rechts in bed leggen.

Maar Xavi draait zelf alle kanten op. Maakt niet uit hoe ik hem neerleg, hij draait zelf zijn hoofdje hoe hij wil.

Moet ik hier iets mee?

9. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Aapie; weten ze nog niet. Moeten eind januari weer terug en misschien hebben ze dan een uitslag. Maar vrij zeker dat we niet achter komen, we hebben niet in Livah* laten snijden. Voelde niet goed om dat te doen! Er zat wel een knoop in de navelstreng, kans dat t dat was maar gaan ze dus onderzoeken. Ook mijn bloed, placenta en wat monsters afgenomen van mij en Livah*.
    Maar ja mocht het toch t hartje zijn geweest dat weten we dus niet.
    Denken nu ook elke keer van, wat als de vk wel naar me geluisterd en eerder hadden ingeleid. Maar ja dan had ze miss even geleefd en dan nog overleden. Dat weten we dus niet.. En zijn allemaal 'als' vragen en schieten we niks mee op. We moeten en hebben er vrede mee.
    Het is nog steeds onwerkelijk hoor.. Vooral als ik weer te veel doe en word terug geroepen door m'n lichaam denk ik van owja ben vorige week bevallen... Maar ja we hebben gewoon geen baby.

Cb belde vanmiddag, had t nieuws ook gehoord. Vraagt ze of ze nog langs moet komen etc. Ik zeg nou mevrouw, zou niet weten waarom er is hier geen baby. Pff dom schaap haha! Maar gewoon om te praten of iets, maar zit daar niet op te wachten om met hun te doen.

Tsja voelt gewoon nog goed om hier me te kletsen.
    Herriner me nog veel van toen met Taleah. En tsja ben toch een bevallen vrouw... En als t te pijnlijk is dan kan ik altijd weg klikken.

10. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Zazz, je bent een topper! Ik hoop echt dat je het kunt opbrengen om bij ons te blijven, want je bent net zo volwaardig kraamvrouw als wij allemaal.

11. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @jessy: jammer dat ie niet naar huis mag, maar toch fijn lekker als gezin bij elkaar.

@aapie: fijn dan zo'n eerste uitstapje naar de huisarts. Hopelijk kunnen ze zo vertellen wat er is.

@zazz: ik kan me voorstellen dat je niet op het cb zit te wachten. Als je wil praten met iemand kan je dat zelf wel regelen natuurlijk.

@kat: even cb vragen mss. Ik denk dat als Xavi niet echt een voorkeurshouding heeft (of altijd rechts of altijd links) dat het dan niet zoveel uitmaakt. Zolang hij maar niet altijd op dezelfde kant ligt.

12. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    We hebben donderdag een afspraak bij het cb, dus dit gaat op mijn vragen-lijstje.

13. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Over voorkeurshouding, in het ziekenhuis is ons geleerd dat we onze beeb steeds op een andere zijde moeten leggen zoals kat omschrijft.

Tijdens het huisbezoek van het CB zei de cb dame dat dit niet klopt en dat het een landelijke richtlijn is om kindjes op de rug te leggen als ze gaan slapen en niet steeds op een andere zijde. Wij leggen Stijn nu op zijn rug en hij kiest zelf vaak een kant.

Wel lastig hoor, al die tegenstrijdige adviezen van de verschillende verpleegsters in het ziekenhuis, kraamzorg en nu weer cb.

14. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @voorkeurshouding: in t ziekenhuis legden ze Lennox ook op zijn zij. Maar vertelden er meteen bij dat dat thuis niet mocht. Thuis op zijn rug en dan zijn gezichtje naar links of rechts...

15. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Dat hebben ze ons ook zo verteld.

16. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Hier ook hetzelfde

17. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Hier ook ;). Maar door het altijd op de zij liggen de eerste 7 weken van z'n leven, wil meneer niet op z'n rug slapen. Dus we leggen hem op z'n zij en dan inderdaad steeds andere zij. Het cb vond dit zelfs oke, zolang we hem maar absoluut niet op z'n buik zouden leggen ;). (Ik ben van mening dat als een baby op de buik wil slapen, dat gewoon kan. Maar Quinten gaat huilen op z'n buik :p.)

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @meiden die bv geven: doet het bij jullie pijn? Bij mij doet het echt zeer. Ik dacht het wordt vanzelf wel minder maar het blijft en kan er steeds slechter tegen. Ik zie tegen de voeding op... Het voelt alsof mn tepels uitgetrokken worden... Hoort die pijn?

19. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Als ik Xavi's hoofdje één kant op leg, draait hij meteen weer terug...

Zijslapen: gebruiken jullie een fixeerkussen? Hoe te voorkomen dat beebjes doorrollen op de buik?

20. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    We gebruiken nóg geen zijslaapkussen. Maar hij draait nu nog niet op z'n buik, een slaapzak werkt dat ook nog tegen. Wel wurmde hij zich boven de deken uit (vandaar de slaapzak). Ik stop de dekens gewoon strak weg zodat hij een beetje gefixeerd ligt.

Vogeltje, volgens mij kan het de eerste weken echt zeer doen, omdat je tepels moeten wennen aan het rekken. Leg je wel goed aan? Dat kan soms millimeter werk zijn. Eventueel zou je tepelhoedjes tijdelijk kunnen gebruiken of kolven.

Deel Deze Pagina