16-31 december 2012 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Katalaya, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Oeeh spannend Smurfin, hopen dat het vandaag nog doorzet!

Vandaag voor het eerst alleen met de meiden, vakantie van manloef is weer over. Wel even aanpoten zeg! Cato wil ineens alleen nog maar op schoot slapen en Fiene probeert met haar gebroken arm overal op te klimmen (vooral op de momenten dat ik aan het voeden ben). Ben als de dood dat ze weer valt, aangezien ze alleen maar een drukverband heeft... Net Fiene in bed gelegd, dus zo de tijd maar eens maken om mezelf aan te kleden, de draagdoek om te knopen en dan in huis aan de slag. Echt even wennen met twee handenbindertjes ;)

Wat betredt de voedingen weer erg onregelmatig en vrees dat dat m'n eigen schuld weer is. Vannacht weer in slaap gevallen tijdens het voeden en dan drinkt ze de hele nacht steeds een beetje, afgewisseld met korte slaapjes. Nu zet ze dat patroon voort. Hopen dat de draagdoek daar zo even verandering in brengt, want de hele dag een kind aan de borst is ook niet heel handig ;)

2. Aviya

Aviya Niet meer actief

Je hebt een ks gekregen, met ruggeprik?? dan even echte cola halen en drinken, waarschijnlijk door je slaap tekort komt de hoofdpijn van de ruggenprik nu doorzetten, soms is de ruggenprik niet goed dicht gegaan, dus vandaar cola, (denk wel dat je die tip kent) gaat die sluimer hoofdpijn niet binnen de week over, even contact opnemen met je gyn, die kan je dan wat anders geven (ivm je borstvoeding) tegen deze hoofdpijn. (weet helaas van mn eerste dochter hoe erg dit is met slaaptekort, dus sterkte meis!)

Buikkrampjes, soms zelf camillethee drinken wil ook wel eens helpen voor de kleine.

Meiden die nog wachten.. sterkte!

3. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    @ Hier Nou helaas heeft het dus niet doorgezet vannacht. Krampen werden minder en ik ben in slaap gevallen en toen ik vanochtend wakker werd was alles weer rustig :(
    Net weer controle gehad bij de VK en weer goedgekeurd.
    Ik heb vrijdag een afspraak in het ziekenhuis voor een CTG en een consult met een verloskundige van het ziekenhuis. Ben dan precies 41 weken en ze gaan dan beoordelen of het verantwoord is om nog door te blijven lopen.
    Dus voor de lijst:
    4-1-2013 Afspraak ziekenhuis CTG en consult

@ MamavanBas, Smurfin en Zowie Het wil nog niet opschieten he met ons!
    Hoe is het gegaan bij de VK Smurfin? Ik hoop dat je ingeleid kan worden.
    Fijn dat alles goed is Zowie. Laten we hopen dat het strippen maandag niet meer nodig is, dat je lekker voor die tijd al je kleintje kan knuffelen.

4. Aviya

Aviya Niet meer actief

Mups volgens mij heel erg frustrerend, hopelijk zet het snel door zeg, voor vrijdag.

owh en voor degene die uit sprang capelle NB komen, doe Jolanda de groeten...

5. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga vanavond eerste flesje geven.. Wil 100ml geven maar omdat dit eerste x is als hij niet drinkt of voor de helft.. Zou ik daarna nog borst geven of doen als die weer komt ook al zou dat na een uur zijn..

6. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor de wachtende mamma s hoop ik echt dat het snel gaat door zetten!!

@nathalie, ik zal kijken wat hij zelf aangeeft. Als hij alles op drinkt heeft hij voorlopig voldoende, is niet alles op en geeft hij honger signalen nog even aanleggen. Zo zal ik het doen.

Net via de baby dump een easy fix voor in de auto besteld, werd gek van onze gordel ben je halve wegen klikt hij weer vast kun je weer opnieuw beginnen:x

7. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik doe dat eigenlijk altijd als ik hem net gevoed heb en dan leg ik hem in zijn bed zodat ik kan douchen. Soms slaapt ie dan gewoon en andere keren krijst ie de straat bij elkaar, maar ja, ik moet toch ook wel eens douchen.

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.821
    4.057
    113
    Hier hetzelfde. Ze zijn nog heel klein maar hij zal toch moeten leren dat ik hem niet de hele dag kan vasthouden. Soms moet hij gewoon eventjes leren om zelf netjes in de box of in bed te liggen.

9. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Daniyar heeft 1 keer per dag echt last van kramp en heeft dan ook drogere poep. De rest van de dag gaat het heel goed en heeft ie normale dunne poep. Ik heb nu van Nutrilon die speciale voeding gehaald en die ga ik mengen met zijn normale voeding, eerst met 1 schepje beginnen en dan langzaam ophogen als het nodig is.

Verder heeft ie nog steeds 2 nachtvoedingen, die ml en ik om de beurt doen. Maar het is wel slopend. Ik hoop toch dat ie snel in een beter ritme komt voor de nacht.

We leggen hem nu wel minimaal 1x per dag in zijn eigen bed om te slapen en als zijn nachtritme dan ook goed is (iig 1x per nacht, liefst doorslapen) dan gaan we hem lekker in zijn eigen kamer laten slapen, ik kan merken dat we in onze kamer allemaal op elkaar reageren en niet goed genoeg slapen.

10. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Hier komt Ruben 1x per nacht, dus kom op zich best aan mn slaap. Maar ik merk dat ik nog enorm veel slaap nodig heb. Vanochtend kwam hij om half 8 weer en is ML met hem naar beneden gegaan en heb ik geslapen tot half 10. Maar dan kan ik voor mn gevoel nog uuuuren slapen. Hier wisselen we qua slaap een beetje af. Als de nacht wat minder goed gaat mag de 1 uitslapen en tankt de ander 's middags even bij. Probeer gewoon elk uurtje rust te pakken, zeker als je nog hulp in de vorm van je man thuis heb. Huishouden, relatie, sociaal leven enz. dat komt wel weer. 1e prioriteit is nu gewoon je kind(eren) en je eigen gesteldheid.

Vannacht ook voor het eerst echt een uur met hem gezeten omdat hij zulke krampjes had. Elke keer zo'n langgerekte krijs met een scheet tot gevolg. Zo zielig, maar meestal als ik hem op zn buikje op mn arm leg en met mn hand dan druk zet tegen zn buik en over zn ruggetje wrijf, wordt ie vaak wel rustig.

Merk ook aan hem dat hij ouder wordt. Hij is wat meer wakker tussen zn voedingen en kan al heel geïnteresseerd naar de boxmobiel kijken. Geniet zo enorm van hem.

@natalievs, ik denk dat hij na een flesje van 100cc toch echt wel een poosje genoeg moet hebben. Let er wel op dat een flesje vaak veel minder hard werken is dan de borst en hij het flesje snel leeg heeft, waardoor hij nog enorme zuigbehoefte heeft, wat te verwarren kan zijn met honger. Succes ermee! Vond afbouwen bij mn 1e best lastig. Wat is dan een goede balans tussen fv en kv.

@douchen, gewoon op een veilige plek leggen en gewoon laten huilen. Vanochtend zaten ze hier met zn 2-en bij ML in bad en droogde ik eerst Ruben af en kleedde hem aan, en toen had hij enorme honger, maar dochterlief moest er ook nog uit, dus dan moet hij gewoon even wachten.

11. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Gigi meld zich ook steeds 1x per nacht. meestal zo'n 5-6 uur na de laatste avond fles. Ik weet dat ik niet mag klagen maar idd ook nog steeds moe en ik slaap ook al zo vast!

@douchen ik spring er ook gewoon onder hoor, als Gigi veilig in d'r bedje ligt... Ze rolt vast niet weg...;)

Easy-fix; Echt een top systeem!! Wij hebben m alleen via marktplaats daar betaal je zo 100 euro minder, kan je een heleboel andere leuke dingen van kopen..:)

Vandaag via de baby dump een speciaal inbakenzakje binnen gekregen, hopelijk worsteld ze zich er vanavond niet uit:D

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @nachten Wat heerlijk zeg, die kindjes die maar 1 keer per nacht komen! Wij moeten er nog 2-3 keer uit... Maar goed, dat gaat ook wel weer over!

@douchen Hier een mama die er heel veel moeite mee heeft de baby te laten huilen en ga dan ook 's avonds douchen als man thuis is. Hoewel je er soms niet onder uit komt: Ik zat vandaag dochter pap te voeren toen Cato besloot honger te hebben. Tja, ik heb toch echt maar 2 handjes, dus moest ze even wachten... Is ook echt niet verkeerd voor ze, zo leren ze wel van jongs af aan dat ze af en toe even moeten wachten en niet de hele wereld om hen draait ;)

Na heel hard doorwerken vandaag is eindelijk het huis weer een beetje toonbaar. De een na de andere luier verschoond, de meiden moesten gewassen en aangekleed, om de beurt eten (Cato kwam vanmorgen heel vaak). Toen moest ik nog gewassen en aangekleed, het huishouden gedaan, Fiene naar bed. Pff, nu eindelijk even op de bank. Fiene slaapt al 3,5u (amper geslapen afgelopen dagen met haar zere armpje), dus dat is wel even heel lekker! Eten staat al klaar, Cato ligt rustig, zo alleen nog even zuigen. Vanavond maar vroeg naar bed :p

13. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    #4273 smurfin29, 2 jan 2013
    Laatst bewerkt: 2 jan 2013
    nou terug van de vk

meedoen aan onderzoek is van de baan, daar ik gewoon echt niet meer kan. ik kan niet zitten niet lopen niet staan na elk iets heb ik heel veel pijn, dus ze wil me niet laten lopen tot 42 weken.

ze heeft me extra goed gestript vandaag al. en hoopt dat dat zal aanzetten tot bevallen.
    heb nu 2 cm ontsluiting...

gelijk doorgestuurd naar gyn voor ctg en consult om een plan te maken, daar moet ik dus morgen middag heen en dan word er gekeken wanneer ik ingeleid word, want het gaat gewoon niet meer.
    het gaat me niet om het eerder hebben van me mannetje, maar ik ben gewoon niet meer mobiel ondanks dat ik fysio en mensendieck gehad heb me bekken en me rug kunnen gewoon niet meer..

14. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    Lijst Actieve leden 16-31 December 2012 mama's

Uitgerekende datum:
    22-12: Wondertje2012, 31 jaar, 1e kindje, FV, Thuis
    27-12: Gelukkigedaphne, 26 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    28-12: Smurfin29, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis
    28-12: Mups, 31 jaar, 1e kindje, BV, Thuis
    28-12: Sidneys, 27 jaar, 1ste kindje, .., Ziekenhuis 03-01 Inleiden
    29-12: Mikatjuh, 34 jaar, 2e kindje, BV, Thuis
    29-12: Zowie, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis
    30-12: MamaVanBas, 25 Jaar, 3e kindje, BV, Ziekenhuis

8 Mama's:
    4 jongens, 1 meisjes, 3 verrassingen/geheim/onbekend

Bevallen:
    24-09: Jessyd van Lucas Dennis Alec (1295 gram & 37 cm) met 27+0
    13-10: Azucena van Quinten Noah (1575 gram & 40 cm) met 30+3

30-11: Kyrah12 van Lissy (2685 gram) met 36+5
    01-12: Katalaya van Xavi Alexander (3475 gram) met 37+5
    04-12: Flashyfly van Kyan Aiden (4370 gram & 55 cm) met 37+6
    05-12: Happy12 van Linn ( 2940 gram & 50 cm) met 37+5
    06-12: Nathalievs van Luc (2800 gram & 48 cm) met 36+3
    07-12: Dreames van jordy joël (3470 gram & 50 cm) met 38+5
    08-12: Swiebertje van Janne (3640 gram & 52 cm) met 38+1
    08-12: Chocoladekoekje van Cato (4215 gram) met 38+6
    09-12: Jkuil01 van Lana (3075 gram)met 38+4
    10-12: Lynn1302 van Jaylen Mairo (3185 gram & 48 cm) met 38+1
    10-12: Marijke1985 van Gigi (3200 gram) met 38+3
    12-12: Lieverd86 van Robine ( 3100 gram) met 38+0
    12-12: Autumngirl van M. (3215 gram & 52 cm) met 39+2
    13-12: IngridE van Stijn (4490 gram & 54 cm) met 38+5
    13-12: Mishur van Elijah (3310 gram) met 37+4
    13-12: Sweetdreams van Ruben (4065 gram) met 39+4
    13-12: Bby3 vanYaela (2970 gram & 47 cm) met 39+1
    14-12: Versluis van Daniyar (3345 gram & 50 cm) met 37+6
    15-12: Nonaches van Benjamin (3040 gram) met 39+4
    16-12: Kirasese van K.iann R.ayne P.ieter (3810 gram & 51 cm) met 39+6
    17-12: Marijke88 van Wout Silvijn (3440 gram & 51 cm) met 38+4
    18-12: Miesje24 van Eva ( 3740 gram & 49 cm) met 38+5
    18-12: Vogeltje85 van Saar (2840 gram & 50 cm) met 40+2
    19-12: Moedertje1983 van Fenna Frederike (3075 gram & 48 cm) met 38+6
    20-12: Aviya vanThijmen (4220 gram en 52 cm) met ..+.
    21-12: 27denise van Fleur (3650 gram & 50 cm) met 40+2
    21-12: Liedeis van Jesse (3750 gram & .. CM) met 39+4
    22-12: Zazz van Livah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ (3565 gram & 55 cm) met 39+4
    22-12: Rijkie28 van Sven (.... gram & .. cm) met 40+6
    23-12: Mya van Savannah Alida (4000 gram & 53 cm) met 41+0
    24-12: Whoppie van Lennox Nerian (3328 gram & 51 cm) 40+0
    24-12: Aappie20 van Sam (.... gram & .. cm) met 39+2
    24-12: Chila van ......... (.... gram & .. cm) met 39+3
    25-12: Bambie van Faas Lucas Frits (3416 gram & 48 cm) met 39+5

36 Mama's
    21 jongens, 15 meisjes

Afspraken:
    03-01: Kirasese echo van de blaas
    04-01: Mups afspraak ziekenhuis CTG + consult
    04-01: Smurfin29 afspraak ziekenhuis CTG + consult
    07-01: Zowie controle vk + evt. strippen

Vlindertjes: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    24-04: MamaMars (4w)
    04-05: Jossie81 (6w)
    13-05: Brix (8w2)
    18-05: Veerle (9w3)
    29-05: Annabeth (7w2)
    06-06: Laura98 (12w)
    21-12: Zazz (39w4)

15. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @smurfin Wat fijn dat je gestript bent! Ik hoop heel hard voor je dat het gaat leiden tot een bevalling, het liefst vannacht al natuurlijk! Zet hem nog even.op meid, het duurt in ieder geval niet lang meer tot je kleine man er is!

16. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.821
    4.057
    113
    @smurfin: ik ga voor je duimen dat het doorzet meid!

Hier geniet ik ondertussen al een paar dagen van onwijze kiespijn en de tandarts heeft geen idee waar het vandaan komt. Er zijn geen dingen te zien op de foto's en de pijn lijkt op allerlei plaatsen te zitten dus aan mij hebben ze ook niet veel.

17. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    voor alle dames die nog steeds niet zijn bevallen, t kan nu echt niet lang meer duren! succes alvast!!

hier vandaag cb huisbezoek gehad, alles was goed.
    Moeten wel even met ze naveltje kijken want die blijft wat prutten. Nu een keer aanstippen met alcohol en als t dan dinsdag niet beter is even naar inloopspreekuur op cb.

Hij is ook goed gegroeid, is alweer 3595 gr!
    Flessen mogen we ophogen maar alleen als hij daaraan toe is en dat is hij nu echt nog niet. Blijven nog even op 6x100cc

@douchen, hier is ml nog thuis dus nog geen probleem maar anders huilt hij maar even als ik wil douchen.

18. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hallo iedereen,

Hier even eindelijk tijd om te reageren, ik heb wel veel meegelezen hoor!
    En tig pogingen gedaan om iets te posten, maar zo enorm druk gehad, sorry hiervoor.

Allereerste wil ik Zazz heel veel sterkte wensen, heb veel respect voor je hoe je met het grootste verlies wat je kunt meemaken omgaat!
    En toch fijn dat jullie op een mooie manier afscheid hebben kunnen nemen van Livah, het leven is gewoon niet eerlijk!

Ik ben op 23 dec bevallen van mijn dochter Savannah, het was een helse bevalling, maar het zo enorm waard! Ze doet het supergoed, ze slaapt enorm goed, 23.00 laatste fles, om 5.00 wekker gezet voor volgende voeding, zij sliep dus nog door, wakker gemaakt om 5.15 voor flesje en schone luier, en om 5.45 sliep ze weer tot ik durf et bijna niet te zeggen...11.15! Bevallingsverhaal kom ik binnenkort even vertellen.

Alle nieuwe mamas van harte gefeliciteerd!
    Alke wachtende mamas, het is niet leuk om over tijd te lopen, veel succes met wachten nog.
    En smurfin erg spannend wat het ziekenhuis zal besluiten, hoop dat jij ook snel je baby mag hebben.

En uiteraard voor iedereen een heel gelukkig 2013!

19. Happy12

Happy12 Niet meer actief

#4279 Happy12, 2 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2013
    Smurfin: Ik hoop echt voor je dat het doorzet! Je hebt het verdiend om je beeb snel in je armen te mogen houden! Dit geldt voor iedereen die niet is bevallen natuurlijk!

Hier morgen voor het eerst naar CB, ben benieuwd wat ze inmiddels weer weegt!

Ik hoop ook wat meer duidelijkheid te krijgen over de aantal voedingen en de hoeveelheid. We zijn een een beetje ana het zoeken tussen 100cc en 130cc. De ene keer is 10 niet genoeg, de andere keer komt ze al te snel na de 130..
    Ook is het ritme er hierdoor een beetje uit. Ze sliep al nachten van 5 / 5,5 uur, maar dit is weer terug gegaan naar 4/4,5 uur..
    Zal er ook wel bij horen en een ritme zal wel even tijd nodig hebben voordat het een beetje vast is. Of is dit bij jullie anders?

Hoeveel zijn jullie kindjes wakker? HIer zo ongeveer een uurtje per 'voedingsronde' van 3,5 a 4 uur. Soms iets meer, soms wat minder..

20. Zowie

Zowie Actief lid

1 apr 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denken jullie trouwens dat het hebben van sex helpt om de bevalling op te wekken?

Deel Deze Pagina