16-31 december 2012 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Katalaya, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Misschien zie ik het verkeerd, maar je hebt toch sowieso 16 weken verlof en sowieso 10 weken na je bevalling? Vanaf 24 december en dan 10 weken erbij zit ik op 4 maart??? En dan nog 2 weken vakantie erbij zit je op 18 maart. En als ik het goed heb ben jij toch ook eerder bevallen? Dan is het dacht ik gewoon 16 weken vanaf de begindatum van je verlof.

Maar misschien ben ik helemaal mis in het berekenen...

Ik moet zelf pas 2 april beginnen, 17 november met verlof, 9 maart officieel beginnen, maar ik heb nog 3 weken vakantie erachter geplakt, dus dat wordt 2 april, gezien de officiele dag dan in mijn weekend valt.

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik ben dan nog 1 van de 1e straks...!! 1 maart mag ik weer aan de bak:(

GELUKKIG voor maart 2 dagen en vanaf april 2,5 dag! en mooi verdeeld door de week maandag-woensdag een halve en donderdag!

3. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @Marijke, hier kan ML ook soms zo gefrustreerd raken omdat hij Kyan niet stil kan krijgen. Soms wil hij alleen maar bij mama.
    Echt sneu voor ML. Maar soms ook lastig voor mij.

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Ik mag ook 4 maart alweer beginnen, gewoon vijf dagen in de week één avond naar school en gemiddeld vier avonden in de week leren. Sterker nog vanaf februari ga ik elke maandag middag en avond weer naar school (komende maandag moet ik ook eventjes en woensdag de hele dag).

5. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @Smurfin, succes! Hopelijk een bevalling zonder al te veel complicaties!

@volgeltje, als het je te veel wordt gewoon de visite afbellen! Goed aan jezelf denken en voor jezelf zorgen! En laat die tranen maar vloeien, dat lucht ook op.

@Kat, ben zooooooo jaloers!!!!!!! Dubbel jaloers ook :)

@Jessy, goed vooruitzicht zeg! Super.

@mamavanbas, heel veel respect voor jou, en ook voor alle andere wachtende dames trouwens. jullie lange wachten wordt hopelijk snel beloond met een wolk van een baby!

Kyan is vanmorgen bij de osteopaat geweest, er zitten wat blokkades bij eerste wervels en in het bekken.
    Waarschijnlijk omdat ik langdurig weeen heb gehad en uiteindelijk een keizersnede heb gehad.
    Er zitten blokkades bij zijn middenrif waardoor hij veel moet spugen en krampjes heeft.
    De behandeling vond Kyan heerlijk relax. Hij genoot echt.
    Dinsdag gaan we weer terug en hopelijk zien we snel resultaat.
    Ben wel toe aan een paar uurtjes slaap. :)

Na het weekend ga ik ook op zoek naar een lactatiedeskundige. Misschien dat de reflux komt door mijn overproductie en toeschietreflex.

@inbakeren, fijn dat het bij jullie baby's werkt! Als de osteopaat niet werkt gaan wij dat misschien ook proberen.

Iemand bekend met babymassage?

@badje doen, hier om de dag lekker in bad. En elke dag even kopje en kontje wassen. Kyan vindt het bad heerlijk, maar gaat echt krijsen als hij eruit moet.

@Werk, half maart moet ik weer beginnen.... bleh, nu al geen zin in!

@pyama, hebben we niet, omdat Kyan veel spuugt draagt hij een setje kleding overdag en een ander setje snachts. Geen spijkerbroekjes o.i.d. maar gewoon een lekkere comfie joggingbroek.

Wanneer kunnen ze eigenlijk een slaapzakje gaan dragen? Kyan ligt nu lekker onder een lakentje en een dekentje.

@kolven, wie van de bv dames kolft er al? En wanner begin je met kolven? Kyan heeft dus nog niet echt een regelmatig eetpatroon. Om de 3 uur zowiezo maar soms ook vaker. Wanneer zou ik dan moeten kolven om een voorraad te maken?

En hoeveel cc zou ik moeten geven? Is daar een rekensommetje voor of iets?

Sorry voor het vragenvuurtje, het cb is de hele week gesloten :)

6. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @inbakeren, hier ook. Al vanaf de 4e dag. Katalaya, wat gebruik je voor het inbakeren dan?? Ik heb de paccodoek. Echt zoveel handiger dan zelf met doeken in de weer.

@vogeltje, trek op tijd aan de bel meid. Het zit je ook allemaal niet mee met je oudste. Echt zielig voor haar, maar je kan zelf ook wel wat rust gebruiken. Laat je man het eens een poosje overnemen en ga lekker een poos met een tijdschrift in bad ofzo of even een uurtje bij een vriendin op de koffie.

@pyjama, deed dat bij mn dochter volgens mij vanaf dat ze echt een duidelijk ritme had. Volgens mij was dat met een maand of 2. Moet zeggen dat ik Ruben voorlopig nog babypakjes aan heb en nog geen spijkerbroekjes of een blousje ofzo.

@badje, hier ook om de dag. Ene dag gewoon in zn eigen badje, andere x geef ik hem aan als ML en DL in bad zitten.

@Smurfin, hoop dat het snel gaat. Het is gewoon al 10 dagen geleden dat Bambie bevallen is.

@rest van nog te bevallen dames, kop op meiden. Nog eventjes en jullie kunnen lekker meekletsen over alle babypraatjes.

@werk, ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben de komende jaren thuismama. Ben nog maar 24 en wil nog wel graag een keer een 3e en misschien een 4e (afhankelijk van mn lichamelijke staat na een 3e ks) maar kan in mn leven waarschijnlijk nog genoeg werken als de kindjes op school zitten en wil nu voorlopige helemaal voor ze zorgen. Het kan financieel gezien makkelijk en mn vader heeft een eigen bedrijf waar ik veel voor doe, maar daar heb ik geen opvang/oppas voor nodig.

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Bij gebrek aan beter ben ik begonnen met losse doeken - een flanellen luier en een ledikantlakentje. Gewoon op de ouderwetse manier dus, maar wel met twijfels, want overal op het internet lees je waarschuwingen dat je dit absoluut niet zomaar mag doen, en eerst uitgebreid op les moet, enz.

Daarom heb ik gisteren de doeken meegenomen naar het CB, en hen laten zien hoe ik het tot nu toe deed. En gelukkig vonden ze mijn manier prima.

Ondertussen heb ik van een vriendin de Puckababy Piep te leen gekregen, maar omdat Xavi daarin toch nog wat handruimte heeft, denkt hij dat hij zich eruit moet wurmen, en raakt alleen maar meer gefrustreerd.

Ik denk dat ik morgen op de markt gewoon voor vijftien euro een mooi stuk flanellen stof koop, en daar zelf een doek van ga maken.

8. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier niet aan het kolven dus weet niet hoeveel je kunt geven.. Hij zal vanzelf stoppen met drinken als die genoeg heeft denk ik.. En mocht het te weinig zijn komt die weer eerder..
    Zo doe ik het tenminste maar dan met het overstappen naar kunstvoeding.. Was begonnen met 50 cc toen 65cc en vanavond ga ik weer meer geven want hij slaapt daarna maar 2 uur ik kan ook pas dinsdag weer naar cb dan ook navragen hoe en wat en wil ik nog een voeding gaan afbouwen..
    Helaas is voor mij het bv niks veel pijn en onrustig mannetje tijdens het drinken.. Enige stimulans is dat hij er heel goed op groeit.. Dus ga kijken of het dadelijk lukt om beide te geven om en om ofzo krijgt die toch nog iets aan bv binnen..

Werk je hebt idd altijd recht op 16 weken verlof.. Dus beval je eerder dan heb je gewoon je overige weken nog.. Ik had pas 2 weken verlof erop zitten toen Luc werd geboren dus nog 14 weken over..
    En wat heerlijk om gewoon thuis te zijn!! Helaas gaat dat hier niet financieel.. Maar vind ook wel lekker om af en toe er ff uit te zijn denk ik nu tenminste haha..

9. GelukkigeDaphne

GelukkigeDaphne Actief lid

13 jun 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je verteld presies hoe ik me voel!!!
    Gister inwendig onderzoek gehad, konden nog niet strippen.... deed echt wel een beetje pijn.... bevallen zal zeker meer pijn doen!
    Morge weer een strip poging....

Ben vandaag alweer 41+1

En iedereen die me maar lastig valt....

10. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @werk: moet eigenlijk 20 maart beginnen. Maar heb nog anderhalve week vakantie erachter geplakt dus begin op 3 april. En dan maar drie dagen... De maandag, woensdag en donderdag! Lijkt me heerlijk!
    30 uur contract + 6 uur ouderschapsverlof, dus 24 uur werken...
    Maar eerst nog ff lekker genieten met de kleine!

11. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Bij mn dochter heb ik de puckababy piep gekocht maar daarin had ze ook nog teveel ruimte. Was ze nog constant bezig met haar armpjes te bewegen. Toen van een vriendin de pacco te leen gekregen en die werkte veel beter. Nu heb ik hem zelf gelijk gekocht. Had zoveel plezier gehad van dat ding. Ook voor eventueel een oppas ofzo is het na 1x uitleggen ook duidelijk, dat is ook wel handig omdat je anderen liever niet met die doeken in de weer laat gaan lijkt me.

Ik ga zo in bad dames. Ik vloei eigenlijk niet meer. Hooguit wat bruine afscheiding en ik ben er zo verschrikkelijk aan toe. Lijkt me dat met een ks de toestand down-under ook wel wat anders is.

12. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Hoi hoi!

Wij zijn 2 januari de trotse ouders geworden van zoon Mick. Hij weegt 3150 gram. Het was een hele heftige en snelle bevalling. Nu lekker genieten. We hebben echt een super kraamhulp. :)

13. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Vandaag ben ik voor controle naar het ziekenhuis geweest, CTG, echo en consult bij een VK van het ziekenhuis. CTG was prima en nog meer dan voldoende vruchtwater. Dus ook nog geen reden om al direct in te gaan leiden. Heb eerlijk gezegd ook nog steeds een voorkeur voor een natuurlijke thuisbevalling. Daarnaast heeft de VK benoemd dat er ook nog wel wat nadelen kleven aan het inleiden, de bevalling duurt vaak langer, meer kans op complicaties en eindigt vaker in bijvoorbeeld een vacuüm verlossing.
    We gaan dus eerst proberen om de bevalling op te wekken via strippen. Ik heb met mijn eigen VK afgesproken dat ik morgenochtend bel en als het lukt (als ze niet te druk zijn met bevallingen) komen ze dan langs voor het strippen. Mocht dit geen resultaat opleveren dan dinsdag weer naar het ziekenhuis en gaan we een inleiding plannen. Dit moet namelijk voordat ik 42 weken ben.

Het goede nieuws is dat de baby er eind volgende week zeker is!

@ MamavanBas Heel veel sterkte voor jou, ik hoop dat je snel je kleintje kan vasthouden!

@ Smurfin Zet hem op, nog even en je kan gaan genieten van je beeb!

@ Azucena Goed nieuws! Gefeliciteerd.

@ Kat Ooee dat klinkt goed zeg! Geniet maar lekker van je ouderschapsverlof!

@ Vogeltje Wat vervelend dat de borstvoeding niet lekker loopt, hopelijk kan de lactatiedeskundige wat goede tips geven!

@ Werken Ik begin 1 april weer met werken, maar neem dan wel 1 dag ouderschapsverlof op. Ga van 5 dagen naar 4 dagen in de week.

@ GelukkigeDaphne Hopelijk lukt het strippen morgen wel en zet het dan ook goed door.

En voor de lijst:
    5-1 poging voor strippen
    8-1 afspraak ziekenhuis CTG en consult

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Lijst Actieve leden 16-31 December 2012 mama's

Uitgerekende datum:

22-12: Wondertje2012, 31 jaar, 1e kindje, FV, Thuis
    27-12: Gelukkigedaphne, 26 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    28-12: Smurfin29, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis 04-01 Inleiden
    28-12: Mups, 31 jaar, 1e kindje, BV, Thuis
    28-12: Sidneys, 27 jaar, 1ste kindje, .., Ziekenhuis 03-01 Inleiden
    29-12: Zowie, 29 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis
    30-12: MamaVanBas, 25 Jaar, 3e kindje, BV, Ziekenhuis

7 Mama's:
    4 jongens, 1 meisjes, 2 verrassingen/geheim/onbekend

Bevallen:
    24-09: Jessyd van Lucas Dennis Alec (1295 gram & 37 cm) met 27+0
    13-10: Azucena van Quinten Noah (1575 gram & 40 cm) met 30+3

30-11: Kyrah12 van Lissy (2685 gram) met 36+5
    01-12: Katalaya van Xavi Alexander (3475 gram) met 37+5
    04-12: Flashyfly van Kyan Aiden (4370 gram & 55 cm) met 37+6
    05-12: Happy12 van Linn ( 2940 gram & 50 cm) met 37+5
    06-12: Nathalievs van Luc (2800 gram & 48 cm) met 36+3
    07-12: Dreames van jordy joël (3470 gram & 50 cm) met 38+5
    08-12: Swiebertje van Janne (3640 gram & 52 cm) met 38+1
    08-12: Chocoladekoekje van Cato (4215 gram) met 38+6
    09-12: Jkuil01 van Lana (3075 gram)met 38+4
    10-12: Lynn1302 van Jaylen Mairo (3185 gram & 48 cm) met 38+1
    10-12: Marijke1985 van Gigi (3200 gram) met 38+3
    12-12: Lieverd86 van Robine ( 3100 gram) met 38+0
    12-12: Autumngirl van M. (3215 gram & 52 cm) met 39+2
    13-12: IngridE van Stijn (4490 gram & 54 cm) met 38+5
    13-12: Mishur van Elijah (3310 gram) met 37+4
    13-12: Sweetdreams van Ruben (4065 gram) met 39+4
    13-12: Bby3 vanYaela (2970 gram & 47 cm) met 39+1
    14-12: Versluis van Daniyar (3345 gram & 50 cm) met 37+6
    15-12: Nonaches van Benjamin (3040 gram) met 39+4
    16-12: Kirasese van K.iann R.ayne P.ieter (3810 gram & 51 cm) met 39+6
    17-12: Marijke88 van Wout Silvijn (3440 gram & 51 cm) met 38+4
    18-12: Miesje24 van Eva ( 3740 gram & 49 cm) met 38+5
    18-12: Vogeltje85 van Saar (2840 gram & 50 cm) met 40+2
    19-12: Moedertje1983 van Fenna Frederike (3075 gram & 48 cm) met 38+6
    20-12: Aviya vanThijmen (4220 gram en 52 cm) met ..+.
    21-12: 27denise van Fleur (3650 gram & 50 cm) met 40+2
    21-12: Liedeis van Jesse (3750 gram & .. CM) met 39+4
    22-12: Zazz van Livah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ (3565 gram & 55 cm) met 39+4
    22-12: Rijkie28 van Sven (.... gram & .. cm) met 40+6
    23-12: Mya van Savannah Alida (4000 gram & 53 cm) met 41+0
    24-12: Whoppie van Lennox Nerian (3328 gram & 51 cm) 40+0
    24-12: Aappie20 van Sam (.... gram & .. cm) met 39+2
    24-12: Chila van ......... (.... gram & .. cm) met 39+3
    25-12: Bambie van Faas Lucas Frits (3416 gram & 48 cm) met 39+5
    25-12: Mikatjuh van Mick (3150 gram & .. cm) met 40+4

37 Mama's
    22 jongens, 15 meisjes

Afspraken:
    05-01: Mups poging strippen
    07-01: Zowie controle vk + evt. strippen
    08-01: Mamavanbas controle vk
    08-01: Mups ziekenhuis voor CTG en consult

Vlindertjes: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    24-04: MamaMars (4w)
    04-05: Jossie81 (6w)
    13-05: Brix (8w2)
    18-05: Veerle (9w3)
    29-05: Annabeth (7w2)
    06-06: Laura98 (12w)
    21-12: Zazz (39w4)

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    #4415 dreames, 4 jan 2013
    Laatst bewerkt: 4 jan 2013
    Hier zit manlief met onze dochter bij de HAP. Zij is vandaag met haar kaak op een stoel gevallen en gilt het uit als ze moet eten of als je het aanraakt. Ze heeft dus ook geen hap meer gegeten. Ben benieuwd hoe het gaat. Verder ben ik zelf behoorlijk belabberd (koorts, keelpijn, hoofdpijn). Hoop dat ik me morgen wat beter voel want manlief moet werken dus ik ben alleen met 2 kids.

Edti: manlief belt net dat ze flink opgezette klieren heeft en misschien ook haar kaak gekneusd. Daar kunnen ze niets aan doen helaas.

16. Mups

Mups Bekend lid

9 jan 2012
    626
    0
    16
    Brabant
    Mikatjuh van harte gefeliciteerd met je zoon!

17. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Zondag om 13:00 hebben we de bezichtiging. Hopelijk hebben de oude bewoners leuk laminaat wat ze willen laten liggen :p.

@Zazz, ik woon met mijn vriend samen bij mijn moeder. Het werkt wel, maar er zijn natuurlijk kleine irritaties ;). Ben dankbaar dat we hier terecht kunnen, maar op ons zelf is zo veel 'echter'.
    Verder vind ik je nog steeds een super sterke vrouw! Ik hoop dat moeder natuur d'r best doet om aan jullie wensen te voldoen.

@Flessen, ook difrax. Gaan het minst snel van alle flessen die we geprobeerd hebben. (en dat zijn er véél.)

@pyama, hier vaak gewoon wat hij overdag draagt. Op een spijkerbroekje na, dan gewoon een zacht broekje in bed.

@Vogeltje, wat jammer dat de bv niet lekker meer loopt. Hopelijk kan de LK uitkomst bieden.

@Bad, hier om de dag in bad. De niet-bad-dag was ik 'm even snel met een washand.

@Verlof, ik heb officieel nog maar 4 weken verlof.. (Quinten is alweer 12 weken, men :O!) Maar heb nog geen gesprek gehad op het werk hoe en wat :p.

@mamavanbas, sterkte de laatste dagen! Hopelijk dient de kleine meid zich snel aan! Houd moed, lang zal het nu niet meer duren :).

@Flashyfly, hopelijk werkt de behandeling van de osteopaat! Zou wel heel fijn zijn. Het aantal cc's bij bv, mag je op dezelfde manier berekenen als bij kv. Gewicht in kg x 150 : aantal voeding. Bij quinten dus 3,5 x 150 : 6 = 90cc. Je mag ook meer geven, maar dat is een redelijke indicatie.

@Babymassage, hier wel eens geprobeerd, maar nog geen succes. Quinten kan zich nog niet heel goed warm houden en heeft het dan echt snel te koud en dan zet 'ie het op een krijsen.

@Slaapzak, kan vanaf geboorte. Je hebt ook van 60 cm (hema+prenatal), die gebruiken wij voor Quinten.

@GelukkigeDaphne, sterkte met de laatste loodjes!

@Sweetdreams, geniet van je bad! Ik ben ook na zo'n 3 weken in bad gegaan, ook nog enkel bruinverlies. Na het bad kreeg ik echter weer roodverlies ;).

@Mikatjuh, gefeliciteerd!! Geniet er van!

@Mups, ook jij succes de laatste dagen. Hopelijk lukt het strippen morgen!

@Dreames, ach gerum! Hopelijk kun je de pijn met paracetamol wat onderdrukken. Sterkte voor jou en je meisje! Hoe gaat het nu met Jordy? Komt hij nu goed aan?

18. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Alles wat je eerder bevalt telt toch niet mee?

19. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Mikatju, gefeliciteerd! Lekker van gaan genieten nu!

Benieuwd hoe het met smurfin gaat.

@Dreames, ahhh zo zielig! Sterkte met haar.

@pyama, hier ook gewoon de kleding van overdag.

@badje, om de dag Lana heeft een erg droge huid.

@slaapzak, zolang ze onder het dekentje blijft niet zodra ze gaat bewegen of deken van haar af gaat trappen krijgt ze een slaapzak aan.

@verlof, hier 8 Maart beginnen vooral niet aan denken!

20. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    @mikatju gefeliciteerd met Mick. geniet van je kereltje

dames, tjee was ff terug lezen weer, flink gekletst
    dames die bijna bevallen, heel veel succes hopelijk mag het snel gebeurd zijn.

hier gaat alles super goed. Eva doet het echt super goed. slaapt lekker en af en toe ook last van krampjes.! is nu gelukkig wat meer wakker en ook d'r oogjes open!dat heeft even geduurd.
    slaapt door van 23.00 tot en met 6.00 of 7.00. heerlijk is dat!
    m'n grote vent doet het ook super, hij slaapt lekker als z'n zusje huilt en doet het super met d'r.
    vind het wel moeilijk met de voedingen hoor! eerst 5 voedingen om de 4 uur! maar was ze toch niet aan toe! nu toch maar weer 6 voedingen om de drie uur! wat eigenlijk ook niet echt fijn is voor d'r! tja ff vogelen nu allemaal! wat het beste voor d'r is.
    nu krijgt 6 voedingen van 110, maar als ik nu 5 voedingen wil gaan geven hoeveel mag ze er dan bij!?!? iemand een idee>??

volgende week onze eerste uitstapje, lekker winkelen in den-Bosh! heerlijk dat is lang geleden! maar nog wel voorzichtig en niet te lang tuurlijk! want mag natuurlijk nog helemaal niks!
    van de week heeft m'n lichaam echt even aangegeven dat ik te veel deed, tja je voelt je goed dus denkt doe ik ff! maar dat is niet zo! en m'n wond bloedde en kwam wondvocht uit! gelukkig nu helemaal dicht!
    verder heerlijk aan het genieten en wanneer ik moet werken, pff denk ik liever niet aan haha! iig na m'n verlof 2 maanden ouderschaps verlof! dus nog ff niet ;)

Jessy: he super meid, dat is geweldig. mooie datum idd om thuis te komen en de verjaardag van z'n zusje mee te vieren :)

daphne: he gefeliciteerd meid, een mooie start van 2013. een mooi huisje voor jullie en je mannetje. geniet van je gezinnetje meid. en veel succes met klussen straks :)

zazz : denk veel aan je meid , dikke knuf van deze kant ;)

rest pff weet het ff niet meer. maar lees gewoon mee en volg jullie verhaaltjes :)
    en m'n duimen draaien voor de dames die nog moeten bevallen

Deel Deze Pagina