16-31 december 2012 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Katalaya, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @mikatjuh Gefeliciteerd met jullie kereltje!!

@badje Om de dag, soms nog een dagje langer, aangezien Cato best een droog huidje heeft.

@azucena Jee, wat een goed nieuws! Heerlijk om straks je eigen stekkie te hebben!

@dreames He wat naar! Sterkte met je dochter!

@pyama Doen wij zodra ze een beetje een ritme heeft. Hoort dan bij het slaapritueel: Wassen, pyama aan, tandjes poetsen als ze die heeft, liedje zingen en slapen. Nu ligt ze gewoon nog in de box of op schoot en gaat met ons naar bed.

Dochter heeft vandaag toch gips gekregen, drukverband was niet genoeg, bot is toch wat gaan schuiven. Hoefde gelukkig noet gezet te worden, aangezien het bij die kleintjes weer recht groeit. Hopen dat ze ook wat minder pijn heeft nu ze gips heeft... Nog steeds koorts, heeft vandaag amper gegeten en veel geslapen. Hopen dat het morgen weer beter gaat met haar en ze even een goede nacht maakt.

Cato heeft vanavond weer veel krampjes. Ze heeft het niet iedere avond zo erg, maar soms zijn we wel uren bezig met haar. Zouden jullie er dan wat voor geven? Zo ja, wat en merken jullie ook bijwerkingen?

2. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    @verlof je hebt altijd recht op 16 weken.. Dus beval je bijv al in de 2de week van je verlof dan heb je nog 14 weken over..

Mikatjuh gefeliciteerd!!

Hier heeft meneer denk regel dagje komt elk 2 uur zelfs vandaag flesje van 100 ml op en kwam 2 uur later weer..

Hebben jullie ook weleens dat de kleine zich zo verslikt dat lijkt of die stikt.. Nu 2 x gehad zo eng..

3. Swiebertje

Swiebertje Actief lid

15 apr 2012
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ bevallen dames
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

@ nog steeds wachtende dames
    *knuffel*

@ Chocokoekje
    Ocherm, knuf voor je meisje!

@ Azucena
    Een eigen stekkie, wat een goed nieuws!

@ pyjama
    Bij de oudste 2 ook pas met dacht een maandje of 2/3 pyjamaatje aangedaan, bij de andere 2 gelijk vanaf het begin. Geen specifieke reden. Kids vinden het niet erg (bovendien moeten broekje en sokjes/slofjes toch al uit ivm luier verschonen - pyjama gaat dan in één moeite door) en vind het zelf eigenlijk van begin af aan wel een lekker ritueel. Bij de kleine meid moet ik zowieso vaak de bovenkant verschonen ivm het vele spugen, dus zijn de pyjamaatjes gelijk ook een mooie aanvulling op het assortiment kleertjes (heb niet zoveel in 50/56 - voor de jongens ook nooit gehad en daar prima mee rondgekomen, maar nu dus niet).

@ badderen
    Bij de oudste nog om de dag gedaan, zoals ook in het zkh was gezegd, bij de 2e al eerder om de 3 dagen. Bij de 3e was nog maar 1x in de week het advies (zelfde zkh) en nu zeiden ze ook weer 1x per week is zeker 's winters genoeg.

@ voedingen
    Geen idee hoe het met flesvoedingen zit.
    Tel niet mee, maar volgens mij zitten we hier al gauw over de 10 (borst)voedingen per 24 uur. Is wel ook vaak 1 borst en half uur-uur later andere borst.

Oh, madame wordt wakker - heeft heeerlijk geslapen in de draagdoek. Nu maar weer voeden, luier verschonen (en pyjamaatje aan) en dan hopen dat ze gelijk nog een keer zo'n ruk wil gaan maken, natuurlijk bij voorkeur in d'r eigen wiegje... ;)

4. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @mikaatjuh: gefeliciteerd! Geniet ervan!

5. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hoe zal het met Smurfin zijn... spannend spannend...

6. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @flashyfly: als je een voorraadje wil gaan aanleggen kun je volgens mij het beste na de ochtendvoeding kolven. Dan heb je wat meee. Zo kan je gaan sparen. Ik heb bewaarbakjes van avent. Als ik 120 heb (binnen 2 dagen) dan lan het in de vriezer. Bewaarbakjes van avent passen ook op de handkolf.

7. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Nou... kan iemand me helpen...
    We zijn al 2w aan klooien met voeding...

Eerst 50-80cc en dan kwam die na 10min of na 3u of soms na 4u weer..
    Voeden duurde wel 30min...

Nu op advies CB de fase 2 speen op mijn Dr Brown's gedaan en hij drinkt daardoor veel beter.
    Kotsen, verslikken etcetc hebben we opgelost door juiste drinkpositie te vinden.
    Op zijkant (BVhouding) drinken en daarna minimaal 10min rechtop in boerhouding...

Maar ff terugkomen op hoeveelheid...
    Qua gewicht zou die op 600-630cc moeten zitten...
    Eerst met fase 1 speen kwam die er ruim onder...
    En dan 6-8 voedingen per dag....

Nu met fase 2... komt hij ruim overheen.
    Eet stabiel 100-120cc per keer... maar komt wel elke 3u en soms 4u...
    Maar ook soms na 1.5-2u...
    Ik heb gister alles weten rekken naar min 3u...
    Vraag niet hoe...

En hij heeft in totaal 705cc op...

Hij eet dus is 1 klap 140-160cc meer per dag...
    Moet ik nu hoeveelheid cc per voeding verminderen of hoe doe ik tussentijden verlengen?
    Want hij heeft nu ineens last van krampjes... dat zal wel door teveel eten zijn??

8. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kirasese, lastig die voedingen. Hier ben ik van mening heb je honger dan krijg je eten ook met de fles mag je tegenwoordig op verzoek voeden kinderen kunnen heel goed aangeven hoeveel honger ze hebben. Lana moet voor haar gewicht op flessen van 90/3 zitten maar had hier niet meer genoeg aan krijgt nu 120/4 en weer helemaal tevreden.
    Volg je gevoel!

9. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Kirasese ik zit met t zelfde probleem
    Nouja bijna t zelfde
    Sam komt om de 3 uur en heeft aan 90 niet genoeg dus krijgt 120 maar dat is teveel maar geef ik hem 90 staat die na 2 uur te trappelen voor een fles... Denk dat k toch maar die 120 blijf geven anders zit ik gewoon met een hongerig kond. Heb het met de kraamdeskundige op het forum hier erover gehad en zij was er niet zo van gecharmeerd dat k mijn baby van nog geen 2 weken 120 aanbied, maar ga dat ventje echt geen honger laten lijden.
    Rekken doe ik hier door hem na de voeding/boeren etc neer ge leggen hetzij in box/bed en dan uurtje voor de voeding haal ik hem er uit en gaan we lekker tutten in bad/knuffelen/verschonen en dan red ik het zo een uur.
    Merkte ook idd dat als ik meer gaf dat hij meer krampjes krijgt maar hij krijgt nu infacol en dat gaat goed. Zitten nog wel krampen maar wel stukken minder. T duurt misschien nu 5 minuten ipv de 2 uur dieet vd week duurde.

10. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @aaapie, ik las gister je vraag en zag ook dat je kruidvat voeding geeft. Ik heb al heel vaak gehoord dat die veel minder goed voedt dan bijv friso of nutrilon. Je kan eventueel ook voeding voor hongerige babys kopen. Want 7x120 voor haar gewicht is wel erg veel. Hier drinkt hij 6x 120 maar was vorige week donderdag ook al 4,5 kg en nu denk wel richting de 5 kg.

11. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Kirasese, dat rekensommetje van gewicht in kg x 150 : aantal voeding, mag je ophogen tot gewicht in kg x 200 : aantal voedingen. Dat is geloof ik de aanbevolen max. Dus dan zou je nu (ik denk dat je zoontje nu zo'n 4 kg weegt?) bij 7 voedingen maximaal 115 per keer aan mogen bieden. Dus dan zit je best goed geloof ik.

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Hier in het ziekenhuis werd gezegd dat de richtlijn gewicht x 150 cc is en het absolute maximum gewicht x 180 cc. Hoef krijgt nu 6 maal 100 cc. Dan heeft hij soms moeite om vier uur te redden en soms slaapt hij er vijf en half uur op. Het is zin absolute max en meer krijgt hij dus ook niet want door overvoeden kun je ook problemen krijgen. En ze hebben soms ook gewoon zuigbehoefte en geen honger.

13. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Alweer zo'n andere opvatting van ziekenhuizen, dreames..! Hier zeiden ze max 200. Maar zuigbehoefte kan het inderdaad ook zijn, hoe lang doet hij over de fles? Quinten heeft denk ik tussen z'n voedingen in (3,5 uur) nog vaak een uur z'n speentje. Hij heeft gewoon een grote zuigbehoefte. (Vannacht om 05:00 werd hij wakker, ik gaf z'n speen, zodat ik wakker kon worden, is het in eens 06:00. Dus met fiep nog lekker een uur doorgetukt :)).

14. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    #4434 KiRaSeSe, 5 jan 2013
    Laatst bewerkt: 5 jan 2013
    En dan nog komt hij regelmatig elke 2-2.5u... zoals nu...
    Ga nu rekken met douchen en aankleden etc etc.
    Zodat wel min 3u blijft.

Maar wist idd niet dat 180/200cc per kg mocht.
    Dat is 720/800cc, nou 800cc red ie niet.
    Hij is al idd 4kg namelijk.

Kijk idd ff aan of krampjes nu routine word...
    Anders idd ff dat spul halen.
    Is dat apotheek of via dokter?

15. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier werkt hij de speen... mijn vinger... en zelfs flesje met beetje water...gewoon uit zijn mond als hij zijn hongerhuil heeft...

Niks is goed enkel de fles met melk!!!
    Meneer weet echt goed wat hij wil hihi :D

16. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    @richtlijn, heb dit aan het cb gevraagd en het CB zei dat de richtlijn 150 per kg lichaamsgewicht is. En dat 125cc de onderlijn is en 175cc de bovenlijn. 200 per kg lichaamsgewicht zou in mijn geval niet kunnen, tenzij ik over ga op 5 voedingen en onze man denk ik al wel richting de 5 kg gaat. En een liter per etmaal is echt het maximale wat een kindje binnen mag krijgen. In het uiterste geval zou ik dan 5 voedingen van 200 mogen geven en dat is nog veel te veel.

Is die aanbevolen hoeveelheid trouwens met of zonder schepjes voeding?? Ruben krijgt 120cc water maar met 4 schepjes erbij is dat al 130cc.

17. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik ben ff kwijt hoe dat sommetje ging...

Ik ben sinds gisteren weer met 20cc omhoog gegaan. Ik maak nu dus een fles van 4 schepjes en gooi dan weer weg tot aan 120 cc. Ze kreeg nu al zo'n 12 dagen 100 cc maar merkte al sinds een paar dagen dat ze nog honger had als d'r fles leeg was..

Dinsdag pas weer wegen maar ik schat haar nu wel op ruim 4 kilo.

en dit is haar schemaatje ong;

5.00 1e fles 120cc
    8.00 120cc
    11.00 120cc
    14.00 120cc
    17.00 120cc
    20.00 120cc
    23.00 120cc

18. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Dit is eigenlijk ook veel te veel. 4kg x 150 = 600:= max 90cc. Zelfs als je met 4,5 kg zou rekenen en de max van 175cc per kg zit je nog te hoog. Ruben weegt denk ik bijna 5 kg en krijgt 6x120.

19. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    @marijke, komt ze zelf om de drie uur of maal je haar steeds wakker? Met zoveel flessen van 120 zou ik misschien kijken of ze er 3.5/4 uur tussen kan laten..

Wij hebben nu 6x90 à 100cc (maar bv, dus geen maximale hoeveelheid ;))
    06:00
    10:30
    14:00
    17:30
    21:00
    24:00

Zo gaat het meestal, tijden willen nog wel wisselen.

20. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Als je eerder bevalt heb je gewoon je 16 weken in totaal, dus gerekend vanaf de begindag van je zwangerschapsverlof. Dat betekent dus gewoon 16 weken verlof, en dan in jouw geval nog 2 weken vakantie erachter.

Beval je een week na de uitgerekende datum, dan heb je alsnog 10 weken verlof vanaf de bevalling, maar in totaal heb je dan 17 weken verlof gehad als je weer aan het werk gaat.

Ik hoop dat het duidelijk is, want volgens mij hoef jij pas later aan het werk dan je genoemde datum. Zou toch een leuke meevaller zijn :D

Wat die voedingen betreft; ik geef tot op zekere hoogte op aanvraag, er moet minimaal 3 uur tussen zitten vind ik. Hij krijgt 120 per keer aangeboden en dat drinkt hij niet altijd leeg, dan drinkt hij maar de helft daarvan. Over de dag krijgt hij 7 voedingen en daarvan drinkt hij er 4 tot 5 goed leeg, de rest dus niet.

Bij de oudste werd dat ook zo gedaan en wist ik helemaal niet van die berekening af, is mij toen nooit verteld en tot nu wist ik dat dus ook niet. De wijkverpleegkundige van het cb is hier vorige week geweest en die vond 120 aanbieden goed, en als hij dat elke keer leegdrinkt dan konden we eventueel ophogen. Dat vond zij geen enkel probleem.

Wel vervelend als je overal wat anders te horen krijgt, aan de borst weet je uiteindelijk ook niet hoeveel je kind krijgt en dat gaat vaak op verzoek. Ik vind zelf dat je als moeder heel makkelijk onzeker gemaakt wordt door dit soort dingen.

Deel Deze Pagina