@kirasese: Lekker dat je weer helemaal opgeladen bent! @zowie: Hopen dat we vandaag weer een babytje rijker zijn! Dat wordt wel weer eens tijd! @Jessy: Spannend! Laat hem maar lekker al zijn flessen leeg drinken!! Hier met slapen nog aan het rommelen. Had haar vanmorgen in bedje gelegd. Ze was wel stil maar sliep niet. Heb wel even zelf kunnen rommelen. Daarna ging het over in jammeren en huilen. Heb haar gewoon laten liggen maar ze sliep echt niet! Toen was het alweer bijna tijd voor de voeding. Ik helemaal geïnstalleerd met speciaal kussen, neusspray en slabbetjes. Mevrouw drinkt 3 minuutjes om in diepe slaap te vallen... Nu voeding maar uitgesteld want ze deed haar mond echt niet open! Ze ligt lekker te slapen.... Nu al eigenwijs Morgen ga ik weer wegen om te kijken of ze is aangekomen. Heb aan de lactatiekundige gevraagd hoeveel ze moeten groeien met bv. Dat is ongeveer 20 tot 30 gram per dag. Maar ze gaf wel aan dat elk kindje weer anders groeit en dat cb al snel zegt dat ze niet goed genoeg groeien... @kolven: Ik heb een handkolf en wil alvast sparen maar dat gaat best lang duren! Ik doe het nu na de ochtendvoeding met een handkolf. Uiteindelijk had ik na kwartier per borst 20 cc in totaal. Moet dus zeker 6 dagen 's ochtends kolven om een flesje bij elkaar te krijgen.. Dat is een hoop werk! Had eerst een elektrische kolf gehuurd maar die hadden we al teruggebracht. Was best duur om te huren....
Verloskundige is net geweest. 3 cm ontsluiting. Ze heeft mijn vliezen gebroken. Ben nu nog thuis. Even kijken wanneer we naar het ziekenhuis gaan. Vind het wel erg spannend nu...
@zowie, veel succes!! @jessyd, gooooo lucas!! @infacol, heb geen ernstige verstoppingen gemerkt nog hier en gebruiken het al een aantal dagen. moet ik erbij zeggen dat wij uberhaupt al gecombineerde voeding geven voor moeilijke ontlasting... hier is t "normale" leven vandaag weer begonnen.. ml is voor t eerst sinds 3 weken weer te werk.. moet zeggen dat ik er toch wel als een berg tegenop zie/zag... Kleine man is erg onrustig sinds gisteravond en komt steeds na 3/3.5 uur alweer... heb dan niet echt het idee dat ie honger heeft maar gewoon niet in ze hummetje is... Hij moest net om 11:00 maar was 10:15 al wakker voeding gegeven om 10:45. 11:00 weer in bed... Krijsen dat hij deed!! 15 min aangekeken, teruggegaan, getroost en weggelegd en t lijkt erop dat hij nu heeft toegegeven zonder te huilen.....
Succes Zowie! @infacol, hier geen lst van verstopping. Kyan laat juist goede scheten ervan En als hij de sinasappelgeur al ruikt gaat zijn mondje al open. hij vind het blijkbaar erg lekker. Geven jullie infacol voor elke voeding? @slapen, weer te vroeg gejuiched. Helaas... Gister en vannacht met Kyan opgezeten, hij wilde maar niet slapen. Was echt aan het krijsen. Dus op mijn borst maar weer getroost tot 2uur. Daarna voeden, krijsen en ingebakerd uiteindelijk toch in slaap gevallen. Maar het was weer een drama. ML moest om half 6 op voor zijn werk en Kyan lag uiteindelijk pas rond 4 uur te slapen. Ook vanochtend is hij wakker geweest van half 9 tot half 12 zoiets. Nu ligt hij eindelijk lekker te slapen. Vandaag mijn eerste dag alleen thuis.
@flash, jeetje meid hij houd jullie goed bezig he! hier had ik ook te vroeg gejuicht, na een half uurtje was het net weer krijsen weer terug gelegd en ligt nu weer een half uurtje stil....... kijken hoe lang het nu duurt voordat hij begint of dat het nu goed is.....
@verstopping/infacol, hier na gebruik infacol ook juist minder verstopping. Beter boeren en zachtere ontlasting. Ik geef sinds paar dagen trouwens iets meer dan 1 pipetje. Staat op het potje dat je het tijdelijk mag ophogen naar 2 en ik geef nu 1,5. Werkt beter, krijg ik de indruk. Ik heb wel heel erg weinig te klagen als ik jullie verhalen lees. Denk bijna van: hoelang gaat het bij mij nog goed? Gisteravond om 23:00 - vannacht 15:15 en vanochtend 7:15. ML heeft vandaag nog 1 dagje vrij. Hij heeft ruim 3 weken vrij gehad en ging er elke ochtend uit om de "vroege" voeding te doen en ik sliep dan verder tot een uurtje of 10. Ook in de nachten kan ik Ruben eigenlijk gewoon wegleggen en na wat gemopper/gehuil en een x het speentje geven slaapt hij eigenlijk vrij makkelijk weer in. Zit al een beetje te hopen dat hij zn nachtvoeding langzaam gaat verschuiven naar een uur of 5:00 en zo langzaam door gaat slapen. DL sliep met 4 weken van 11-7, dus ben beetje verwend. @kirasese, fijn dat je weer opgeladen ben en het beetje zie zitten. @flash, balen zeg. Wordt je man ook echt wakker van hem?? Hier kan ML wel in zijn "doorslaapmodus" blijven waardoor hij niet klaarwakker wordt. @Zowie, spannend. Duurt niet lang meer voor jou! Succes! @vogeltje, kan je geen elektrische kolf op MP kopen. Is toch geen doen zo? Fijn dat je het overigens weer beetje zie zitten wat betreft de BV. Ik ga zo even alleen de stad in. Dochterlief mag morgen trakteren op de psz en ik heb weer een taartenbestelling staan voor woensdag, dus moet even wat spullen inslaan.
@ Zazz Heb je verhaal gelezen met tranen in mijn ogen. Je hebt het prachtig verwoord. Heel veel sterkte voor de komende tijd. @ Zowie Yes weer babynieuws! Zet hem op, hopelijk heb je snel je kleintje in je armen. @ Jessy Goed nieuws, ik duim voor Lucas dat hij het goed gaat doen! @ Hier Vanochtend is de VK hier weer geweest om te kijken of ze al kon strippen. Er was meer ruimte dan zaterdag maar helaas nog niet voldoende om goed bij de vliezen te kunnen. Baarmoedermond stond wel nu wel verder naar voren en meer open. Morgen naar het ziekenhuis voor controle en dan gaan we meteen een datum plannen voor inleiden, dit zal woensdag of donderdag worden. Baal er stiekem wel een beetje van, had gehoopt om thuis te kunnen bevallen. Zie ook best wel een beetje op tegen een inleiding . Hopelijk besluit de kleine alsnog voor die tijd te komen!
Dan ga ik die infacol maar eens halen. Sinds gisteren ineens last van haar buikje zo zielig. Als ze moet huilen laat ze harde winden maar komt niks uit. 1 keer per dag poept ze en goed ook!! Zowie spannend succes!! Op naar een babytje
@zowie Succes!! @vogeltje Je zal in de loop van de week wel steeds iets meer gaan kolven. En anders 2x per dag na de voeding? Ik heb juist het tegenovergestelde probleem: geen voorraad nodig en moet 2x per dag kolven ivm stuwing. Probeer alleen de druk eraf te kolven (en soms een beetjenmeer voor Fiene), maar kan zo 2x 200cc kolven na de voeding. Hebben? . Ellende is hier nog niet voorbij: Vanmiddag weer met Fiene naar de huisarts, want de koorts duurt te lang Sinds donderdagavond nu. Man is ook nog steeds ziek en Cato erg verkouden. Ik weet dat koorts bij een baby een alarmsignaal is, maar mag verhoging wel? Ze had 37,6 net. Ik ben de enige nog die niets heeft, hopen dat het zo blijft!
@choco, volgens boekje cb hoef je pas te bellen als het hoger als 38 graden is. hier na de 2e keer terugleggen toch gewonnen hij is nu 1.5 uur stil en is pas om 15:00 weer aan de beurt voor een voeding dus hoop dat hij het nog even volhoud. @doorslapen, hier zijn we ook verwend, Mees sliep met 6 wk door... hoop dat t nu weer snel zal zijn maar ben dr bang van... al komt hij keurig maar 1x per nacht en gaat hij vrijwel altijd direct weer slapen. Hoe doen jullie het als ze snachts ineens een uur eerder komen als dat ze moeten maar nog geen honger hebben?? Wout heeft dat vooral richting ochtendvoeding nogal eens... dan neem ik hem dat uurtje maar bij me in bed ter overbrugging...
@marijke Dank je, dan houd ik haar gewoon lekker bij me vandaag... Dat eerder wakker worden heb ik niet, aangezien ik bv op verzoek geef, maar denk dat ik hem dan ook even lekker in bed zou nemen. Kan je in ieder geval nog even slapen!
Zowie succes!! Mups duim voor je dat het zo nog gaat beginnen en anders succes met inleiden komt goed! Wat slapen ze bij de meeste al lekker lang.. Lekker hoor! Ik voed ook op verzoek en anders mag er hooguit 4 uur tussen laten dus kan hem niet langer laten liggen.. 37,6 is volgens mij niks erg.. Kun je hem iets minder warm aankleden? Misschien scheelt dat al.. Als je dat al níet hebt gedaan.. Tegen mij is idd ook verteld pas bij 38 graden.. Morgen weer wegen ben benieuwd!
Zowie succes! Mups *duimduimduim* Chocokoekje: tussen de 36,5 en 37,5 is normale temp., dus 37,6 stelt idd ook niet echt iets voor, hoor. Hier raden ze bij die hele kleintjes aan om vanaf 38 een zetpilletjes te geven en hoef je alleen contact met de ka op te nemen als ze langer dan 3 dagen boven de 38 hebben, tegen of over de 40 zitten of nog andere symptomen hebben die duiden op iets erg(er)s (slecht drinken, slap, erge diarree, etc.). eerder komen: ik voed volledig op verzoek, dus heb dat 'probleem' nooit. Maar zou dat uurtje als het enigszins mogelijk is met aandacht vullen (b.v. idd lekker bij je in bed nemen en tutten).
Ben ik ook weer eens.. Spannend Zowie, succes! Nog maar een paar te gaan! Hopelijk ook snel! Lees dat er veel baby's met krampjes zijn. Hier ook helaas.. elke nacht tussen 12 en 3 huilen geblazen. En overdag ook wel eens, maar dan minder lang. Gebruik sinds 2 dagen ook Infacol en afgelopen nacht was t maar 1 uur huilen. Echt sneu, na een scheetje is t weer even stil, maar dan begint t weer.. Hoop dat Infacol gaat helpen. Voeding gaat op zich wel goed nu. Ben weer terug naar bijna volledige bv. Omdat hij na een paar dagen weer t ziekenhuis in moest, heeft hij toen wat flesvoeding gehad. Ik heb toen zsm een kolf aangeschaft en ben fulltime gaan kolven om zeker te weten dat hij genoeg binnen kreeg. Maar na een paar dagen kolven liep mijn productie achteruit, dus voor de zekerheid flesvoeding aangeschaft en ook een paar keer moeten gebruiken. Maar toen steeds meer gaan aanleggen en nu gaat t goed. 's Avonds krijgt hij nog een afgekolft flesje van papa, de rest is bv. Hij vraagt ongeveer elke 4 uur, 's nachts laat hij er soms zelfs 5 uur tussen. En ff spammen: Bekijk bijlage 297093
Bevallende dames; Succes, hopelijk zet het door! De oudste hier sliep gewoon met nog geen 2 weken volledig door, van 24.00 tot 07.00 uur. Zo heerlijk, maar wat een klap als je ontdekt dat dat dus niet gewoon is met een tweede haha.
Prachtig verwoord, ik krijg er elke keer de rillingen van en de tranen van in mijn ogen. Wat had ik graag een klaagzang van je gelezen over die slapeloze nachten Maar die tijd komt ook voor jullie!!!