@mamavanbas: ik kan me zo voorstellen dat je het helemaal gehad hebt. Ik had dat al voor de uitgerekende datum, dus ik snap dat je de kleine meid graag in je armen wilt hebben. Hopelijk gebeurt het snel en zonder inleiding. @mups: succes morgen! @Versluis: schattig he die lachjes... Mooie foto hoor! @Marijke: wat een schatje en dat haar! Geweldig! Hier liggen de mannen heerlijk te slapen en mij lukt het niet in slaap te komen. Dus maar weer voor de tv... achter de laptop! Hopelijk lukt het zo wel..
Iemand Bekend met afbouwen bv? Luc drinkt nu flesje leeg van 120ml met 4 schepjes maar toch blijft hij wakker daarna en huilt tot die weer bv heeft gehad is nu al een week.. Is het gewoon wennen voor hem of kan het aan iets anders liggen? Iemand ervaringen?
Hallo iedereen, Sidnys van harte gefeliciteerd met je zoontje, ik hoop dat hij snel mee naar huis mag, en dat het helemaal goed met hem komt, geniet van hem en sterkte. Zowie, van harte gefeliciteerd met je zoontje, veel geluk samen en geniet van hem. Versluis, mooie foto hoor! Marijke, ook mooie fotos, ik dacht dat die van mij veel haar heeft, maar wout wint het hoor Mamavanbas, ik snap heel goed dat je geduld op is, dat was het bij mij al met de uitgerekende datum... Hoop dat jij ook heel snel je kindje hebt! Mups, heel veel succes morgen! Vogeltje, hoeveel weegt ze nu, is het goed gegaan? Flesjes, hebben er 5, wassen ze na elke voeding af met sop, en om de dag koken we ze uit inclusief fopspenen. We hebben zo magnetron stoom ding dus kost weinig moeite. Kindjes die geen speentje accepteren, hebben jullie meerdere soorten geprobeerd? Hier is de bibi het geworden, maar ze had de keuze uit avent, difrax en bibi, andere wilt ze totaal niet dus. Natalievs, je kunt het beste gekookt water in de fles doen, (gewoon water wat langeretijd in de fles blijft, kunnen bacterien gaan bevatten omdat water stilstaat) en poeder apart mee nemen in zo poedercontainertje, bij de hema of vend of andere eetgelegenheid, kun je vragen of ze het water voor je willen verwarmen, en bij de verbouwde hemas is er een magnetron aanwezig waar je zelf kunt opwarmen, heel makkelijk is dat, daarna pas poeder in doen omdat in koud water niet makkelijk oplost en in magnetron voedingsstoffen verloren kunnen gaan, aangemaakte melk kun je ook niet lang bewaren. Hier kou kleuntje, heb ze van mij, slaapt in slaapzak met mouwen, dubbele deken, en na de fles die meestal om 6 uur is, kruik erbij, anders slaapt ze niet makkelijk, en gaat ze zeuren echt zo zielig geluid... In maxicosi hebben we koeka teddy zak, heerlijk warm, en in wagen bijpassende zak van mima is bont zak, ook heerlijk warm dus geen kruik daar nodig.
Het zal kunnen dat hij minder lang doet over zijn flesje als aan de borst dus hierdoor nog zuigbehoefte heeft een speentje misschien een idee? Of kleinere speen op de fles, ze moeten ongeveer 15 min over een flesje doen.
Speentje doe ik al.. En speen op fles is al de kleinste.. En hij doet er ongeveer 15 min over ja.. En moet dan naar 4 uur werken om er tussen te laten nou weet zo niet hoe Vandaag komt er nog flesje bij benieuwd of dan ook is.. Anders ligt het gewoon aan de avond zijn vaker spookuurtjes vertelde ze op cb..
Hoi dames, Ik ben helemaal verliefd op ons mannetje maar ik weet het ook even niet meer. *klaagmodus aan* Kyan huilt zo veel en slaapt super slecht. Vanacht ook pas om half 6 (vanmorgen dus) gaan slapen. Verder wilt hij alleen maar op mijn borst liggen of aan mijn borst. Hij is ook verkouden volgens mij, hij heeft slijm vastzitten achter in zijn keel. Hoest vaak en niest. En heel vaak per dag de hik. En spugen... Ook door zijn neus soms, zo zielig! Soms vergeet hij te ademen zo lastig heeft hij het ermee. En als we hem in zijn wiegje of box leggen gaat hij zo druk maaien met zijn armen, en dan wordt hij hysterisch. Ook krijgt hij van die schokjes vlak voordat hij in slaap valt, en dan is hij dus weer wakker. De osteopaat behandeld zijn blokkades, maar zegt ook dat Kyan dus op alle prikkels reageert. Ik weet gewoon niet wat ik voor hem kan doen. Vind het zo zielig voor mijn mannetje! En nu heb ik ook nog het idee dat de bv terug loopt? Mijn borsten staan niet meer op springen zoals eerst? Maar hij kan ook echt breed naar me lachen! Maar ik ben steeds te laat met de camera. Morgen eindelijk weer wegen en meten op cb. Op dag 9 was Kyan 4400gr Ik ben zo moe...maar als ik naar Kyan kijk 'vergeet' ik alles weer en ben ik verliefd. Maar wat zou ik toch graag alle ongemakken bij Kyan wegnemen. *einde klaagmodus* Ps: ik weet dat het niks is vergeleken bij anderen maar ik moest t ff kwijt.
Zo, dat was een rumoerige nacht! Normaal clustert Cato de hele avond, maar gisteravond hadden we een vriendengroep op kraamvisite en zag ik dat dus niet zo zitten. Besloot madam dat vannacht dubbel in te halen en iedere keer als ze de borst even kwijt was zette ze het op een krijsen! Zo naar het cb, ben benieuwd hoe ze gegroeid is!
@flashyfly Al geprobeerd in te bakeren? En als ik je verhaal zo lees, denk ik meteen aal reflux. Je zou eens kunnen proberen nutriton te geven. Hier ook ervaring met hele prikkelbare kindjes. Probeer zoveel mogelijk prikkels weg te nemen: Niet teveel mensen, niet teveel activiteiten, 2 speeltjes in de box is genoeg, niet teveel geluid, een dag niks na een drukke dag. En voorspelbaarheid!
@flash,wow en dan dacht is dat Wout een hoop haar had hihi! klagen doen we allemaal hoor ookal gaan er genoeg dingen goed er zijn altijd dingen waar we nou eenmaal over klagen. mss inbakeren? @gewicht, hier hoeven we pas volgende week naar cb maar ws zo nieuwschierig dat ik vanochtend even met hem op de weegschaal ben gaan staan en hij komt gewoon al richting de 4.5 kilo! @moppermomenten, hier ook echt een jongetje dat iig 1x per dag na een fles tot de volgende fles niet gaat slapen en heel veel moppert en vastgehouden wilt worden. voorheen was dit na de fles van +/-15:30 maar op t moment heel vaak pas na de fles van +/-19:30. Gelukkig slaapt hij snachts dan wel Het doorslapen was zoals al verwacht een 1-time-thing. Vannacht kwam hij wel gewoon. Nog niks te klagen hoor hij had om 23:15 een voeding en kwam om 04:00 pas dus wat dat betreft. Nu ligt hij overigens naast me te mopperen met een speen want hij is niet helemaal in ze hummetje, is moe maar geeft er niet aan toe
@Flitsvlieg: Oh, ik herken je wanhoop. Ik denk ook dat je met inbakeren misschien iets kunt bereiken, dat heeft bij Xavi een groot gedeelte van de problemen opgelost. En ik denk dat je met het spugen al de voor de hand liggende dingen geprobeerd hebt? (Nutriton, bedje hoofdeind verhogen) @Jessy: ik hou mijn adem in voor jullie...
@jessyd, spannend! duim dat t goed gaat!! @fv, hoeveel voedingen krijgen jullie beebjes? en hoeveel cc?
Rond de 700cc, verdeeld over 6 á 7 voedingen. Afhankelijk van binnen hoeveel tijd Xavi weer honger heeft: heeft hij na 3 uur weer honger, dan krijgt hij 100cc. Heeft hij 5 uur geslapen, dan krijgt hij 135cc. Zo houden we het dagtotaal in de buurt van de rekensom '150cc keer het lichaamsgewicht per 24 uur'.
Ben in het Ziekenhuis. Om 10.00 hebben ze gel ingebracht. De gyn verwacht dat 1 keer voldoende is. Om 13.00 kijken of ze de vliezen kunnen breken. Het gaat tot nu toe dus voorspoedig!
@mups: toi toi toi! Gooi die beeb eruit! @flashyfly: Je mag daar echt wel over klagen hoor! Je hele leven staat ineens op zn kop en je hebt zo'n verantwoordelijkheid voor zo'n kleintje. Ik denk ook aan reflux en inbakeren. Maar misschien heb je dat al geprobeerd? @jessyd: spannend! Gaat vast goedkomen met die kleine man! Saar is in in twee dagen 80 gr gegroeid! De tips van de lactatiekundige hebben dus echt geholpen. Omdat Saar nog niet groot is voed ik met tepelhoedjes anders blijft het pijn doen. Ze kan nog niet zo'n grote hap nemen. Heb ook pilletjes om de melkproductie te stimuleren. Ze heeft echt super geholpen! Het enige is dat Saar nu ineens veel meer voeding te verwerken heeft en dus meer last van krampjes heeft.