16-31 december 2012 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Katalaya, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.819
    4.057
    113
    @GelukkigeDaphne: gefeliciteerd met jullie dochter!

@mamavanbas: ik hoop voor je dat jullie kleine zich ook snel meld.

@lijst: komt wondertje2012 hier nog mee kletsen? Heb daar volgens mij al heel lang niets meer van gehoord maar ik zou me kunnen vergissen want mijn geheugen stelt momenteel echt niets voor.

@ac: ik twijfel eigenlijk tussen de pil en een spiraaltje. Ik ben bang dat een spiraaltje plaatsen heel veel pijn doet omdat ik dat wel eens heb gehoord. Maar het grote nadeel van de pil vind ik dat je er netjes elke dag aan moet denken.

2. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Super Smurfin!!!
    Vliegen dagen voirbij he???
    Als ik me omdraai is het al 16:00u!!!

Ac: ik heb geen idee... ik dacht aan spiraal omdat alle pillen NIET werken bij mij...
    Maar las hier iets over horrorverhalen en pijn? Hmmmm tja...

Ik heb topnacht gehad!!!
    ik heb geslapen van 23:00u-03:00u en van 04:10u-07:00u
    Kleine had il voor eerst na avondvoeding te bed gelegd ipv na de nachtvoeding pas...
    21:30u bedje in na flesje
    03:00u melde hij zich voor flesje
    04:05u sliep die weer
    07:05u melde hij zich weer voor flesje!

Trotssss en heb zowaar 7u geslapen... mijn 1e keer! :D

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.819
    4.057
    113
    Hier ook al zo'n topnacht. Jordy heeft om 22:00 een fles gekregen en melde zich vervolgens pas weer om 5:00. Heerlijk. Daarna is hij nog gaan slapen en net heb ik hem uit zijn bed moeten halen om dochterlief naar school te gaan brengen.

Strakjes met Jordy naar de kinderarts en daarna zelf naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Zie er niet tegenop gelukkig. Had er vorig jaar ook een en die was ook geheel pijnloos.

4. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook fijne nacht niet zolang als van jullie maar wel 1 x 4 uur ertussen! En meneer sliep meteen na alle voedingen ook fijn!!
    Hopelijk gaat hij straks op de fles ook langer slapen!

Volgende week donderdag fotoshoot met hem ben benieuwd! Hadden we als kraamcadeau gekregen

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook een lekker nachtje gehad. Na heel veel krampjes gisteravond heb ik haar omhalf 11 nog uit de borst laten drinken. Daarna kwam ze om half 5!

Heb nu infacol gehaald, kun je dat ook alleen voor de avondvoedingen geven? Ze heeft alleen last van de voeding die ze krijgt na mijn avondeten. Probeer er al op te letten wat ik eet.

@smurfin: vanzelf krijg je wat meer tijd hoor! Fijn dat het goed gaat met dani!

6. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kunnen jullie baby's z'n nek al omhoog houden als ze op buik liggen? Luc deed dit al heel snel ook hoofd omdraaien al in eerste week maar gistere verbaasde hij mij en papa.. Waren hem aan afdrogen na badje en toen die weer op ze buikje lag ging die in kruipstand zitten en hield zijn hoofd dehele tijd recht omhoog.. Knap hoor

7. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    @nathalievs: dat doet Lennox idd ook al. Hoofdje zelf draaien en als ie op mijn buik ligt zijn hoofd omhoog...
    Is goed voor ze... Lekker oefenen! Ga zo door Luc! :)

8. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @nathalie, Kyan kan dat ook al! Wat zijn ze sterke he?

@lachen, nu ook de eerst brede lachjes ontvangen met bijbehorende brabbels :) geweldig!

@ac, ik zou liever niks nemen maar om weer met condooms te moeten prutsen zie ik ook niet zitten...

Wij zijn vandaag naar t cb geweest.
    Kyan is al 5150gr en 59cm!
    Hij groeit mooi met de bovengemiddelde curve!

Vanmiddag met mam en kyan shoppen voor babykleertje, maat 62 alweer :)

Fijne dag vandaag!

9. chila

chila Niet meer actief

Hier gaan we over op flesvoeding. Die overproductie van mij is echt een ramp en ons meisje drinkt een paar minuten, krijgt dan zoveel binnen dat ze de hik krijgt en krampen en komt dan na twee uur weer voor een voeding. Snachts doorslapen is er ook niet bij.
    Heb het steeds doorgezet maar ben nu toch wel klaar met borstvoeding.
    Ook al wil het cb en de verloskundige dat ik hier mee doorga.

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    @chila Jammer dat het niet lekker gaat! Hier ook overproductie, maar inmiddela in zoverre gestabiliseerd dat het goed gaat als ik 's morgens en 's avonds even kolf. Voordeel is dat ik meteen een voorraad in de vriezer heb. Is wel pas sinds een week dat het niet meer zo'n geknoei is, eerder zat ik met voeden ingebouwd met hydrofieldoeken en spuugdoeken zodat niet alles nat werd!

11. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    We zijn lekker bezig dames!!!

Eerst achter mekaar dipjes en klaagjes en nu achter mekaar leuke dingen!!

Zo hoort het hihi :D

12. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    van de monitor af gaat goed. al vind ik het nogsteeds wel eng.
    de voeding gaat wat minder helaas

13. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Top dat het goed gaat!
    Jammer van zijn voeding, wat zijn de stappen om het te verbeteren?

14. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    chila hier ook begonnen met afbouwen van de borstvoeding hoor..
    zit nu op 2 flesjes per dag en rest nog bv.. maar ook nog steeds 8 voedingen op een dag.. doe per week 1 flesje erbij krijgt die toch nog iets aan bv binnen maar ben blij als er volgende week weer flesje bij komt..toch wel rustgevend voor mezelf ook hoor.. en wat meer vrijheid

hier begint ook meer gebrabbel en de lachstuipjes worden ook een bredere smile.. toch benieuwd wanneer luc echt gaat lachen omdat hij toch 4 weken te vroeg is geboren.. ze zeggen bij de 46 weken gaat ze lachen of te wel 6 weken na de uitgerekende datum.. dan duur het hier nog ff.. maar voor de rest doet die alles volgens mij gewoon mee..

jessy fijn dat het goed gaat nu hij van de monitor af is.. snap dat dat eng is.. nu de voeding nog!!

hier vandaag de eerste x dat luc zoveel heeft gepoept dat heel zijn rugje onder zat haha heel fijn.. ook nog een wit rompertje aan eens kijken of het eruit is gegaan...

15. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    we gaan andere voeding proberen en fingerfeeding en anders zal hij weer terug moeten aan de sonde. en desnoods met de sonde naar huis

16. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    Jeetje Jessy ik ga duimen fat het met de finger voeding gaat lukken!!

Hebben we al wat van mups vernomen?? (Of ben ik nu zo vergeetachtig??)

Hier alles weer in het ritme manlief gaat vanaf maandag weer fulltime aan t werk en dan koeten we weer ff wennen denk ik.
    Hoe zit t met jullie blaas?? Ik voel dat k moet plassen en moet dan ook gelijk gaan anders heb k t idee dat het er binnen no time uitloopt... Tijdens t plassen probeer k wel is te stoppen en dan weer verder te plassen maat dat lukt niet... Blijft lopen!

17. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jessy, fijn dat hij het goed doet zonder monitor nu het eten nog!

@hier laatste dagen wat minder, lana is erg onrustig. De eerste weken is ze echt een voorbeeld baby geweest. Denk dat het komt dat ze nu mee moet in het ritme van mijn zoontje halen en brengen van school en zwembad. Hoop dat het wennen is en ze weer snel haar oude ik word vind het zo sneu voor haar.
    De nachten gaan gelukkig wel goed! Slaapt ze als een roosje! En nu ligt ze voor het eerst vandaag ook relax te slapen.

18. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    @plassen: hier geen problemen gelukkig.

@dames die kolven: hoe bewaren jullie je melk in de diepvries? Ik heb van die avent bewaarbekers, maar echt goedkoop zijn ze niet (zeker niet als je een flinke voorraad wil opbouwen).

19. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Dat had/heb ik ook, maar het wordt stukje bij beetje wel steeds beter.

Ik merk nu nog dat ik goed moet uitplassen, want anders komt er een na-levering die ik pas opmerk omdat ik een oncomfortabel gevoel heb.

(En toch maar even een droge broek aantrek..)

20. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Melk invriezen; ik gebruik de flesjes van het ziekenhuis (maar daar heb je niet zoveel aan :p.) Of ik gebruik ijsblokzakjes. Dan hoef je ook niet meteen een hele fles te ontdooien, als je wat nodig hebt, maar alleen een paar blokjes.
    Ik heb eerst water in zo'n zakje gegoten om te kijken hoeveel er precies ingaat en het aantal ml's gedeeld door het aantal blokjes. Dan weet je hoeveel ml een blokje is.

(nouja gebruik.. Gebruikte ;) kom niet meer aan invriezen toe dankzij de steeds minder wordende productie..)

Jessy, wat goed dat Lucas van de monitor af is! Tuurlijk is dat spannend, maar hij kan het :). Hopelijk mag hij snel naar huis en dan het liefste natuurlijk zonder sonde.

Blaas, ik voel wel wanneer ik moet, maar dan moet ik ook écht. Ik voel niet meer hoe vol mijn blaas is jammer genoeg. En het echt leegplassen doet nog steeds pijn dankzij de katheter.

Deel Deze Pagina