Ik kolfde bij het afbouwen steeds alleen de druk eraf. Zodat mijn borsten wel het signaal 'vol' kregen, maar niet overliepen.
@vogeltje Netjes, 150 gram in een week! Fijn dat het nu goed gaat! @kat Op die manier heb je meer kans op borstontsteking, omdat je borsten nooit leeg gedronken worden. Als je hier gevoelig voor bent (zoals ik), is dat dus een beetje link!
Hij heeft 70min in zijn bedje geslapen voor 1e keer overdag!!! Nu zijn flesje maken, heeft hij verdient! Enne ikke... had echt zoiets van huh wat moet ik nu doen??? Huishouden had ik tussendoor al gedaan vanmorgen... Dus het boek "oei, ik groei!" open geklapt en ff lekker gelezen!!!
Ik moet ook de druk eraf kolven, geef geen borstvoeding meer. Maar de druk gaat er niet af en mijn borsten doen echt flink pijn!
@ Chila, je hebt last van stuwing, je moet er zo min mogelijk aanzitten. Koude of ebvroren borstcompressen verzachten de pijn. Na paar dagen wordt minder. @ slapen, die kleine slaapt gemiddeld 4 a 5 uur tussen de voedingen door. Hij krijgt 120cc standaard voeding. @ CB, gister voor eerst geweest, benjamin heeft een lengte van 52,9 cm en weegt nu 3840 gran, Flink gegroeid. @ wantje, ik gebruik geen. Ik vijl z'n nagels goed! Meiden ben niet heel tijd actief, lees wel mee veel succes met de kindjess ..xx
Even een vraagje; heeft iemand hier ook een ruggenprik en/of katheter gehad.. Vd week achter gekomen dat ik al 2 weken met een blaasontsteking liep, pff deed zeer. Gelukkig nu zo goed als weg dankzij een ab kuur. Maar t blijft wel gevoelig bij t plassen. Die katheter voelde ik tijdens de bevalling ook erg goed, was toen al geen pretje. Kan dit blijvend zijn of is t nog steeds vd blaasontsteking.. En heb ook nog steeds last van m'n onderrug. Is dit nog een uitwerking van de ruggenprik? Kan dat nog na bijna 3 weken geleden? Zal t zoiezo even in de gaten houden als t nog te lang duurt, al moeten we vd week toch terug naar de gyn dus gelijk even vragen. Hier gaat t redelijk! Gelukkig veel afleiding van dochter. Als we haar niet al hadden dan weet ik niet hoe we er nu bij zaten. Soms ineens heel erg verdrietig en andere moment gaat t gewoon 'goed'. Zijn alleen blij als deze maand voorbij is, afspraak gyn vd week, met miss een uitslag en eind vd maand de urn ophalen. Ons meisje komt dan fijn naar huis. Wat zal dat een rust geven als die 2 dingen gehad hebben. Nu blijven we een beetje hangen en blijven er maar vragen in je hoofd rond spoken. En miss kunnen ze ook niet beantwoord worden maar dan weet je dat in ieder geval. En kan je het een plekje geven. Eind deze maand gaan we ook een lekker weekendje uitwaaien in Scheveningen. Heerlijk! Blijf hier bijlezen, vind ik wel leuk..
Zazz wat fijn dat jullie meisje naar huis komt! Geloof dat dat veel rust zal brengen bij jullie.. Over de blaasontsteking ik ben hier met de 3de kuur bezig ook van de katheter word er schijtziek van hoop dat het maandag weg is maar het blijft nog steeds erg gevoelig
Chila ik ben ok aan het afbouwen maar doe echt 1 voeding per week..en dan eigenlijk nergens last van.. Nu ging Luc gistere opeens zijn schema aanpassen en is van 8 naar 7 voedingen gegaan dus ineens 2 voedingen minder dat heb ik wel ff gevoeld maar is vandaag ook al weg.. Kunt idd koelen of onder warme douche dan loopt de druk er meestal ook af en word het vanzelf minder.. En als ik zo lees wat de meeste baby's aankomen dan gaat het hier wel heel hard.. Al 3 weken op een rij 400 gram.. Vandaag slaapzak gehaald omdat meneer zich boven de dekens wurmt heb maatje 60 dacht ohh veel te groot die is van 0 tot 3 maanden nou zijn nekje past er maar net in haha ons dik kopje
@zazz, dat van de onderrug herken ik meteen! ben nu bijna 4 weken geleden bevallen en sinds een paar dagen lijkt het minder te worden. pff wat een dag hier, meneer vind niks goed vandaag veel ontrootstbaar huilen. Vanmiddag uit wanhoop maar een stuk gaan lopen en hem in de wikkeldeken gedaan ipv jasje en hij is als een blok in slaap gevallen. Daarna flesje weer een stukje lopen en slaapt nu nog. Hij is heerlijk warm en rozig dus zat al te denken mss heeft hij het gewoon steeds koud ofzo.... Ga vanaaf eens kijken wat hij doet met een slaapzak aan.... difrax flessen, welke hebben jullie daarvan??? zat te kijken mss een aan te schaffen ivm krampjes maar je heb brede en smalle flessen... mamavanbas, gefeliciteerd met jullie dochter Esmee!! eindelijk is ze daar! (zag t op fb)
Ja mamavanbas! Zag t ook al. Eindelijk. Hier ook nogmaals gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet ervan! Hier ook een mannetje wat vannacht ontroostbaar was en vanmiddag weer. Heerlijk flesje op en daarna alleen maar huilen. Zolang ie slaapt is er niks aan de hand. Maar als ie wakker wordt meteen weer huilen. Hij slaapt nu lekker op mijn buik, hopelijk gaat t straks beter..
Wil toch graag nog een foto van mij en Livah* met jullie delen.. Wat zou ik haar nog veel kusjes willen geven!
Ik heb de smalle. Ik had in eerste instantie Avent, maar dat werkte niet, door krampjes en hij kreeg de speen niet klemvast. Toen dus voor Difrax gekeken en voor de smalle gekozen, die krijgt ie goed vacuüm en dat gaat dus ook helemaal goed. Toevallig gisteren Avent nog eens geprobeerd, kijken of het nu beter ging. Dus niet, na nog geen 30 cc stopte hij met drinken en ging hij lekker dommelen. Gelijk overgegoten naar zijn Difrax fles en met 15 minuten was de fles leeg!
En mamavanbas, nogmaals gefeliciteerd met Esmee. Daar is ze dan toch eindelijk, al je geduld is beloond. Geniet ervan!!
Wat een prachtige foto! Krijg er de rillingen van, je weet het verhaal erachter, dus er gaat nu van alles door me heen. Wat ziet Livah* er mooi uit!!! Woorden schieten me verder even tekort, gewoon een prachtig plaatje! Edit; ik lees net ook dat deze maand jullie meisje weer bij jullie thuis komt. Wat zal dat een goed gevoel geven, ze hoort bij jullie en nu krijgt ze haar plekje bij jullie thuis.
Wanneer ik kraambezoek verwacht, plan ik dat zoveel mogelijk rondom de voedingen, makkelijker met slapen en zo hoef ik niet eens te verklaren waarom ik hem niet uit handen geef. Maar dan laten we hem wel beneden slapen, zodat het bezoek niet naar zijn kamer op zolder hoeft om hem te bekijken met als resultaat dat hij verstoord raakt en dan alsnog niet meer slaapt. Dan zitten we namelijk later met de gebakken peren hiervan. Maar beneden sliep hij op den duur echt niet meer zo goed. Ik ben er sinds kort achter dat Daniyar dus niet in de box slaapt, te onrustig, te groot denk ik waardoor hij zijn rust niet kan vinden. In zijn reiswieg slaapt hij ook niet altijd, ik denk om dezelfde reden. Nu had ik tijdens de zwangerschap als zo'n Dooky gekocht, die kun je aan de kap vastmaken en over de bak vastmaken, dan heeft ie echt zijn eigen hokje zonder prikkelingen, net als in zijn eigen bedje. Tegelijkertijd is het met wandelen ook ideaal tegen zon/wind en kou en het is toch luchtig, dus niet verstikkend in de reiswieg zelf. En het werkt ontzettend goed, wat een superding voor ons, hij ligt er nu ook lekker achter te pruttelen.
@zazz: Wat een mooie foto!!! Kan er om huilen! Zo lief en mooi en zo jammer dat ze hier niet kon blijven... Vooral op zo'n foto zie je niet dat er iets met haar aan de hand is. Onze kindjes zien er net zo uit als Livah...
Zazz ik ga duimen dat jij niet zoveel kuurtjes nodig hebt!! Wat een onwijs gave foto van jou met Livah* de trotsheid (is volgens mij geeneens een woord maargoed) straalt er vanaf! Jij met je prachtige meisje! Difrax ik heb hier de smalle en de brede de brede vind ik wat fijner geven bij die smalle moet ik erg opletten dat meneer niet de hele speen in zijn mond stopt, hij moet er erg voor werken wil hij daar wat uitkrijgen omdat wij dan tegendruk blijven geven. Yes en onze hekkensluiter mama van bas is ook bevallen Joehoe!! Gefeliciteerd met Esmee