16-31 december 2012 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Katalaya, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hmmm... hou me op de hoogte. Hoeveel weegt Daniyar, en hoeveel krijgt hij dan per dag?

Xavi komt overdag ook elke 3 uur. 's nachts haalt hij wel eens de 4 uur.

Ik heb wel eens geprobeerd om hem 135cc te geven in plaats van 100cc, maar dat leek niets uit te maken. En toen kreeg hij echt te veel per dag, dus dat kon ik niet doorzetten.

Xavi krijgt nu 7x100cc. Als hij een paar keer 4 uur heeft gehaald, geef ik hem wel eens 135cc. Zo hou ik het dagtotaal in de gaten.

Ik overweeg om hem deze week weer te laten wegen, en te overleggen om ook te proberen om hem wat meer te geven, om zo naar de 4 uur te kunnen gaan.

2. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    mamavanbas, gefeliciteerd wat een mooi plaatje!

3. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik heb zelf ook al zo'n onregelmatig ritme. Hoop niet dat Kyan dat overneemt van mij.
    Kyan heeft net gelukkig gepoept! Het stonk wel al! :D (niet gek na bijna 3 dagen)
    ik kan geen extra water geven bij bv. Ik heb vooral warmte en masseren geprobeerd. En fietsen met zijn benen.
    Ben benieuwd wat ze zeggen dinsdag.
    Ik moet woensdag naar de kinderarts voor controle. Zal daar ook eens navragen.

4. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    @poepen, hier gestopt met de infacol en een mannetje wat meer tevreden is, rustiger ze flessen drinkt en nu om de dag een giga luier vol heeft zonder moeite.

@kleding, hier echt maatje 50 paar dingetjes in 56 past hij maar t meeste is daar echt nog te groot van.

@voeding, zitten hier overdag om de +/-3.5 uur omdat hij snachts 1x5 uurtjes pakt anders kom ik savonds niet uit.

overdag krijgt hij 120cc (120+4 en dan 15cc weggooien)
    de laatste voor de nacht krijgt hij 135cc

5. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    even een foto spammen... dani slaapt nu eindelijk dus dacht kan ik ff op de zw pagina maar tijdens het boeren na de fles spuugde hij tussen me ....... dus kan nu weer gaan douche hahaha

6. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Hij krijgt 150 per fles en we willen dan ook naar de 5 per dag gaan. Hoeveel hij weegt weet ik dus niet, donderdag wordt hij gewogen op het cb. Ik gok op 4 kilo.

Ik moet ook zeggen dat ik daar niet teveel naar kijk, maar vooral kijk naar hem, waar hij behoefte aan heeft. Als hij genoeg heeft, dan stopt ie gewoon met drinken, maar de 120 dronk hij steeds op en dan gaven we hem in de avond soms nog extra omdat hij er duidelijk behoefte aan had. Ik let wel op dat hij niet een liter op de dag krijgt.

Bij de oudste ook zo gedaan en dat werkte heel goed. En vandaag zit er echt minimaal 4 uur tussen de voedingen. Hij slaapt als een roosje en is ook weer rustiger, weer voldaan. Hopelijk gaat dit ook in de nachten door.

Ik merk ook dat ik kriebelig word van die berekening, ik hou er rekening mee, maar hou er niet teveel aan vast, dan merk ik dat ik steeds aan het rekenen ben en aan het bedenken ben hoeveel hij nog mag en of dat ook wel uitkomt met de rest van de dag.

Ik hou je op de hoogte, hoe het is gegaan de rest van de dag/avond en de nacht.

7. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland

Lekker, zure, plakborsten :D

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    @ voeden: overdag komt hij nu eindelijk netjes elke 3u en soms 4u...
    In nachten 3-5u... gister zat er ineens 6.5u tussen!!!
    Wel is waar sliep hij niet die 6.5u haha eerst 2.5u kramp en toen net 10min voor zijn fles in coma... mama ook coma en werden dus 3.5u later wakker...
    Oepsie hihi :D

@ poepen: mooie zachte ontlasting 2x per dag

@ smurfin... leuke foto!!!! Wat kijkt ie wijs!!!

Ff vraahje voor alle dames...
    Hoeveel tijd ligt jullie beebje in bedje or box?
    Dus niet OP jullie... en hoe hebben jullie dat "aangeleerd"?

9. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
  10. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    De meeste tijd brengt hij in zijn bedje door, de box vindt hij teveel, te groot en dus teveel prikkels. Gewoon door hem daar te leggen en af en toe doorbijten als hij flink huilt.

11. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Hier ook zelden de box, vind hij helemaal niks. Soms even voor een half uurtje ofzo maar meerendeel in ze bedje en soms liggend op de bank naast ons dan is t vaak ook goed.

en wow wat een mooie foto;s! Wout is zelden zo wakker.....

@ml, zitten jullie op 1 lijn met jullie ml??
    hier al een paar dagen irritaties en ruzies over en weer omdat we dit keer totaal niet op 1 lijn zitten..... word er zooooo verdrietig van!
    ml zegt laat maar huilen is goed voor m, vind ik ook zolang het eventjes duurt en hij zich niet overstuur helpt ja! maar zelfs dan zegt hij laat maar liggen valt vanzelf in slaap! en als ik dan zeg ja dag en ik ga m troosten of halen krijg ik weer allemaal verwijten naar me hoofd!.......

12. chila

chila Niet meer actief

Hier een baby die wakker word zodra ik haar weg leg. Hoe doen jullie dat? Laten huilen of oppakken en toch weer bij je leggen?

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Wij dachten voor de kerstdagen ook dat Xavi veel honger had, maar het konden achteraf ook de krampjes zijn waardoor hij wilde blijven drinken. Hij dronk flesjes van 160 ook gewoon op, en zat dan al tegen de 800cc per 24 uur aan.

Toen we dit in het zkh tijdens een controle bespraken (20 dec), werd ons verteld dat dat echt te veel was, en we maximaal 700cc mochten geven. Toen woog hij iets meer dan 4 kilo.

Ik maak nu de flesjes met wat extra water aan. Dat werd eigenlijk afgeraden, want mocht Xavi het flesje niet leeg drinken, dan zou hij te weinig voedingsstoffen binnen krijgen.

Nou, Xavi lijkt op mij en KatMan: hij laat echt geen eten staan..!

Maar misschien moest ik ook maar eens proberen om hem een paar dagen wat meer te geven, in de hoop dat hij ook naar 6 flesjes per etmaal kan.

14. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    gefeliciteerd

15. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    het is vrij normaal in onze familie vroeg ouder worden. maar toch was hij bij mij wat minder blij ik ben de jongste en toch een beetje zn kleine meid

16. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mooie foto s weer zo leuk!

Slapen toch gem. Een uurtje of 3 na een voeding in bed, box maar dan op de doomoo of wagen. Hier doet het speentje toch echt wonderen bied haar echt troost.
    S avonds vind ik het wel erg gezellig om haar even lekker bij me te houden, maar kan haar na een tijdje dan wel weg leggen.
    Vraag mij af waneer ze wat langer wakker gaan blijven? Ook wel gezellig!

17. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    hier ook nog even 2 foto'jes spammen

1 van mijn kleine baby en 1 van mijn grote baby:D

18. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    even een vraagje heeft iemand een idee hoe je (oude littekens) minder kan laten opvallen of verwijderen?

19. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Mooi meisje hoor mamavanbas!

Deel Deze Pagina