16-31 december 2012 mama's - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Katalaya, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zowie

Zowie Actief lid

1 apr 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lars doet het goed. Het is echt een lekker ventje. Zijn jullie in het begin ook zo onzeker geweest. Of zal het een combinatie zijn van hormonen en kraamtranen?

2. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @zowie: verschrikkelijk onzeker en heel veel gehuild! Vooral de tweede week vond ik erg zwaar. Komt vanzelf goed!

3. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Hey Dames,

Dat is weer lang geleden... Heb wel alles meegelezen hoor!
    Nu word het tijd weer wat meer mee te kletsen, hoop dat ik het waar kan maken! ;) Maar morgen gaat manlief na drie weken vrij weer werken, en dan gaat Liefde is er eens wat meer ritme voor haarzelf in brengen... Dat keutelen is heerlijk, maar kan natuurlijk niet zo blijven!

Voeding; Wij zijn hier ook een beetje aan het zoeken! Het lijkt wel of Jesse weer wat eerder honger heeft, en dat uit zich natuurlijk vooral 's nachts! Lang wakker na zijn fles, en eerder weer wakker voor zijn fles! (Krijgt 120/4, 6xp/dag)
    Volgens het CB mag je daar een beetje je eigen gevoel in volgen, maar merk dat ik het ook een beetje spannend vind, want wil hem niet laten wennen aan teveel voeding!
    Slapen in eigen bedje: Is hier ook nog niet zoals het zijn moet!!
    Leggen Jesse in zijn eigen bedje, gaat dan huilen, maar na een 20 minuten en 5x opnieuw zijn tut geven, is hij volledig overstuur! Moeders kan hem dan niet laten liggen en neemt hem mee naar ons bed, waar hij vervolgens na 5 minuten volledig is vertrokken! Als we hem dan weg leggen is het vaak goed, omdat hij dan echt goed slaapt! Iemand tips?
    Poepen en krampjes: Hier gestopt met Infacol, en gestart met Cinababy van VSM! Werkt hier veel beter!
    Poept nu weer netjes om de twee dagen, en krampjes zijn ook aanzienlijk minder!
    Foto's: Leuk al die mooie kindjes te zien! Zal morgen via de computer weer eens een foto spammen!
    Duimen: Jesse is echt aan het zoeken, zoo schattig.. Sabbelt graag op zijn handjes, maar vanmiddag had hij zijn duimpje te pakken, lieef!

Mama van Bas: Vergeet je bijna te feliciteren! Eindelijk, lekker genieten!

Heb nog een enigszins gênante vraag: Heb soms zo'n raar gevoel in mijn 'flip', net alsof het bot boven mijn schaamlippen dan even niet 'goed' zit! Herkennen jullie dit?
    Vloeien is hier wel al bijna niets meer, en voel ook steeds minder van de knip!

4. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Wat zijn er een boel leuke foto's voorbij gekomen :)!
    Ik zal eens kijken of ik vandeweek de ballen heb een foto mét duidelijke mama te plaatsen.
    Voor nu de foto's van het kraamfeest! Het was gezellig, maar druk. Veel kleding gehad (veel ook niet mijn smaak. Sst.) Volgende week nog een keer met nog meer mensen en dan zit het kraambezoek erop!

De tafel met taart, soesjes, chocolaatjes, spekkies en drinken:

5. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Taart:

6. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    En z'n naam in leuke houten letters:

7. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    En oja! 3 maanden alweer vandaag.. 3! Maanden. Waar blijft de tijd?

(Sorry berichten spam)

8. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
  9. Mishur

Mishur Actief lid

22 mrt 2012
    446
    0
    0
    Leiden
    En nog eentje met hanenkam:
    Bekijk bijlage 298627

@azucena: gefeliciteerd en leuke taart! Hier ook alweer 1 maand oud!

@jessy: jij ook nog gefeliciteerd met je dochter en eindelijk je zoontje thuis!

10. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk al die mamma foto s we willen meer....

Daphne, ziet er leuk en lekker uit allemaal! Die taart echt super! Je zij toch om hem simpel te houden....? Ik doe het je niet na!

11. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    @ daphne hoe groot en zwaar is Quinten nu en wat drinkt hij per dag?

12. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Hij is nu zo'n 3800 gram en 54 cm. Hij krijgt 6x 100cc bv met een schepje jbpm. 'S nachts 1x 6 à 7 uur en 1x 4 uur overdag om de 3,5 uur.

13. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    zo wordt al een grote jongen
    hij haalt bijna lucas al in

14. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    Eerste nacht alleen ml heeft nachtdienst :(

15. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Wel eens wat irritaties, maar ik moet zeggen dat ik hier wat betreft Daniyar (en bij Bezhân was dat net zo) de baas ben. Ik weet het heus ook niet allemaal, maar ik durf wel op mijn gevoel af te gaan onder het motto "hij doet het toch nog, hij groeit, eet, slaapt en poept naar behoren dus we doen het vast goed" En tot nu toe gaat dat helemaal goed.

En met huilen laten wij hem ook gewoon liggen (als hij gevoed, verschoont en alles is). Tot het moment dat hij helemaal overstuur is, dan troosten we hem, anders gaat ie echt niet in slaap vallen. Daarbij vind ik dat ook nogal ver gaan. Je hoort vaak op den duur wel het verschil tussen een gewone huil en echt huilen en dus overstuur raken.

En ach, ieder ouder doet het toch op zijn of haar manier? Zo werkt het toch ook het beste voor een kind en de ouders, de een is wat harder en strenger en de ander is milder. Zo vang je elkaar op en blijf je ook jezelf binnen de opvoeding. Uiteindelijk zijn jullie beide doelen hetzelfde voor wat het jullie kind betreft.

16. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Persoonlijk zou ik het proberen. Nu zit je ook in dubio en uiteindelijk kennen jullie Xavi het beste, een lekkere eter dus :D

Ik denk daarin heel makkelijk; gewoon je eigen nuchtere verstand gebruiken. Natuurlijk moet je hem niet overvoeden, maar hij moet ook wel de tijd krijgen om te wennen en zichzelf dus ook een langer ritme aan te wennen.

Heel simpel, bij borstvoeding weet je helemaal niet hoeveel ze binnen krijgen, misschien nog wel meer in sommige gevallen. Niemand die daarover piept. Bv gaat ook nog eens helemaal op vraag, dus heb je een erg hongerige baby, dan krijgt ie zoveel meer dan volgens dat rekensommetje mag. Hoe ga je daarachter komen en hoe ga je dat dan tegen?

Ik hoop dat het werkt voor je, het is toch heerlijk als er dan een voeding af kan, geeft weer meer rust in je dagritme.

17. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    PCLE creme van Biotherm als ik het goed heb. Die is ook wel eens op tv als reclame. Ik dacht dat die ook goed hielp bij (oude) littekens.

18. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Leuke foto's!!! Schattige beebjes komen er voorbij!!!

En super babytaart! Was het allemaal leuk?
    Wist niet eens dat zoiets bestond hihi
    Soort baby-warming-party (ipv house warming hihi)

Ik heb veel aan alle kersverse moeders...
    Ik vind fijn ervaringen en emoties te delen...
    Allerlei dingen te lezen over de toch spannende dingen die we moeten ontdekken...

Bedankt alle dames!! En dat we maar mogen kletsen tot onze beebjes 18jr en huis uit zijn :D

19. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    We mogen alweer bijna aan deel 3 beginnen

20. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    Blijven we hier kletsen of gaan we naar een ander deel van het forum? Vind het wel leuk als we met deze groep blijven kletsen en niet de andere december mama's er bij we kennen elkaar nu zo goed

Deel Deze Pagina